Návrat další legendy na koleje. V Nizozemsku chtějí oživit TEE z roku 1957
Jednotka NS DE IV/SBB RAm. Foto: Quintus Vosman

Po přesunu z muzea čeká jednotku z roku 1957 rekonstrukce do provozuschopného stavu.
Po přesunu z muzea čeká jednotku z roku 1957 rekonstrukce do provozuschopného stavu.
Zajímavý počin 👍tak proč ne😉
Historie těch souprav je mnohem barvitější. Původně jich bylo 5, jedna byla zrušena při nehodě 1971, 4 zbývající dojezdily na TEE v roce 1974 a následně jezdily v Kanadě: https://de.wikipedia.org/wiki/SBB_RAm_TEE_/_NS_DE_IV
Dokonce je uvaha v ramci EU značku TEE obnovit pro dálkové spoje propojujici hlavne metropole.
Opravdu?
Vlaky TEE byly zavedeny a určeny pro majetné obchodní cestující. Vlaky TEE byly jen s jednou třídou, jen s první třídou.
Vlaky kategorie TEE později nahradily vlaky kategorie EuroCity.
Trochu mi uniká souvislost mezi vaším příspěvkem a příspěvkem předřečníka.
Krásný vlak, který bohužel dojezdil, ještě než jsem se narodil…
Nedávno jsem narazil na zajímavou knihu, která se věnuje historii spojení Paříže a Amsterdamu. Velká část je věnována právě tomuto vlaku. Je tam spousta fotografií, text bohužel pouze holandsky: Treinen in Beeld 18 | Van TEE tot TGV (deel 1)
To bude krasavec!
Dokonce vznikla stylizovaná „umělecká“ kriminálka Trans Europ Express od Robbe-Grilleta s Trintignanem v hlavní roli. Doporučuji.
A Kraftwerk vydal stejnojmenné album.
Pěkné, ať se to podaří!