Návrat vlaků na zubačku se blíží, Rakušanka otestovala nové unikátní výhybky
Testování výhybek v dopravně Dolní Polubný. Foto: Železniční společnost Tanvald / Facebook.com

Vlaky od příštího týdne budou jezdit jen do zastávky Desná-Riedlova vila, až do Kořenova se vrátí na konci října.
Člověk neví jestli brečet, nebo se smát… Výluka na celou sezónu, rekonstrukce za půl miliardy a zůstanou tam ručně stavěné výhybky a D3…
Sice to už s historií nemá nic společného, ale budeme si na ni hrát. Teda vlastně jenom tím, že omezíme bezpečnost a efektivitu…
Skanzenizace musi byt v KPIs nekde hodne vysoko
Národní památka – brečet je potřeba na jiném hrobě…
Stejně jako Vytoňský most.
Vlaky pravidelně krizuji v Harrachově a tam jsou samovraty. A překládat krizovani při zpoždění z Tanvaldu třeba do Desny stejně většinou nejde, protože ČD mají tři druhy strojvedoucích.1- smi jen do Tanvaldu, 2- smí do Harrachova = zkoušky D3 ,3- smí do Poreby= zkoušky z polských předpisů. Takže většinou fira který přijde z kopce si přeskočí na protivlak a jede zpět na kopec.A Cargo jezdí v noci, když tam nejsou os. vlaky.
Vrátí se vlaky Praha Vršovice – Tanvald – Harrachov?
A co by tam mělo jezdit, aby to bylo bez přepřehu?
dotaz do pléna:
Vyjede teda hlavně sjede-ubrzdí to ten Elektro-Diesel co má objednaný Jančura? Poloměry jako v Táboře tam nejsou.
Byl by to možná zajímavý test pro odbornou veřejnost, nicméně Jančura to určitě nemá v zadání. Proč by za něco takového připlácel, souprava by na provoz s cestujícími musela mít papíry, a to je drahý. Nedává to smysl.
Záleží na objednavateli. Nápad mít to v jízdním řádu ale při zpoždění (=prakticky nikdy) nedojet a točit v Tanvaldu za správného dopravce šel.
Opravdu se tak často stávalo, že ta hydra nahoru vůbec nejela? Ani ta odpolední? Měl jsem za to, že při zpoždění do 15 minut (možná 20) na příjezdu do Tanvaldu se to pořád ještě poslat nahoru dalo.
Při zpoždění více jak 10 minut se to mělo odříkat. Taky se stávalo, že z Prahy přijel špatný motor. Není 854 jako 854 a nahoru mohla jen některá. Ale která už si nepamatuji. A taky se stávalo, že v Praze nestačili před odjezdem provést zkoušku těsnosti brzdy, což byla podmínka jízdy na kopec,a ukončili jízdu v Tanvaldu.
Nový provozní koncept linky R21 počítá s obratovým časem soupravy v Tanvaldu cca 30 minut. Za tu dobu daleko za Tanvald nedojedete.
Přímé spoje tedy určitě nebudou i kdyby to bylo technicky možné.
Zvedne se rychlost?
Spíš ne (tak možná něco mezi Kořenovem a st.hr., a to vlastně není zubačka), poloměry mizerné, sklony pro bezpečné brzdění nepříznivé, vozidla taky stejná.
Umí zuby i brzdit nebo jenom akcelerovat? Pokud se nepletu, nová MU se zuby se dá pořídit.
Umi i brzdit.
O kolik se zvedne rychlost a vrátí se vlaky Praha Vršovice – Tanvald – Harrachov?
A betonová stěna kolem portálu je na takovýhle trati pěkná prasárna
Viděl jsem nějaký fotky před rekonstrukcí a ta stěna tam byla už předtím. Akorát jak prošla obnovou, tak je výrazná. Ale během let se to ztratí pod lišejníky a bude to opět vypadat přirozeně
Tak já docela doufám, že to není konečný stav povrchu, to by byla fakt hrůza a ani lyšejník by nepomohl. To už nikdo neumí cementovou omítku nikoliv chemickocementovou stěrku?
„lyšejník“ to jsem fakt ještě neviděl 😀
To je nick vzrušeného lišáka😃
A předchozích 50 let vám tam nevadila? Jediný co udělali je její oprava.