Návrat další legendy na koleje. V Nizozemsku chtějí oživit TEE z roku 1957

Jednotka NS DE IV/SBB RAm. Foto: Quintus VosmanJednotka NS DE IV/SBB RAm. Foto: Quintus Vosman

Po přesunu z muzea čeká jednotku z roku 1957 rekonstrukce do provozuschopného stavu.

Na evropské koleje by se mohl vrátit jeden z legendárních vlaků, který byl jedním z průkopníků dálkové železniční dopravy.

Jde o diesel-elektrickou jednotku NS DE IV/SBB RAm, kterou si společně v 50. letech minulého století objednaly nizozemské dráhy NS a švýcarské SBB pro vlaky pod značkou Trans Europ Express (TEE). Dosud byl vlak nefunkční v muzeu dopravy v nizozemském městě Niew-Vennep. Novým majitelem se stala nadace Stichting Trans Europ Express, která plánuje opravu a uvedení do provozuschopného stavu.

Minulý týden došlo k převozu jednotky do nizozemského Leeku, kde bude probíhat oprava. Informovala o tom na svých stránkách nadace.

Souprava se skládá z pěti vagonů, do nového domova putovala kolejová vozidla po zemi na tahači. Je z roku 1957, dojezdila v roce 1971. Design soupravy je od Elsebeth van Blerkom. Jednotka je považována za vrchol nizozemského železničního průmyslu v 50. letech 20. století. Vlak je památkově chráněn. Jezdil mimo jiné na trasách mezi Amsterdamem a Curychem, Amsterdamem a Paříží a mezi Curychem a Mnichovem.

Trans Europ Express (TEE) byla síť rychlých luxusních denních vlaků mezi nejdůležitějšími městy západní Evropy.

Video: Delfín se vrací. Legendární jednotka známá z Vindobony a Karlexu opět vyjela vlastní silou

Tagy NS DE IV/SBB RAm TEE Trans Europ Express
8 komentářů