Navštívili jsme varšavskou kancelář Ryanairu. Odtud řídí provoz ve střední a východní Evropě
Varšavské operační kontrolní centrum (OCC) letecké společnosti Ryanair. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Dopravce má v polském hlavním městě operační centrum, stará se o 115 letadel.
Škoda že článek je hodně strohý a dost se toho nedozvíme. Dalo by se ziskat z té návštěvy daleko více informací?
Konečně jsem se zorientoval jaké všechny součástí Ryanair po Evropě má…
Ryanair jen v případě největší krize. Naposled nás nepustili s rodinou a malými dětmi v Londýně do večerního letadla a stalo mě to 20 tis za náhradní letenky a hotel. Už i ten Londýn jezdíim jinak
London -Paříže Eurostar, presednout, pak ICE směr do Německa. Letadlem naposled to bylo v 15 z města taxíkem na letiste, let 18.35 Smolík, let bez ničeho ani bez jídla a pití v 8.30 ráno a v 11.20 v Praze na letisti a ve 12. 20 v Letňanech A vlakem to vyšlo, ze doma jsme byli při stejném odjezdu v 9.24
Jen tak to být nemohlo, protože Ryanair overbooking (tj. prodání více letenek než je sedaček) a následné odepření nástupu z tohoto důvodu nedělá.
Ryanair overbooking cielene nerobí, ale napriek tomu k nemu môže dôjsť napr. v prípade INOP sedačky, alebo inej závady ktorá znižuje kapacitu lietadla, prípadne pri rebookingu ľudí z iného napr. zrušeného letu.
Ryanair dělá overbooking nechtěně v případě prodeje MAXu a nasazení osmikila. Většinou se to snaží směřovat na letiště jako je u nás Brno nebo Ostrava, ale i tam se v exponované časy najdou lety, kde je prostě víc jak 189 pax.
Ale můj největší problém za posledních 18 let bylo, že jsem si koupil v MAXu Xl místo a přiletěla 800, kde to místo nebylo. Jinak vše v pohodě, zpoždění do hodiny, všechno letělo. Takže já jsem naopak na tom opačném konci, kde je Ryanair volba číslo 1.
jaky byl duvod odmitnuti? vicenaklay vam byly propalceny? dekuji
Taky by mě to zajímalo, ale zatím ticho po pěšině.
Jako ze opravdu vas to stalo dalsich 20 tisic? ryanair vas dalsim letadlem neposlal a ani nekompenzoval naklady?
proc tomu neverim.
Já bych tomu i věřil, asi nám naplno nechce říct, že přišel pozdě nebo byl jiný problém na jeho straně.
Nebo prisli s obcankou, jako je obvykle a za vse muze zly Ryanair 😅🥹
to asi nebyl ten scenar… kdyz uz byli v londyne, tak nejspis ten pas meli 😀 take bych si mirne vsadil na to, co predpoklada predrecnik – pokud vim (z doslechu a z docteni, ryaanem jsem nikdy neletel, tak snad se nepletu) tak ryr miva ponekud odlisnejsi styl boardingu a opravdu striktne trva na „gate close“ času – zatimco ryr je schopny tech 20 minut pred odletem opravdu zavrit gejt a uz vas tam nepusti, tak u „klasictejsich“ aerolinek je tenhle cas ponekud formalnejsi zalezitost .) na netu je lidi, co na tuhle striktnost dojeli, docela hodne 🙂 coz, pokud… Číst vice »
To je pravda… Z EasyJetu jsme rusili lidi -30 do odletu… nebyli, nemeli odbaveny bagl, smolik pacholik.
Tak třeba mu kompenzace ještě nedošla, ono x měsíců u RYR žádná míra.
samo, pokud vubec narok na kompenzaci mel 🙂 verim, ze kdyby ano a cekal na ni, tak to zmini …
tady spis čuju chybu na strane cestujiciho 🙂
A kdyby v Praze před 25 roky nebyl odpor proti stavění mrakodrapů, lákání centrál firem a pravicové politice, mohlo to být v Praze.
Dnes bychom nebyli profinční městečko, ve kterém se nedá najít pořádná práce.
V Praze je administrativa systému Galileo. To mi zrovna přijde víc než nějaký Ryanair 🙂
Tak svalme svoje zaměstnání nebo jeho absenci na chybějící mrakodrapy a zrovna když je řeč o Praze, proč ne 🙂 kolego, stačí si dodělat titul a chvilku hledat. 15.-17. října máte pracovní veletrh Šance na VŠE, máte možnost se přesvědčit, že absolventy rádi zaměstnají i mimo mrakodrap 🙂
„mrakodrapy“ mame v okoli pankrace, budejovicka, brumlovka. tam mi to docela zapada a staci. v centru prahy toto opravdu nechci.
Těch 45 pracovních míst by to asi moc nevytrhlo. Navíc je to v Polsku protože tam to vygeneruje mnohem více letů než tady, právě proto tam založili svoji odnož Buzz. Jakou pořádnou práci se nedaří v Praze najít, dispečera? Mám pocit že (nejen) takové pozice ty různé velké firmy v Praze často těžce hledají.
Otázka je jak s tím zatočí nástup AI, docela rychle se ty kanceláře mohou začít vyprazdňovat, protože proč platiti lidi, když to za zlomek nákladů zvládnou počítače.
Mimochodem Ryanair již nahrál lety na letní sezónu 2025 do svého rezervačního systému, lety ještě nejdou koupit, ale jdou již zobrazit např. v aplikaci a lze z toho vyčíst, že i přes neustálou kritiku letiště Praha a jejich poplatků umístí do Prahy 5. bázované letadlo (třeba Košice budou létat každý den) a i „regionální“ linky budou příští rok pokračovat – Brno-Bergamo (2x týdně), Stansted (6x týdně), Ostrava-Malaga (2x týdně), Stansted (3x týdně) a Pardubice-Girona (2x týdně), Alicante (3x týdně).
Děkuji za zprávu 👍
No z Pardubic by meli pridat jeste jednu linku, jsem zvedav na destinaci. Jen to Brno by toho mohlo mit vic 🙁 Aspon ten Londyn zas vratit na kazdodenni lety.
Aktuálně nejsou z Pardubic v systému žádné lety do nějaké jiné báze Ryanairu kromě GRO a ALC, ale třeba něco přidají časem.
Tak na to je jeste casu dost. Pardubice jednaji i s Wizzem o 2 linkach. Vubec me nenapada o jake destinace by se mohlo v tomto pripade jednat.
Tak Wizz z Pardubic přece lítal Kyjev a Lviw , prodával se Charkov a Odesa
No uvidíme.
Jinak o 3.lince Ryanu odsud jsem slyšel už několikrát
Manažerka Ryanairu pro Východní Evropu řekla, že si umí představit z Pardubic Londýn (ten už byl), Dublin nebo linku do Polska (Ryanair má bázi ve Wroclawi, Krakově, Katovicích, Poznani, Modlinu a Gdaňsku)
čistě sobecky bych řekl, že Gdansk by byl skvělý!
Gdaňsk létají z Prahy, Alicante a Gironu ne – proto je lítají z Pardubic. Tak asi už teď tušíte jak usměrnit své pŕání, aby bylo reálnější… 🙂
Tipoval bych ten Dublin.. tam mají hodně letadel.
Vyloženě Standsted znova asi ne , moc to neslo.
Svého času mluvil bývalý ředitel, že s Wizz jednají o jiném letišti- takže asi Luton ?
Wizz byl s Ukrajinou velmi úspěšný, třeba bude něco jinam ještě.
Baví mě , jak ty Pardubice neustále někdo kritizuje .. Ale podle letiště těch lidi přímo z Prahy je teda dost – nevím jaká metodika měření , ale i tak..
Wizz do Prahy a Brna se netlačí, tak třeba časem těch linek bude víc
Ten Luton mě taky napadl. Tak uvidíme. Je možné, že za chvíli budou mít Pardubice víc pravidelných linek než Brno. 😀
Tak ohledně těch pravidelných linek bych se s vama vsadil .
Brno vždycky dojede na nabídku z Vídně.
Navíc oproti Pardubicím prostě soupeří a prohrává i s Bratislavou .
Tak doufejme že se podaří vyjednat.
Praho: diky za ne, servis vzdy na 1* na cas a pokud vim na co si dat pozor, nemam problem. Oproti jinym oredrazenym znackam parada
Do doby, než Té nechají (celé letadlo) bez pomoci v 11 večer na letišti a starej se sám a sežeň si let domu jak chceš, tak super. Ale furt věřím naivně, že ty náhradní letenky proplatí.
To se stava i u EuroWings…tim to nechci omlouvat
Díky za info, ceny už vyskočily, bohužel také rozházely zajeté dny a časy a pro mě k moři jednoznačně k horšímu…