Návrat vlaků mezi Lovosice a Teplice? Správa železnic má levnější projekt na poškozenou trať, provoz chce obnovit do roku 2023
Více než šest let po sesuvu půdy na trať Řetenice – Lovosice existuje naděje na její opravu. Správa železnic dokončila
Více než šest let po sesuvu půdy na trať Řetenice – Lovosice existuje naděje na její opravu. Správa železnic dokončila projekt na úspornější opravu poškozeného úseku a předala ho ke schválení centrální komisi ministerstva dopravy. Ta původně rekonstrukci odmítla jako příliš nákladnou.
Úspornější varianta počítá podle mluvčí Správy železnic Nely Friebové s náklady 463 milionů korun. To je výrazně méně, než byl původní rozpočet na 800 milionů. „Jestliže bude záměr schválen, mohou začít práce na projektové dokumentaci, vyřízení územního rozhodnutí a stavebního povolení,“ řekla Friebová.
Vlaky od sesuvu jezdí pouze z Řetenic do Radejčína, dál je nahrazují autobusy. Trať je totiž zavalena sesuvem, který tu nastal v červnu 2013 z nedalekého lomu při výstavbě dálnice D8. Sesuv postihl trať mezi Chotiměří a Radejčínem v délce zhruba 200 metrů.
„Investiční akce představuje opravu trati a vybudování nového železničního mostu, který tento úsek překlene. Cílem stavby je obnovení provozu na trati s minimálními investičními náklady,“ dodala Friebová. Správa železnic chce, aby se začalo stavět v září 2022 a v prosinci 2023 se na trať vrátily vlaky.
Mimo tuto investici trať čekají na zbylých úsecích také opravné práce, jako je sanace skalních masivů lemujících trať, vyčištění propustků a štěrkového lože, výměna pražců a části kolejnic a celkové zlepšení stavu trati. „Předpokládáme i zvýšení zabezpečení stávajících přejezdů,“ dodala Friebová.
Na obnovu tratě tlačí Ústecký kraj, který zásadně nesouhlasí s jejím zrušením. Původní plány ministerstva dopravy trať zrušit označil předloni radní pro dopravu Ústeckého kraje Jaroslav Komínek za „prasárnu“.