Připadá mi to bizarně.Všude v Evropě se omezují linky na krátké tratě kvůli uhlíkové stopě.Letadlo dosáhne max 5000m a už se bude přistávat-ekonomika provozu je bída
Filip
1 měsíc
Ještě tak přemýšlím zdali by se u nás nevyplatila vnitro linka Ostrava – Brno – Praha ale otázka no… jediný kdo by do toho šel je nejspíš Ryan ale záleží jestli by se to lidem chtělo využívat za cenu že naše letiště a spojení s centrem prostě nejsou ještě tak vychytané jako v okolních státech 🤔
Proč zrovna Ryan? Ten si vydělá líp na jiných linkách než je nějaký obskurní spoj co staví po 180 km.
Filip
1 měsíc
Nechci to hned zavrhovat ale myslím že v tak malých zemích jako je Česko a tím tuplem Slovensko to nemá moc šancí na uživení delší dobu… třeba překvapí a bude to velice využívané ale spíš si myslím že to dopadne jako Ostrava – Praha …
Třeba to bude pro třetinu Slováků zadarmo jako vlak…
Dominic
1 měsíc
Jen tak mimochodem – Ryanair ještě nenahrál do rezervačního systému ani jeden let na letní letový řád z Bratislavy (a to všechny jeho ostatní báze již lety mají). Neříkám, že by Ryanair se s 737 vrhnul na provozování linky BTS-KSC, ale určitě bude chtít taky vyjednávat o nějaký peníz navíc hlavně, když jsou na Slovensku, co se týče dotování leteckých spojení tak štědří.
Aktuálně má BTS čas do konce měsíce přijít s nabídkou cen. Existuje sice plán provozu, který by chtěli v BTS od března létat, ale záleží na tom, zda dostanou, co chtějí… Tlačí na ceny z roku 2016, což by ale pro BTS znamenalo ztrátu z provozu.
No tak hadam to doriesia, rozhodne nejaka strata z poplatkov je lepsia ako odchod ryanairu, to by tu zostali len chartre a zopar vystrelov do tmy ako pravidelky. Vieme aj nejake blizsie info o tom plane na leto? Je tam aj nieco nove/vacsie zmeny alebo to iste?
Pokud mám správné informace, tak v planu je prakticky stejný rozsah provozu jako v S24. Ale pokud jde o ztrátu z poplatků, tak to se obávám, že není tak jednoduché… Jde o hlavní příjem letiště a RYR požaduje cenu na cestujícího, zahrnující vše – přistávací poplatky, handling a letištní taxu – ve výši cca 7 – 9 € (podle dosaženého počtu cestujících za rok). To je zhruba pouze 1/4 toho, co by mělo letiště dostat za normálních okolností. To není udržitelné, zejména když taková společnost tvoří cca 70% provozu, to chybějící prijmy v této výši nejde nahradit příjmy z jiného… Číst vice »
Petr Stück
1 měsíc
Hloupý nápad od hlupáků určený pro hlupáky. Šetření a ‚konsolidace‘ slovenského státu v typicky slovenském podání.
Apex
1 měsíc
Jak je vidět, ministerstvo dopravy na Slovensku je stále naivní a stále nepoučitelné. Byl bych hodně překvapen, kdyby tento záměr nedopadl stejně jako idea letů z Košic do Malmö, už pro relativní krátkost termínu, kdy by provoz měl být spuštěn. Naprostá většina leteckých společností má své letové řády na příští rok už zafixované a těžko by mohly vyčlenit techniku na takový projekt. Na Slovensku není ani vzdáleně k dispozici dopravce s letadly, který by mohl tuto frekvenci obsloužit. To znamená, že by si potenciální zájemce musel udělat v BTS nebo KSC bázi a už jen to jsou náklady, které celý… Číst vice »
Ať přemýšlím, jak umím, tak žádný takový subjekt, který by připadal do úvahy, tj. měl techniku, AOC a licenci na provoz pravidelné přepravy na Slovensku, neznám…a neumím si představit, že by se někdo mohl objevit a za 5 měsíců spustit provoz.
Nepotrebuješ v KSC nevyhnutne bázu, dá sa to zaturnusovať do iných liniek, napr. LO. Ale súhlasím že tie podmienky sú naivné a nezmyselné a nikto do toho zrejme nepôjde.
S LO se tohle řešilo před covidem, mělo to být navázáno na lety z WAW. Tehdy ovšem nebyla vůle to podpořit… O to více vtipné je, což je, že dnes stejná politická reprezentace na to tlačí.
By mne zajímalo, co je to za “veřejnost”, co má takovéto zájmy.
Okresy Michalovce a Kráľovský Chlmec vypadají hůř než vedlejší okresy Užhorod a Čop, ale je potřeba dotovat letecké spojení s Košicemi pro “našich ľudí”. Prostě Slovensko se propadá někam k Uzbekistánu.
Asi je to blbosť, ako píšete, ale znovu opakujem, že časovo to letecké spojenie aj s presunom z centra Ke do centra BA výjde minimálne o 2,5 hod rýchlejšie ako cesta vlakom. Čím neobhajujem toto spojenie, len hovorím, že z nejakého pohľadu to zmysel dáva, žiaľ.
Domov Zakarpatie posielajú ľudia peniaze zo západnej Európy, plus výnosy z prevádzačstva (ľudí cez hranicu). Mimochodom Kráľovský Chlmec je v okrese Trebišov.
JiříM
1 měsíc
Co to znamená 6000 sedadel. To je za rok jedním směrem?
Počty cestujících se vždy udávají oběma směry. Tzn. letíte KSC-BTS-KSC, tak jste veden ve statistikách jako 2 cestující. A stejně je to i se sedačkami.
Tím spíš to nevychází. 7x2x40x52 je přes 29 tisíc. Ten požadavek na 6000 letenek by takto byl naprosto nadbytečný, protože při kapacitě letadla 40 míst je jasně splněn. Možná to znamená něco jiného. Každopádně jelikož je to tak nejasně napsané, smrdí to buď diletantismem nebo šméčkem (případně obojím).
Nebylo by to v v naší česko-slovenské závazkové letecké dopravě poprvé, kdyby požadavky státního/regionálního orgánu v zadávací dokumentaci nedávaly smysl (ani numericky).
Jenda
1 měsíc
Super 👍 Spojení po zemi katastrofální a ještě pár desítek let bude, tak je dobře, že bude k dispozici alternativa.
Přesně. Když kouknu na Slovensko, tak je člověk rád i za tu ČR, kde na podobné vzdálenosti Praha-Ostrava máme docela i solidní SC spoj co to zvládne za 3 hod. Jo, není to žádná sláva na “vlajkovou loď” české železnice, ale úplný pruser to taky není. Na rozdíl od SK
Hlavně pokud bude VRT na ose Vídeň- Brno-Praha-Drážďany. To budu maximálně spokojen. Tak snad to do 20 let bude
ICE_Laco
1 měsíc
Ja len že aké lietadlo bude nasadené na túto trať? Predpokladám že to bude nejaké s menšou kapacitou okolo 50 ľudí. Čiže budeme nezmyselne točiť lietadlo, kde bude väčšin palubných miest obsadená politikmi….
Ak by aspoň 4x denne premávali IC vlaky Košice – Poprad – Žilina – Trenčín – Trnava – Bratislava – Viedeň s modernými súpravami typu Stadler Giruno, mohli by si kúpiť lístok do prvej triedy a cestovať tak….
Ale vďaka neschopnosti manažérov ZSSK sa radšej táto kategória vlakov zrušila….
Ono to ani nebude o neschopnosti manažerovm, ale skor politické rozhodnutie. Jednak plán dopravnej obslužnosti hovoril o tom, že sa ma zaviesť hodinový takt na Tatranoch. Navyše ICčka zasa až tak nezarábali. Štát nechce dvíhať cestovné, ktoré nezvýšil od roku 2011. Tak načo sa trápiť. Po zrušení 4 parov IC vlakov sú k dispozícii hneď 3 mašiny a 15 vozňov a rušňovodičov je tiež málo. A vlaky budú pod zmluvou zo štátom. Navyše ICcka neboli rýchlejšie len menej zastavovali. A kvalitatívne to boli tie isté vlaky, dokonca v Ex sú modernejšie vozne práve preto, že na IČčka išli už staršie… Číst vice »
Ak už ZSSK chcela posunúť Expresy do prémiovej kategórie, hodili by sa k tomu aj nové nizkopodlažné poschodové vlaky v úprave pre diaľkovú dopravu. Potom by som vedel pochopiť likvidáciu IC……
A tieto vozne presunúť niekam inam, alebo odpredať…..
ZSSK nechcela a ani neposunula Expresy do prémiovej kategórie, len sú tam kvalitatívne tie isté a novšie vozne. A ako hovorím, ZSSK o tom asi zasa až tak nerozhodovala, je tu Ministerstvo. Ak bude hodinový takt, IC-čka by sa už asi ani do GVD a ešte počas výluk, nevopchali. Ja by som to ešte vylepšil. Expresy už skrátili dobu oproti rýchlikom o cca 30min. A to len tým, že od Bratislavy po Žilinu stoja menej a konečne sa tak aj využije investícia za 2 mld EUR za uplynulých 20 rokov a teda koridor na 160. Ja by som to ešte… Číst vice »
Jenže teď s tou dotací se mu to už možná vyplatí a ať se to někomu líbí nebo ne, Ryanair je jediná vhodná aerolinka na toto, nejen že má bázi v BTS, ale narozdíl od jiných má extrémně nízké náklady, takže věřím, že s tou dotací se mu to vyplatí i když by to lital s letadly pro 189-197pax. Navíc je schopen si sám nalákat cestující díky přívětivé cenotvorbe letenek.
Ryanair do spojení BTS-KSC nikdy nechtěl, navíc u provozu v závazku veřejné služby musí dopravce zveřejnit svoji nákladovou strukturu a dodávat další informace, čemuž se RYR vždy bránil. Takže bych se hodně divil, kdyby do toho teď šel….
Pravda, moje chyba, nečetl jsem si přesně ty podmínky, nenapadlo mě, že by řešili i to zda nejdříve poletí z KSC nebo z BTS.
V tom případě do toho FR z báze v BTS určitě nepůjde, to je jasné a to tím pádem zabíjí i další možné zájemce takto předem stanovene a dost omezené časy, např. LO prodloužením linky z WAW.
Air Traveller
1 měsíc
Chtěl bych bydlet na Slovensku … protože to musí být doslova ráj na zemi, když maj čas řešit takovýhle kraviny.
V roce 2010 bude diaľnica až do Košíc, říkal Robo. Jožo je chytřejší, říká, že Višňové bude na budúci rok, Turany – Hubová skoro, a o Branisku raděj nemluví…
žiaľ posledné roky je jazda na M3 úplný des, samé obmedzenia a zúženia. Bežne sa mi stáva že Budapest Debrecen strávim hodinu i viac v zápchach. Takže do Košíc žiadna výhoda.
Vláda súdruha Fica tu vládla vyše 12 rokov a čo sa týka modernizácie koridoru, dostali sa maximálne do Žiliny. Ak by tu vládol niekto, kto by chcel postaviť rýchlu železnicu BA – KE, tak by to už bolo hotové a riešil by sa tunel Ružomberok – Sučany. Ak by ten niekto myslel nadčasovo, tak rýchlosť by bola 200km/h, čiže cesta by trvala 2 hodiny a 30 minút a neboli by potrebné žiadne lietadlá…..
Matfyzák
1 měsíc
Vzdyt z Bratislavy do Kosic uz leta Austrian, 2 lety denne kazdy den.
Je v pláne prepojiť vlakmi letiská v Bratislave a vo Viedni. Ako však poznám Slovákov, Rakúšania budú mať svoju časť už dávno hotovú, my tu budeme robiť jednu štúdiu za druhou ako to urobiť. Teoreticky by potom išlo potiahnuť trať z Petržalky až na Hlavnú Stanicu….
„Dlouhodobě vnímáme zájem veřejnosti o znovuzavedení tohoto pravidelného leteckého spojení.“
Jo, a proto se tam nic komerčního neuživí, ač za ty roky bylo několik pokusů.
Ale tak dálnice už dávno stojí, železnice sviští, konsolidace veřejných financí dokončená, takže hurá utrácet za leteckou linku. Už chybí jen sezónní prodloužení do Českých Budějovic.
Tak každému je jasné, že tohle chtějí pro své papalastvi lidé jako Blboš Dlaha nebo Matúš Šukaj Eštok, tinprece nebudou jezdit autem nebo nedejbože vlakem 😀 Pro běžné lidi leda max na přestupy v BA z Košic, ale vzhledem k tomu, že z BA kolem a kolem nic neleta(hlavně ne nic, na co by se dalo prestupovat), tak taky výjimečně.
Dlaha býva v Bratislave, on momentálne potrebuje lietadlo akurát tak do Bruselu. Okrem toho, čo by asi tak robil v Košiciach, však jeho šéf povedal že na východe už nič nie je….
No, české vlaky také nejsou o nic horší než TGV, když jde o to dojet z hlavního města na opačný konec republiky. Paříž – Marseille trvá stejně dlouho jako Praha – Ostrava. 😀
To jakože tam je 9-10 měsíců v roce sněhová závěj? 😀 to nejsou Špicberky… ta silnice vedoucí kolem moře je normálně udržovaná i v zimě, úplně stejně jako v celém severním Norsku/Švédsku/Finsku, kde je klima přísnější než na Islandu
A jak dlouho trvá těch 250 km po „silnici“, resp. jiným dopravním prostředkem?
Jestli ona to není opravdu jediná alternativa toho, jak se tam dostat v rozumně normální dobně.
Coz ale IMHO není případ slovenska – z Košic už do (defakto) Bratislavy lítá let, který (pokud se nepletu) nikdo nedotuje – Austrian. Takže na co další?
(jako ne, mě je to jedno … klidne at si lítaz z Košic do Popradu, nicméně si myslím,, že Slovensko má mnohem víc mnohem horších problémů, než nutnost z daní platit letadlo z Blavy do Košic).
Dycky ATR!
Připadá mi to bizarně.Všude v Evropě se omezují linky na krátké tratě kvůli uhlíkové stopě.Letadlo dosáhne max 5000m a už se bude přistávat-ekonomika provozu je bída
Ještě tak přemýšlím zdali by se u nás nevyplatila vnitro linka Ostrava – Brno – Praha ale otázka no… jediný kdo by do toho šel je nejspíš Ryan ale záleží jestli by se to lidem chtělo využívat za cenu že naše letiště a spojení s centrem prostě nejsou ještě tak vychytané jako v okolních státech 🤔
Proč zrovna Ryan? Ten si vydělá líp na jiných linkách než je nějaký obskurní spoj co staví po 180 km.
Nechci to hned zavrhovat ale myslím že v tak malých zemích jako je Česko a tím tuplem Slovensko to nemá moc šancí na uživení delší dobu… třeba překvapí a bude to velice využívané ale spíš si myslím že to dopadne jako Ostrava – Praha …
Nesrovnavejte v tomto Slovensko a Česko. Praha – Ostrava vlakem je cesta na tři a půl hodiny. Bratislava- Košice přes pět hodin.
A to ještě se kodrcate přeplněným opožděmým tatranem
Slovensko má svoje dvě největší města od sebe vzdálená víc než 2x oproti Česku.
To bude pri tej frekvencii veľký úspech. Ak sa to vôbec podarí spustiť, o čom mám tiež isté pochybnosti.
Třeba to bude pro třetinu Slováků zadarmo jako vlak…
Jen tak mimochodem – Ryanair ještě nenahrál do rezervačního systému ani jeden let na letní letový řád z Bratislavy (a to všechny jeho ostatní báze již lety mají). Neříkám, že by Ryanair se s 737 vrhnul na provozování linky BTS-KSC, ale určitě bude chtít taky vyjednávat o nějaký peníz navíc hlavně, když jsou na Slovensku, co se týče dotování leteckých spojení tak štědří.
Na Slovensku spis ty dotace pujdou firme, o ktery jste nikdy predtim neslysel a ma sidlo nekde v panelaku …
RYR nemá dořešenou smlouvu v BTS…
Pry uz tam nebude
Mame na toto aj nejaky potvrdeny zdroj?
Aktuálně má BTS čas do konce měsíce přijít s nabídkou cen. Existuje sice plán provozu, který by chtěli v BTS od března létat, ale záleží na tom, zda dostanou, co chtějí… Tlačí na ceny z roku 2016, což by ale pro BTS znamenalo ztrátu z provozu.
No tak hadam to doriesia, rozhodne nejaka strata z poplatkov je lepsia ako odchod ryanairu, to by tu zostali len chartre a zopar vystrelov do tmy ako pravidelky. Vieme aj nejake blizsie info o tom plane na leto? Je tam aj nieco nove/vacsie zmeny alebo to iste?
Pokud mám správné informace, tak v planu je prakticky stejný rozsah provozu jako v S24. Ale pokud jde o ztrátu z poplatků, tak to se obávám, že není tak jednoduché… Jde o hlavní příjem letiště a RYR požaduje cenu na cestujícího, zahrnující vše – přistávací poplatky, handling a letištní taxu – ve výši cca 7 – 9 € (podle dosaženého počtu cestujících za rok). To je zhruba pouze 1/4 toho, co by mělo letiště dostat za normálních okolností. To není udržitelné, zejména když taková společnost tvoří cca 70% provozu, to chybějící prijmy v této výši nejde nahradit příjmy z jiného… Číst vice »
Hloupý nápad od hlupáků určený pro hlupáky. Šetření a ‚konsolidace‘ slovenského státu v typicky slovenském podání.
Jak je vidět, ministerstvo dopravy na Slovensku je stále naivní a stále nepoučitelné. Byl bych hodně překvapen, kdyby tento záměr nedopadl stejně jako idea letů z Košic do Malmö, už pro relativní krátkost termínu, kdy by provoz měl být spuštěn. Naprostá většina leteckých společností má své letové řády na příští rok už zafixované a těžko by mohly vyčlenit techniku na takový projekt. Na Slovensku není ani vzdáleně k dispozici dopravce s letadly, který by mohl tuto frekvenci obsloužit. To znamená, že by si potenciální zájemce musel udělat v BTS nebo KSC bázi a už jen to jsou náklady, které celý… Číst vice »
Asi bych se moc nedivil, kdyby to bylo usito na míru nějakému malému, slovenskému, hráči 🤔
Ať přemýšlím, jak umím, tak žádný takový subjekt, který by připadal do úvahy, tj. měl techniku, AOC a licenci na provoz pravidelné přepravy na Slovensku, neznám…a neumím si představit, že by se někdo mohl objevit a za 5 měsíců spustit provoz.
Nepotrebuješ v KSC nevyhnutne bázu, dá sa to zaturnusovať do iných liniek, napr. LO. Ale súhlasím že tie podmienky sú naivné a nezmyselné a nikto do toho zrejme nepôjde.
S LO se tohle řešilo před covidem, mělo to být navázáno na lety z WAW. Tehdy ovšem nebyla vůle to podpořit… O to více vtipné je, což je, že dnes stejná politická reprezentace na to tlačí.
Co cekat od vlady manipulatora
By mne zajímalo, co je to za “veřejnost”, co má takovéto zájmy.
Okresy Michalovce a Kráľovský Chlmec vypadají hůř než vedlejší okresy Užhorod a Čop, ale je potřeba dotovat letecké spojení s Košicemi pro “našich ľudí”. Prostě Slovensko se propadá někam k Uzbekistánu.
Jejich boj.
Přesně tak!
Uzbekistán má o dost rychlejší železnice…
Pardon, to jsem zvoral.
Asi je to blbosť, ako píšete, ale znovu opakujem, že časovo to letecké spojenie aj s presunom z centra Ke do centra BA výjde minimálne o 2,5 hod rýchlejšie ako cesta vlakom. Čím neobhajujem toto spojenie, len hovorím, že z nejakého pohľadu to zmysel dáva, žiaľ.
Domov Zakarpatie posielajú ľudia peniaze zo západnej Európy, plus výnosy z prevádzačstva (ľudí cez hranicu). Mimochodom Kráľovský Chlmec je v okrese Trebišov.
Co to znamená 6000 sedadel. To je za rok jedním směrem?
Zároveň je ale požadovaná kapacita letadla nejméně 40 míst k sezení. Při sedmi letech týdně to je minimálně 14560 za rok jedním směrem.
Počty cestujících se vždy udávají oběma směry. Tzn. letíte KSC-BTS-KSC, tak jste veden ve statistikách jako 2 cestující. A stejně je to i se sedačkami.
Tím spíš to nevychází. 7x2x40x52 je přes 29 tisíc. Ten požadavek na 6000 letenek by takto byl naprosto nadbytečný, protože při kapacitě letadla 40 míst je jasně splněn. Možná to znamená něco jiného. Každopádně jelikož je to tak nejasně napsané, smrdí to buď diletantismem nebo šméčkem (případně obojím).
Nebylo by to v v naší česko-slovenské závazkové letecké dopravě poprvé, kdyby požadavky státního/regionálního orgánu v zadávací dokumentaci nedávaly smysl (ani numericky).
Super 👍 Spojení po zemi katastrofální a ještě pár desítek let bude, tak je dobře, že bude k dispozici alternativa.
Kdyby se raději snažili vylepšit to spojení po zemi.. To by posloužilo řádově více lidem, než pár potentátům.
To je bohužel na mnoho let dopředu….. Letadlem se prakticky dá letět hned. 😉
nedá hned
Přesně. Když kouknu na Slovensko, tak je člověk rád i za tu ČR, kde na podobné vzdálenosti Praha-Ostrava máme docela i solidní SC spoj co to zvládne za 3 hod. Jo, není to žádná sláva na “vlajkovou loď” české železnice, ale úplný pruser to taky není. Na rozdíl od SK
Jiz v tomto stoleti bude VRT. Minimalne vsude kolem.
Hlavně pokud bude VRT na ose Vídeň- Brno-Praha-Drážďany. To budu maximálně spokojen. Tak snad to do 20 let bude
Ja len že aké lietadlo bude nasadené na túto trať? Predpokladám že to bude nejaké s menšou kapacitou okolo 50 ľudí. Čiže budeme nezmyselne točiť lietadlo, kde bude väčšin palubných miest obsadená politikmi….
Pokud to bude využívané hlavně politiky, tak to vlastně bude platit stát 100%. A to se FAKT vyplatí!
Mají si pokaždé zajišťovat charter? To je pravděpodobně dražší a navíc by dostali bídu, že si létají soukromně a plebs musí po zemi.
Ak by aspoň 4x denne premávali IC vlaky Košice – Poprad – Žilina – Trenčín – Trnava – Bratislava – Viedeň s modernými súpravami typu Stadler Giruno, mohli by si kúpiť lístok do prvej triedy a cestovať tak….
Ale vďaka neschopnosti manažérov ZSSK sa radšej táto kategória vlakov zrušila….
Ono to ani nebude o neschopnosti manažerovm, ale skor politické rozhodnutie. Jednak plán dopravnej obslužnosti hovoril o tom, že sa ma zaviesť hodinový takt na Tatranoch. Navyše ICčka zasa až tak nezarábali. Štát nechce dvíhať cestovné, ktoré nezvýšil od roku 2011. Tak načo sa trápiť. Po zrušení 4 parov IC vlakov sú k dispozícii hneď 3 mašiny a 15 vozňov a rušňovodičov je tiež málo. A vlaky budú pod zmluvou zo štátom. Navyše ICcka neboli rýchlejšie len menej zastavovali. A kvalitatívne to boli tie isté vlaky, dokonca v Ex sú modernejšie vozne práve preto, že na IČčka išli už staršie… Číst vice »
Ak už ZSSK chcela posunúť Expresy do prémiovej kategórie, hodili by sa k tomu aj nové nizkopodlažné poschodové vlaky v úprave pre diaľkovú dopravu. Potom by som vedel pochopiť likvidáciu IC……
A tieto vozne presunúť niekam inam, alebo odpredať…..
ZSSK nechcela a ani neposunula Expresy do prémiovej kategórie, len sú tam kvalitatívne tie isté a novšie vozne. A ako hovorím, ZSSK o tom asi zasa až tak nerozhodovala, je tu Ministerstvo. Ak bude hodinový takt, IC-čka by sa už asi ani do GVD a ešte počas výluk, nevopchali. Ja by som to ešte vylepšil. Expresy už skrátili dobu oproti rýchlikom o cca 30min. A to len tým, že od Bratislavy po Žilinu stoja menej a konečne sa tak aj využije investícia za 2 mld EUR za uplynulých 20 rokov a teda koridor na 160. Ja by som to ešte… Číst vice »
Tipuju nějakou obstarožní ATR, pořád jich je na trhu hodně
No jo, jenze co s tim letadlem (a posadkou apod) ve zbylem case … to z toho vylezou ekonomicke nesmysly….
No, ranní a večerní let s jednou posádkou nedají … Tak třeba nějaká hogo-fogo An-2? Když je to na dotace?
Ryanair dělá ve větších zemích běžně vnitrostátní dopravu…
A nic mu nebrání ani tady.
Jen se to zjevně jaksi nevyplatí.
Jenže teď s tou dotací se mu to už možná vyplatí a ať se to někomu líbí nebo ne, Ryanair je jediná vhodná aerolinka na toto, nejen že má bázi v BTS, ale narozdíl od jiných má extrémně nízké náklady, takže věřím, že s tou dotací se mu to vyplatí i když by to lital s letadly pro 189-197pax. Navíc je schopen si sám nalákat cestující díky přívětivé cenotvorbe letenek.
Len treba počítať s tým, že pri vnútroštátnych letoch je cena letenky navýšená o DPH (teda na Slovensku od budúceho roka + 23 percent)
Ryanair do spojení BTS-KSC nikdy nechtěl, navíc u provozu v závazku veřejné služby musí dopravce zveřejnit svoji nákladovou strukturu a dodávat další informace, čemuž se RYR vždy bránil. Takže bych se hodně divil, kdyby do toho teď šel….
Lenže keď máš mať nocovať v Košiciach tak ti báza na BTS nepomôže, keďže u FR posádky nocujú „doma“.
Pravda, moje chyba, nečetl jsem si přesně ty podmínky, nenapadlo mě, že by řešili i to zda nejdříve poletí z KSC nebo z BTS.
V tom případě do toho FR z báze v BTS určitě nepůjde, to je jasné a to tím pádem zabíjí i další možné zájemce takto předem stanovene a dost omezené časy, např. LO prodloužením linky z WAW.
Chtěl bych bydlet na Slovensku … protože to musí být doslova ráj na zemi, když maj čas řešit takovýhle kraviny.
Určitě bude hned to informaci o nouzovém opuštění letadle i pak něco o medvědech
Slovensko čoskoro príde k nám. Má to z Průhonic len kúsok….
Není vyloučeno ,blbí jsme na to dost..
nestras …
Vzhledem k tomu, jak dosud vláda pracovala, je to skoro jistota.
Vláda pracovala a pracuje dobře.On je pro každou vládu problém vymetat Augiášův chlív po takové pohromě jako bylo vládnutí pana velkouzenáře.
Jenomže oni nevymetaj. Něco o procento zvýšili, něco snížili a hotovo. Zazvonil zvonec a reformy je konec…
no, nejlepsi vlada od roku 2013 …
(ona teda laťka od socdem a babise byla proklate nizko, takze prekonat je nebyl zas takovej problem)
Postavit konkurenceschopnou pozemní dopravu by na Slovensko bylo příliš (eko)logické 🙂
Letadlem se dá letět prakticky hned. 😉 Za to postavit pořádnou dálnici nebo železnici je projekt na mnoho let…..
V roce 2010 bude diaľnica až do Košíc, říkal Robo. Jožo je chytřejší, říká, že Višňové bude na budúci rok, Turany – Hubová skoro, a o Branisku raděj nemluví…
Beztak myslel přes Maďarsko a madaři se loudali.
Diaľnica do Košic uz existuje, jen jaksi vede pres Budapest.
žiaľ posledné roky je jazda na M3 úplný des, samé obmedzenia a zúženia. Bežne sa mi stáva že Budapest Debrecen strávim hodinu i viac v zápchach. Takže do Košíc žiadna výhoda.
Vláda súdruha Fica tu vládla vyše 12 rokov a čo sa týka modernizácie koridoru, dostali sa maximálne do Žiliny. Ak by tu vládol niekto, kto by chcel postaviť rýchlu železnicu BA – KE, tak by to už bolo hotové a riešil by sa tunel Ružomberok – Sučany. Ak by ten niekto myslel nadčasovo, tak rýchlosť by bola 200km/h, čiže cesta by trvala 2 hodiny a 30 minút a neboli by potrebné žiadne lietadlá…..
Vzdyt z Bratislavy do Kosic uz leta Austrian, 2 lety denne kazdy den.
Mohli by se střídat s Wzzarem v rámci korporace austro-hungarian…
To by mě zajímalo, jak v takovém případě dotovat další linku může nebýt nedovolená veřejná podpora.
Austrian lieta na letisko, ktoré leží nejakých 40 kilometrov od Bratislavy a jeho oficiálny názov je Flughafen Wien 😉
Presne tak, teda do Bratislavy 🙂
Bratislava-západ
Ještě by to chtělo doladit tu tramvaj Bratislava hl.st – Bratislava-Švecháť
Je v pláne prepojiť vlakmi letiská v Bratislave a vo Viedni. Ako však poznám Slovákov, Rakúšania budú mať svoju časť už dávno hotovú, my tu budeme robiť jednu štúdiu za druhou ako to urobiť. Teoreticky by potom išlo potiahnuť trať z Petržalky až na Hlavnú Stanicu….
Je pravda, že ve Vídni na letišti nepracuje snad nikdo kdo by nebyl z SK.
No sú tam aj Maďari….
„Dlouhodobě vnímáme zájem veřejnosti o znovuzavedení tohoto pravidelného leteckého spojení.“
Jo, a proto se tam nic komerčního neuživí, ač za ty roky bylo několik pokusů.
Ale tak dálnice už dávno stojí, železnice sviští, konsolidace veřejných financí dokončená, takže hurá utrácet za leteckou linku. Už chybí jen sezónní prodloužení do Českých Budějovic.
To by se ovšem vyplatilo jen s mezipristanim v Pardubicích
Nezapominejme na Karlovy Vary a Ostravu
Slováci: tratě na vyšší rychlosti jsou pro takhle malou zemi zbytečné
Taky Slováci: pojďme lítat 300 kilometrů
Tak každému je jasné, že tohle chtějí pro své papalastvi lidé jako Blboš Dlaha nebo Matúš Šukaj Eštok, tinprece nebudou jezdit autem nebo nedejbože vlakem 😀 Pro běžné lidi leda max na přestupy v BA z Košic, ale vzhledem k tomu, že z BA kolem a kolem nic neleta(hlavně ne nic, na co by se dalo prestupovat), tak taky výjimečně.
Dlaha býva v Bratislave, on momentálne potrebuje lietadlo akurát tak do Bruselu. Okrem toho, čo by asi tak robil v Košiciach, však jeho šéf povedal že na východe už nič nie je….
Na Islandu lita (nekolikrat denne) linka Reykjavik-Akureyri, flight time 45min, vzdalenost ~250km
Pre objektivitu ale treba dodat, ze tam ziadne existujuce vlaky nemaju a cesta autom trva 5h a autobusom takmer 7h.
To mluvíte o Islandu nebo Slovensku? Obě země jsou v rychlosti dopravy z jednoho konce na druhý dost podobné….
No, české vlaky také nejsou o nic horší než TGV, když jde o to dojet z hlavního města na opačný konec republiky. Paříž – Marseille trvá stejně dlouho jako Praha – Ostrava. 😀
Autom 5h ale len 2-3mesiace v roku, ci?
To jakože tam je 9-10 měsíců v roce sněhová závěj? 😀 to nejsou Špicberky… ta silnice vedoucí kolem moře je normálně udržovaná i v zimě, úplně stejně jako v celém severním Norsku/Švédsku/Finsku, kde je klima přísnější než na Islandu
To se tu nesmí psát. Jak to nezvoní kolejnicí, je všechno špatně. 😁
A jak dlouho trvá těch 250 km po „silnici“, resp. jiným dopravním prostředkem?
Jestli ona to není opravdu jediná alternativa toho, jak se tam dostat v rozumně normální dobně.
Coz ale IMHO není případ slovenska – z Košic už do (defakto) Bratislavy lítá let, který (pokud se nepletu) nikdo nedotuje – Austrian. Takže na co další?
(jako ne, mě je to jedno … klidne at si lítaz z Košic do Popradu, nicméně si myslím,, že Slovensko má mnohem víc mnohem horších problémů, než nutnost z daní platit letadlo z Blavy do Košic).
Hlavně se člověk již dávno dostane po nepřetržité dálnici mezi Bratislavou a Košicemi (na rozdíl od Islandu).
Jenže na Islandu na to lidi mají, vlak tam nejezdí a po silnici je to tragédie
Máte dost naivní představy o životních nákladech a příjmech na Islandu.
Myslim, ze zrovna tuto linku celkem slusne dotuje vlada, letenky tam stoji +- stejne jako jizdenka na autobus, ktery jede tech 7 hodin