Návrat vlaků od Kralup a Kladna na Masarykovo nádraží. Jak bubenské estakády změní jízdní řády

Nádraží Praha-Bubny. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýNádraží Praha-Bubny. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Na zmodernizovanou trať se některé spoje vrací po více než dvou letech.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Neznalek

By jsem se tam dneska podívat a je to moc pěkný https://www.youtube.com/watch?v=m60fKvzjJpk – na kralupský trati jezdí z Masaryčky-Bubny-Podbaba-Sedlec a dál… RegioPantery. Jsem zvědavej co bude jezdit nna Kladenský trati z Masaryčky-Bubny-Výstaviště a po starý jednokolejce do Dejvic – protože ta číst Výstaviště Dejvice není elektrifikovaná…

vbb

No co tam asi bude jezdit…?
Os v regínách, Sp v hydrografech, R v 845-kách…
Nebo jste myslel, že Mas – Bubny bude jezdit panter a v Bubnech se bude přesedat do dieselů??? 🙂

Jiný Petr

21.7. tu byl článek o slavnostní návštěvě Kupky na Kladně. Fotky na tomto serveru neobsahovaly žádné vlaky, ale v „místních“ novinách byl vyfocen i s používaný vozovým parkem:
https://kladensky.denik.cz/galerie/zastavka-kladno-mesto-a-na-ostrovci.html?photo=23&back=1181288930-894-20

Takže regionova, hydra …

Marťas

Moc se mi líbí to báječné načasování… Otevřeme Bubny a (na týden) zavřeme metro… Skvělá synchronizace…

N.N.

Počítali se zpožděním na Dráze, netrefili se do něj.

Marťas

Dráhy a zpoždění? Co je to za nesmysl 😅?

Nědko

Vždyť ( když se nepletu) se na začátku výluky psalo předpoklad 12/24.

Jirka P

Metro je sice zavřené, ale ne na Vltavské.

Marťas

Jo, tam bude zavřené až příští víkend… Ovšem na Muzeum jsou to tři stanice…

Air Traveller

a? cemu to vadi, nebo v cem je problem?

venkovan

Podstatné je, že kromě toho příštího víkendu nebude už při přestupu na hlavní nádraží nutno přecházet ten půlkilometr ulicemi a parkem pěšky. Právě ta možnost poměrně snadného přestupu na metro „C“ je největším přínosem toho přísunu zastávek vlaků k Vltavě, zejména pro vlaky od/do Kralup nad Vltavou, pokud nejely přes Holešovice. A od/do Kladna to asi leckomu umožní nahradit jeden přestup s metrem „A“ ve Veleslavíně, aniž by jim to nějak významně prodloužilo cestovní dobu.

Marťas

Ale vždyť to nijak nerozporuju, naopak je fajn, že pro vlaky od Kladna budou přestupy na všechny tři trasy krtka

tarten

Bohdá všechny 4.

Marťas

Jó, tak plán déčka byl Hlavák, Náměstí Republiky, rovnou Ohrada… A zatím to vypadá jen na jeden mezistaniční úsek, který stejně nebude moct být provozován samostatně… Takže předlouhých pár let čas… Leda že by vlaky od Kladna začaly jezdit až do Krče 😅

tarten

Při obvyklé rychlosti tak čtvrt století.

Když do Krče, tak ne od Kladna, ale od Kralup a Úval.

Marťas

Ale to by zase z tohoto směru vlaky neměly přestup na áčko… Ta Krč tam byla jen proto, aby tlinka kdyžtak dávala všechny čtyři trasy… Jinak co je v Krči… Rybník a les 🤣

venkovan

Nepochopení: já jsem přece pouze popsal výhodu možnosti přestupu na metro „C“ i v případě té výluky od Muzea na jih, nic o tom, že byste to snad rozporoval, jsem nepsal.

Pilis

jak je to ted provozne v dejvicich? vedel by nekdo mistni? hlavne v pracovnich dnech? pohledem na ortofoto to vypada ze to tam bude asi celkem rodeo z pohledu vykonu dopravni sluzby a nejake bezpecnosti

Shrek223

V Dejvicích máš 4 koleje. Na první jsou odstavené některé vlaky, které ráno přijely jako posilové a odpoledne se tak vrací na Kladno/Rakovník. Druhá kolej je pro osobáky, čtvrtá pro Sp a R. Třetí kolej se právě využívá pro ty odpolední posilové. Z hlediska bezpečnosti, pokud třeba ten osobák přijíždí na druhou kolej a lidi mezitim nastupují do R na čtvrtou kolej, vyjde výpravčí a pohlídá to tam. Za ty 2 roky takového provozu jsem tam neviděl jediný problém z hlediska bezpečnosti ani kapacity.

M 474 003

Kde budou stát ty vlaky co končí v Bubnech? Bude možné při nějakých slavnostních jízdách projet Bubny parní lokomotivou?

Pan průvodčí

Nebudou stát nikde. Přijedou na ostrý obrat.

venkovan

A které? nějak vám to nevychází: spíš přijedou odněkud jako Sv a zase někam jako Sv odjedou.

tarten

Není kudy. Kdyby bylo, mohly by končit rovnou tam někam/odněkud.

vbb

Zřejmě budou odstaveny v Dejvicích, tak jako doteď (na Mas není moc místa).
Jako Sv teda pojedou nejprve Bu – De a po spánku zase De – Bu.

vbb

Někde dál se píše, že snad ten ranní Sp pojede odpočívat do libeňského depa.

Pan průvodčí

Ano, tak by to mělo být. Například na 19732 přijede Sv do Bubnů dvě minuty před odjezdem.

tarten

Už se těším na obrat mezi čtvrthodinovými intervaly jiné linky.

Komarek

Proč jsou u těch vlaků ty jednotlivé výjimky?

Koukám

Je to dané podle mého skutečností sestavou vlaků zda se při obratech musí objíždět nebo jsou vedeny soupravou pojízdnou z obou stanovišť. Zrovna ten nešťastný Sp ze Slaného je sestavován co zrovna v Lounech mají . Jede ráno do Prahy a odpoledne zpět a musí někde přečkat celý den a pomocí posunovače být uklizen a to je pro staveniště Praha největší problém. Jinak většina vlků je sestaveno ze souprav pojízdných z obou stanovišť. Myslím že zdejší odborníci to vygooglí zcela přesně

V. K.

Cože? On ten Sp Louny – Slaný jezdí i nadále, akorát jako Sv? Tak to je tedy Boreckého majstrštyk. Je to sice ve výsledku dražší, ale hlavně, že jsou škrty. Pak ať mi nikdo netvrdí, že skutečná Boreckého motivace není nenávist k lokálkám, když spíská něco takového.

M 474 003

Asi ne každý den, ve Slaným může otočit a stát má taky kde. Trať Slaný-Louny není lokálka, i když dnes asi je, jezdily tam i rychlíky a nákladní vlaky s T 679 1.

Martin Švancar

Není nutné se hned čílit. Ten Sp jezdí opravdu jen Slaný – Praha a zpět, a už dávno není sestavován v Lounech, nýbrž v Praze (vozy Libeň, lokomotiva Vršovice). Čili přes noc stojí ve Slaném, a přes den v Libni.

N.N.

Plus to, že vlakotvorbu si zajišťují ČD samy.

Kubisek

Nejezdí, nocuje ve Slaném, točí se celkem 2 soupravy. Přes den jezdí někam na Mladou Boleslav.

Bert

Spěšné vlaky a Os 9803 nemají vratnou soupravu. Os 9607 má mít soupravu se Syslem, ale třeba dnes jel ve složení Bdmtee + Bdmtee + AB + Bdmtee, takže mu tu vratnost asi moc nevěří.

U těch Os vlaků z/do Středokluk si nejsem jistý, asi prostě v tu dobu není na Masarykově nádraží kapacita.

Pan průvodčí

Od března už Sysel v řazení není. Dnes na Os 9607 jezdí souprava, co přechází od 2474 Tábor – Praha z předchozího dne. Lokomotiva na Sv9690/Os9607 má svůj jednodenní turnus a zajišťuje ho PJ Děčín.

idk123

Spěšné vlaky mimo těch vložených vratnou soupravu mají (hydra + 2 bdtn + hydra)

VojtaZ

Proč nejezdí Sp z/do Slaného také na Masarycku?

Pavel

Protoze se tam díky probíhající modernizaci prostě nevejdou.

Kubisek

Jak jsem pochopil z návrhu gvd, příští rok ho chtěli dát z Hlaváku, ale není kapacita….

vbb

A musí se objíždět – na Mas. už není záloha, která by vytáhla vozy a zase je zastrčila za mašinu (či motorák).