dpp

Návrat vlakotramvaje pod Krušné hory. Kolejová doprava se po třech letech vrátila mezi Chemnitz a Aue

První jízda z Chemnitz do AuePrvní jízda z Chemnitz do Aue

Modernizaci doplnila výstavba nové tramvajové trati v Chemnitz.

Více než tři roky stavebních prací v hodnotě 80 milionů eur na saské straně Krušných hor jsou u konce. Poprvé od října 2018 mohou lidé mezi Chemnitz a Aue cestovat opět po kolejích.
Společnost City-Bahn Chemnitz dnes vypravila první vlakotramvaje na tuto opravenou trať. Každou hodinu pojede souprava do Aue, po půlhodinovém intervalu do města Thalheim.

Otevření novéh provozu současně znamená i dokončení druhé etapy sítě vlakotramvají nazvané Chemnitzer Modell i v regionu středního Saska. Trasa využívá z velké části původní železniční trati, v Chemnitz došlo k výstavbě nové tramvajové trati přes Reichenhainer Straße k Technické univerzitě a Technoparku s následnému napojení k železniční trati.

Modernizace nabrala zhruba rok zpoždění, investorovi se nepodařilo získat včas všechna povolení. Po trati budou jezdit vozidla Vossloh Citylink. „Trať nyní odpovídá požadavkům moderního železničního provozu. Otevírá rychlejší spojení další oblasti s Chemnitz,“ řekl generální ředitel dopravního svazu Verkehrsverbund Mittelsachsen. Trať budou obsluhovat dvě linky: C13 dosud jezdila z Burgstädtu do Chemnitz-Technopark. Nově bude pokračovat až do Aue. Linka C14 jezdila z Mittweide do Chemnitz-Technopark, nově Thalheimu každou hodinu. Jízda z Chemnitz do Aue trvá jednu hodinu a osmnáct minut.

Celkem 48 kilometrů dlouhá trať prošla kompletní modernizací včetně opravy 7 mostů. Vzniklo 104 nových parkovacích míst. Na vlakotramvaj navazují regionální autobusy.

Tagy Chemnitz - Aue Chemnitzer Modell City Bahn Německo Sasko Verkehrserbund Mittelsachsen
65 komentářů