Návrhy nového rychlovlaku ICE pro Deutsche Bahn dodají Alstom a Siemens
Deutsche Bahn požaduje jednopodlažní vlaky s maximální délkou 400 metrů a rychlostí minimálně 300 km/h.
Deutsche Bahn začíná řešit modernizaci své dálkové flotily pro příští dekádu. Aktuálně pověřila společnosti Alstom Transport a Siemens Mobility, aby nezávisle na sobě přišly s konceptem nového rychlovlaku ICE. Ten by měl vyjet začátkem 30. let.
Deutsche Bahn požaduje jednopodlažní vlaky s maximální délkou 400 metrů a rychlostí minimálně 300 km/h. Počet míst k sezení se má pohybovat kolem 950. Na základě dodaných konceptů chce Deutsche Bahn ve druhém pololetí příštího roku vypsat tendr na stavbu, schválení a dodávku nových vozidel. Soutěž má být otevřena i dalším výrobcům.
„Na rozdíl od tradiční formy dodávání katalogu konkrétních požadavků, budou nejdůležitější charakteristiky nové generace vozidel ICE vyvíjeny v úzké spolupráci se zákazníkem,“ uvedl Albrecht Neumann, ředitel pro kolejová vozidla Siemens Mobility.
Deutsche Bahn patří k největším provozovatelům vysokorychlostních vlaků na světě. Aktuálně mají zhruba 370 vlaků ICE různých verzí, do konce dekády jich má být 450. Nová generace vlaků má být používána od počátku 30. let, nahradí starší vlaky ICE 3.