Navrhnout a postavit dálniční tunel Homole chce osm zájemců
Tunel Homole podejde frekventovanou silnici I/17. Část tunelu má být hloubená a část ražená.
Ředitelství silni a dálnic (ŘSD) má za sebou první část pilotní soutěže, ve které hledá zároveň projektanta a stavbaře tunelu Homole na úseku dálnice D35 Ostrov – Vysoké Mýto. Jde o vůbec první soutěž ŘSD na dálniční tunel v režimu Design & Build.
Investor obdržel celkem osm žádostí o účast, podrobnosti k zájemcům ale nesdělil. „Nyní proběhne posouzení kvalifikace uchazečů a posléze bude vydána výzva k předložení nabídek uchazečům, kteří splní kvalifikační kritéria,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl. Lhůta pro podání žádostí o účast uplynula 11. července, finalisté pak budou mít na podání nabídky čas do 11. srpna.
ŘSD tunel vyjmulo z úseku Ostrov – Vysoké Mýto, na jehož stavbu hodlá vypsat soutěž separátně příští rok. Tunel bude mít dva tubusy, pravý bude dlouhý 570 metrů a levý 525 metrů. Odhadovaná cena zakázky je 2,46 miliardy korun. Stavět by se mělo v letech 2023 až 2026, tedy současně s celým úsekem Ostrov – Vysoké Mýto, který je dlouhý přes šest kilometrů.
ŘSD loni kvůli tunelu vypsalo předběžné tržní konzultace, které měly ukázat, zda se taková metoda výběru dodavatele vyplatí. Volba nechat pod jedním zhotovitelem projektanta i zhotovitele má své opodstatnění i kvůli zkušenosti s tunelem Pohůrka na D3 u Českých Budějovic, kde se po zahájení stavby musela změnit metoda výstavby tunelu. Původní projekt se ukázal jako nepoužitelný.
Tunel Homole podejde frekventovanou silnici I/17. Část tunelu má být hloubená a část ražená.