Navrhnout a postavit dálniční tunel Homole chce osm zájemců

Vizualizace východního portálu tunelu Homole na D35. Foto: ŘSDVizualizace východního portálu tunelu Homole na D35. Foto: ŘSD

Tunel Homole podejde frekventovanou silnici I/17. Část tunelu má být hloubená a část ražená.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marekzprahy

Severní trasa na Moravu sice nebude kratší (Praha-Zlín), ale asi to u mě “vyhraje” právě díky tunelům, a tím pádem i zanedbatelnému převýšení. Jestli v té době už budu mít elektromobil, tak to možná dojede i na jeden zátah bez nabíjení 😀

KarelMio

Existuji relevantni duvody, proc nevest dalnici po uboci, ale provrtat tenhle kopecek, kdyz by trasa okolo byla o maximalne par set metru delsi?

Honza

Protože na úbočí je koridorová trať, vesnice a řeka a na druhé straně ten „kopeček“ končí někde u Svitav, pokud vůbec.

Karel Mio

Mluvim o posunuti o max. 500 metru na sever, tam opravdu zadna koridorova trat ani reka neprekazi.

Vladimír Bílý

Neexistují. Přes toto místo mohla vést dálnice v zářezu. A nebo se trasa tomuto místu mohla v poměrně rovinaté krajině zcela vyhnout. A to jak trasováním severnějším nebo jižnějším. To muselo dát práce vymyslet takovou blbost!:-)

Jiří Kocurek

Tak krajina je tak rovinatá, až je mezi rovinami 60 m vysoký svah, který se táhne 8 km na jih a postupně se zvyšuje.

Že vy jste si nedal ani tu práci podívat se na mapu s vrstevnicemi, pane inženýre?

Vladimír Bílý

No právě, že dal. V daném místě je výškový rozdíl cca 30 metrů a pro ten by kombinace zářezu a náspu v pohodě vyšla. Dejte si prosím příště pozor na vrstevnice. Mapy.cz totiž ukazují od přiblížení 17 vrstevnice ne po 10, ale po 5 metrech, takže 6 čar neznamená 60 metrů, ale jen 30!

XYYY

Třeba proto, že zůstane prostor nad tunelem, využitelný pro migraci zvěře nebo její nory, brlohy, hnízda apod.