Návrat tramvají mezi Most a Litvínov se odkládá, zkušební provoz odhalil problémy s kabely

Modernizovaná trať Záluží - Litvínov. Foto: Chládek & TintěraModernizovaná trať Záluží - Litvínov. Foto: Chládek & Tintěra

Kabeláž poškodila nejspíše voda.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
FrantaM

Tomu důvodu nevěřím. Kabel se sám od sebe nepoškodí tím, že leží v zemi a nepoužívá se.
Buď byl poškozený jiným způsobem nebo ukradený.

Jiří Kocurek

A já zase ano. Když jím teče elektřina, tak se mírně ohřívá a izolace je na to stavěná. Bez toho degraduje.
Kdyby ho šlohli, tak bude něco bez napětí.

FrantaM

Odkud čerpáte informaci, že kabely bez napětí degradují rychleji?

mic

Někdy si říkám, jestli by pro takové malé provozy nebylo vhodnější tramvaje zrušit a nahradit je trolejbusy …

Jan Neruda

…došlo pravděpodobně k poškození kabeláže vodou – toto bylo způsobeno dlouhodobým uložením v zemi a neuvedením do provozu…
Větší kravinu si snad nemohli vymyslet

Ryk Mat

Myslíte? Ne. Nemyslíte. Jen se domníváte. Realita je ovšem taková, že takové poruchy jsou po dlouhodobé odstávce starého kabelu téměř pravidlem.

Vendelin

To je bizár-tak úsek Malo – Adamov – Blansko taky prošel kompletní rekonstrukcí kde čeho a po roce se jezdí.
Tady se šmrdlají dva roky na ctyř kilometrech a furt jim to nejede.

To nechápu.

Přitom železniční stavba bude co technických nároku horší, než tramvajová dvojkolejka.

TrBus

Bych řekl, že spíše je horší ta cena samotná ve smyslu druhé fáze rekonstrukce, jelikož Most šetří peníze kde se dá, tak mám obavu aby vůbec druhá fáze rekonstrukce (Chemopetrol – Most Chomutovská) vůbec proběhla.
No, ale pro změnu si postaví úplně nové autobusové nádraží.

https://mostecky.denik.cz/zpravy_region/most-autobusove-nadrazi-20230206.html

Pavel Nocar

Protože staré autobusové nádraží ani jiné město nemá.

Ryk Mat

Několik let se bude zcela jistě flikovat. Most s Litvínovem mají asi 90 tisíc obyvatel, pro města této velikosti jsou tramvaje příliš. I pro Olomouc a Liberec jsou tramvaje drahé. Ale jak se zlepšuje ekonomická situace ČR, stává se i pro tato města tramvajová doprava snáze ufinancovatelná. Je tedy nutno obrnit se trpělivostí. Vůle provozy udržet a rozvíjet je ale silná a to je důležité.

Jiří Kocurek

To vysvětlete tomu mostu, že měl ještě vydržet.