Dopravci Železnice

Návrat před Duška: Pardubický kraj zrušil vlaky na některých lokálkách

Nádraží Dzbel. Autor: xkomczax – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=36491985
Nádraží Dzbel. Autor: xkomczax – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=36491985

Nedělní změna jízdního řádu přinesla z regionů nejzásadnější redukci v Pardubickém kraji. Hejtmanství naplnilo už v březnu avizovaný plán a zrušilo ve všední dny provoz na lokálce z Moravské Třebové do Dzbelu. Nově zde budou vlaky jezdit jen o víkendu. Úplně utichl provoz na trati číslo 16 v úseku Borohrádek – Holice, který dosud obsluhovalo šest párů vlaků. Na trati číslo 24 Ústí nad Orlicí – Štíty nově nejezdí vlaky v úseku Mlýnický Dvůr – Štíty. Kraj tak rozmetal snahy svého bývalého radního pro dopravu a někdejšího odborářského bosse Jaromíra Duška, který se o obnovu provozu na lokálkách v okrajových částech kraje zasadil.

Do let minulých se částečně vrátili i v jižních Čechách, kde kraj přestane od října objednávat dopravu ve všední dny na úzkorozchodné trati z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice. O víkendech a svátcích pak kraj ze čtyř párů ponechá dva. Na léto se ale provoz, který využívají především turisté, obnoví. Kraj naopak posílil provoz na Šumavě, když odstranil některá mimosezonní omezení.

V dalších krajích k zásadním změnám v grafikonu nedochází, vůbec nic se nezměnilo v Libereckém a Zlínském kraji, na Vysočině a v Praze. Všechny změny jsou dostupné na stránkách Správy železniční dopravní cesty.

Změny v dálkové dopravě:

Na trati 090 (Děčín – Ústí nad Labem – Praha) byla u vlaků EC 170 – 179, 378 a 379 dopravce ČD změněna časová poloha. Nově mají odjezd ze stanice Praha hl. n. V sudou hodinu a 33 min., příjezd pak v lichou hodinu a 24 min.

Na trati 190 (České Budějovice – Plzeň) vlak 635 dopravce ČD nově zastavuje ve stanici Dívčice.

Na tratích 250 (Havlíčkův Brod – Brno – Kúty) a 330 (Přerov – Břeeclav) je u vlaků 816 a 817 dopravce ČD upravena časová poloha v úseku Hodonín – Šakvice – Hodonín.

Na trati 270 (Bohumín – Přerov – Česká Třebová) jsou v letní turistické sezoně zavedeny nové vlaky 402 a 403 dopravce ČD k baltskému pobřeží Bohumín – Łeba s přípoji z/do Prahy.

Na tratích 194 (České Budějvice – Černý Kříž) a 220 (Praha – České Budějovice) byly zrušeny vlaky 1068 a 1069 Praha – Český Krumlov dopravce ARRIVA vlaky.

Na tratích 198 (Volary – Strakonice) a 203 (Březnice – Strakonice) byly vlaky 1578 a 1579 dopravce KŽC Doprava zkráceny do/z Blatné.

Na trati 270 (Bohumín – Přerov – Česká Třebová – Praha) nově pojedou vlaky 1356 a 1361 dopravce LEO Express Global ve vybrané dny v letním a předvánočním období až z/do Krakova.

Vlaky 1031 a 1030 dopravce RegioJet nově pojedou v úseku Brno – Vídeň – Praha denně, vlak 1040 Brno – Praha nepojede v neděli, vlaky 1048 a 1049 Bratislava – Praha – Bratislava pojedou až od 2. září.

Pramen SŽDC

17 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Koalice – ČSSD, Koalice pro Pardubický kraj, ODS a STAN. Náměstek hejtmana
    zodpovědný za dopravu – ze stáje ODS…
    Regionální politika se otáčí jak větry vanou.
    Dzebel typický příklad nesmyslnosti krajské železnice. Proč by tam měly vlaky končit? Pak to samozřejmě jako nefunguje. Ale záminka dobrá.

    Štíty, Kralíky – zadrátovaná trať bez přípojů? Tak turistická oblast? Kouty nad Desnou, Sněžník? Opět nefunkční doprava na hranici kraje. Opět tu dělá bordel i Olomoucký kraj, který taky neobjednává. Proč podporují Sudetizaci?
    Bohrádek Holice, taky docela velké obce navíc napojené na rychlejší tratě.
    Opravdu tato politika mi nedává rozum. Jenom jak by nejvíc ty služby pro věřejnost o..

  • Nádraží Štíty je hlavně příliš daleko od obce, nelze se divit, že raději pojedou lidi busem. Podobně je na tom s nevhodnou polohou třeba nádraží v Sušici.

    • Také jsem nepochopil, proč už dávno město Štíty neiniciovalo aspoň vybudování peronu (a třeba i s s přístřeškem) až ve „šturcu“, aby to bylo do města aspoň o těch asi 150 metrů blíž (a hned u těch podniků) – ale současný starosta je (podle údajů na Internetu) z ODS, a ta nikdy železnici příliš nepřála …

          • Škodná je ten(pan D), který tehdy nechal seškrtat nový Sp u vlaků.
            A taky plno bus spojů, na který si začli lidi zvykat a udělal z mnoha jízdních řádu opět „noty na buben“.
            Jen proto, že dřív taky nebyly a protože je zavedli lidi kolem TZ.
            Rovněž potřeboval love na „lokálkové znovuvzkříšení“, které se ovšem nedostavilo absolutně nikde.
            Myslím, že pan Hejtman trochu prozřel, když viděl „fenomenální úspěch“ výsledků „práce“ pana Duška.

            • To nepište šotouškům, nebo vás ukamenují. Pro ně bylo oživení na lokálek na pardubicku nejvýznamnější dopravní počin této dekády. A nyní byly barbarsky zrušeny… 😀

        • No, z kilometru na náměstí je to asi jedna šestina a z obydlí ležících mezi náměstím a nádražím ještě větší díl – a pro běžného pěšího více než 1 minuta chůze (která může při stíhání vlaku „sakramentsky“ chybět) …

  • GTak v Pardubickém kraji končí všechny vlaky především proto že prochází krajskou hranicí nic jiného chrom není. Zvláště markantní je to u těch štítů. Protože v v Kosmickém dvoře není nic proč by tam měli končit vlaky. Borohrádek Holice sami o sobě nemají smysl. Ale například vlaky Pardubice – Týniště – Náchod by si určitě cestující našli. Moravská Třebová- Dzbel vede odnikud nikam neobydleným územím a hlavně zase dvěma kraji.

Newsletter

Partneři


Výběr editora