Návrat tramvají mezi Most a Litvínov se odkládá, zkušební provoz odhalil problémy s kabely
Kabeláž poškodila nejspíše voda.
Návrat tramvají na trať z Mostu do Litvínova má další zpoždění. První dny zkušebního provozu a testování ukázaly, že v části trasy došlo k poškození kabelové trasy a tramvaje tak nemohou jezdit. Termín otevření zatím není znám.
O problémech informoval Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova na svých stránkách. K poškození došlo v úseku Litvínov Báňské stavby – Chemopetrol (přejezd). Kabeláž byla položena v této části trati už dříve, než došlo ke stavbě nových mostů. „Z důvodu delší časové prodlevy došlo pravděpodobně k poškození kabeláže vodou – toto bylo způsobeno dlouhodobým uložením v zemi a neuvedením do provozu z důvodu změny projektu,“ citují stránky dopravního podniku vyjádření zhotovitele, společnosti Chládek & Tintěra.
Dpravce a zhotovitel se dohodli na částečné výměně kabelové trasy. „Toto řešení má zásadní vliv na zahájení provozu s cestujícími – zkušební provoz v tuto chvíli nebude zahájen. Nyní zhotovitel prověřuje kapacity, rozsah výměny, připravuje plán prací. V příštím týdnu budeme veřejnost informovat o rozsahu výluky,“ uvedl dopravní podnik.
Tramvaje mezi Zálužím a Litvínovem nejezdí od dubna 2021, teprve minulý týden vyjely poprvé trať vyzkoušet. Rekonstrukce čtyřkilometrového úseku nabrala už dříve zpoždění kvůli špatnému stavu soumostí u zastávky Petrochemie. Mosty převádějící tramvajovou trať přes silnici a železniční trať do areálů litvínovské chemičky byly v tak špatném stavu, že je nebylo možné opravit.
Náklady na práce na celé trati původní projekt uváděl ve výši 650 milionů korun, dopravní podnik počítal s dotací od Evropské unie 470 milionů korun. Od té doby náklady několikrát vzrostly. Poslední cena podle dodatku dosáhla 755 milionů korun.