Návrat vlaků na úzkokolejku se vzdaluje, žádost o osvědčení má nedostatky
JHMD, motorový vůz M27 na konečné v Obratani. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Ukončení provozu vlaků začátkem října výrazně zhoršilo pozici zadlužené společnosti vůči objednatelům dopravy, tedy Jihočeskému kraji a Vysočině.
A to si nemohou účastníci celé kausy sednout kol stolu a dohodnout se? určitě,… někdo je arogantní, někdo neústupný, další ukřivděný, ten první je bez peněz…. Vždyť se jedná o historickou lokálku! Jak to, že v jiných zemích to lze a u nás v Čechách ne? No jistě, u nás platí: „Ať jsem bit, jen když se peru“ Nebylo by vhodné, aby se Stát, náš opěvovaný Český stát, trošku zajímal o tyto kausy? No jistě, že asi ne, ten má jiné priority, např jak potopit důchodce, jak vydělat do vlastních kapes a to je vše…! Tak k čemu je tedy… Číst vice »
Čím a po čem by ten schulín chtěl jezdit? Leda tak prstem po mapě! Byl bych absolutně v klidu. Myslím si, že už si nevrzne!
tak popojedem pro další mínusy Veřejná doprava je realizována v objednávce závazku veřejné služby Jihočeského kraje a Kraje Vysočina. Tyto objednávají výkony v rozsahu cca 400 000 vlkm /rok na základě smluv z roku 2009, které jsou platné: = na území jihočeského kraje do roku 2019 = na území Kraje Vysočina do roku 2024 Dále jsou ve stavu čtyři motorové vozy M27.0 (vyrobené v roce 1985, pořízené JHMD co by neprovozní v létech 2005-2006 a modernizované v roce 2014) Polovina vozidlového parku je za hranicí své životnosti a na hraně provozuschopnosti. Technickou koncepcí vozidlový park jako celek nesplňuje dnes kladené… Číst vice »
Ehm. dovolím si připomenout, že JHMD jsou v insolvenci.
Tak jen stručně. Kolik nul má požadovaná částka od daňových poplatníků? Když píšete:
„JHMD, a.s. v pozici dopravce jsou připraveny na sebe převzít závazek dokončení modernizace vozidel. Potřebují k tomu:
= součinnost objednatelů veřejné služby
= konsenzus zainteresovaných subjektů v regionu.“
Přečtěte si vše a pak podsouvejte něco.
Pátral někdo z čeho to je?
No tak Vám to ulehčím.
tady máte autora
Děkuji za pozornost
Ing. Boris Čajánek
Statutární ředitel
V překladu : Vy nám zaplaťe naše hračky a tučný služný. A my slíbíme, ž etam něco pojede.
Tak to je velmi rychlý soud.
Společenský dopad existence úzkokolejky pro hospodářský rozvoj regionu byl vyčíslen na částku 106 MIO CZK/rok;
….. za každou 1 Kč, kterou stát či kraje vloží do provozu úzkokolejky se vrátí cca 2 Kč …..
šotosvět -:)
Nekonečno peněz vydává bankomat, který obsluhuje ten zlý protivný bankéř z reklamy, co si tiskne na své tiskárně.
Vidím, jak málo stačí na mínusy 🙂 Pátral někdo z čeho to je?
Koukám, že busofil-vlakobijec Axel opět úřaduje 😀
Vlakům, zejména dálkovým, dávám přednost před busy a autem
A že Vás nezajímá osud těch zhruba 80 miliard, které loni šly od daňových poplatníků do železnice (do kolejí SŽDC a do provozu pasažérských vlakových dopravců), plus daňové úlevy v miliardách?
Potrefená husa se ozvala:-)
Tak ono ubývá zájmu o vlakové retro. Nejen na JHMD, ale všude.
ČD čelí velkému zadlužení, takže už ani RetroOstravan nejezdí, neboť se neuživí.
http://bluetrains.cz/galerie/historie-2/nostalgie-os-vozy/souprava-retro-ostravan/
Tak ještě že ty různé Dny železnice (mimochodem včetně JHMD) se letos konaly, že.
Stejně jako fůra dalších nostalgických jízd.
Takže byste tu zanechal asi 5 tratí a zbytek zrušil 😀 to mi stačí
Nic takového jsem nenapsal. A ani si to nemyslím.
A taky jste, pokud vím, nikde nenapsal, co udělat pro zeefektivnění zmiňovaných tratí. Jen píšete o rušení, které podle mne umí každý…
IN100 na splátky jsem navrhoval už dávno.
Víc parkovišť u zastávek dálkových vlaků napadne každého kdo ve 4 ráno krouží na zaplněném nádražáckém parkovišti a hledá kam dát auto, než vlak ujede. Kdyby celodenní parking měl být za 200 Kč, tak je to OK.
Přesměrování dotačních peněz z tratí kde jezdí pár desítek pasažérů denně (jako v Dobříši) a kde bus je OK.
Tak ještě jedou jo? typněte si o kterých tratích jsem psal. Překrucováním se pouze vykrucujete.
Ptám se zcela jasně, proč před zrušením jakékoli tratě nenavrhnete zlepšení parametrů tratě a případně potom zrušení. Hele, myslíte, že to nyní dokážete?
WTF
A z čeho by se takové zlepšení parametrů tratě platilo? Stát, potažmo Správa železnic nemají dost peněz ani na plánované úpravy (opravy, rekonstrukce, elektrifikace, změna napájení) stávajících koridorů a páteřních tratí, o budování VRT ani nemluvě.
Podobně jako ve Švýcarsku, z vysokého mýtného.
Aha. Takže by zdražilo všechno zboží, protože dopravci by si mýtné započítali do ceny přepravy a z třeba z Bečova nad Teplou do Žlutic by se těch 36 km nejelo 53-59 minut, ale 45 minut. To by byla opravdu výhra v loterii. Fakt zkuste pochopit, že nám chybí kapacitní páteřní síť. Nákladní doprava se nevejde pořádně ani na koridory, ty vlaky jedou pomalu, ale budeme optimalizovat a zrychlovat tratě mezi „Velkou a Malou Lhotou“, kde ve Velké bydlí 500 lidí, v Malé 200, zastávku vlaku má jedna v lese a druhá v poli a kromě školních výletů tam nikdy nejelo… Číst vice »
Ve filmu Švýcarská veřejná doprava se mluví o tom, že výrazným zvýšením mýtného došlo ke zdražení koncového výrobku o nějakých 19 setin procenta. Za sebe napíšu, že jsem pro zdražení dopravy za cenu zdražení výrobku. Jednak jsem pro výrazné omezení betonování republiky, jsem pro zachování místní orné půdy, která díky obřím skladům a rozšiřování silnic doslova mizí a jsem proti tahání dotovaných potravin ze zahraničí (více dotovaných, než u nás). Místo strašení zdražením výrobku se zamyslete, co by změna přinesla místním producentům, kteří nemají sílu bojovat s dotovaným konkurentem. Jsem si pochopitelně vědom, že všechny regionální tratě není možné hájit… Číst vice »
Ještě poznámka, trať do tTrutnova je po nákladné revitalizaci bez efektu zrychlení.
Věřím zásadě, že místní záležitosti nejlíp vyřeší místní.
Tak jako krajské silnice spravuje kraj a místní silnice konkrétní město/obec, tak podobně ať to je s železnicí = tratě které patří do TEN-T, tak ať řeší stát a zbytek ať řeší kraje.
Mne nebude zajímat do té doby, co půjde jedna jediná koruna do senátu ČR.
Pokud jste myslel, že se ušetří zhruba půl miliardy např. na ostraze Hradu, když pan prezident přestěhuje svých pár úředníků z Hradu do hlídaného areálu Senátu/Poslanecké sněmovy, tak to souhlasím
https://monitor.statnipokladna.cz/ucetni-jednotka/49366076/prehled?rad=t&obdobi=2112
Psal jsem zcela jasně a adresně o senátu. Senát je toto:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Sen%C3%A1t_Parlamentu_%C4%8Cesk%C3%A9_republiky
Vždyť jo,
0,7 miliardy ročně za 81 senátorů/-rek
vs.
pár úředníků Správy prezidenta sídlící na Hradě za 0,6 miliardy ročně.
To jsou výdaje a nyní prosím přínos. Ty prodělečné vlaky někoho vozí, co přináší senát?
Co přináší úřad pana prezidenta za 0,6 miliardy a co přináší 81 senátorů/senátorek za 0,7 miliardy si račte vyříkat s občany v 81 okresech ČR:
Snad ten kolovrátek brzy vypnou …
Pokud se Vám letos dobře cestovalo dálkovým vlakem, tak to jste byl asi jeden z mála.
Snad brzo vypnou část z těch cca 80 miliard ročně na železnici z kapes daňových poplatníků, neboť se vyplatí provozovat aspoň 120 či 140 sedačkový vlak.
Taky bych to uvítal. Axel úroveň diskuzí na odborném serveru o dopravě stahuje někam ……
Prosím v čem „stahuji úroveň diskuze“, když se šotoušů ptám kde na vzít na ježdění nízkokapacitních vlaků po málo využitých tratích?
Zatím mi žádný šotouš neodpověděl, že souhlasí se zvýšením jízdného ve vlacích na pětinásobek nebo desetinásobek.
Notabene, když levnější alternativy se užívá v celé Evropě.
V čem? V tom, že má rozumné a argumenty podložené názory, zatímco vy ostatní jen fanatické blitky?
Bez jakéhokoli návrhu na zlepšení rušit je rozumný argument?
Zlepšovalo se např. za 100 milionů na zvedací most v Lužci = nikdo tam dnes vlakem nejezdí.
Zlepšovat něco, kde prostě není potenciál pro dopravní obslužnost? To nedává ani nejmenší ekonomický smysl. Vy prostě jen vidíte jeho přezdívku, a už ani nečtete, rovnou vidíte rudě.
To ale není jeho chyba, jen a pouze vaše.
Je to smutné. Asi by zde na místě by byla vhodná určitá velkorysost. Jedná se přece o cestující, o veřejný ztájem.
Myslím, že fandění obvykle skončí u vlastní štrajtofle.
Jak by se Vám líbilo zdražit jízdné ve vlacích třebas na 5ti násobek, aby z vybraného jízdného se platily náklady SŽDC?
Za loňský rok SŽDC vybrala od dopravců za koleje/kapacitu 3,7 miliardy Kč. Loňské dotace pro SŽDC činily 61,3 miliardy.
Málovyužité tratě s nízkokapacitními vlaky jsou holt drahé viz např. krajská dotace na provoz starého vlaku M131 ve výši 320 Kč/vlkm na trati Ústí nL-Zubrnice. Plus dotace pro SŽDC na kolee.
Zubrnice si do úst neberte. Trať se obnovuje díky dobrovolníkům, jejich penězům a práci o volném čase. Jestli jim vyčìtate dotaci na provoz, tak jste fakt přízemní omezenec. Nehledě na to, že vlak se doplňuje se skanzenem, ten by jste asi také zrušil, protože vstupné nepokryje provoz. Jo a silnice nestojí daňové poplatníky ani korunu, že ?
Tvrdím, že je nízký „cena/hodnota“ u málovyužitých tratí s nízkokapacitními vlaky.
Netvrdím, že na velice dotovaných vlacích někdo velmi vydělává. Klidně můžou být ve ztrátě.
Holt taky se už takřka nechodí s kýblíčkem pro vodu tam a zpět, neboť levnější je zbudovat vodovod. A tento kdo chce bydlet mimo dosah vodovodu a pokud nemá vlastní studnu, tak holt spoustu času obětuje na zajištění vody.
Každému co si kdo vybere. Jenom, ať trable ze svého rozhodnutí, nechce platit z kapes ostatních.
V těch 320 Kč/vlkm zřejmě je započítána i částka na údržbu tratě (na kterou tamní vlastník dráhy nedostává zřejmě peníze od SFDI, protože tam jezdí „podměrečný“ počet spojů).
Jinak si nedovedu vysvětlit, proč by to mělo být tolik.
P. S. Předpokládám, že znáte nákladovou cenu za zubrnický vlak v těch mimořádných termínech, kdy na něm jezdí velká souprava (tzn. ne ta málokapacitní).
Nerozumím Vám.
Rozporujete nebo podporujete můj názor: „Málovyužité tratě s nízkokapacitními vlaky jsou holt drahé“?
Tak to už je hodně laciné.
Kde vzít na provoz málovyužitých tratích kde jezdí nízkokapacitní vlaky? Prosím konkrétně.
Já píšu o natažení lidí do vlaků, o zrychlení tratí. Konkrétně jednat se zastupiteli. já jsem vám to tady nejméně desetkrát nepsal?
Zastupiteli čeho? Města, obce, kraje?
Na příkladu KŽC (Lužickohorský vlak) vidíme, že byli odmítnuti, resp. dostali „držhubné“ pát desítek tisíc Kč na naftu.
Na příkladu JHMD vidíme, že o vlaky JHMD nemá zájem ani Jihočeský ani Vysočinský kraj.
A v sousedním Jihomoravském kraji většina vedlejších tratí byla/bude odstřižena od peněz daňových poplatníků.
A jak ty lidi do vlaků dostanete? Zakážete jim vlastnit auta a povinně naženete do dobytčáků 810?
Kdy už konečně pochopíte, že VHD (a železniční zejména) je v příměstském režimu prostě špatná varianta? Pořád brečíte, že lidi jezdí auty, ale to auto jede, když chci a potřebuju já. Šetří můj čas, který můžu využít na lepší aktivity, než neproduktivní vysedávání ve vlaku či autobusu.
Tak taková příměstská doprava v okolí Prahy je určitě špatná varianta. 😂 Právě příměstská doprava dnes zachraňuje města od dopravních kolapsů.
Jinak až se srovnají podmínky autobusové a vlakové dopravy, tak pak se pojďme bavit o tom, kde je výhodnější vlak a kde autobus.
Trápící se zvíře obvykle dostává ránu z milosti. Zde by byla taky taková na místě.
To srovnání kulhá. Tady je zvíře (JHMD) docela v solidním stavu, špatně na tom je ten, kdo se o něj stará. Nejsem si teda jistý, kdo by měl dostat ránu.
Zvíře je v tragickém stavu od hlavy až po paty. Vozy, lokomotivy, trať, vedení. Tohle nikdo do pořádku nedá.
O tom, v jakém stavu jsou tratě a vozidla JHMD tady nedávno promluvil pan Šatava. Podle toho, co řekl, si myslím, že to má k solidnímu stavu dost daleko.
Nemůžete přece dát Čajánkům ránu z milosti. Jednak je na to pozdě a taky je to lehce nelegální… 😉
V případě JHMD je to spíš tak, ze ve chvíli, kdy „koní vyléčili zlámané nohy, střelili jej do hlavy“.
To je pěkný nesmysl. JHMD se začala sypat od roku 2012. Čistokrevný tunel, nic víc. A tohle je prostě jen totální důkaz té zoufalosti.
No, on na tom Drážním úřadu řehtá úřední šiml tak nahlas, že je to slyšet na hlaváku až na třetí perón.
Šiml má v zákoně dost striktní postupy, a když by je nedodržel tak může rychle dořehtat 😀
Ale on je nedodržel, správní řízení je ze zákona neveřejné a Drážní úřad zveřejnil údaje z jeho průběhu. Jednoznačně došlo k porušení správního řádu, nedivil bych se, kdyby se JHMD obrátilo se stížností na ministerstvo dopravy.
A? K jakému výsledku by taková stížnost měla vést?
Třeba k tomu, že by se příště na Drážním úřadu neporušoval zákon. To Vám přijde málo?
První, pokud vím, s medializací začaly samy JHMD. Takže za co chcete trestat stát, resp. úřad?
Na schopnosti úředníků najít nedostatky v jakékoli v žádosti, zejména formální, stojí celý náš svět…
A spousty výběrových řízení…
V tedy čem spatřujete příčinu, že KŽC provozuje ty své sranda vlaky, když výběrové řízení nebylo, pokud vím? To jako, že JHMD má smůlu akorát v tom, že nejezdí v Středočeském, Ústeckém kraji nebo v Praze?
Dotace 226 Kč/vlkm pro KŽC (zahrnuje i jízdné), což je taková částka že nechápu kde dotační úředníci vidí užitek.
Jde o celoroční pražské/středočeské S23/S43/Pražský motoráček
Plus sezonní, které tvoří něco přes 10% z ujetých vlkm KŽC
Kokořínský rychlík
Lužickohorský rychlík
Posázavský a Podřipský motoráček
Rakovnický rychlík
Nepočítám nízkokapacitní sezonní Pokrušnohorský motoráček za dotaci 248 Kč/vlkm
Oprava: „Nepočítám nízkokapacitní sezonní Kamenický motoráček za dotaci 248 Kč/vlkm“
A ani nepočítám: Pokrušnohorský motoráček
Nebo na neschopnosti firem/lidí vyplnit pořádně několik papírů.
ja vam tedy nevim, ale … ackoli jsem za zivot pro stat vyplnoval spoustu a spoustu papiru … nikdo tam nedostatky nehledal.
pkud neumite vyplnit nejaky papir.. nechte to nekomu sikovnejsimu .)
Jistě o to nežádá poprvé. Tak proč to má špatně? Náhoda ?
Asi se ve firmě od minula změnily poměry?
Na těch mínusech můžeme vidět, kolik že úředníků Drážní úřad má.
Dotaz na redakci: zeptáte se Jihočeského kraje jestli už organizuje síť busovych linek kvůli konci JHMD?
Nemyslím tzv. náhradní busovou dopravu k vlakovym zastávkam JHMD, ale zgruntu nové vymyslené linky busů ke smysluplné dopravě tamních občanů zcela nezávislé na síti JHMD.
Do Bystřice už jsou vzhledem k turistickému charakteru provozu, do Kamenice zavedou novou linku a Černovice řeší kraj Vysočina.
A proč se nezaptáte Vy ? A vůbec, proč se nezaměstnáte na ministerstvu dopravy ? Mohl by jste být při svém rozhledu a chytrosti náměstkem ministra pro konverzi dopravy s mottem: dnes vlak zítra bus, se šotoušema šlus.
Proč by se ptal, když mu nejde o řešení, ale o divadlo?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Troll_(internet)
A to si myslíte asi proto, že vycházím z aktuálního názoru ČD, ne?
Viz názor šéfa ČD:
„(…) Proto hledáme spíše změnu systému, jak dostat do vlaků více lidí, nyní je průměrná obsazenost 28 procent. Za mě je tady opravdu co zlepšovat.
Například kde je obsazenost pod deset procent, tak tam budeme spoje redukovat a nahrazovat klidně autobusovou dopravou.“
A na čem asi ta obsazenost závisí ? Vaše všechny příspěky, ať se podívám kde chci, vychází ze současného stavu, ani náhodou neřeší to, jak zkvalitnit kolejovou dopravu. Prostě a zkratkovitě napíšete tady jede tolik a tolik lidí a tolik by to stálo v případě nasazení busu.
Jsem si vědom, že v případě JHMD jde asi o něco jiného, že jde o turistický unikát. Nechal bych věc na místních a šéfa ČD, který spravuje úplně něco jiného bych sem netahal ani ve snu.
K Vašemu: „Nechal bych věc na místních“
Díky že jste potvrdil můj názor. Proto mě zajímá názor místních. Nikoliv názor statutára firmy v insolvenci.
„K Vašemu: „Nechal bych věc na místních“
Díky že jste potvrdil můj názor.“
Takže všude v republice chtějí místní občané autobusy?
Račte spočinout zrakem na mém dotazu, kde se na názor místních ptám zdejšího novináře, který je místní a je v kontaktu s Jihočeským krajem.
Tratě JHMD ležící na území Kraje Vysočina jsou asi vyřešené.
U mne je místní ten, kdo něco užívá, nebo ten, kdo má od místních mandát, nikoli novinář, který má pouze informovat.
Protože zdejší autor je tamní. A jako novináři jsou jemu poskytovány informace. Viz informace o nadstandartní snaze jihočeského kraje o spolupráci s Městem Č. Budějovice u železniční stavby https://zdopravy.cz/jihocesky-kraj-se-chce-ujmout-podtunelovani-kolejiste-u-nadrazi-v-budejovicich-81019/ Nejsem místní a nejsem novinář. Ke zbytku = můj zájem je aby nebyl šlus s daňovými poplatníky, neboť podstatná část železniční dopravy dostává víc než je užitek. Viz že např. provoz vlaků JHMD v 2010 na území Kraje Vysočina pouze z necelé osminy platili cestující. Kolik cestujících asi tak jelo v nízkokapacitním vlaku JHMD? Průměrná kapacita vlaku JHMD cca 47 sedaček, využití odhaduji zhruba na jednu z desíti, patnácti sedaček. To… Číst vice »
Ty jsi ukrutnej blábolista, to je neuvěřitelný.. 😀
Tak JHMD na Vysočině byla na vypnutí peněz daňových poplatníků už v 2010. Divím se že kraj to dotoval
V propasti!
Až na dně!
Ale ještě se dá potopit do jezírka.
#bezteuzkonecnedopolitikyprotozenavaeskomentarejezvedavacelarepublika
#dík
Po švestkách!
Šotoušova cesta úzka, nekľudná pieseň nechce ustáť.
Utíchol les, osirel háj,
Borisovi zbohom dnes dám.
Ak súdiť ťa chcú,
Nech súdia len,
Tých čo neprajú pokoj duši boľavej……
Tak na tu Čajánkovinu se těším. Docela bych se vsadil, že on bude jedinej hodnej a všichni ostatní mu budou ubližovat.
Když se odhlédne od pocitové stránky (je to škoda, unikatni trať pro další generace atd.), pak čisté racionálního důvodu to jde pochopit pouze tak, že poslednímu vedení, které bylo schopno o provozu rozhodovat, provozovat dráhu a dopravu vzdalo už dávno. Jde jen o to, kolik, kdy a zda se komu vrátí z pohledávek. Podání žádosti na poslední chvíli a nedodání žádosti o osvědčení dopravce jen podtrhuje to co vyřkl soud. Stručně řečeno, uvažovaná reorganizace je pouze gesto. Mimo jiné to zřejmě poukazuje na skutečnost, že není věc společnosti nikdo, kdo by žádost podal a/nebo ani odborně způsobilá osoba, která by… Číst vice »
No já si počkám na Borisovo vyjádření. Tak nějak tuším, že on bude jako #mynic, ale dám mu šanci na vyjádření.
Akorát že v této fázi záleží na insolvencnim správci.
Smerodatne vyjádření vedeni/statutara viz Insolvenci rejstrik
A co byste dělal Vy, kdybyste vedl zadluzenou, ztratovou firmu, o kterou patrně není zájem.Nebo snad se často najdou zájemci o nákup vedlejsi tratě?
🤡?
Dvě možnosti tu byly:
1) Předat do někomu (tím myšleno nezbavit se firmy, ale pověřit někoho) kdo by v čáse T – min 10 měsíců nastoupí jako krizový manažer.
2) Když už vím že se blíží něco, co tak už úplně není pod mou kontrolou, ALE MAMA ZÁJEM POKRAČOVAT, alespoň po formální stránce zajistím, co potřebuji. Podání žádosti ve světle myšlené reorganizace je snad elementární záležitost. I kdyby ta žádost měla být jen formálním splněním „požádali jsme“.
Ať se na to dívá kdo chce, přinejmenším bod 2 je z mého pohledu, naprostým strategickým pochybením.
Klíčové je, jestli ta trať jako infrastruktura a provoz vlakové drahy na trati je životaschopná, pokud by oboje bylo bez dluhů. Dluhů jak finančních, tak vnitřních jako je např. potřeba investic. Neboť v insolvenci firma obvykle přijde o své vlastníky, část majetku a většinu nebo všechny dluhy. viz SAZKA Pokud firma životaschopná není, tak výsledkem insolvence je rozprodej po částech, např. do šrotu. Tipuji, že JHMD není životaschopná, stejně jako spousta vedlejších železničních tratí, které také jednou čeká odstřižení od dotací. Ledaže by se našla bohatá romantická duše, která by mohla a chtěla utratit spoustu peněz. Šotodisneylandů se uživí možná… Číst vice »
Co to má společného s manažerskou neschopností (resp. ztracenou schopností) vést základní administrativu provozovatele dráhy?
Reagoval jsem na Martina. Račte si přečíst co psal.
– krizové řízení
– podání žádosti na úřad jako logický související krok v kontextu údajné reorganizace.
IMHO oboje je zbytečné, pokud firma není živatoschopná. Jestli si myslíte, že je životaschopná, tak nic nebrání např. Vám, abyste se o firmu ucházel v rámci insolvence.
Otázka je to legitimní. V prvé řadě je ale nutné ještě položit „předotázku“. Co chci zajistit. Pokud striktně budu tvar na dopravní obslužnosti, pak trať do NB toto nesplňuje. Cestovní rychlost a doba jízdy patrně proti silnici bude velmi nevýhodná. A to ať se líbí nebo ne, je skutečnost. Naopak turistická trať, kde cílem je se „projet vláčkem“ co nejdéle, zajímavou krajinou a kritérium není čas, pak má smysl trať provozovat. Podotýkám, z vycházím z dostupných informací a pohledem do mapy, kolik KM resp. času na dojíždění cestující stráví ve vlaku. Pak je ještě nutné zodpovědět, kdo má provoz zajišťovat… Číst vice »
„Naopak turistická trať, kde cílem je se „projet vláčkem“ co nejdéle, zajímavou krajinou a kritérium není čas, pak má smysl trať provozovat.“
To si rozhodne ten kdo to platí.
Budou-li to místní, tak asi o šotovlak nemají zájem. Viz webovka tamniho hotelu s lákáním turistů na zajímavosti v okolí Nové Bystřice = o vlaku ani čárka.
https://kanada.amenity.cz/kalendar-akci-ceska-kanada/
– Píšete (už opakovaně) o příkladu jednoho ubytovacího zařízení v rámci celé České Kanady. Tzn. žádné srovnání většího počtu takových zařízení.
– I pokud by šlo o zařízení, které dříve na vlakové spojení + možnost výletů právě vlakem upomínalo, tak nyní ty vlaky stejně nejezdí, tzn. je správně, pokud na stránkách toho zařízení nejsou nijak zmiňovány.
Ale prd. Na uvedené webové jsou akce během celého letoska. Tj. uvedený hotel svým hostům letos vůbec nenabizel vlak JHMD.
Fakt jako zkuste vyjít že šoto světa. Vlaky zajímá tak 5 až 15% české populace.
Přehled akcí nerovná se uvedení možnosti spojení (neboli do „již uskutečněných akcí“ v onom hotelu nespadá „již neplatná akce“ v podobě jízdy vlaků“. Nicméně O. K., tak připomínám též první uvedený bod.
Mimochodem ve vámi uvedeném případě nejde o klasický hotel v podobě velké budovy, ale o ubytování v pronajímaných „rodinných“ domech.
Myslím že hotely v České Kanadě budou hlasovat srajtofli, pokud by úředník zvedl turistický poplatek, aby bylo na málo využíváno trať s málokapacitni vlakem = fixní náklady citelně prodrazuji sezónní vlaky.
Viz příklad sotovlaků kžc, kde z 10 dotovanych linek je 7 sezónních, které toho příliš nenajezdi. Takže výsledná dotace pro kžc je velmi vysoká = 226 Kc/vlak km
Už jsem vám to psal v komentáři pod jiným článkem, kde jste toto psal:
Ubytovací poplatky se odvádějí tomu kterému městu/obci, kde je to ubytovací zařízení umístěno.
Regionální vlaky jsou objednávány a financovány krajským úřadem (včetně novobystřické úzkokolejky).
P. S. Při odepsanosti vozidel/souprav KŽC může platit, že fixní náklady na provoz jsou relativně nízké, tzn. sezónnost nemusí být „faktorem vysoké ceny za km“.
… a ještě toto:
I novobystřická úzkokolejka měla v posledních letech provoz v obdobném rozsahu bez ohledu na roční období, tzn. nešlo o sezónní provoz.
Ach jo, tak si znovu přečtěte to o fixních nákladech.
Týká se jak nízkého využití infrastruktury JHMD, tak nízkého využití dosti značného vagonové/loko flotily JHMD
No a v leckterých krajích si města/obce připlácí, aby krajské dotované busy/vlaky k nim jezdily.
Jestli to tak je v současnosti i na Vysočině to nevím.
Ale vzhledem k hodně nízkému využití kolejí regionálními vlaky na Vysočině je velmi pravděpodobné, že na drahou železniční dopravu si budou vysočinské obce/města připlácet
Jak vysvětlíte, že na provoz IDS JMK přispívají města/obce v onom kraji, když přitom vytížení kolejí v tom kraji je dost vysoké?
„Pak je ještě nutné zodpovědět, kdo má provoz zajišťovat a proč. Pokud jde o turisticky provoz, pak to může být klidně spolek nadšenců, který bude podporovat kraj, obce jako příspěvková organizace, nebo si spolek na provoz bude muset zkrátka vydělat a zajistit financování sám (např. sponzorské dary).“
Ano. Běžný stav v Německu, ve Velké Británii i jinde. A nevylučuje to ani podporu ze strany státu, ne však z titulu ZDO, ale jako technické/historickékulturní památky
Děkuji Vám za doplnění a věcné epzsireni. V mém komentáři jsem to tak myslel, viz výše…(ZDO, turistika, kombinace), v souladu s tím, co píšete.
1) by neprošla a asi víte proč.
Jak již bylo zmíněno jak na tomto serveru, tak v insolvenčním rejstříku, tak o firmu zájem byl, chtěla ji koupit firma Neoladro pana Kysely. Stačilo by s ním nevyjebat.
Tak třebas tento údajný zájemce bude mít zájem koupit z insolvence.