Jihočeši zašli pro rady do Plzně. Návrh integrace dopravy pro ně zpracovává POVED
Venkovská zastávka s označníkem ČSAD Jindřichův Hradec. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Jihočeský kraj je dnes z hlediska dopravní integrace zřejmě nejzaostalejší ze všech. POVED naopak přichází z kraje, jehož dopravní systém patří v tuzemsku k nejpokročilejším.
Držím palce Jirko.
Jediný IDS je PID, ostatní je zmatek a zmetek.
Tak to opravdu není.
IDPK je naopak výborná, vše funguje tak, jak má. Doufejme, že se Jihočeský kraj nebude pokoušet tento systém upravit po svém.
PID bohužel dávno není tak kvalitní IDS jako v počátcích, kdy to bylo fakt promyšlené a exektivní a zákaznický příjemné…..
Kveltni zaměstnanci odešli a podle toho to vypadá.
„Jihočeský kraj je dnes z hlediska dopravní integrace zřejmě nejzaostalejší ze všech.“
Tak hlavně že mají letiště.. 😀
Což evokuje dvě slavné osobnosti. Soudruha Potěmkina netřeba představovat a film Dědictví aneb … nejspíš taky ne. Dělají machry a záchod mají na pavlači.
Třeba všechny předeženou a integrují I Smartwings 😂
o nejzaostalejší pozici soutěží s Krajem Vysočina, kde například první kolo soutěže na nové linkové autobusové dopravce skončilo fiaskem a na začátku druhého kola už to řeší ÚOHS
Karlovarský kraj budeme ignorovat?
https://www.idok.info/file.php?nid=12276&oid=8493752
http://www.egronet.cz
http://www.egronet.de
https://www.idok.info/file.php?nid=12276&oid=8493752
co víc chcete v kraji, kde nežije ani 300 000 obyvatel, ale je tam 30% výkonů na železnice mimo ČD. Já tam žiju, doprava je to poslední s čím mám problém.
To odpovídá: Do zaostalých krajů se obecně dá dostat jen autem (mnohdy všelijak) nebo letadlem. 😉
IDPK je opravdu jedna z nejlepe fungujicich – taky mozna i cenove nejpriznivejsich……….zkusil jsem prolitat jizdenku Turista PLzenskem za 140,-/24h a je to docela zahul…….. Karez-Z.Ruda – Klatovy-Plana-Marianky-Horazdovice….
Když jedu občas pracovně z Žatce domů do Budějc, tak z Žatce na tarif DÚK do Blatna u Jesenice Za 140 Kč a z Blatna u Jesenice (okres Louny) až do Strakonic jen za 82 Kč (135 km) a následně ze Strakonic do Budějc na tarif ČD
Je pravdou že to co mají v Plzni za 140 máme u nás na jihu za 250, výhoda je že v sobotu, neděli se změní počet cestujících z 1+1 na 2+3… Říkáme tomu JIKORD/JIKORD+… PS k nám do Locenic jezdí linky 169/128/513…
Může se nově i na šumavskou stranu Prachaticka, část Blatenska, Strakonicka.
Doufám, že i tedy na leteckých linkách z ČB bude platit krajský tarif.
Bude, ale jen nad územím kraje. :o)
Jízdenky do Gr. bodů jsou opět v kurzu? 😂😂
„Přistoupili?“ :o)
Ale musíte včas vystoupit nebo éro musí včas hapat.
Ano musite mit krajske jizdenky pro oba kraje. Čas lomení tarifu se odhadne podle času přeletu nad hranicemi krajů. Udela se zde virtualni zastavka s tim ze zde neni zastavka pro vystup ani nastup.
zóna 122 Antalya
zóna 123 Rhodos
zóna 124 Heraklion
Když integrace, tak se vším. 🙂
Nn, čísla 123 – 125 jsou již obsazena:
123 Římov
124 Ločenice
125 Trhové Sviny
PID je ještě má volné a to číslování by zhruba odpovídalo vzdálenosti
Ano ale jen pro cesty ze zón 1-9 do 10-13. Pro cesty z do středočeského kraje.
A jo. Tak nic, já to bral od nuly.
Vzhľadom na konfiguráciu Jihočeského kraja, považujem za veľkú škodu, že sa nezvolila zónovo-relačný tarifa.
A áno, otázkou by bolo, či by to bolo v budúcnosti spárovateľné s IDS Plzeňského kraja.
A to je někde napsáno, že tarif nebude zónově-relační ? Jako pokud převážná většina cest je ve směru do centra, tak je vhodné mít tarif zónově-časový – jako má třeba IDS JMK, kde je spádová oblast Brno.
Ale třeba sousední Plzeňský kraj má tarif zónově-relační s centrem Plzeň, tak jsem zvědavý, co tam vymyslí pro Jižní Čechy:-)
Ono se sice v tarifu IDPK píše že je zónově relační, ale já tam tu relační část nějak nevidím. Platnost jizdenek se odvíjí pouze od zón a času platnosti, relace je na jízdenkách uvedena jen informativně.
Podle časového jízdného bude jedna dojezdová v Budějocicich. Listek do Budejovic bez mhd 101 , s mhd ještě1 00, i tak levnejsi nez kupovat zvlast listek na mhd.
Co IDS TA, ten snad ještě funguje. ne? Škoda, IDS se mohl po území kraje rozšířit odtud už před mnoha lety.
IDS TA není věcí kraje, ale dohody města Tábor a sdružení měst a obcí Táborska s dopravci. Dnes platí rovnice, že v obvodu MHD Tábor platí časové jízdenky MHD. Jinak platí kilometrický tarif dopravce.
Ten řeší jen jízdenky, ale vůbec ne návaznosti. Takže se stává, že krajský autobus jede stejnou trasu ve stejnou dobu jako MHD.
Já myslím, že nejlepší, co jsem tak viděl a projel je Poseidon IDS JMK. Nejhorší je snad Liberecký kraj, dost pokulhává i Vysočina a Zlínský kraj. V Libereckém kraji když si člověk koupí celodenní lístek přes IDOL app, tak na něj řidiči koukají a vůbec nevědí, neznají, odmítají uznat, čtečka v autobuse QR kód neumí načíst. Ve Zlínském kraji je paradox – celodenní lístek je možné koupit v aplikaci Můj vlak, a poté se lístkem pořízeným v aplikaci Můj vlak prokazujete v autobusech – podobná situace, řidiči neznají, načíst neumí. Podle informací se zlínského IDS je tato možnost ovšem platná… Číst vice »
> řidiči načíst neumí…
To je to spoléhání na QR kódy, kde čtečka může selhat při nízkém podsvícení, nebo prostě nejede, namísto aby si revizoři v aplikaci PID lítačka prostě přečetli informace v běžném textu , na které spoléhá cestující.
Běžný text vytvořím falešnou aplikací, proto se používají QR kódy s ochrannými prvky, které falešná aplikace vygenerovat neumí.
Ano mění se qr kod, kontrolní obrazec, nelze skenovat obraz 🙂 kod.
Neumí myslím tak, že to není doprogramováno do jejich zařízení v autobusech. QR kód načíst umí, ale ne ten z IDOL app, případně z app Můj vlak …
Tak to svého času praktikovali stevardi na R8 s IDS JMK jízdenkami
Z vlastní zkušenosti vím, že to uznají pouze na linkách které jsou zároveň v PIDu.
To fakt v ZK existuje univerzální doklad mezi vlaky a busy bez nutnosti Z karty? 😂 Nechce se mi tomu věřit jak tomu řidiči autobusu
Ano, existuje … telefonicky ověřeno na Zlínském kraji. Mají to i v přepravních podmínkách.
dobré, asi před měsíce jsem psal, ať někdo JČK (JIKORD) se zajedou podívat do PK jak se dělá doprava… a ono už je to tady. a druhá prosba byla, ať dojde k nějaké společné integraci Šumavy….
Tak ideální by byla společná integrace celého kraje. Proč vymýšlet už vymyšlené, prostě se přejmenuje IDPK na IDPaJK a začne platit i v Jihočeském kraji. Pokud budou politici rozumní, neměl by to být problém.
Však na nosiči stačí jenom vyznačit zóny pro které platí. Resp. pro časové jízdné v databázi u provozovatele, krabičce pak poslat: ano/ne.
Chci vidět, jak vyřeší návaznosti linek třeba v Českých Budějovicích, když už pět let, co tady bydlím má veškerá MHD (plus busy a vlaky) ve špičce běžně deset minut zpoždění.
To neuděláte bez pořádných preferenčních pruhů MHD, omezení IAD Na Sadech a hlavně, obchvatu ČB.
To je všem místním zřejmé už více než 10 let.
Samozřejmě ještě jedna varianta tu je. K JŘ přičíst +10 a to vydat jako řádný JŘ😁
A proto v rámci urychlení si vybrečeli D3 okolo Budějek jako tunel. Na území, kde je rybník běžný krajinotvorný prvek. Mhmm, zřejmě dobrý oddíl…
„K JŘ přičíst +10 a to vydat jako řádný JŘ“
To teďka provedla Správa Železnic. Netušil jsem, že by stačilo vyhradit jízdní pruhy pro vlaky… a nemít přednost chodců před vlakem na přechodech.
Tady nemají přednost chodci ani před auty natož před vlakem :-D, protože se zde jezdí standardně na červenou.
Ustoupis jednou, budes ustupovat porad….
Neustupovat! Zásadně neustupovat, ani před realitou! Došly půllitry? Toč do třetinek a říkej tomu velké!
V minulosti se uvažovalo nad tím, že některé, zejména linky na páteřních relacích, by se sloučili, tedy např. linky Týn n. Vlt. – ČB a Trhové Sviny – ČB sloučit do linky Týn n. Vlt. – Trhové Sviny či Třeboň – ČB a Český Krumlov – ČB sloučit do linky Třeboň – ČB – Český Krumlov s tím, že příjezd do Budějc bude 15 min. před odjezdem. Proč z toho nakonec sešlo netuším…
S použitím occamovy břitvy: Lenost něco dělat, vždyť represe nese do kasy.
No hlavně by to mohl být technicky jeden IDS, jedna apka, jeden clearing a tak podobně, jenom v JČ jiné zóny…
No a Karlovarský kraj, kde něco jako systém, natož integrovaný je hudba nekonečné budoucnosti by se mohl přidat. Vedle je z jedné strany dobře fungující DÚK a ze strany druhé IDPK, za hranicema relativně něco mají taky i vesnice s 2500 obyvatel má MHD. Jen tady je všechno problém a jdou jen kamarádkšefty se všimným a maximalizace vyhnání lidí z VHD.
Karlovarský kraj už využívá vlastní variantu Plzeňské karty, která se sice jmenuje Karlovarská karta ale jde na ni nahrát kupón nebo jízdenka IDPK (funguje to i naopak), takže by to bylo ještě jednoduší.
Třeba to bude jeden společný systém, pak by to nebyl IDS Jihočeského kraje a Plzeňského kraje, ale IDS Jihozápad 😁. Už dnes je možné cestovat v oblasti Blatné či Strakonic na jízdenky Integrované dopravy Plzeňského kraje.
Je pravda, že pokud se takové příležitosti nechytí, bude to promarněná příležitost. Karlovy Vary + Plzeň + České Budějovice…
přesně a lidé ze Plzně by jezdili na letiště do ČB místo do Prahy 😀 na pořádný HUB… nebo možná spíš na HoUBy
No a tím se řeší problém plzeňského letištěm takže tam můžou začít stavět ty továrny a zároveň budou moct dojíždět pracovníci z jihočeského kraje.
Za mne by to chtělo něco jako IDS „Celá ČR“, ale to bych chtěl asi moc. Jedna apka na všechno, jedna cena, jedna jízdenka… A nebo aspoň aby OneTicket platil na všechno. Jenže toho se asi nedožiju
Kéž by se jim to povedlo. ALE Nejdříve prosím pořádně široké silnice, potom tam můžete cpát velké autobusy. Do malých silniček velký krámy nepatří….. je spousta míst, kde si i osobák s autobusem při míjení „překáží“ !
Náklaďák je široký stejně a pokud ten bus jede 1x za hodinu, tak to zas moc nemění. Prostě občas i medvěd zastaví a couvne.
Jsou silničky, kde musí i motrokář zpomalit, aby si vyhnul s protijedoucím. Leda že by měli oba nanejvýš Pionýra, protože čopr je moc široký.