Já s tím odlivem souhlasím. Ty místa kde jsou lidi s VŠ a Češi se tam nehrnou se poslední dobou plní Slováky.
Blátošlap
7 měsíců
Co Arriva, RegioJet+Úk, KŽC, Länderbahn nebo samotné České dráhy, tam si nikdo o takové zvýšení nedovolí ani ceknout jinak letí? Až se jednou najde silný odborář, tak státu a krajům zatne tipec a budou koukat jak vrány, že lidé do práce prostě za tu „dvacítku“ na dráze to dělat nebudou a budou s tím třeba mnohem vyšší náklady….
V článku je: „Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) dosáhla dohody se třinácti odborovými organizacemi na nové kolektivní smlouvě až do roku 2028.“ 13 odborových organizácií v jednej spoločnosti? Je to normálne?
Na zaciatku bola iba 1, ale z jej leadrov sa stali kolaboranti a neskor aj manazeri ZSR / ZSSK / ZSCS. Neskor vznikli cosi ako podla skupin profrsii, ale neskor sa to zacalo miesat az do aktualneho „vsetko-profesneho“ stavu a poctu.
Asi nie je jednoduche vymysliet nejaky „recept“ na znizenie ich poctu napr na 5.
Není, u nás se díky tomu stále placame mezi 2-4% při vyjednávání o růstu platů
Mates
7 měsíců
Tak a teraz sa popýtajme ľudí z prevádzky, čo na to povedia 🙂 fascinuje ma, že sa udáva výška mzdy aj s nadčasmi a zákonnými príplatkami za sviatky a noc.
Ale jistěže dělá. Když potřebujete vykázat vysoké číslo, zcela běžně. Obvykle se to podpoří argumentem typu „pro lidi je nejdůležitější, kolik si nakonec odnesou v peněžence“.
Pozri si staršie videá ministra dopravy Doležela, v ktorých agituje rušňovodičov na PRIEMERNÚ (nie základnú) mzdu.
Súčasný minister dopravy Ráž má zrejme alergiu na tvorbu videí, tak nerobí takmer žiadne a keď už raz za dlhý čas predsa, tak sú dlhé ako doba pobytu vozidla MHD na zastávke …
V pracovnej zmluve (aspoň v SR) musí byť uvedená základná zložka mzdy a každý zamestnanec, ktorému sa zdá ako nedostatočná, ju môže odmietnuť podpísať.
qěcy
7 měsíců
Co na to řekne OSŽ? To bych fakt rád slyšel. Přímo od bossů OSŽ.
Keď sa robia, že nie sú, tak aj členova nech sa robia, že nie sú a prestanú ich platiť.
Detepak
7 měsíců
Protože odbory u ČD nefungují. Nemohou fungovat, když jsou odboroví předáci usazeni v placených funkcích na GŘ. Nebudou přeci kopat do ruky, která je živí…
Lžete. Na Slovensku je spoustu spojů zrušených protože prostě není kdo by to odvezl. Je tam velká personální krize a hold se přidat muselo aby i ten zbytek neodešel a podařilo se najít nové lidi na stabilizování provozu. Nehledejte něco co v tom není.
Tak u ČD je už asi 20 „odborů“ (OSŽ,FS, SSOD……). Můžete založit nějaké fungující odbory a do čela zvolit někoho, kdo není zaměstnán na GŘ (třeba sebe 🙂 ).
Lebo ZSSK tecie personalne do topanok ovela vacsmi.
A uprimne, keby som si mal vyberat zamestnavatela spomedzi nich, CD by to furt vyhrala na celej ciare.
A ještě mnohem více než kolegové u konkurence ČD. Kdo chce uspět v soutěžích, musí škrtit náklady, jinak neuspěje. To je liberalizace, která zatím do SR ve větším měřítku nedorazila.
Pokiaľ budú (ne-)liberalizácii železničnej dopravy rozhodovať radikálni socialisti ako donedávna Kollár a v súčasnosti Kapitán Semafor s Hranolom, tak sa to veľmi nepohne …
Slovensko by hlavně mělo řešit odliv lidí do Čech.
Ne že bych se divil, proč tomu je…
Já s tím odlivem souhlasím. Ty místa kde jsou lidi s VŠ a Češi se tam nehrnou se poslední dobou plní Slováky.
Co Arriva, RegioJet+Úk, KŽC, Länderbahn nebo samotné České dráhy, tam si nikdo o takové zvýšení nedovolí ani ceknout jinak letí? Až se jednou najde silný odborář, tak státu a krajům zatne tipec a budou koukat jak vrány, že lidé do práce prostě za tu „dvacítku“ na dráze to dělat nebudou a budou s tím třeba mnohem vyšší náklady….
Krajům je nějaký odborový nemakačenko ukradený.
V článku je: „Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) dosáhla dohody se třinácti odborovými organizacemi na nové kolektivní smlouvě až do roku 2028.“ 13 odborových organizácií v jednej spoločnosti? Je to normálne?
Není to jedno? Hlavně, že se dohodli. U nás táhne jeden hot, druhý čehý a zaměstnavatel se směje nahlas.
nie je to normálne, ale každý chce byť prezident odborov. Taká je realita…
A to má akože každá profesia v spoločnosti svoju odborovú organizáciu ci ako to je rozdelené?
Na zaciatku bola iba 1, ale z jej leadrov sa stali kolaboranti a neskor aj manazeri ZSR / ZSSK / ZSCS. Neskor vznikli cosi ako podla skupin profrsii, ale neskor sa to zacalo miesat az do aktualneho „vsetko-profesneho“ stavu a poctu.
Asi nie je jednoduche vymysliet nejaky „recept“ na znizenie ich poctu napr na 5.
Není, u nás se díky tomu stále placame mezi 2-4% při vyjednávání o růstu platů
Tak a teraz sa popýtajme ľudí z prevádzky, čo na to povedia 🙂 fascinuje ma, že sa udáva výška mzdy aj s nadčasmi a zákonnými príplatkami za sviatky a noc.
to se deje i v Cesku, prikladem je DPP. V SR je to upravene zakonnikem prace kde musis vedet mzdu a priplatky atd–.–
V Česku se taky často uvádí mzdy neočištěné. Přitom statistické úřady Česka, Slovenska, či Eurostat mzdy uvádějí očištěné.
Ale pardon, aby niekto vypočítaval priemernú mzdu v podniku spolu s nadčasmi? To sa tak nerobí.
Ale jistěže dělá. Když potřebujete vykázat vysoké číslo, zcela běžně. Obvykle se to podpoří argumentem typu „pro lidi je nejdůležitější, kolik si nakonec odnesou v peněžence“.
Robí. Účelovo trebárs ako reklama.
Firmy však pro statistické úřady musejí vykazovat mzdy očištěné.
Pozri si staršie videá ministra dopravy Doležela, v ktorých agituje rušňovodičov na PRIEMERNÚ (nie základnú) mzdu.
Súčasný minister dopravy Ráž má zrejme alergiu na tvorbu videí, tak nerobí takmer žiadne a keď už raz za dlhý čas predsa, tak sú dlhé ako doba pobytu vozidla MHD na zastávke …
Chytrák, prečo zhadzuješ ZSSK v Česku? 2litre má na ČD mašinista na hlavnom koridore a samozrejme aj s príplatkami!
Ano, tento trik se v ČR s oblibou používá u zdravotníků, často s dodatky „co by v tom základu ještě nechtěli, když si službami můžou přivydělat“…
… což je jen časovanou bombou do blízké budoucnosti.
Ano, mzdy se mají uvádět očištěné. Nebo hodinové, ty jsou očištěné samočinně.
V pracovnej zmluve (aspoň v SR) musí byť uvedená základná zložka mzdy a každý zamestnanec, ktorému sa zdá ako nedostatočná, ju môže odmietnuť podpísať.
Co na to řekne OSŽ? To bych fakt rád slyšel. Přímo od bossů OSŽ.
Ty teď dělají že nejsou ..
Přesně tak a Federace to samé
Keď sa robia, že nie sú, tak aj členova nech sa robia, že nie sú a prestanú ich platiť.
Protože odbory u ČD nefungují. Nemohou fungovat, když jsou odboroví předáci usazeni v placených funkcích na GŘ. Nebudou přeci kopat do ruky, která je živí…
Lžete. Na Slovensku je spoustu spojů zrušených protože prostě není kdo by to odvezl. Je tam velká personální krize a hold se přidat muselo aby i ten zbytek neodešel a podařilo se najít nové lidi na stabilizování provozu. Nehledejte něco co v tom není.
A v čem pán lže?
Že u ČD odbory nefungují?
Tak u ČD je už asi 20 „odborů“ (OSŽ,FS, SSOD……). Můžete založit nějaké fungující odbory a do čela zvolit někoho, kdo není zaměstnán na GŘ (třeba sebe 🙂 ).
Tak to mají víc , než kolegové u ČD. Zajímavé.
Ale reálne nemajú
To nevím. Porovnejte mzdy hodinové. Ty jsou na výplatnici například pod zkratkou PPÚ.
Lebo ZSSK tecie personalne do topanok ovela vacsmi.
A uprimne, keby som si mal vyberat zamestnavatela spomedzi nich, CD by to furt vyhrala na celej ciare.
„ZSSK tečie personálne do topánok“ až tak veľmi, že stále pohŕda časťou záujemcov o zamestnanie u nej …
Je dosť smutné, že mi 3 ľudia dajú mínus za to, že som napísal pravdu …
A ještě mnohem více než kolegové u konkurence ČD. Kdo chce uspět v soutěžích, musí škrtit náklady, jinak neuspěje. To je liberalizace, která zatím do SR ve větším měřítku nedorazila.
Bohužel nedorazila, stav slovenské železnice je díky tomu žalostný.
Pokiaľ budú (ne-)liberalizácii železničnej dopravy rozhodovať radikálni socialisti ako donedávna Kollár a v súčasnosti Kapitán Semafor s Hranolom, tak sa to veľmi nepohne …