Navrhnout a postavit dálniční tunel Homole chce osm zájemců
Vizualizace východního portálu tunelu Homole na D35. Foto: ŘSD
Tunel Homole podejde frekventovanou silnici I/17. Část tunelu má být hloubená a část ražená.
Tunel Homole podejde frekventovanou silnici I/17. Část tunelu má být hloubená a část ražená.
Severní trasa na Moravu sice nebude kratší (Praha-Zlín), ale asi to u mě “vyhraje” právě díky tunelům, a tím pádem i zanedbatelnému převýšení. Jestli v té době už budu mít elektromobil, tak to možná dojede i na jeden zátah bez nabíjení 😀
Existuji relevantni duvody, proc nevest dalnici po uboci, ale provrtat tenhle kopecek, kdyz by trasa okolo byla o maximalne par set metru delsi?
Protože na úbočí je koridorová trať, vesnice a řeka a na druhé straně ten „kopeček“ končí někde u Svitav, pokud vůbec.
Mluvim o posunuti o max. 500 metru na sever, tam opravdu zadna koridorova trat ani reka neprekazi.
Neexistují. Přes toto místo mohla vést dálnice v zářezu. A nebo se trasa tomuto místu mohla v poměrně rovinaté krajině zcela vyhnout. A to jak trasováním severnějším nebo jižnějším. To muselo dát práce vymyslet takovou blbost!:-)
Tak krajina je tak rovinatá, až je mezi rovinami 60 m vysoký svah, který se táhne 8 km na jih a postupně se zvyšuje.
Že vy jste si nedal ani tu práci podívat se na mapu s vrstevnicemi, pane inženýre?
No právě, že dal. V daném místě je výškový rozdíl cca 30 metrů a pro ten by kombinace zářezu a náspu v pohodě vyšla. Dejte si prosím příště pozor na vrstevnice. Mapy.cz totiž ukazují od přiblížení 17 vrstevnice ne po 10, ale po 5 metrech, takže 6 čar neznamená 60 metrů, ale jen 30!
Třeba proto, že zůstane prostor nad tunelem, využitelný pro migraci zvěře nebo její nory, brlohy, hnízda apod.