Návrat tramvají na Václavské náměstí zahájen. Trať se chystala 19 let, primátor má však skepsi
Návrat tramvaji na Václavské náměstí. Zdroj vizualizace: IPR, Jakub Cigler Architekti
Nová trať sníží přetížení linek v centru. Časem vznikne i odbočka k hlavnímu nádraží.
Jestli tam budou chtít jezdit s pomalou neohrabanou a hlučnou kačenou KT8D5, tak to opravdu ničemu nepomůže (tak a teď jsem asi píchnul do vosího hnízda). Možná by stačilo vyměnit motory.
Já vám nevím. V centru asi moc o rychlost nejde. Tím pádem KT8 stačí. A i na periferii 50 km/h dá, takže v pohodě.
Jako jo. Proč ne. Ale až Praha bude mít obří tramvajovou síť, tak ať pak nebrečí že jsou vysoké náklady na údržbu a provoz. Co se týče vozidel, v takové situaci by možná repasované verzi tramvaje Tatra KT8D5 )pokud by se v DPP např. nudili nebo hledali kde ušetřit) prospěla výměna/modernizace elektrické výzbroje a výměna elektromotorů za modernější/úspornější silnější/výkonnější a s menší hlučností. (pouze v situaci kdy to bude levnější něž nákup nové obousměrné tramvaje)
Vždyť ale tramvaj na Václavském náměstí už je. Václavské náměstí o tramvaje nikdy zcela nepřišlo. Akorát že teď projíždějí jen malý kousek přes náměstí od Lazarské k Jindřišské. Je tam metro mě to přijde že všichni automaticky jdou do metra na které jsou zvyklí.
A nebo jim nic jiného nezbývá. Však oni si velmi rychle zvyknou.
To bude vozit akorát cizince a různé podivné existence které to bude ještě rozvážet po okolí. To bude radost.
“ Náměstí celého Česka“. To je jako výkřik z psychiatrické léčebny. Václavák postrádá atmosféru, potulují se tam velmi podivní lidé, je to místo s negativními energiemi (společně s ulicí Na Příkopě), po celou dobu existence se nepodařilo jej vhodně upravit, podobně jako Karlovo nám. Projekt úpravy věští letní teploty až +7° C navíc. Ideální je, se tomu místu vyhnout obloukem. Praha má tisíce úžasných krásných romantických míst, a tam je vynikající si pobýt, ne na Václaváku. A jestli lidé jako Hřib (a jemu podobní), člověk bez estetického a architektonického cítěné, bez smyslu pro urbanistiku, a veřejná prostranství, tam okolo NM,… Číst vice »
Václavák. Pokaždé když tam jsem tak mi trochu naskakuje husí kůže. Lidé kteří se tam cítí dobře a jako ryba ve vodě buď nejsou normální nebo na něčem jedou.
Na to se dá říct jen jedno – konečně. Já už se toho nedožiju, ale mladším generacím přeju (a závidím), že se možná dožijí i prodloužení tramvají až na Můstek a Příkopy. A pro přívnivce názoru, že tam kudy vede metro nemá jezdit tramvaj dodám, že metro fakt neřeší krátké přesuny o jednu až čtyři zastávky tramvaje. Zkuste si někdy stopnout čas strávený sjetím po eskalátorech do hloubky metra a o zastávku dále zpět nahoru. Vyjde vám výrazně větší čas (a i energie) než když to půjdete pěšky. Tyhle cesty vyřeší jen povrchová doprava, nejlépe tramvaj. Mnoho nejen starších turistů… Číst vice »
Na cesty Můstek – Muzeum skutečně metro sloužit nemá, ale ani tramvaj to nepotřebuje, takové vzdálenosti se chodí pěšky v pohodě v jiných městech.
Tam jde spíše o ty návaznosti z jiných směrů, třeba z Vodičkovy na Muzeum už je MHD třeba.
Dobrý den to co dělají teď na Václavském náměstí se jim vymstí smysl by to mělo kdyby se to protáhlo ,tak jak to bylo před 19 lety to znamená dolů až na můstek a tam to vrátit na Národní a na druhou stranu to propojit s Náměstím Republiky plus udělat v prostředku Václaváku oblouky do všech stran a ne co dělají teď no se možná panu radnímu pro dopravu možná rozsvítí v té jeho hlavičce a dojde k tomu taky ,ale já se toho nedoziji .
to bohuzel neproslo pres P1…
Pořád lepší teď postavit téčko a v budoucnu to případně doplnit na kříž, než čekat další spoustu let, než se podaří prosadit návrat tramvají i na Můstek.
Ta současná stavba fakt není vynálezem jednoho radního pro dopravu, a už vůbec ne toho současného.
Naprosto v pořádku, největší chybou bylo naopak v minulosti jejich zrušení ❗❗
Tramvaj na Václaváku je špatně. Ve směru kudy pojede jezdí metro… Nemluvě o tom,že radní-Hřib se poctivě starají o to,aby byl na Václaváku stále bordel, omezení, zábrany. ..Je to jenom něčí plezír. Udělejte referendum, to by bylo fér.
Ani to metro tam nemá být. Ve směru, kterým jezdí meto, už létají letadla.
Asi si myslíte, že je to vtipné, ale je to spíše ubohé.
Naopak, největší chybou bylo v minulosti jejich zrušení ❗❗ Je dobře že tam budou opět jezdit 👍👍
To bude mrtvých chodců, tramvaj nedává přednost.Nevím čemu to pomůže pane Hřib.
Jojo, přesně, na Náměstí republiky jsem se zrovna přebrodil přes hromady mrtvol, protože pěší zóna a tramvaje jsou smrtící kombinace.
Že ❓😂 Zrovná dnes ráno naprosto šílené, desítky přejetých lidí, nešlo vůbec projít 🤣😂
Doporučil bych návštěvu Brna, konkrétně Masarykovy ulice (a Náměstí Svobody). Vytíženou a relativně úzkou ulicí v pěší zóně v centru projíždí šaliny. Spoustu lidí na úzkém prostoru s hromadou šalin, a překvapí Vás fakt, že se tam za ty roky dějí nehody úplně minimálně (ba možná i méně, než na klasických ulicích se standardním pásem TT uprostřed).
Pěkný nesmysl 😂🤣
Tak to je Václavák, ale jak je to s ulicemi, Štěpánská, Ve Smečkách, Krakovská. Vyústění je na Václaváku. Jak to pojede?
Zrušení tramvají po délce Václavského náměstí i Národní třídy na náměstí Repubiky bylo nesmyslné, protože při přerušení dopravy Vodičkovou a Jindřišskou neexistuje žádné náhradní spojení. A mimochodem, na v zemích na západ od nás je celkem běžné, že tramvaje jezdí i přes peší zónu
A taky je ve spoustě jiných měst běžné, že tam tramvaje vylikvidovali zcela, nejen na jednom ošklivém náměstí.
A bylo to snad dobře?!? Když pominu zoufale malá města, kde bylo provozování tramvajové dopravy nad jejich síly, tak šlo vždy o špatný krok.
Ha ha ha 🤣😂
Před zhruba 45ti lety, současně se zprovozněním linky A metra, byl ukončen provoz tramvají na Václavském náměstí, což bylo označováno za velký úspěch při budování systému MHD. Nyní se tramvajový provoz na Václavském náměstí obnovuje, což je také považováno za velký úspěch.
Inu, každá doba má své vítěze
Metro A bylo zprovozněno v roce 1978, tramvajový provoz byl zastaven až o dva roky později. A ano, slovo „souběh“ bylo tehdy považováno za sprosté. Inu, Sovětský svaz, náš vzor.
Nechtěl bych, aby pražská tramvajová síť dopadla jako ta moskevská.
Ten dvouletý souběh provozu metra A a tramvají na Václavském náměstí byl jen kvůli tomu, že nebyla dokončena trasa A mezi stanicemi Náměstí míru a Želivského. Jezdilo se jen z Náměstí Míru na Dejvickou, tehdy ovšem Leninovu.
Tak on to byl hlavně začátek velké likvidace tramvají, ty byly „neperspektivní“. Naštěstí to myšlení pominulo než to stihli dotáhnout dále.
To vše bylo kvůli levné naftě ze Sovětského svazu. Elektřina která se vyráběla v čoudících uhelných/tepelných elektrárnách byla potřeba pro průmysl, pro výrobu a plnění pětiletek.
Prostě to tak tenkrát viděli.
Za 30-50 let budou naši současnost taky vidět jinak, než my se vidíme dnes.
Jsem pro tramvaje na Václavském náměstí na tisíc procent. Jejich zrušení byla velká hloupost. Extrémně hluboké stanice metra nic v té oblasti neřeší. A už jen z té vizualizace na člověka dýchá oživlé město.
Nejsem Pražák, tak v čem to bude jako fajn, že kde byla pěší zóna, budou jezdit tramvaje.
Pesi zona tam neni, jezdi tam auta. Dobre to bude v tom, ze pri jakekoliv mimoradnosti v centru nebude ochromena polovina site, protoze to neni kudy objet. A pak taky pro cesty napr. z I.P.Pavlova smerem napr. k Senovaznimu namesti nebude treba slozite objizdet a presedat – pesky je to dnes mnohdy nakonec rychlejsi nez metrem, ale ne vzdy je vhodne pocasi a tou tramvaji to bude rychlejsi. Podobne z okoli Vodickovy smerem na Vinohradskou, kdy dnes clovek musi dlouho pesky na metro, popojet jednu az dve stanice a zase dlouho pesky do cile. Nejdulezitejsi je ale doplneni site, cimz… Číst vice »
Nevím, jak jste přišel na to, že tam je pěší zóna. Ostatně, pěší zóna a tramvajová trať se vzájemně nevylučují.
Tak cárat pěšky po kolejích (podél) chodci moct nebudou. Ale to třeba ani ne v Holešovicích, kde se taky chodci klidí z koridoru aut. Stačí se podívat, jak fungují sdílené zóny.
Už toho Svobodu proboha někam ukliďte.
No uklizený evidentně byl když tuhle paseku dopustil…
Konečně dostali pořádnou kolejnici, aby se nemuseli mačkat.
Je vtipné, jak se u každého článku o tramvajích na Václaváku vyrojí hejno skeptických protestujících že je ta trať na nic, lidi budou padat pod kola, bude tam mrtvo a spousta dalších. Ty arguemnty o ničem se opakují stále do kola posledních 10 až 20 let a nikdy nereagují na protiargumenty nebo nerozvedou důvody svého postoje, který je asi z důvodu „nechci nic měnit“.
Hlavně tu zeleň. Václavské náměstí není hezké, je tam „cítit“ smrad, špína na dlažbě, nedopalky, moč, moc mě to mrzí protože je to pořád naše město ne turistů a dealerů. Vím, že tam denně projdou davy lidí – vím. Když byl covid byl čas tu zem pořádně vyčistit, vždyt já jedu do Prahy jednou za rok a desinfikuju si podrážky bot.
Tramvaj se tam staví, aby se to náměstí dalo projet, pak už po tom ošklivém místě nebudeme muset procházet.
Tramvaj je zbytečná, když tam jezdí metro. Kdyby tam radši postavili parkovací dům, udelali by líp
Ano, aby se tam natáhla další auta… Nebo jich je tam už teď snad málo? Kromě toho parkovací dům máte za rohem, za budovou státní opery.
To je sarkasmus, žejo?
Auto jsou zbytečný, máš tam chodník, tak choď pěšky.
jistě , metro v hlubinách je určitě skvělý způsob dopravy po Václavském náměstí …
Parkovací dům na Václaváků? A zrovna uprostřed místo těch zelených ostrůvků, abyste mohl jednou stranou přijet a druhou odjet, co? 😀 Naštěstí na takové blbiny nikdo nemá čas ani chuť. 🙂
Parkovací dům tam je. Co tam máte dál?
I tramvajová vozovna by tam být mohla, trochu užší, ale několik kolejí se na náměstí vejde.
Jasně a ještě zvětšit provoz automobilů, že ❓🤦 Evidentně jsi člověk který i 200m na poštu musí jet autem, protože by mu jinak upadli mléčné nožičky 🤣😂
😀
Hlupáku najdu Tě, když leześ na kutě
Jak si na tom propagačním letáku leží díte vedle tramvaje za kterou budou jezdit auta. Prosímvás, jaký normální rodič tuhle šílenost bude dělat? Pracuji tam 14 let a budou tam stejně ležet akorát opilci nebo vágusové jako doteď. Tramvaje tam jezdili když tam nejezdily auta.
Toto se nelíbí pražským autoultras, primátorovi a pohrobkům komunistů, kteří v roce 80 dali přednost gumokolové spalovací dopravě před elektrickou a udělali z Prahy neprůjezdný automobilový ráj. Doufám, že po omezení státních příspěvků na silniční stavby budou pražané více uvažovat nad investicemi do efektivnější kolejové dopravy.
To se Vám to hodnotí s odstupem času, že? Parní trakce dojezdila na většině míst v roce 1980 a co jí ve velkém nahradilo? Nafta.
V pražském uzlu určitě ne.
blábol, třeba trolejbusy komunisté z Prahy vyštípali s tím, že je nejde použít k evakuaci obyvatelstva. Navíc kdy myslíte , že po Václavském náměstí jezdila pára ? Nikdy že ?
Efektivita je to že se postaví koleje na Pankrác,po kratké době vykopou a staví se znva s kratkým prodloužením?Super
To ovšem bylo kvůli IAD, aby se nezrušil jeden odbočovací pruh.
Američané za 8,5 roku byly schopni v šedesátých letech poslat člověka na měsíc. A vybudovat cca 500 m tramvaje v 21.stol. bude trvat tři roky?
Holt máte v Praze málo Američanů…
Kdyby to byla jen ta trať, tak je časový horizont jiný, ale přečtěte si článek:
– kompletní rekonstrukce horní poloviny Václaváku,
– překládky a rekonstrukce sítí,
– nová podzemní retenční nádrž,
– oprava stropní desky vestibulu metra za plného provozu.
Věřím, že pokud bychom na rok úplně uzavřeli Wilsonovu, šlo by to o hodně rychleji.
Jako o hodně rychleji, než za ten jeden rok, co by ta Wilsonova byla uzavřená? Proč ji pak zavírat na celý rok?
Na rok a navždy. 😉
Škoda že u hlaváku to taky nebude „jenom“ trať. Jak vlastně dopadl ten soud s pergolou?
Taky moc nevím proč se to propaguje jako „výstavba TT Václavák“ a ne „kompletní rekonstrukce horní části VN“.
To máte jako s druhou světovou. Takovou dobu trvala než přišel den D a pak to šlo ráz na ráz. Nebýt Američanů a Rusů jsme protektorát ještě dneska. Co Protektorát.Už bychom byli součástí Třetí říše.
Za ty prachy, co projekt Apollo stál, by to možná postavili i rychleji! 😀
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audio-podcast-ptam-se-ja-vyplati-se-cesku-cesta-do-vesmiru-ministr-odpovida-254561#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Ano, ale za jakou cenu. A je rozdíl stavět něco nové na zelené louce a rozebírat a opravovat staré se zachováním provozu okolních budov, pěšího provozu, inženýrských sítí atd. A navíc nikdo nechce platit, aby tam naběhlo pár tisíc lidí a dělali na tom 24/7 za pár měsíců.
Vybudovat tramvaj v USA je těžší než poslat lidi na měsíc. 🙂 Kromě toho to mělo totální politickou i finanční prioritu, což nějaká tramvajová trať na Václaváku nemá, ta si musí projít všemi útrapami přípravného a stavebního řízení a kdo něco v téhle republice stavěl, tak ví že štempl může drhnout klidně deset let.
Pěší zóna plus tramvaj. Nevím, nevím.
Pěší zóna + tramvaj funguje docela běžně, v Praze např. Masaryčka, Republika, nebo Anděl, což je dost vytížena křižovatka. I na tom Václaváku, který zatím tramvaje jenom kříží kolmo, ta pěší zóna je.
Jediný problém může být akorát v tom, že fůra lidí jde jak ovce (nebo smartzombie) a nečumí, kam lezou. Ale to je problém úplně všude, na tý pěší zóně spíš menší, kvůli Vmax 20km/h.
Ad smartzombie: jde dnes ženská po přechodu (bez semaforu), mimino na břiše, malé dítě za ruku a celou dobu co přechází čumí do mobilu. Člověk nechápe.
Mně včera jeden chodec přeci jenom překvapil. Že někdo jde a zírá do mobilu a na cestu, to už je celkem běžné… Ale vlezl mi do cesty bez rozhlédnutí týpek, co držel v každé ruce po jednom mobilu a vypadalo to, jak když na obou současně něco píše… To už je prostě vyšší level… 🙂
V Brně se na pěších zónách jezdí padesátkou.
Tramvaje? Tak určitě…
No a tramvajáci by nemuseli chodce vyzvánět a nechat je v klidu přejít…
To mi připomíná, jak se před časem zkoušel na tramvajích antikolizní systém. Dopadlo to velmi „slavně“, neboť to taknějak horkotěžko doskákalo na Václavák a tam si to postavilo hlavu a odmítalo se hnout už úplně, protože před tramvají furt někdo chodil. Takže asi tolik k tomu nezvonit a nechat chodce v klidu přejít. 😀
Kde nejezdí auta tam žijí lidi.
No tak zrovna s tím Václavákem je to drobet šlápnutí vedle. V dolní části auta nejezdí, ale že by to tam teda žilo… Kurvy, dealeři, zloději a bandy turistickejch chastacích zájezdů ve dne, v noci. Normální člověk, pokud fakt nemusí, se těm místům obloukem vyhne. A „náhodný kolemjdoucí“ se tam nevyskytne, protože je pod zemí v metru. S tímhle přítomnost či nepřítomnost aut nemá společného nic.
Typický pohled člověka, který se párkrát prošel okolo. Jasně, většina obchodů, restaurací a hotelů je pro turisty, nicméně lidi tam žijí a chodí to práce ty turisty obsluhovat. navíc tam jsou i běžnější služby jako posilovna nebo bazén kam chodí místní. Vím o čem mluvím, protože dcera tam chodila plavat do dětského bazénu (Juliš) a cena byla normální v rámci kurzů po městě. Další dětský bazén je pak kousek za Václavákem v Rytířské. Bokem pak máte Františkánskou zahradu a určitě je toho tam víc. Upřímně nevím kde jsou ti všudypřítomní delaeři, zloději, válející se opilci na každém rohu, protože já… Číst vice »
Souhlasím s Vámi, on je pan Bobik takový lehce militantní řidič tramvaje, ale on z té tramvaje na Václavském náměstí nikdy nevyleze, což je trochu problém. Lehké ženy jsou dnes zalezlé na privátech a dealerové drog se v těchto místech dnes také nevyskytují tak nápadně a tak často, jako v době okolo roku 1995, kdy jsem chodil na Střední průmyslovou školu elektrotechnickou v ulici Na Příkopě 16, kam jsem po Václaváku a Příkopech chodil od stanice metra C Muzeum. Tehdy jsem od dealerů nejednou slyšel: Mám prvotřídní zboží, udělám ti dobrou cenu. A děvy lehčích mravů se na mne také… Číst vice »
Lehce militantní, to je hezké, děkuji. 🙂
Jinak já tam z tramvaje vylejzat nemusím, mě naprosto stačí, co mi do (z) té tramvaje leze. Kapsářů je tam furt mraky, kurvy tam jsou ty „lepší“ (ty „klasický“ jsou na Karláku) a drogy dneska dýlujou hlavně černoši, který se postupně snaží vytlačit Arabové. Plus všudypřítomní bezdomovci.
To na takový Republice (přezdívané kdysi náměstí narkotiky) je dneska svatej klid.
Já tam ve stejnou dobu (1995) technologicky koordinoval stavbu na Václavské namesti 39 a ze by tam bylo kurev či dealerů nějak moc, jsem si nevšimnul. Už jen proto, ze by rakouský šéf Alpine je rad navštívil a moc na ne nenarazil.
A to mám byt v jedné z okolních ulic a už i ten bordel nám tam zrušili
To máte nějaké popletené. Tam kde žijí lidi tam jezdí auta.
Auta jezdí tam, kde ti lidi nemají jinou možnost se dostat, typicky obchodní centrum na kraji města nebo až za ním.
Tak v Brně to sice odnepaměti máme, ale to jsou šaliny, ne tramvaje.
Šalinou na Špilas!
1. Praha má takových míst několik
2. Zde nebude pěší zóna. Ani v článku nic takového není. Vážná úvaha je o zóně 30. Dnes se zde jezdi 50.
To je zcela normální nejen u kapitalistů, ale máme to léta i v Brně. Soužití je bezproblémové, je to jen otázka zvyku.
Co je to zase za germanismus? “Mám skepsi”? Snad “jsem skeptický/skeptik”, ne? Pan primátor má asi něco jiného…
No, „cítit skepsi“ je OK. Cítit nebo mít? Uklidnil bych se…
„Jsem skeptik‘ je trvalý stav, vlastnost. „Mít skepsi“ je jednorázový pocit z něčeho konkrétního.
“Have a something/Etwas haben” je germánská vazba, v češtině nikdy nebyla a není.
“Jsem v dané věci skepticus” je obrat z latiny, který v češtině postupně zdomácněl někdy od 14. století. A ano, týká se to přesně jednorázového pocitu z něčeho konkrétního, nikoli životního postoje.
Lidé přestávají rozumět vlastnímu jazyku…
Představte si že jazyk se časem mění. A čestina je zrovna dost zastaralá a zasloužila by si modernizaci, i ta ukrajinština je na tom lépe, zeptejte se nějakého slovanské lingvisty.
Jako já úplně egrý vit jú. Čeština se ale dost čenžyd a já tynk, že nau je mór kůl. Mejbý by to chtělo ještě vychytat sam dýtejls, bát za mě ól rajt.
Jo, taky jsem se nad tím zarazil… Už v tom titulku… Ale jestli to takhle fakt řekl (v článku je to v uvozovkách, tak asi přímá řeč a tedy jeho citace)… No já jsem z něj taky už docela dlouho skeptický…
Tramvaje jezdí poloprázdné tak je přidáme tam kde jezdí Metro, autobus. Už není kde brát desátky tak protlačí i takovou zhovadilost.
Vy jste asi nikdy v centru tramvají nejel, co? Prej poloprázdné.
Jo, kdyby si radši rudolf doplnil vzdělání, aby nevykládal blbosti. Takhle to vypadá v tramvajích v centru Prahy…
https://sigrosada.webnode.cz/news/moje-jizda-tramvaji/
Mám pocit, že poloprázdno máte v dutině lebeční.
Asi vám uniklo, že plné a poloprázdné není totéž slovo.
Můžete mi prosím říct, která autobusová linka jezdí od Muzea na Můstek? Rád bych se svezl. Děkuji
Martin tour? :-)))
Je to vlatně exemplární případ. Nezná tam dopravu, což dokazuje psaním nesmyslů, a je proti těm tramvajím. Příznačná kombinace.
Spíš auta jezdí poloprázdné, můžeme ubírat silnice. Třeba magistrála je dobrý adept.
Doporučuji svezení pro potvrzení vaší teorie 😀 A je celkem jedno jaký den a jakou hodinu😀
Tak to si hned naplánuji výlet do Prahy. Miluji vyhlídkové jízdy poloprázdnými tramvajemi v atraktivních městech.
Ze ma nekdo skepsi, to je opravdovy majstrstyk. 👏
A pořád je na tom dobře. Horší je když je někdo negramotný. „Vy ráčíte být také negramotný?
Taky vašnosto, taky. Ale nebejval jsem. Ale teďkonc, zvlášť po ránu jsem úplně negramotnej. Hřbet nemůžu narovnat…Jsou to holt léta pane starosto!
Musel něco říct, když po několika týdnech vylezl z brlohu. 🙂
Spíš musel něco říct, aby se zavděčil motoristické veřejnosti, trochu se tvářil, že je na straně majitelů nemovitostí na Václaváku a přitom to muselo být velmi neurčité, aby si nezničil koalici.
To ještě nic není proti slovenštině, kde se české „je mi to lhostejné“ nejčastěji překládá jako „mám v pi*i“.
Bohužel opět naprosto tragické (ne)řešení cyklistické dopravy. Investice za 1,2 miliardy a zase se to udělá blbě. Před 20 lety, ze kdy je ten projekt, by to byl ještě slušný evropský standard, dnes je to naprosto neomluvitelné.
Na co řešení cyklistické dopravy na náměstí jako je toto? Můžete jet tramvají.
Není to tak dávno, co si lidi ve VHD museli dusit v rouškách/respirátorech. Ale na to všechno, jako kdyby se zapomnělo…
Roušky museli mít i chodci, nezapomněl jste? Nevím, proč by měli mít cyklisti vyjímku, funí podstatně víc neý chodci.
Velmi správně!
Pravda, ale ve VHD to nařízení platilo nejdelší dobu.
Nezapomnělo. Já tedy rozhodně ne. Ono ten kdo má auto sednul do něj a byl vysmátý když omezil kontakt. Já se vůbec divím, že covid lidem neotevřel oči ať již v otázce bydlení ve městě nebo právě v tom, že auto je svým způsobem velice dobrá a šikovná věcička. Naproti tomu pamatujete jak se tehdy řešilo , že ochrana dychacích cest se nemusí používat třeba při běhání? Jízda na kole je to samé. Zvýšená fyzická aktivita, větší a rychlejší výměna plynů……
Na běhání jsem roušku samozřejmě nenosil, stejně tak jsem jí nenosil při chůzi, ač to bylo nařízeno. Policie na mne sice zle čuměla, ale nikdy mne nezastavila a nedala pokutu. Zejména běhání s rouškou či respirátorem bylo přitažené za vlasy. O prohánění běžkařů v Jizerských horách vymaštěnými policisty na čtyřkolkách raději ani nemluvím. To byl naprosto nesmyslný teror.
Stačilo by aby cyklisté mohli jet tam kde jezdi auta a tramvaje.
Tak tam kde jezdí auta jistě mohou. Na tramvajovém pásu bych jízdu příliš nezkoušel obzvláště ne na silničce nebo treku. Kolej to je prevít! Ta vám z kola udělá osmičku jedna dvě 🙂
Cyklouni už jsou poněkud únavní.
Když už mají kola lepší infrastrukturu i ve městech, jako je třeba Tirana, tak to zřejmě o něčem vypovídá
A nemá to být pěší zóna? Je kolo pěší doprava? Vidím denně jak bezohledně se cyklisti chovají na Můstku a Příkopech. O zmatlané mládeži na sdílených koloběžkách nemluvě.
Cim vice bude lid na kole, tim mene budou precpane tramvaje.
Co strasneho na Prikopech cykliste delaji? Je tam cyklostezka, sam po ni jezdim.
Naopak. Tramvaje jsou efektivnější, než cyklodoprava.
Jak na kterých relacích, na trasách kde tramvaj nejede je kolo efektivnější překvapivě docela často… Ale i tam, kde se ze stejného bodu A do stejného bodu B tramvají dá dostat, může být často efektivnější (pokud to budeme poměřovat třeba rychlostí) to kolo. Než nám postavili do Motola metro, jezdil jsem z Vinohrad tramvají. Znamenalo to buď 28 minut v tramvaji a pak ještě tak 10 minut pěšky (ale zase žádné přestupy), nebo 30 minut, přestup na autobus (většinou pár minut čekání) a asi 2 minuty nahoru k nemocnici, takže celkem taky někdy skoro 40. Na kole to dávám pod… Číst vice »
Cyklostezka zrovna ne. Je to pěší zóna s povoleným vjezdem cyklistů. A to je trochu rozdíl – třeba omezení rychlosti na 20 km/hod. Cyklista nesmí chodce omezit, chodci ale taky musí umožnit cyklistovi průjezd (což je někdy problém, když musí chodit v pětistupech vedle sebe).
A pak jsou těmi místy značené i nějaké cyklotrasy (A24, A242), ale cyklotrasa také není totéž co cyklostezka.
No a právě proto je přínosné pro cyklisty jasně vymezit prostor, kudy se mají pohybovat.
Vymezit kudy se mají pohybovat můžete, ale myslíte si, že budou využívat jen ty vymezené prostory které jim někdo určí?
Já třeba jo, ale uvítal bych, aby pak do takového prostoru nikdo neparkoval auta, necourali se tam chodci, neodstavoval tam někdo popelnice a podobně (viz třeba ulice Na Florenci, ta se fakt povedla v tomto ohledu).
no jo, jeho veličenstvo řidič… tobě by v beneluxu v jakémkoliv větším městě praskla cévka
Pro kola mi to z vizualizací taky nepřijde nic moc, ale třeba to klame a bude se tam nakonec jezdit dobře.
No po tom hladkém dláždění se bude jezdit určitě skvěle. Hlavně při a po dešti.
mohli by se tm udelat ty brousene kostky, jako pred Slavii, da se po tom jet i na silnicce, coz je prijemna zmena
Po té dlažbě, co už je v dolní části Václaváku se na kole ale jezdí fakt docela dobře. Určitě o dost lépe než po většině jiné dlažby v Praze.
Z Václaváku nikdy cyklistická Magistrála nebude.
Ještě by pak mohl přijít někdo s nápadem, že sv. Václav vůbec nemá co mít koně a posadili by ho na kolo.
„Ale povezte mi prečo má sůdruh Žižka hen taků onů vyrezávanů haluzku? Veď to nebol volakýsi kapelmajster lebo farár. Dajtě mu do ruky alespoň lahký kulomeť!“
Abyste se nedivil. Já tam jezdím skoro denně. Ono bohužel od Vltavy moc jiných rozumných cest na Vinohrady není. Ječná asi pro většinu cyklistů moc příjemná není, pak můžete jet Viničnou a Apolinářskou, ale tam je ta dlažba fakt za trest (asi aby když k Apolináři vezou nějakou rodičku, tak aby se ten porod pak nezdržoval). Pak můžete buď přes Bojiště, ale přejet tu magistrálu do Rumunské je taky jen pro otrlejší (ono někdy i autem je to nic moc). Nebo podchod na Fügnerově náměstí, ale tím se dostanete do Koubkovy a z ní legálně dál na Vinohrady ne. Nebo… Číst vice »
Mnou níže zmíněný rok 1936
https://x.com/Prazskepribehy/status/1581570110871199745/photo/1
nebo takto
https://vigato.cz/praha-vaclavske-namesti-rok-1936-z-casopisu-pestry-tyden/
Výborně, tak honem začít projektovat Náměstí Republiky – Národní třída. Pro začátek třeba i bez propojení po dolním Václavaku, ať to nejdražší zase tak moc.
…nedráždí…
Nejdražší 👍👍👍👍👍👍 na to by v ODS mohli slyšet
Mimochodem ta vizualizace….samá dlažba která nepropustí vodu a která až se v létě rozpálí bude sálat a sálat. No comment.
Ona ji ale nemá moc kam propouštět.
Zeleně by to chtělo víc, to jednoznačně.
Bude tam podzemní nádrž na dešťovku s rozvodem ke stromům. Stromů budou 4 řady. Taky bych radši víc zeleně, jenže pravidelné demonstrace… Je to kompromis.
Současná dlažba vedle Muzea propouští vodu do podpovrchových nádrží pro zavlažování stromů.
No tak nekomentuj….
Největší neštěstí je, že NPŮ se cítilo povolaným odborníkem v oblasti arboristiky a prosadilo si strom který pořádně nevyroste. Takže to bude docela bez stínu, podobně jako spodek václaváku a to i přesto, že stromů oproti současnému stavu přibude.
Méně než asfalt…
Dlažba na rozdíl od živičného povrchu právě vodu spárami propouští. Pokud tedy ty spáry zasypete pískem a nezalijete asfaltem, jak to občas dělá DPP nebo jako je to třeba na Hlávkově mostě.
„primátor má však skepsi“.
Jo? A kde to chytil? Tak to by asi bylo nejlépe aby jí začal léčit.
Takže tramvajový boom prosadili Piráti a ODS s primátorem to chtěl opět hodit do šuplíku!!!!!!! Lidi všimli jste si lásky ODS k hnutí ANO už se s tím oba tábory netají, opravdu tu chceme spací vládu a to i krajskou s komunální? Lidi ve jménu lepší MHD a tramvají i trolejbusům+ pokračování výstavby metra D i E, volte Piráty. Radím vám krajské a komunální volby musí vyhrát Piráti(bez STAN), SÁM ten dědek Svoboda chtěl zrušit výstavbu TT ke Koni, opravu tohle chcete? Mě štve politika modrých ANO i nově ODS! Piráti narozdíl od nich nejsou slibotechny!!! Hřib slíbil dokončení a… Číst vice »
https://youtu.be/ggyC0FOzqHM?t=59
Díky, ale asi ne. Bohužel v současné době není koho bych volil.
Jak říkám ANI OMYLEM!
https://medium.seznam.cz/clanek/naturally-kdo-ma-byt-ale-nikdo-v-nem-nebydli-by-ho-mel-poskytnout-socialne-slabym-to-uz-zavani-komunismem-64630?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=blogy.sznhp.box&dop_vert_ab=&dop_vert_id=&source=hp&seq_no=1
Za tramvajový boom v Praze ve skutečnosti může Adam Sheinher a Praha sobě. Piráti v započaté práci pokračují.
Pirati a Hrib sklizi jen to, co zasela Praha Sobe a Adam Scheinherr. Navic okruzni metro E či O Hrib nepodporuje a mysli si, ze to zachrani tramvajovy okruh….
Vždyť byl teď několik týdnů zalezlý a skoro se o něm nevědělo. Asi se léčil. 🙂
Z té skepse nebo nějaké jiné choroby? 🙂 Kdo ví, co všechno takový gynekolog může chytit, třeba i nějaké nemoci z povolání…
Pro mě je tato rekonstrukce symbolem toho, jak u nás všechno až absurdně dlouho všechno trvá.
Nezapomeňme, že obnovu tramvaje dlouho blokovala Praha 1.
Protože řečeno s Čendou Krchovem: „Soudruzi, dneska nám do všeho mluví každej!“
Tady Krchov, Praha…
A svobodný Pupák, Vídeň.
Ale už prosím konec OT 🙂
Ono je to politika. Představte si, že se máte v rodině dohodnout, kam pojedete na dovolenou. Máma chce k moři, táta na hory, jedno dítě do DisneyLandu, druhé na kanoii na Vltavu…
Dovolenou máte jednu, rozpočet omezený. Prostě pojede se tam, kam to někdo prosadí. Dělení aktivit je řešení omezené. Těžko můžete postavit tramvajovou trať, když vám zbydou peníze jen třeba na 25% investice. K moři se taky nevyplatí jet na 2 dny.
No tak prostě než pojedete na svou vysněnou dovolenou můžete čekat třeba 19 let, když vám někdo z rodiny řekne, že tam pojede jen přes jeho mrtvolu.
Výborný záměr, držím palce. To, že primerátor místo absolutní politické podpory blekotá nějaké pochybovačné fráze, považuji za trapné, ale u politiků bohužel nic výjimečného.
Tak on je autista, tramvají nejezdí, takže má trochu problém porozumnět tomu, kde jsou slabá místa MHD a kde jsou lidi bez vlastních vozidel, tedy potenciál k přepravě MHD.
Navíc to patří bontonu ODS, mít skepsi k veřejné dopravě.
Autista se stal docentem gynekologie a pak že inkluze v českém školství nefunguje 🙂
Byste se divil, kolik autistů je i mezi vysokoškolskými profesory…
Trochu vidím problém ve společném provozu tram a auta, aby to nedopadlo třeba jako v Zenklově
Jsou tam přechody pro chodce, nevidím problém v tom, že padne zelená chodcům a zároveň čočky tram… Ve chvíli zeleného panáčka stejně doprava na Magistrále stojí přeci…
Myslím, že Richardovi jde o provoz aut na Václaváku po kolejích, ne o křížení Mezibranské
přesně tak, ten provoz na VN není úplně malý
Jak píše Adam Ř, jde mi o provoz na náměstí, nikoliv přejezd přes magistrály
Aut tam má jezdit minimum. Jediný problém bude zajistit, aby tam nejezdila auta, která tam jezdit nemají – protože to bude vyžadovat vymáhat po řidičích dodržování zákona, a to je v Praze zatím tabu. Ale on tam primátor koložkobijec nebude věčně a ta tramvajová trať se staví na mnohem déle než je jedno volební období.
Nejen já (už to tu někdo zmiňoval) osobně vidím problém v jednosměrkách Krakovská/Smečky/Štěpánská. Pokud se v nich zachová běžný provoz, tak logicky budou generovat provoz na jihozápadní straně Václaváku. Řešením by bylo zlikvidovat jednu stranu parkovacích míst v těchto ulicích, zdvojsměrnit je a na straně Václaváku na nich udělat smyčku, ale to by asi neprošlo.
Nebo z nich udělat také pěší zónu.
Na existenci pražského primátora vždy na několik měsíců úspěšně zapomenu, dokud opět neplácne nějakou kapitální békovinu.
Pan primátor kdysi prohlásil, že tramvaje nemá rád, protože v ulicích zabírají prostor autům. Asi tak…
A tramvaje vozí lidi, tj. kdo nemá rád tramvaje, nemá rád lidi.
A kdo nemá rád lidi, ten nemá rád ženský.
A nemá doma akvárko.
A kdo nemá akvárko tak je….
A kdo nemá rád ženský, rozhodl se věnovat gynekologii a porodnictví? Ale jo, i to se asi může stát… 🙂
A máte doma akvárko?
Rozuměl by si se starostou Taškentu. Tam se mu podařilo zlikvidovat tramvajovou dopravu v celém městě právě kvůli tomu, že tramvaje omezovaly auta.
A zajímavé je, že je rád prodal do Samarkandu, kde evidentně auta neomezují.
Moskva je podobný případ. V SSSR to byla asi taková móda.
Tam to ale byly trolejbusy.
Protože nakoupili hafo čínských elektrobusů, takže to byla spíš horlivá náhrada plus nějaká míra korupce.
https://www.youtube.com/watch?v=PyuRPXrff3Y
Divím se, že Bohouš někde nespal, skočil do auta, popojel z magistrátu na Václavák 🙃
Nebuďme příště pana primátora, aby neměl skepsi.
Primátora jsem nedávno viděl naživo a upřímně….už je tak trochu ve stavu a la prezident Biden (vím, že nás to jednou čeká taky, pokud se dožijeme). A to říkám jako člověk, který k němu chová základní respekt. Naštěstí český politický systém není obecně stavěn na jednom člověku, takže on to nikdo na chodu Prahy moc nepozná.
Prezident Biden mi silně připomíná tradiční komunistický vtip, „povstaňte, přinesou ústřední výbor“.
Samozřejmě je tragédie, že 350 milionový národ nemá na prezidenta nikoho jiného než dementního sociopata Trumpa a starce Bidena. I tak je asi zřejmé, co je menší zlo…
Trochu mimo téma, Trump je jen o čtyři roky mladší než Biden, starci jsou oba.
On teda i ten pošahaný Trump jen o čtyři roky mladší, tedy volba ze dvou starců v USA před prezidentskými volbami začíná docela rezonovat (včetně senilních starců a stařen v senátu), protože takové „elity“ poněkud nerozumí problémům mladších generací.
To, že “elity” nerozumí ani problémům čtyřicátníků, natož dvacátníků, je ale problém i u nás…
Hlavně je totiž potřeba masírovat důchodce, že jim seberou důchod!
Tj. ne nerozumí ani šedesátiletým.
To mi připomíná americkou senátorku Dianne Feinstein, kterou taky kritizovali, že už na to mentálně nemá. Nakonec zemřela ve funkci ve věku 90 let jako nestarší senátorka vůbec.
Máte tam překlepy. Sociopata Trumpa a dementního starce Bidena.
Nepozná, ale u takovýchto údržbářů se během jeho éry nic neudělá (to není jen jeden člověk, vybírá si i spolupracovníky atd.) a všichni se budou divit proč není nic připravené… Bude to začátek jako po Bártovi (nebo v Praze po Krnáčové).
Primátor má skepsi. A mohl bych ji vidět?
Třeba vyschnul modrý pramen 🙂
Primátor má skepsi a čas podle něj ukáže. Čas ukázal, že zrušení tramvají na Václaváků byla kardinální volovina a že se bez tramvají rozhodně neobejde. Každý problém v té lokalitě znamená průšvih a metro ho nezachrání. Jestli jsem měl kdysi k docentu gynekologie nějakou elementární úctu, tak teď ji nemám. Jestli se na to nechce koukat, vůbec tam nemusel být a vymluvit se na důležitější akci.
Tramvaje na Václ.nám jsou kardinální blbost.
A víc k tomu neřekne, protože argumenty nemá.
Ovšem že nejsou. O tom nemusíme vůbec polemizovat. 🙂
Tím chcete říci, že ten kdo tratě na tomto náměstí v roce 1875 vybudoval byl bbec?
Pak se divím, že ty tratě sloužily tak dlouho až do roku 1980 kdy byly zrušeny protože je nahradilo metro.Já bych spíše řekl, že blbec byl ten kdo ty tratě zrušil.
Máte naprostou pravdu, až na jeden detail: metro (A) nenahradilo tramvaje, to by muselo být těsně pod povrchem. Než sfáráte, popojedete a zase vyfáráte, tak jste od Muzea na Můstku pěšky.
tak ono od Muzea na Můstek se nevyplatí ani ta tramvaj..
Ale jo, když zrovna půjdete kolem zastávky a nějaká pojede Vaším směrem, tak se to vyplatit může. A pokud tam budou jezdit tři linky, tak šance, že zrovna nějaká pojede, když se Vám to bude hodit, je dost velká.
no stějně bych si to asi většinou nechal ujet 🙂 ale jo někdy se to hodit může to uznávám, ale nepřijde mi to jako hlavní důvod pro návrat tramvají na václavák
Proč?
Asi běhá rychleji než tramvaj 🙂
A jak byste řešil vy, kokabující přetíženou Ječnou, Karlovo náměstí, Lazarskou…?
Když zrušíte všechny tramvaje, nebude nic kolabovat :-)))
Autama, ne?
Přetíženou Ječnou a neudělají oblouk na I.P.Pavlova. zas taková priorita to asi není 🙂
Ale je pravda že šestka půjde dát na přímo, takže něco ubude.
Tak teď tam par měsíců nebudou a ze je blbost je tam nemít vidíme už teď
Prý „náměstí vrátíme lidem“?? Vždyť je tam narváno.
Ano, na chodniku.
https://www.youtube.com/watch?v=rLAaKBzVX3U
Tenhle film když dávali v v roce 1936 Lucerně tak prakticky všude po horní části tohoto náměstí byla zaparkovaná auta.
Narváno je tam auty. Lidé se mačkají po krajích, teď konečně dostanou více místa.
Primátor jde na oslavu stavby s níž nesouhlasí.. Mel by jít radši do duchodaku, tohle je výsměch jeho voličům
V tom clanku se pise, ze s ni nesouhlasi?
On s ní souhlasí, ale myslí si že bude k ničemu. To je ještě horší.
Zas bych to tolik nedramatizoval.
Holt prostě jen nezastává rozjásaný názor jiných, jak to bude nádherné, růžové, béžové.
Skepse = pochybnost. též kritický přístup. A na tom není nic „horšího“, naopak, je to správně.
Pochybnosti má, ale neřekl jaké. 😀 Víte to snad vy?
Nevim, jaké pochybnosti má. A je mi to uplne jedno.
Na rozdíl od vás nedostávam hysterák, kdyz nekdo zastava na neco jiny pohled, nez ja.
Hysterák má spíš Svoboda, že na Václaváku budou tramvaje, protože někdo jiný zastává jiný pohled než on, přitom ten jeho se mu nepodařilo prosadit. 😀
On má hysterák?
zatím tady hysterčíš ty, protoze si nekdo dovolil vyjadrit jiny pohled na vec…
Ano, ale nedává to najevo. Prostě tam došel s takovým tím výrazem „no tak si to teda postavte, ale uvidíte, že jsem měl pravdu.“ 😀
A vidím, že hysterčíte taky, když jste přešel od vykání k tykání. 😀 Mně to nijak nevadí, ale nejste moc konzistentní. Tak si to užijte. 😉
A jaký je teda ten jiný pohled na věc?
Neumíte číst?
Cituji Svobodu:
Dobrý den, děkuji za reakci. Ano, jistou skepsi k návratu tramvají do horní části Václavského náměstí chovám a nezastírám to. Ale počkejme na výsledek. Každopádně důležité je, že proměnou projde náměstí jako celek.
Konkrétně které části těch asi dvou nebo tří vět nerozumíte?
To znamená, že si tady platíme Bohouška za to, aby se s námi dělil o svoje pocity?
Ano, politiky si platíme, aby nám sdělovali své názory. Tak to prostě je. A někdy s jejich názory zkrátka nesouhlasíme.
Názory možná, ty ale nepředvedl. Pocity jsou nám ukradené.
Vysvětlete mi jako malýmu klukovi, z čeho ta skepse vychází. Fakt nechápu, jaký jiný pohled na věc má a proč.
No, vy nechápete asi víc věcí.
Ale nebojte, časem do toho dorostete.
Já taky čekám, až do toho dorostete. Zatím marně, takže si nemáme co vyčítat. 🙂
V těch větách nevidím nic konkrétního. Nic co by se podobalo názoru.
Prostě se domnívá, že tam jsou ty tramvaje zbytečné. Sice s ním nesouhlasím, ale jeho názor respektuji.
Jeho skepse je ze si není jistý jestli tam jsou ty tramvaje potřeba. Jestli staví TT za stovky milionů aniž by si byl jistý, že to k něčemu je, tak bych si představoval že jeho voliči, proklamující se fanoušky „řádného hospodaření a malého statu“ z toho budou silet.
Bohouš tramvají nikdy nejel 🤣
To Hřib taky ne 😀
Tady je vyfoceny v KT8.
https://mhd86.cz/2020/08/26/primator-sliboval-od-zari-plny-provoz-mhd-realita-je-jina/
Ale jel. Před volbama s kaneramanem v zádech. To se tak v Praze dělá v mnoha partajích.
Primátor má jednat v zájmu města, ne podle toho, co jemu osobně se líbí nebo nelíbí. Takže na zahájení takové stavby (když už tam tedy politici chodí) samozřejmě má být, bez ohledu na to, co si o tom myslí. Akorát si teda pak má odpustit ty hloupé řeč. Nebo lépe, dovzdělat se, aby změnil názor.
My máme skepsi z primátora…
Kdo my? My šotouši, my piráti? My z Letné?
Ty budeš asi spíš nějakej Smažák
?? Nějak nerozumím jazyku tvého kmene (když už si tykáme). Já se ptám za koho mluvíš.
Seš anonymní člen diskuze, na co si s tím vykáním hraješ? K věci, nejsem šotouš, nejsem pirát, nejsem z Letné. Stačí?
Ne, nestačí, když napíšeš my, což značí nějakou skupinu lidí, tak by si měl být schopen slušně říct za koho mluvíš. Ne se chovat jak prvotřídní hulvát.
Vy Pražáci bohužel jste hulváti… Brno je TOP začínám mít k Praze též skepsi. Pražáci neví co chtějí , ale hlavně že nám budou jejich soudy kecat do lanovky v Brně… Praha je zemský ráj pro bezdomovce na pohled, fuj Praha… Raději bych se zdopravy dozvěděl další novinky DPMB/IDSJMK. Praha je pro ultraboháče a snoby, Brno alespoň spolupracuje s Jihomoravským krajem… Praha je stát ve státě
Ty spolupracují tak úspěšně že schválení zásad územního rozvoje trvalo 15 let a přesun nádraží30 let 🙂
A D43 v nedohlednu.
No brněnský nacionalista tu též chyběl… Kde vy se berete? Většina brňáků jsou naštěstí normální lidi díky kterým je právě Brno dobré město. Být to na tobě a podobných, tak jste obehnaní ostnatým drátem abyste se nedostali mezi lidi.
Z Brna musí automaticky přiletět urážka, ať jde o cokoli pražského…jsme zvyklí.
Podívej se na to, jakým způsobem ses zeptal. Alias si pasivně agresivní a pak se divíš, že s tebou ten druhý nevede slušnou debatu. Máš co si chtěl, zkus to příště jinak.
Napsal jste „My máme skepsi z primátora“, tak se ptám, kdo to je VY?
Ti, co dali palec nahoru?
Přesně tak, díky 👍
Ale co auta? Na viazualizacích jich moc není, přitom jde o významné adresy, které se bez dopravní obslužnosti neobejdou
Auta tam budou mít komunikaci po obou stranách a parkovací zálivy pro zásobování a parkování podél. Nebojte 🙂
A jak to dělají na té dolní, už zrekonstruované části?
No na můj vkus je zrovna v té dolní části těch různých aut, včetně autobusů, různých náklaďáků, taxíků a nevím čeho až moc. To zásobování bych ještě pochopil, ale když už někam jedu dopravní hromadou (tedy pardon, hromadnou dopravou), tak mě většinou nevyhodí až před hotelem a do pěší zóny se mnou obvykle také nevjíždí, tak nevím, proč by to tyhle autobusy a taxíky měli mít jinak…
Auta to nebudou delat nijak, protoze tam nebudou jezdit. Mimo zasobovani atd. Podivejte se, jak to ozilo dole
Víš to jistě? Zatím to vypadá spíše na to, že tam průjezd bude neregulovaný. Už jen to že tam bude ústit Štěpánská a Ve Smečkách, to by stejně jakákoliv regulace vjezdu nefungovala.
Bude tam vjezd pro zasobovani a vytahy do podzemnich garazi, co tam jsou.
Kde jsou ty garáže ?
Píšete o dopravní obslužnosti. Tak proč auta? Auta nejsou jediným způsobem dopravy – takže pokud vás zajímá dopravní obslužnost, budete si nejprve muset nastudovat, co doopravdy zajišťuje dopravu.
Primátor Svoboda vyjádřením své skepse jednoznačně potvrdil, že je akorát politickým dinosaurem myšlenkově žijícím v devadesátých letech minulého století. V době, kdy Praze vládl posvátný automobil.
Nemůže mít někdo jiný názor? Argumenty existují. Musí to být hned důvod k odsouzení?
Takže se nám chystáte dovysvětlit jaké argumenty vedou Svobodu ke skepsi?
Třeba já mám podobnou skepsi. Kombinace vytížené tramvajové trati a pěší promenády mi nepřijde jako kompatibilní. Buď budou tramvajáci zuřivě zvonit na procházející se turisty nebo tam ty chodci zase moc chodit nebudou. Stejně jako to je na Náměstí Republiky, kde chodci jenom přes tramvajovou trať přeběhnou a vlastně to vůbec nefunguje jako nepřerušovaná pěší zóna.
Ono k tomu částečně vede stupidní pojetí té trati na Nám. Rep.
Kdyby třeba ty tramvajové koleje byly zadlážděny kostkami úplně jiné a výraznější barvy (červená? bílá?) než zbytek plochy náměstí, třeba by se od nich chodci instinktivně drželi dál.
Takhle je ten rozdíl tak malý, že si jich leckdy všimnete až na poslední chvíli.
Na náměstí Republiky to není ideální, ale kombinace tramvají s pěší zónou se ve světě běžně používají.
Když to tak funguje v Brně, v Debrecenu nebo v Görlitz, proč by to nemělo fungovat i tady?
V Brně to pravě nefunguje. Šalina v pěší zóně je peklo.
Tak to asi bydlíte v jiném Brně. 😀 Tramvaj na Masarykově ulici a na náměstí Svobody funguje znamenitě.
Tam nefungují jen auta a jejich arogantní brněnští řidiči. Šaliny jsou v pohodě.
Byl jste někdy na Masaryčce v Brně? To je taková velmi zvláštní pěší zóna. Dlažba je bez jakýchkoli předělů, od fasády k fasádě a jsou v ní tramvajové koleje. Chodci a tramvaje jsou tam v bezproblémové symbióze. Co je tam problémem, že tam jezdí jedno auto za druhým a to ne předpisově dvacítkou, ale 50, řidiči se chovají stylem že je to vše vozovka a chodci jim tam drze lezou. Mešťáci to neřeší, protože se to prý řešit nedá. Ale není to jen problém Masaryčky, na sousedním Zelňáku se řidiči taky tváří, že pěší zóna je jejich jízdní dráha, vy… Číst vice »
Podobný systím funguje v Masarykově ulici (výrazně užšší profil než Václavák) a na Svobodově náměstí v Brně. Překvapivě, jediný reálný problém je množství automobilů které se v prostoru této pěší zóny na vyjímku pohybuje.
Samozřejmě, že může a proto nikterak nebráním tomu, aby se primátor Svoboda vyjádřil. Ani ho nikterak nedehonestuji, protože pokud někoho nazvu politickým dinosaurem, tak to neznamená nic jiného, než že mu už v politice i přes podporu ne zcela zanedbatelné části voličů vlak tak trochu ujel.
No pokud ho podporuje nemalá část voličů, tak evidentně neujel.
Ujel, ale Vy a on jste to akorát nepochopili. Ale s tím nic nenadělám.
Jasně, všichni chtějí to co Vy a Vaše sociální bublina a kdo ne, ten nechápe co je pro něj dobré. Takhle to myslíte?
O to právě jde, že mnoho lidí neví, co je pro ně dobré a následky pak nesou všichni. Viz diskuze Ústeckého kraje s laiky ohledně VRT. Ze strany laiků samé lži, polopravdy a mýty.
A někdo jiný ví líp, než oni sami, co je pro ně dobré? To jste tím chtěl říct??! 😳🤦♂️ Onehdy jsem četl zajímavý citát – „Všichni říkají, že chtějí vaše dobro. Nedejte si ho vzít!“. Asi tak…
Ví. Říká se jim odborníci. 🙂 Pokud jako kuřák půjdete k lékaři a řekne vám, že vaše nemoc je kvůli kouření, tak budete machrovat, že vám nějaký lapiduch nebude říkat, co máte dělat? Víte vy sám na rozdíl od něj, co je pro vás samotného dobré? Já teda nevím, jak moje tělo funguje. A proto je tady lékař, který to ví líp než já. Nechodíte pro rady k odborníkům? Umíte všechno sám? Víte, co je pro vás dobré, ačkoliv danému oboru a tématu nerozumíte? Takový Dunning-Krugerův efekt, že? 😀 Citát je fajn, ale pochybuju, že každý dokáže to dobro poznat… Číst vice »
Současní „odborníci“ co vládnou dopravě v Praze je lobbistický spolek Auto-mat, jehož zájmy jsou veřejně deklarovány. A je smutné, že ODS nehájí své voliče a v otázkách dopravy se podřizuje Pirátům, k čemuž je dotlačila Marvanová. No a pak se strašně diví, proč to skalní voliči ODS hážou Turkovi.
Když to háží Turkovi, tak to samozřejmě nejsou skalní voliči ODS, ale něco docela jiného.
Ano, představte si, že třeba malé děti opravdu nevědí, co je pro ně nejlepší.
Každý člověk má nějaká kognitivní omezení. Takže v celé řadě záležitostí (ta množina je pro každého jiná) to prostě neví.
Bez ohledu na to, co tvrdí libertariáni nebo kdokoliv jiný.
Jasně, kdežto Vy vždycky víte co je dobré nejen pro Vás, ale i pro ostatní.
Co mi to jen připomíná?
Vždycky to nevím, ale ve svém oboru jsem si tím naprosto jistý. 🙂 Pokud si to nemyslíte, tak je to vaše věc. Můžete se třeba zeptat nějakého truhláře nebo profesora chemie, jak by se měla organizovat doprava. 😉
Od kdy je nějaký random diskutující ten, kdo určuje, komu ujel vlak?
Pravda, random diskutujícímu Air Travellerovi spíš uletělo letadlo :-).
No, v první řadě, být vámi, bych si nastudoval, co znamená pojem „skepse“.
A pak – nezapomínal bych, že lidi, kteří mají tendenci mluvit za ostatní a vydavat „svůj názor“ za „hlas všech“, většinou nekončí dobře – minimálně jsou ostatním k smíchu.
Ano, politici bývají k smíchu, protože si myslí, že jejich názor je hlasem většiny. Primátor je reprezentant města. O dopravním inženýrství neví absolutně nic.
On snad primátor musí něco vědět o dopravním inženýrství?
Nebo jak to s tím souvisí?
Souvisí s tím ta jeho skepse.
K tomu , abych na neco mel jiny nazor , nez nekdo jiny, potrebuju být v daném oboru expert?
To by pak diskuse na zdopravy byly prazdne, krom pár jedinců, jako p. Simral.
Přece se nebudu vyjadřovat k něčemu, čemu nerozumím. 😀 Protože takový názor pak nemá vůbec žádnou váhu. Vy to snad děláte?
Tak proc se k tomu vyjadrujes?
Protože se MHD zabývám a vystudoval jsem ji. 😀
Petr Šimral je ale odborníkem na nákladní železniční dopravu.
To ani Hřib, přesto jeho ta vyjádření názoru nijak nepeskujete.
Protože to není běžný občan, ale radní za dopravu s nějakými pravomocemi. Už v té funkci je a s tím nic neudělám.
Popírání urbanistických poznatků minulých 50 let není skepse, ale ignorantství…
Kde Svoboda popírá urbanistické poznatky minulých 50 let?
Toť vskutku sofistikovaný argument. Něco lepšího by nebylo nebo jste si jen potřeboval hulvátsky odplivnout?
Ujel. A jeho voličům taky.
A jak? Že jeho voliči chtějí něco jiného než Vy?
Nedomýšlejí svoje rozhodnutí.
Názor se má opírat o fakta. A kdo si nedělá názor podle faktů, je blázen. Ano, vyslechnout si jeho názor můžeme, ale to je tak všechno. Respektovat ho nemusíme.
On řekl kdysi, že tramvaje nemá rád protože zabírají v ulicích místa autům. Jezdí tramvají aspoň před volbami.
Jistěže může. Jsou i lidi toho názoru, že Země je placatá…
Pan primátor nám, a hlavně svým voličům, tak nějak naznačuje naznačuje právě tento názor. Pokud má nějaký jiný, nesdělil nám ho.
Tenhle článek z roku 2012 cituju rád a často: „Kompletně vyloučíme automobilovou dopravu také z Václavského náměstí. Pravděpodobně ještě dříve, než ze Smetanova nábřeží. Možná už v příštím roce uzavřeme jeho dolní část. Zákaz vjezdu automobilům do horní části bude záviset na tom, zda se tam budou či nebudou vracet tramvaje, přičemž tramvajová varianta má výraznou převahu,“ konstatoval primátor. Je si prý vědom toho, že zhruba 20 až 25 procent Pražanů se přepravuje, nebo by se potencionálně přepravovalo na kole, kdyby k tomu byly vytvořeny vhodné podmínky. „I proto je potřeba hledat další místa hlavně v centru města, kdy bychom… Číst vice »
Úsměvný to článek :-).
Jj, kdybych neviděl ty fotky, nikdy bych nevěřil, že se Svoboda v rámci Evropského dne bez aut dokonce projel na kole.
A nebylo to v době, kdy měl ještě nějaké konkrétní názory a byl v dění v Praze aspoň trochu orientovaný?
Tak na nějaký nextbike se zvládl posadit (nebo se alespoň na chvíli postavit do stejného místa, jako bylo zrovna to kolo) i celkem nedávno, při otevření lávky z Holešovic do Karlína:
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/lavka-holka-holesovice-karlin-stvanice-otevreni.A230728_133008_praha-zpravy_juan/foto/JUA842adda26d_154029_7272362.jpg
Já bych to nechal na voličích. Byl by to zajímavý experment, udělat referendum. Pravděpodobně by vyšlo najevo, že pro většinu lidí je důležitější kapacitní silnice a parkovací místa, než nějaká tramvaj.
Ano, ale titíž pupkatí strejci, co potřebují mít na Václaváku dálnici, by se šli podělat, kdyby se jim něco podobného stavělo u jejich suburban domečku v polích u Brandýsa…
Takže bych se neptal „voličů“, ale obyvatel Prahy 1.
To referendum se jmenuje komunální volby. Tam počkáme na ty volby a nebudeme dělat trapná referenda ne?
A ty poslední vyhrála ODS. Takže co?
Ty poslední ODS nevyhrála. Vyhrála je koalice, ve které byla i ODS. Kdyby ODS kandidovala sama, klidně mohla skončit jako v předchozích volbách – v opozici.
Na vesnici možná, v Praze ne, v centru už vůbec. Vemte si blokovou zástavbu na Vinohradech, která bude mít právě přímé spojení na Václavák a dál. Tam drtivá většina lidí používá MHD už jen z toho prostého důvodu, že na auto místo není. Pokud byste chtěl zařídit, aby tam měli aspoň jedno auto na byt, tak byste musel parkovat ve čtyřech vrstvách nad sebou, po obou stranách každé jednotlivé ulice. A všechna tato auta by musela někudy přijet a odjet, což je druhý nereálný bod. Za to jedna tramvaj odveze stejný počet lidí kolik bude stát ve šňůře aut od… Číst vice »
tak vzhledem k tomu, kolik aut se na Václavské náměstí skutečně vejde a 39 leté neexistenci tamní “ kapacitní silnice“ od dob zavedení pěší zóny je jasné, že tamní parkování ani silnice voličům na srdci rozhodně neleží…
Nechápu že se k tomu vyjadřuje, je úplně mimo a celkem by mě zajímalo, kdy naposledy jel tramvají.
Co naděláme, v osmdesáti letech už těžko někoho změníme…
Na osmdesát let stav výborný, ale vysokou manažerskou funkci to opravdu už není…
S tím plně souhlasím.
Ale na loutku kryjici ostatni radni a zastupitele Spolu vlastne idealni…
Před volbami?
Vy zjevně máte docela problém s pochopením pojmu „skepse“, že?
Na Vašem místě bych se slovem pochopení raději šetřil, když nevíte, co to vlastně znamená. Co Vy na to?!? Úplně stačí, že jste v článku o railjetech předvedl, že ani sčítání není Vaší silnou stránkou, tak se zbytečně nepouštějte ještě do významu slova pochopení. I to je zjevně nad Vaše síly :-).
Nepovidej . Kde, co?
Najdi si to, šmudlo :-).
Jo už vím – ty jsi ten šotouš, co si myslí, že všichni bydlí v centru, pět minut od nádraží, a tak při porovnání doby cesty se cesta na nádraží nezapočítává, zatímco cesta na letiště ano.
Jo , a taky autor výroku století, že letiště je uprostřed Prahy.
Stále jsem se bohužel nedočkal odpovědi, kde bys postavil to „nové“ letiště, které navrhuješ, když v okolí minimálně 100km od Prahy neexistuje místo, kde by se letiště dalo postavit.
Takže být váma bych neřešil něčí počty, ale místo toho bych se věnovat studiu map. Pak možná nebudete tolik zmaten.
Jenže já si nic takového nemyslím, šmudlo :-). A to, že letiště Ruzyně je uvnitř Prahy, neokecáš a to ani hloupým podsuvem, že je uprostřed Prahy.
A dozvíme se tedy konecne, kde by se to letiste, ktere (cituji) „budeme muset postavit“, melo postavit?
Takhle… ty devadesátky u nás byly spis takové “opožděne sedmdesátky” minimálně (ale nejen) pokud jde o dopravu.
Nikoli v devadesátých, ale v sedmdesátých letech. Už ty devadesátky byly retro sedmdesátek, takové „představme si, že je 21. srpna 1968, ale nepřijeli Rusáci“.
Teda ten počet lidí s kladívky klepající na „základní kolejnici“ je neuvěřitelný. Nepadl zde rekord? 😀
Já tam nebyl…
Tohle je jednoznačně Scheinerrova zásluha.
Jednoznačně a proto bych Adamovi Scheinherrovi rád poděkoval.
Přidal bych „ideový motor“, Martina Šubrta. Téma (např. v prezentacích) rozjížděl už kdysi dávno 🙂
Rozhodně, do příštích voleb jim jdu dobrovolničit v kontaktní kampaní, PS se musí dostat zpět na magistrát a Adam zpět na dopravu.
Bylo by žádoucí, aby se Adam Scheinherr dostal zpět na dopravu. Ale bylo by i žádoucí, aby z vedení města opětovně zmizela ODS a nedostalo se tam ANO a SPD. Pražská buňka ODS je akorát odporný smrdící septik.
No doufejme že to příště na radě spíchne PS, Piráti a přinejhorším STAN a bude to takto stačit. ODSÁNO se nesmí dostávat ke korytům.
Teda chtít někoho, kdo si nechává platit z eráru pokřivené studie na prosazování osobních názorů (zachování Libeňského mostu, železničního mostu na Výtoni…), tak to už chce silný žaludek. Scheinherr už doufám nikdy žádnou funkci nedostane.
Scheinherr zásluhy má. Ale nechat jej opět rozhodovat o mostech (Libeňský, Výtoň), to už prosím radši ne.
Sheinher ude kandidovat na primátora. Nahradil v čele Prahy sobě Jana Čižínského.
Takže partička z Letné. A nahoře jsi lhal, že ne.
Sheinher není z Letné. Je z Libně.
Nahoře si stěžuješ, že se s tebou nebavím slušně. Já vím proč, hned jsem poznal že si padlej na hlavu…
Řekl bych že je to zásluha i Martina Šubrta, který to propaguje posledních 20 let, viz http://www.tramvajak.cz/studie_vaclavak/index.htm a spousty dalších lidí, kteří se na tom podíleli. Nebýt Lomeckého vlády na Praze 1, tak už to mohlo být mnohem dřív.
Šubrt jen propaguje, ale to prakticky nic neznamená. Aby to něco znamenalo, bylo se třeba dostat buď do politiky, nebo do vedoucích funkcí v DPP, což se povedlo nejen Adamu Scheinherrovi, ale i Janu Šurovskému. Ten dostal po realizaci kusu tratě u Národního muzea v DPP stopku a byl proto uklizen do střešovického muzea. Nejspíš na žádost politiků, protože tehdy dle jejich pohledu značně přestřelil a silně je naštval :-).
Navrat Jana Surovskeho opet navrhl a prosadil Adam Scheinherr. Rychlost pripravy ovlivnila hlavne Scheinherrova trpelivost se venovat veskerym detailum a resit je predtim, nez zacaly zpusobovat problemy a zpozdeni.
Už se těším na to, až budou vloženy odbočné výhybky uprostřed Václavského náměstí.
Doufám že to budou výhybky po kterých do příma půjde jet alespoň třicítkou. Takové jsou normální všude v zahraničí a jenom u nás se pořád z nějakého důvodu používají archaické konstrukce přes které se musí jezdit krokem.
Pochybuji, že na Václaváku plném lidí bude 50 i v úseku bez výhybek.
Zrovna na Václaváku se jezdí 15-20 běžně, ne?
Po Václavském náměstí mohou jezdit tramvaje nejvíce dvacítkou, protože projíždí pěší zónou. Třicítková výhybka by tedy neměla smysl. Jedině že by se chystala úprava dopravního režimu ve středu náměstí.
Super, jen tedy to vydlazdeni tak obrovske plochy, Cigler asi o tepelnych ostrovech ve mestech neslysel, nebo nevim, jak jinak si to vysvetlit. Promarnena prilezitost tahle rekonstrukce namesti, minimalne ve spodni casti mohlo byt vice vegetace, kdyz na te horni jsou casto vselijake akce, tak by se na prostredek mezi tramvaje vegetace hure vesla, ale i tak proste skoda. Kdo tam bude takhle pohoove odpocivat na prazskych zidlich v plnem paraku v lete 40 stupnu ve stinu…
V Institutu Velkého Klimatologa Vám vysvětlej, že v létě je normálně teplo….
No nevím, jak bude ten trávník na Václaváku vypadat, když po něm budou chodit davy lidí.
Za mě je přidaná druhá řada stromů rozumný kompromis.
Taky jsem si všiml té obrovské zadlážděné plochy. Jenže… Na Václaváku se koná spousta akcí a lidi by přes stromy neviděli na pódium. Možná je to výmluva, ale pro tyhle masové akce se tam prostě zeleň moc nehodí. Jsem aspoň rád, že je na okrajích.
Já jsem naopak rád, že ta příšerná vegetace (záhonky) z prostředka zmizí. Dvě řady stromů mi přijdou naprosto dostatečné.
IMHO dvojité stromořadí má v tomto směru vyšší přidanou hodnotu, než keře plné odpadků uprostřed.
Nechápu, proč se tolik lidí diví dlažbě na Václavském náměstí. Stromy, zelené střechy apod. mají být všude jinde v Praze – a Václavské náměstí je ta jediná výjimka v Praze, kde má být velká vydlážděná plocha, protože je to tradiční prostor demonstrací, koncertů a podobných akcí.
„Stavba začne v sobotu 29. června … Tramvaje budou jezdit pouze v úseku mezi ulicí Palackého a budovou hlavní pošty.“
No tam právě jezdit nebudou 🙂
A do půlky července ani ze Senovážného náměstí k poště.
Skvělá zpráva!
Trochu mě mrzí osud květinových záhonů a okrasných keřů uprostřed, ale celkově to bude jednoznačně posun k lepšímu.
Konečně,zvolávám třikrát sláva! Už jsem myslel, že se toho nedožiju.
No třeba soutěž na malostranské náměstí problěhla ještě dříve a tam to vypadá, že se ji skutečně nedožijeme.
Ještě mnohem dříve. Proč už není varianta Brod realizovaná? 😀