Jen tak mimochodem – Ryanair ještě nenahrál do rezervačního systému ani jeden let na letní letový řád z Bratislavy (a to všechny jeho ostatní báze již lety mají). Neříkám, že by Ryanair se s 737 vrhnul na provozování linky BTS-KSC, ale určitě bude chtít taky vyjednávat o nějaký peníz navíc hlavně, když jsou na Slovensku, co se týče dotování leteckých spojení tak štědří.
Na Slovensku spis ty dotace pujdou firme, o ktery jste nikdy predtim neslysel a ma sidlo nekde v panelaku …
Petr Stück
1 hodina
Hloupý nápad od hlupáků určený pro hlupáky. Šetření a ‚konsolidace‘ slovenského státu v typicky slovenském podání.
Apex
1 hodina
Jak je vidět, ministerstvo dopravy na Slovensku je stále naivní a stále nepoučitelné. Byl bych hodně překvapen, kdyby tento záměr nedopadl stejně jako idea letů z Košic do Malmö, už pro relativní krátkost termínu, kdy by provoz měl být spuštěn. Naprostá většina leteckých společností má své letové řády na příští rok už zafixované a těžko by mohly vyčlenit techniku na takový projekt. Na Slovensku není ani vzdáleně k dispozici dopravce s letadly, který by mohl tuto frekvenci obsloužit. To znamená, že by si potenciální zájemce musel udělat v BTS nebo KSC bázi a už jen to jsou náklady, které celý… Číst vice »
Asi bych se moc nedivil, kdyby to bylo usito na míru nějakému malému, slovenskému, hráči 🤔
Jaaa
1 hodina
By mne zajímalo, co je to za “veřejnost”, co má takovéto zájmy.
Okresy Michalovce a Kráľovský Chlmec vypadají hůř než vedlejší okresy Užhorod a Čop, ale je potřeba dotovat letecké spojení s Košicemi pro “našich ľudí”. Prostě Slovensko se propadá někam k Uzbekistánu.
To je bohužel na mnoho let dopředu….. Letadlem se prakticky dá letět hned. 😉
ICE_Laco
3 hodin
Ja len že aké lietadlo bude nasadené na túto trať? Predpokladám že to bude nejaké s menšou kapacitou okolo 50 ľudí. Čiže budeme nezmyselne točiť lietadlo, kde bude väčšin palubných miest obsadená politikmi….
Ak by aspoň 4x denne premávali IC vlaky Košice – Poprad – Žilina – Trenčín – Trnava – Bratislava – Viedeň s modernými súpravami typu Stadler Giruno, mohli by si kúpiť lístok do prvej triedy a cestovať tak….
Ale vďaka neschopnosti manažérov ZSSK sa radšej táto kategória vlakov zrušila….
Ono to ani nebude o neschopnosti manažerovm, ale skor politické rozhodnutie. Jednak plán dopravnej obslužnosti hovoril o tom, že sa ma zaviesť hodinový takt na Tatranoch. Navyše ICčka zasa až tak nezarábali. Štát nechce dvíhať cestovné, ktoré nezvýšil od roku 2011. Tak načo sa trápiť. Po zrušení 4 parov IC vlakov sú k dispozícii hneď 3 mašiny a 15 vozňov a rušňovodičov je tiež málo. A vlaky budú pod zmluvou zo štátom. Navyše ICcka neboli rýchlejšie len menej zastavovali. A kvalitatívne to boli tie isté vlaky, dokonca v Ex sú modernejšie vozne práve preto, že na IČčka išli už staršie… Číst vice »
Ak už ZSSK chcela posunúť Expresy do prémiovej kategórie, hodili by sa k tomu aj nové nizkopodlažné poschodové vlaky v úprave pre diaľkovú dopravu. Potom by som vedel pochopiť likvidáciu IC……
A tieto vozne presunúť niekam inam, alebo odpredať…..
Jenže teď s tou dotací se mu to už možná vyplatí a ať se to někomu líbí nebo ne, Ryanair je jediná vhodná aerolinka na toto, nejen že má bázi v BTS, ale narozdíl od jiných má extrémně nízké náklady, takže věřím, že s tou dotací se mu to vyplatí i když by to lital s letadly pro 189-197pax. Navíc je schopen si sám nalákat cestující díky přívětivé cenotvorbe letenek.
Ryanair do spojení BTS-KSC nikdy nechtěl, navíc u provozu v závazku veřejné služby musí dopravce zveřejnit svoji nákladovou strukturu a dodávat další informace, čemuž se RYR vždy bránil. Takže bych se hodně divil, kdyby do toho teď šel….
Air Traveller
3 hodin
Chtěl bych bydlet na Slovensku … protože to musí být doslova ráj na zemi, když maj čas řešit takovýhle kraviny.
V roce 2010 bude diaľnica až do Košíc, říkal Robo. Jožo je chytřejší, říká, že Višňové bude na budúci rok, Turany – Hubová skoro, a o Branisku raděj nemluví…
Vláda súdruha Fica tu vládla vyše 12 rokov a čo sa týka modernizácie koridoru, dostali sa maximálne do Žiliny. Ak by tu vládol niekto, kto by chcel postaviť rýchlu železnicu BA – KE, tak by to už bolo hotové a riešil by sa tunel Ružomberok – Sučany. Ak by ten niekto myslel nadčasovo, tak rýchlosť by bola 200km/h, čiže cesta by trvala 2 hodiny a 30 minút a neboli by potrebné žiadne lietadlá…..
Matfyzák
3 hodin
Vzdyt z Bratislavy do Kosic uz leta Austrian, 2 lety denne kazdy den.
Austrian lieta na letisko, ktoré leží nejakých 40 kilometrov od Bratislavy a jeho oficiálny názov je Flughafen Wien 😉
Juraj
3 hodin
„Dlouhodobě vnímáme zájem veřejnosti o znovuzavedení tohoto pravidelného leteckého spojení.“
Jo, a proto se tam nic komerčního neuživí, ač za ty roky bylo několik pokusů.
Ale tak dálnice už dávno stojí, železnice sviští, konsolidace veřejných financí dokončená, takže hurá utrácet za leteckou linku. Už chybí jen sezónní prodloužení do Českých Budějovic.
Tak každému je jasné, že tohle chtějí pro své papalastvi lidé jako Blboš Dlaha nebo Matúš Šukaj Eštok, tinprece nebudou jezdit autem nebo nedejbože vlakem 😀 Pro běžné lidi leda max na přestupy v BA z Košic, ale vzhledem k tomu, že z BA kolem a kolem nic neleta(hlavně ne nic, na co by se dalo prestupovat), tak taky výjimečně.
To jakože tam je 9-10 měsíců v roce sněhová závěj? 😀 to nejsou Špicberky… ta silnice vedoucí kolem moře je normálně udržovaná i v zimě, úplně stejně jako v celém severním Norsku/Švédsku/Finsku, kde je klima přísnější než na Islandu
A jak dlouho trvá těch 250 km po „silnici“, resp. jiným dopravním prostředkem?
Jestli ona to není opravdu jediná alternativa toho, jak se tam dostat v rozumně normální dobně.
Coz ale IMHO není případ slovenska – z Košic už do (defakto) Bratislavy lítá let, který (pokud se nepletu) nikdo nedotuje – Austrian. Takže na co další?
(jako ne, mě je to jedno … klidne at si lítaz z Košic do Popradu, nicméně si myslím,, že Slovensko má mnohem víc mnohem horších problémů, než nutnost z daní platit letadlo z Blavy do Košic).
Jen tak mimochodem – Ryanair ještě nenahrál do rezervačního systému ani jeden let na letní letový řád z Bratislavy (a to všechny jeho ostatní báze již lety mají). Neříkám, že by Ryanair se s 737 vrhnul na provozování linky BTS-KSC, ale určitě bude chtít taky vyjednávat o nějaký peníz navíc hlavně, když jsou na Slovensku, co se týče dotování leteckých spojení tak štědří.
Na Slovensku spis ty dotace pujdou firme, o ktery jste nikdy predtim neslysel a ma sidlo nekde v panelaku …
Hloupý nápad od hlupáků určený pro hlupáky. Šetření a ‚konsolidace‘ slovenského státu v typicky slovenském podání.
Jak je vidět, ministerstvo dopravy na Slovensku je stále naivní a stále nepoučitelné. Byl bych hodně překvapen, kdyby tento záměr nedopadl stejně jako idea letů z Košic do Malmö, už pro relativní krátkost termínu, kdy by provoz měl být spuštěn. Naprostá většina leteckých společností má své letové řády na příští rok už zafixované a těžko by mohly vyčlenit techniku na takový projekt. Na Slovensku není ani vzdáleně k dispozici dopravce s letadly, který by mohl tuto frekvenci obsloužit. To znamená, že by si potenciální zájemce musel udělat v BTS nebo KSC bázi a už jen to jsou náklady, které celý… Číst vice »
Asi bych se moc nedivil, kdyby to bylo usito na míru nějakému malému, slovenskému, hráči 🤔
By mne zajímalo, co je to za “veřejnost”, co má takovéto zájmy.
Okresy Michalovce a Kráľovský Chlmec vypadají hůř než vedlejší okresy Užhorod a Čop, ale je potřeba dotovat letecké spojení s Košicemi pro “našich ľudí”. Prostě Slovensko se propadá někam k Uzbekistánu.
Jejich boj.
Přesně tak!
Co to znamená 6000 sedadel. To je za rok jedním směrem?
Zároveň je ale požadovaná kapacita letadla nejméně 40 míst k sezení. Při sedmi letech týdně to je minimálně 14560 za rok jedním směrem.
Super 👍 Spojení po zemi katastrofální a ještě pár desítek let bude, tak je dobře, že bude k dispozici alternativa.
Kdyby se raději snažili vylepšit to spojení po zemi.. To by posloužilo řádově více lidem, než pár potentátům.
To je bohužel na mnoho let dopředu….. Letadlem se prakticky dá letět hned. 😉
Ja len že aké lietadlo bude nasadené na túto trať? Predpokladám že to bude nejaké s menšou kapacitou okolo 50 ľudí. Čiže budeme nezmyselne točiť lietadlo, kde bude väčšin palubných miest obsadená politikmi….
Pokud to bude využívané hlavně politiky, tak to vlastně bude platit stát 100%. A to se FAKT vyplatí!
Mají si pokaždé zajišťovat charter? To je pravděpodobně dražší a navíc by dostali bídu, že si létají soukromně a plebs musí po zemi.
Ak by aspoň 4x denne premávali IC vlaky Košice – Poprad – Žilina – Trenčín – Trnava – Bratislava – Viedeň s modernými súpravami typu Stadler Giruno, mohli by si kúpiť lístok do prvej triedy a cestovať tak….
Ale vďaka neschopnosti manažérov ZSSK sa radšej táto kategória vlakov zrušila….
Ono to ani nebude o neschopnosti manažerovm, ale skor politické rozhodnutie. Jednak plán dopravnej obslužnosti hovoril o tom, že sa ma zaviesť hodinový takt na Tatranoch. Navyše ICčka zasa až tak nezarábali. Štát nechce dvíhať cestovné, ktoré nezvýšil od roku 2011. Tak načo sa trápiť. Po zrušení 4 parov IC vlakov sú k dispozícii hneď 3 mašiny a 15 vozňov a rušňovodičov je tiež málo. A vlaky budú pod zmluvou zo štátom. Navyše ICcka neboli rýchlejšie len menej zastavovali. A kvalitatívne to boli tie isté vlaky, dokonca v Ex sú modernejšie vozne práve preto, že na IČčka išli už staršie… Číst vice »
Ak už ZSSK chcela posunúť Expresy do prémiovej kategórie, hodili by sa k tomu aj nové nizkopodlažné poschodové vlaky v úprave pre diaľkovú dopravu. Potom by som vedel pochopiť likvidáciu IC……
A tieto vozne presunúť niekam inam, alebo odpredať…..
Tipuju nějakou obstarožní ATR, pořád jich je na trhu hodně
No jo, jenze co s tim letadlem (a posadkou apod) ve zbylem case … to z toho vylezou ekonomicke nesmysly….
Ryanair dělá ve větších zemích běžně vnitrostátní dopravu…
A nic mu nebrání ani tady.
Jen se to zjevně jaksi nevyplatí.
Jenže teď s tou dotací se mu to už možná vyplatí a ať se to někomu líbí nebo ne, Ryanair je jediná vhodná aerolinka na toto, nejen že má bázi v BTS, ale narozdíl od jiných má extrémně nízké náklady, takže věřím, že s tou dotací se mu to vyplatí i když by to lital s letadly pro 189-197pax. Navíc je schopen si sám nalákat cestující díky přívětivé cenotvorbe letenek.
Len treba počítať s tým, že pri vnútroštátnych letoch je cena letenky navýšená o DPH (teda na Slovensku od budúceho roka + 23 percent)
Ryanair do spojení BTS-KSC nikdy nechtěl, navíc u provozu v závazku veřejné služby musí dopravce zveřejnit svoji nákladovou strukturu a dodávat další informace, čemuž se RYR vždy bránil. Takže bych se hodně divil, kdyby do toho teď šel….
Chtěl bych bydlet na Slovensku … protože to musí být doslova ráj na zemi, když maj čas řešit takovýhle kraviny.
Určitě bude hned to informaci o nouzovém opuštění letadle i pak něco o medvědech
Slovensko čoskoro príde k nám. Má to z Průhonic len kúsok….
Není vyloučeno ,blbí jsme na to dost..
nestras …
Postavit konkurenceschopnou pozemní dopravu by na Slovensko bylo příliš (eko)logické 🙂
Letadlem se dá letět prakticky hned. 😉 Za to postavit pořádnou dálnici nebo železnici je projekt na mnoho let…..
V roce 2010 bude diaľnica až do Košíc, říkal Robo. Jožo je chytřejší, říká, že Višňové bude na budúci rok, Turany – Hubová skoro, a o Branisku raděj nemluví…
Beztak myslel přes Maďarsko a madaři se loudali.
Diaľnica do Košic uz existuje, jen jaksi vede pres Budapest.
Vláda súdruha Fica tu vládla vyše 12 rokov a čo sa týka modernizácie koridoru, dostali sa maximálne do Žiliny. Ak by tu vládol niekto, kto by chcel postaviť rýchlu železnicu BA – KE, tak by to už bolo hotové a riešil by sa tunel Ružomberok – Sučany. Ak by ten niekto myslel nadčasovo, tak rýchlosť by bola 200km/h, čiže cesta by trvala 2 hodiny a 30 minút a neboli by potrebné žiadne lietadlá…..
Vzdyt z Bratislavy do Kosic uz leta Austrian, 2 lety denne kazdy den.
Mohli by se střídat s Wzzarem v rámci korporace austro-hungarian…
To by mě zajímalo, jak v takovém případě dotovat další linku může nebýt nedovolená veřejná podpora.
Austrian lieta na letisko, ktoré leží nejakých 40 kilometrov od Bratislavy a jeho oficiálny názov je Flughafen Wien 😉
„Dlouhodobě vnímáme zájem veřejnosti o znovuzavedení tohoto pravidelného leteckého spojení.“
Jo, a proto se tam nic komerčního neuživí, ač za ty roky bylo několik pokusů.
Ale tak dálnice už dávno stojí, železnice sviští, konsolidace veřejných financí dokončená, takže hurá utrácet za leteckou linku. Už chybí jen sezónní prodloužení do Českých Budějovic.
To by se ovšem vyplatilo jen s mezipristanim v Pardubicích
Slováci: tratě na vyšší rychlosti jsou pro takhle malou zemi zbytečné
Taky Slováci: pojďme lítat 300 kilometrů
Tak každému je jasné, že tohle chtějí pro své papalastvi lidé jako Blboš Dlaha nebo Matúš Šukaj Eštok, tinprece nebudou jezdit autem nebo nedejbože vlakem 😀 Pro běžné lidi leda max na přestupy v BA z Košic, ale vzhledem k tomu, že z BA kolem a kolem nic neleta(hlavně ne nic, na co by se dalo prestupovat), tak taky výjimečně.
Na Islandu lita (nekolikrat denne) linka Reykjavik-Akureyri, flight time 45min, vzdalenost ~250km
Pre objektivitu ale treba dodat, ze tam ziadne existujuce vlaky nemaju a cesta autom trva 5h a autobusom takmer 7h.
To mluvíte o Islandu nebo Slovensku? Obě země jsou v rychlosti dopravy z jednoho konce na druhý dost podobné….
Autom 5h ale len 2-3mesiace v roku, ci?
To jakože tam je 9-10 měsíců v roce sněhová závěj? 😀 to nejsou Špicberky… ta silnice vedoucí kolem moře je normálně udržovaná i v zimě, úplně stejně jako v celém severním Norsku/Švédsku/Finsku, kde je klima přísnější než na Islandu
To se tu nesmí psát. Jak to nezvoní kolejnicí, je všechno špatně. 😁
A jak dlouho trvá těch 250 km po „silnici“, resp. jiným dopravním prostředkem?
Jestli ona to není opravdu jediná alternativa toho, jak se tam dostat v rozumně normální dobně.
Coz ale IMHO není případ slovenska – z Košic už do (defakto) Bratislavy lítá let, který (pokud se nepletu) nikdo nedotuje – Austrian. Takže na co další?
(jako ne, mě je to jedno … klidne at si lítaz z Košic do Popradu, nicméně si myslím,, že Slovensko má mnohem víc mnohem horších problémů, než nutnost z daní platit letadlo z Blavy do Košic).
Jenže na Islandu na to lidi mají, vlak tam nejezdí a po silnici je to tragédie
Máte dost naivní představy o životních nákladech a příjmech na Islandu.
Myslim, ze zrovna tuto linku celkem slusne dotuje vlada, letenky tam stoji +- stejne jako jizdenka na autobus, ktery jede tech 7 hodin