Návrhy nového rychlovlaku ICE pro Deutsche Bahn dodají Alstom a Siemens
Setkání vlaků ICE v Mnichově. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Deutsche Bahn požaduje jednopodlažní vlaky s maximální délkou 400 metrů a rychlostí minimálně 300 km/h.
Měli by hlavně taky zapracovat na designu, to ICE4 je hnusné. A p. Sůra by neměl ty fotky tolik ořezávat. Minimálně nalevo by mělo být více místa. Jako chápu, že tady je hlavní ten článek a ne fotka, ale i tak.
V ICE jsem už párkrát jel za potomkem do Francie. Je to rozhodně konkurence Pendolinu, a rozhodně konkurenceschopná a moderní. Možná, pokud by Leoepres odstoupil od čínských šinkanz jež stejně nikdy vČR jezdit nebudou tak bazarové ICE I a II. v ČR stačily .
a … to byste je tady tahal nejakou lokomotivou, nebo jak by tu jezdily? ice 1 i ice 2 maji podporu jen pro 15 kV/16 Hz … ktera je u nas, pokud se nemylim, jen mezi Znojmem a Retzem
Super, budou ICE3. Předělat na naše napětí, přebarvit na modro a kolem roku 2050 to může hvízdat po prvních 20 km naší VRT.
Samozřejmě by šlo přebarvit i na žluto, ale pak by to byl šrot. A neplatila by v tom režijka.
Takto? 😀
https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/814215.jpg
Jednopohlažne? ICEčka jsou vždy přervaná.
Alex by namítl, že když existuje 49€ ticket, tak novými ICE nikdo jezdit nebude.
Levná měsíční ohrožuje iC1 IC2 ICE L. To není ICE3
Vážně si dovolím pochybovat. Ona ta měsíční jízdenka je stejně určena commuters, kde už dříve platily tarify dopravních systémů. Akorát je to zjednodušení, že nemusí řešit různé tarify.
Plus mají možnost vycestovat na víkend mimo spol. republiku.
Pro ty, co jezdili IC se nic nemění, jelikož je pro ně primární rychlost.
BRD vážně není tak malá, abyste si mohl dovolit jezdit čisté regionálkou.
Opomijite spoustu objednaných ICE3/4. Na segment pomalejší h dálkových vlaků za levnější jízdné cílí např. Flix. Ostatně i to je jeden z důvodů proč DB Fernverkehr neobjednalo tolik push pull IC2, kolik plánoval.
V tom případě se ale na tenhle typ dopravy nevztahuje ona 49€ jízdenka.
Nehledě na fakt, že síť Flix train není nějak velká.
Jasně. Vy jste psal o cestách přes BRD. Proto ta reakce s ICE3/4. Ostatně na tom shodujeme – viz úvod vlákna.
Já píšu o cestujících tzv. „úsekových“ viz např. Dresden-Berlin = linka IC17
Super správa pro ČR po roku 2030 budou tedy k mání IC3
Má krásnou rychlost a vzhledově i technicky zastaralé nebude
A pokud to bude ten správný model tak i vytvoří úžasný ohňostroj jen co vystrčí sběrač 🙂
Vtipy stranou, škoda, že není zmíněné které verze začne vyřazovat (403 i 406?).
Ale také by mi nevadilo se jimi projet s zatím vzdušné české vysokorychlostní trati 🙂
Jak by asi ICE 3 jezdilo po LGV Est, kdyby nemelo 25 kV 50 Hz?
Tak, že ne každé ICE 3 má výzbroj na 25kV 50 Hz.
Ostatně stačí si ty dvě verze co zmiňuji vyhledat a odpověď dostanete.
A bude těch 160 km/h krásnějších než těch samých 160 km/h v Railjetu/Pendolínu?
Hitachi neměl zájem?
A i kdyby měl, jaká je pravděpodobnost, že neuspěje Siemens?
Tak proč DB koupilo Talgo, když mohlo koupit Viaggio od Siemensu?
Že by cena ?
Talgo je takový ICE neICE. Ale todle má být nová generace a tam budou tlaky ze všech stran, aby to byla domácí výkladní skříň.
Siemens i Alstom (Bombardier) mají největší zastoupení, technické zázemí, schválený provoz ve všech nejen okolních zemích, tak proč si komplikovat život.
Protoze musi byt otevrena soutez – jinak DB fa’sne vysokou pokutu.
Neměl by jsi raději řešit, kde na to vezmou při současném zadlužení DB?
To je dotaz na německé cestující a zejména na německé daňové poplatniky
Škoda, už jsem se těšil na další pohádku z vaší finanční říše. Nu což budu si muset vyhledat nějaký vás starší díl.
Mě zaujala absence Hitachi, neboť výhledově nebude mít vytížení pro některé divize.
Taky by se nabizalo diskutovat třebas absenci Stadleru, když Giruno se zdá se povedlo.
Giruno je do +/- 250 km/h.
Co je u Giruna (nově Smile) zajímavé, je skutečnost, že jej výrobce Stadler dokáže vyrobit jako nízkopodlažní. Tedy na výšku nástupní hrany 550 nebo 760 mm.
Pokud budou mít potřebu snížit zadlužení tak můžou prodat Arrivu. O tom už vedení DB parkrát uvažovalo, ale na celek nedostalo dobrou nabídku, a tak prodali jen některé pobočky.
Myslím, že německý státní rozpočet je na tom lépe než náš jak k HDP tak i meziročně a per capita.
Hitachi (ex Ansaldo Breda) má v šuplíku připravený rychlovlak? V Japonsku se sice matka podílí na výrobě Šinkansenů, ale ty neodpovídají evropským normám.
To nevím jestli v šuplíku, ale zkušenosti evidentně má.
Frecciarossa 1000
https://en.wikipedia.org/wiki/HS2_rolling_stock
Frecciarossa 1000 je společný projekt s Alstomem a Alstom se projektu DB účastní. Kruh uzavřen.
Vysokorychlostni vlaky od Hitachi uz v Evrope jezdi od r. 2019 …
Přímo od Hitachi? Které?
„Soutěž má být otevřena i dalším výrobcům.“