České dráhy prohrály boj o vlaky z Prahy na západ, ÚOHS potvrdil vítězství Arrivy

Západní expres v Chebu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czZápadní expres v Chebu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Pokud stát s dopravcem podepíše smlouvu do konce června, vlaky Arrivy vyjedou v prosinci 2028.

Odebírat
Upozornit na
guest
160 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan táborský

Ale na Nábřeží zůstaly , tak o co jde

Zaměstnanec

Tady je zase nablito…

Nechcete pockat az co Arriva predvede?? Do te doby to je jen zvastani…

Error

Mne osobne je celkem jedno, jaky dopravce bude jezdit v zapadnich Cechach, nijak se me to netyka, takze mohu psat nezaujate. ALE nejake zkusenosti uz s Arrivou na ceske siti mame, a rozhodne nejsou pozitivni. Nejedna se o jejich prvni zakazku, takze „nablito“ je celkem opravnene, a i tady vyhrali az s podezrele nizkou cenou.

Honza Ajznboňák

Tak to je fajne ubydou další tratě kde bylo možné jezdit na In kartu a na Jízdenku na léto. Jsem z toho smutný 😢

Martin

Přesně tak. Co mě nabídnou tito rádoby dopravci? Nic.

Aquinas

Hmm. Takže když někde prohraje ČD tak tam bude jezdit Arriva (nebo někdo jiný). A protože jsou nádraží a pozemky v majetku ČD tak ČD na nich bude zajišťovat úklid pro cestujících jiného dopravce.

Happy

Ne nejsou v majetku ČD. To jste kapánek zaspal…

Aquinas

Né? A proč tedy má ČD uklízet prostory nádraží a nástupišť kde jezdí Arriva? Že by to bylo proto, že nádraží se svými nástupišti leží na pozemcích označených jako dráha/ostatní plocha a jako vlastník je uvedeno ČD i když drážní budova je majetkem SŽDC?

M1M2

No nezaspal úplně, ono je to hodně individuální, proces převodu je na desetiletí, budovy jsou v majetku SŽ, nástupiště snad taky, ale je zajímavé nahlédnout do KN na pozemky okolo, ty jsou nejednou stále v majetku ČD, i koleje a perony na na koridorech

Aquinas

Přesně tak jsem to myslel, děkuji.

Ondra K.

Rozdělení majetku při liberalizaci bylo takové, jaké si jej tehdejší vedení ČD a odboráři vylobovali.

Miloš

Bude aspoň v nové smlouvě uvedeno, jak to bude s případným vedením linky R16 na Alžbětín, jak to bude s případnými přepřahy, anebo jestli bude linka ukrácena?

Dzan

O tom se bude taktně mlčet.

Krakonoš

A co si tak napřed přečíst zadání?

Martin

Vždyť to tam je. Bude se jezdit ve 2h taktu po elektrizaci tratě (to by od 12/2028 mělo akorát být).

Muzejnik

Mam radost!

Tom

Arriva u nás elektrifikovanou expresní linku ještě nemá. Prostě ať má člověk rád ČD nebo ne, myslím, že by se měl dát prostor Arrivě ukázat, co umí s novými vlaky a hodnotit až potom.

Tomáš

Problém je že žádný výrobce v Evropě nemá momentálně kapacity na výrobu nových vozidel do tří let

Daniel Jablonecký

A musí ty vlaky podle zadávací dokumentace být evropské?

Tomáš

To nemusí ale když to člověk spočítá když nebudou evropské tak je nabídka arrivy opravdu nereálná

Michal82

Bude to Škoda

Stráťa

Pak je na čase začít přemýšlet jestli není výroba železničních vozidel přeregulovaná když současní výrobci nestačí ale nikdo další se tomu věnovat nechce nebo nemůže.

smasska

No já nevím, bude lépe ty věci řešit za provozu? To byste asi nechtěl…

Tom

A pro ČD by je vyrobil kdo?

Leinad

ČD by mohly během čekání používat svoje současné vozy. (Neříkám že Arriva nezačne bazarovkou)

Avlaky

Škoda má

Huhla

Úroveň je strašná, je to cirkusový dopravce z Balkánu…

Tomáš R.

Mě na Arrivě neskutečně irituje ta jejich „aplikace“. Proti MujVlak to je tak 15 let zpět. Dokud tohle nezmění, budou pro mě jen low cost podprůměrný spolek amatérů, ne dopravce hodný 21. století.

Aaabbb

Jo, jenže tohle bohužel žádný objednatel neřeší….

Daniel Jablonecký

Upřímně: objednatelem je ten samý subjekt, který stojí i za vznikem OneTicket a tam ta aplikace funguje bez problému. Proč by tedy měli řešit nějakou aplikaci dopravce?

Leinad

Asi tak. Aplikace dopravce je zajímavější u komerce.

Jakub

Během letošního roku bude spuštěna nová aplikace

Tomáš R.

Už brzy!

Stepan

Fakt nechci, abych pro každou linku, každého dopravce a každý kraj musel mít jinou aplikaci.

Stepan

Hlavně je absurdní, aby každý z dopravců měl svoji separátní aplikaci. Tu by měl vyvíjet spíš nějaký svaz objednatelů, když už stát nedokáže plnit svoje funkce.

Ludanto

Ví se už vůbec, s čím Arriva plánuje vyjet? Předpokládám půjde o něco dvoupatrového

Ondřej

Tipuji to na Stadler Kiss

Josef Pešek

A opci využijí na pražské příměsto.

Tomariero

Pravděpodobně něco od Škodovky, probíhala tam jednání.

Josef Pešek

Prosím ne. Hlavně ať to není krakenpanter.

Marťas

😂

Tomáš H.

Dává to smysl. Škodovka s tim pak půjde do soutěže na EMU400, a maj vyřešeno.

cenek

Jediný kdo prohrává je český cestující a občan. Za vedení kupky Kupky. Nastavili parametry soutěže tak, aby comfortjet nesplnil. Voličům to docvakne až 2029, že už je to zasmluvněné. Na 15 let. Dopravce bude mít defakto monopol. Už to není DB navíc. Jsme první a jediní v EU, pokusní králící tohoto EU konceptu a nesmyslu. V Británii neúspěšného a zrušeného. Cesta zpět bude velmi dlouhá. A drahá. A stejně. Budou li externality typu kovid. Tak co.. Budou to hradit ztráty a jezdit v mínusu? Ne… Podsekli cenu a budou v mínusu a zkrachuji? Tak co.. Co bude pak.. Zrovna jsem… Číst vice »

Dominic

ComfortJet/InterJet ale zadání splnil, vozidla byla požadována jako nově dodána dopravci, tj. mohla být dodána již před soutěží jen nesměla být koupena jako použitá a nízkopodlažnost byla požadována jen u rychlíkových linek, u expresů do Chebu ne.

Kuzma

Pokud se nepletu, tak podmínkou bylo stáří do 5 let. A to už za 3 půl roku Interjety splňovat nebudou.

Dominic

Taková podmínka v zadávací dokumentaci není

Noscortas

Systém koncesí ve Spojeném království je přeci něco úplně jiného, než je náš systém otevřených soutěží, který naopak přinesl významné zvýšení kvality služeb na železnici a dokonce i ušetřil nějakou to korunu z veřejných rozpočtů.

Kuzma

Zisk z konkurenčního boje by měl pocítit především platící cestující. Že ušetří státní rozpočet je sice pěkné, ale morální právo těžit z konkurence má ten, kdo službu fyzicky využívá a platí za ní vlastními penězi a to je především cestující občan. Stát( který na soutěži ušetří peníze) tím vlakem jezdit nebude, nehledě na to, že ušetřené peníze nejsou nějaké odosobněné a nikomu nepatřící, ale jsou to daně nás všech. V této soutěži byla výborná možnost přidělit každou z linek (Cheb, Klatovy, Domažlice alias Německo) každému z dopravců, aby si alespoň v úseku Plzeň – Praha mohl každý cestující vybrat podle… Číst vice »

Dzan

Ono se moc neušetrí pokud vůbec. Musíte platit cendis armádu mnoha úředníků aby ty soutěže někdo delal…

Twix

To že Comfortjet nebude jezdit na rychlíku z Kařezu do Švihova je za mě v pořádku. Rád se s ním svezu na jiné lince a tady bych už ve 21. století prosil nízkopodlažní nástup.

Samo

V Británii nikdy tento koncept zavedený nebol, tam išlo o franšízy, nie objednávanú dopravu.

Dzan

Máte plnou pravdu. Prohra ČD je prohra všech. Současný systém soutěži je naprosto nesmyslný. Ale protoze český politik potřebuje likvidovat a profitovat hned, tak si hrajeme na trh. Za pár desetiletí budou naši vnuci celý ten maras dávat za drahé peníze dopořádku a budou proklínat naší hloupost.

Mabdon

To je konec

libor

ano, konec nábřeží, budou se stěhovat do menšího 😉

Josef Pešek

Pro režijkáře ano. Jsem zvědav, až jednou dojede tyrkysový Stadler Kiss do Alžbětína. Samozřejmě se dá liberalizace dělat jinak. Ale úkol zněl jasně: Likvidace ČD. Nebude ČD, nebude Nostalgie a Lužná. Na podzim nastoupí Sony nebo Kolowratnîk místo Kupky. Anebo Šichtařová na MD. Uvidíme.

Daniel Jablonecký

Šichtařová? Ta čarodějnice? 😂😂😂

Ondra K.

Po volbách žádná zásadní změna nenastane. Pokud ANO složí vládu s někým ze současné vlády, pojede se víceméně pořád stejně jako dosud. Případná vláda ANO s JO, Stačilo a spol by dopadla úplně stejně jako ta současná slovenská. Veškerý její potenciál a kapacita padne na dohady o nesmyslech.

Karl vB.

…čeho?

Handzidcek

Myslíte konec zbytečného nasazování náhradních autobusů? (jako nyní letos výluka jen Planá u ML – Mariánské Lázně, ale autobusy jedou zbytečně až Chebu nebo dokonce Karlových Varů, kde to zbytečně prodloužilo jízdní dobu o desítky minut)

Jan

Když to tak sleduju, tak za pár let nebudou České dráhy jezdit asi nikde.

Martin

Holt dokud GŘ (ne)funguje jak (ne)funguje, tak se to nezmění.

Petr David

Nechtěl jste napsat MD?

Dzan

Urcite chtel. MD jedná dlouhodobě proti zájmům občanů

Kadeřábek

Přesně o to těm vládním pětizmetkům jde.

Daniel Jablonecký

Budou. Ale nepotřebují 80 nebo 90 procent trhu. Ideálně pokud budou mít pod 50 %.

Ondřej

Dotaz trochu mimo téma, ale pokud pojedu vlakem například trasu z Ostravy do Sušic, a využiji pro příklad cestu z přestupem v Praze a v Klatovech, jak velké prodražení bude pokud využiji Oneticket?

Josef Pešek

Normální člověk ho nevyužívá. Holt to bude na 3 jízdenky v mobilním telefonu.

tm2

To je absolutně stupidní

Josef Pešek

Ale úsporné.

tm2

ale kolik lidí, kteří necestují často, tohle bude znát? Tenhle tarifový chaos je prohra pro celou železnici.

Zdenda

Bude to jako teď, BORDEL a OSTUDA. Pro ty kdo nejezdí vlakem pravidelně jde o čisté okrádání. Zažívám tyhle pripady denně. Cestující s jizdenkou, která neplatí a musí si dublovat jízdné, pokuty u ČD, že si nekoupi jizdenku na pokladně a další a další nesmysly.

Daniel Jablonecký

Jaký chaos? Chaos v tom dělají akorát šotouši. Normální cestující přijde, koupí lístek a jede. Šotouš si nejprve zanadává, pak si kvůli koruně nechá provrtat koleno a pak o tom tady napíše příspěvek.

Vojtěch

Normální cestující při ceně one ticketu jede autem. A my ostatní víme, že tří lomené jízdenky jsou pořád dražší, než jedna jízdenka koupená u jednoho dopravce na jednu cestu.

Pokud je účelem vrazit všem normálním lidem drahý One Ticket, pak to chápu. Ale celkově je to prohra pro celou železnici a její systémovost.

Eduard Ham

Si to rozdělite Ostrava-Praha hl.n,potom Praha-Rokycany PID a Rokycany-Sušice IDPK

Martin

Základ SJT vyjde na 1110 Kč.

Petr S.

A proč kupovat tito a ne celodenní jízdenku?

Dzan

To už je auto levnější

Lysimachia

Do Sušice.

(Pokud tedy nemyslíte, že pojedete do Huštěnovic)

Gouba

Až na tu tarifní džungli. OneTicket je sotva použitelný, je drahý, a jeho jediným účelem je snaha umlčet odpůrce tarifní džungle. Proč třeba v rámci OT neexistuje nějaká promo nabídka jako jízdenka na léto (např. 1500 korun za jednoho, 4000 korun rodinná) pro podporu cestování veřejnou dopravou?

EmojiMan

Rodina vám na dovolenou vlakem nepojede pokud nemusí. Protože je to prostě opruz, tahání s kufry, auto je obvykle rychlejší a jede i tam kam koleje nevedou…

Twix

Jízdenka na léto není úplně určená k tomu, abych sbalil kufry a dva týdny s nimi někam jezdil. Můžu podniknout několik výletů z domova, případně i z nějaké jiné základny, ale tam se nemusím dopravit vlakem. V některých oblastech je to dost běžné, že tam lidi přijedou autem a na místě využívají veřejnou dopravu k turistice.

Milan

Mohu doporučit Železnou Rudu. Využití vlaku na nejméně 4 ze 7 dnů pobytu. Maximální spokojenost.

Dzan

Tady jste na fóru železničářů, ti si nepřipustí že jejich předražené vláčky nejsou pro rodiny atraktivní …

Pavel

Nemusíte prezentovat svůj osobní názor (nebo Vaší rodiny) jako nějaké obecně platné pravidlo. Třeba naše rodina poslední tři léta jela na hlavní dovolenou právě vlakem, a to docela dlouhé a komplikované trasy (Německo – Balt a Severní moře, Švýcarsko + jih Francie, Dánsko + Švédsko + Norsko). A jak manželku, tak děti to baví, děti ty trasy samy plánují. a letos jsme byli vlakem v Amsterdamu už o jarních prázdninách

Pavel

Ještě bych dodal, že nejsme žádná železničářská rodina, jak tu někdo komentoval. A přes naši obec koleje ani nevedou:-)

Jméno*

Tarif ČD TR10 je již bohužel prakticky ve shodné cenové hladině jako tarif SJT (pokud si nekoupíte měsíc dopředu vázanou jízdenku).

LK

Vázané si bežně kupuju den předem a ta sleva proti kimotrickému jízdnému není malá.

Pezos

Je to totiž naopak. SJT byl vytvořen tak, aby víceméně odpovídal kilometrickému tarifu podle TR10.

David

Ti lidi tam jezdí na PID ty tarifní džungle

Milan

Arriva neumožňuje prodávat pid ve vlaku , tudíž se může i stát že pid ani uznávat nebudou. A tak silně pochybuji že vůbec pid na těchto vlacích bude existovat takže SJT zdar

Qěcy

Podpis. Úředníci Cendis jdou ukázkovými byrokraty. Ukázkovými. Nemají snahu cokoliv vylepšit. Celý SJT je jim a MD u peredele. Není snaha ho zlevnit, není snaha do něj integrovat cokoliv dalšího, není snaha ho udělat júzrfrendly ani snaha zrušit rezijky ČD a místo nich dát zaměstnanecké benefity všem dopravcům skrze SJT. A vím, že vedení dopravců by to uvítala. Dokonce i u nákladních dopravců.

Martin

No, ono když se ministr (!!!) Kupka podepíše pod rozklad 106, kde bylo napadáno, že MD nemá výhled OT od 1.1.2026 (současná smlouva s CENDIS končí 31.12.2025), kde MD odpovědělo, že k tomu žádné informace mít nemusí… Asi tolik.

Stepan

106 je jenom informační zákon. Politické odpovědnosti různých kupek je třeba se domáhat jinak.

A. Mikulka

Protože Cendis je pouhý agregátor.

Handzidcek

OneTicket neměl být vůbec koncipován na železniční kilometry, ale na vzdušnou kilometrickou vzdálenost a měli v něm rovnou být i autobusy. Takže vzdálenost mezi libovolnými zastávkami, ať už vlakovými nebo jiné dopravy.

roko

Všechno lepší než ČD ,tam se žije pořád v hluboké totalitě ..

jen.haf

Svezl jste se poslední dobou na lince Ex6? Západní Expresy patří mezi to nejlepší co ČD provozují. Jinde, třeba R9 opravdu zamrznul čas, ale zrovna tahle linka je za mě jedna z nejlepších pod taktovkou ČD.

Jméno*

Za to R16 patři k těm horším. B209/249/BDs denně v každé soupravě, i když tam leta nemají co dělat. Záchody ve třetině vlaku věčně nefunkční, žlutá samolepka „dveře nepoužitelné“ alespoň 1ks na každý spoj. Nedávno jezdilo na R16 snad měsíc v kuse BDs se VŠEMI nefunkčními dveřmi. Už aby tu byly nové jednotky.

jen.haf

Přijďte se svézt linkou R9 a hned změníte názor. Na R16 je to výjimka, na R9 je to smutná realita.

Jméno*

Tak na R9 se jedná o pravidelné řazení, na R16 to jsou náhrady z důvodu neschopnosti údržby vozidel řad A/Bmz a Bbdgmee. V žádném pravidelném řazení R16 nejsou vozy UIC-Y

Dzan

Doporučuju R8, odpornější linka neexistuje

M1M2

Denní výjimka na většině spoju. Napr. Včera v 6:21 z Plzně dle plánu řazení dva vozy z pěti. BDs + 2x B249

***** Petr

To ano. Je jen otázka zda se nejedná o putovní výstavku před soutěží kde potencionálně teče do bot a následně by se objevilo nemálo objektivních příčin a stohy důvodů proč nelze nadále …… a je potřeba jinde …….

Dzan

Naopak, ČD mají mraky much, ale stále jsou ta nejméně špatná volba

Sumeček

Smlouva bude podepsána ještě dnes. MD a Arriva ji jistě mají už připravenou a s podpisem se pouze čekalo na UOHS (že by soutěž zrušil se nepředpokládalo).

k.m

No když vidím co ČD předvádí na Ex 7 – stará áčka místo bistro vozů první třídy jsou tam už několik let prakticky na denním pořádku plus jako dvojka jezdí jen oddíly a to prosím u kategorie EC ,IC ,tak aťto zkusí někdo jiný – horší to být nemůže !

regionovan

škoda že se neplánuje VRT Praha-Karlovy Vary

MP22

A co teprve vrt Praha-Dobříš nebo Sedlčany-Olbramovice

regionovan

Dobříš není krajské město, turistická destinace, lázeňské středisko, sídlo mezinárodního filmového festivalu. Dálnice stavět to je ok ;), ale validní vlakové spojení?

MP22

V Sedlčanech se dělá hermelín (nedělá), jsou tam čtyři benzínové pumpy a na náměstí bankomat. Hmmm??!

Josef Pešek

Karlovy Vary jsou krajským městem opravdu omylem a kromě uvadajícího lázeňství je to konec světa. Festival to nevytrhne.

Pat

To že KV jsou krajské město je tak akorát důkaz toho, ze máme moc krajů.

Stepan

Před rokem 1862 bylo v Čechách krajů mnohem víc, a nějakých 6 staletí to fungovalo… pravda, bez Českých drah.

Karl vB.

opravdu VALIDNÍ?

Alexandr

Nevím zda VRT Praha-Karlovy Vary dává smysl, ale dálnice Praha-Karlovy Vary existuje, takže přepravní proudy tam jsou.

Náhodný

Pokud vím, dálnice do KV existuje jen částečně (možná ze dvou třetin).

TPal.

A souvislost prosím? 🙂

regionovan

Západní expres do Varů nejezdí? 🙂 nebo potřebujete spešl článek o VRT co nikdy nebude existovat?

regionovan

oprava: do Karlovarského kraje

Honza1

Stačí Vám studie VRT Praha – Most?

regionovan

o tom jsem netušil 🙂 děkuji

David

On tam není úplně provoz ani na dálnici… ale třeba Mnichov či Norimberk by si rychle spojení zasloužili…ne někam na Domažlice

Koro

Je čas převlékat kabáty. To bude sranda u těch nejmodřejších, jak budou nejzelenější …

Br92

To půjde rychle toho bych se nebál. Jsme Češi a nám takovéhle věci jdou na jedničku. Ať už se jedná o slabomyslné politiky nebo rudého hradního pána. Takze ten kdo nejvíce nadával na Arrivu bude její největší obhájce a svět se bude točit dál 🙂..

JiP

In karta v podstate prestava davat smysl. Obecne jezdeni vlakem se stava pouze tratovou zalezitosti, cestovani mimo prime trasy vlaku je dnes uplnym nesmyslem. Nemluve ze zeleznice dostava s rostouci siti dalnic cim dal vice nafrak. Potreboval jsem ted prevest napr. 5 studentu z Prahy do Roznova, drive jsem to jezdil vlakem, ted uz 2x autem a i diky flexibilni moznosti odjezdu jsme usetrili 1,5 hodiny casu na ceste tam i zpet oproti vlaku i skratkou zastavkou na obcerstveni. Proc tedy jet vlakem a orientovat se chaosu jizdenek?

Jméno*
atom

Krásná myšlenka, ale úplně blbé provedení, když tam nejsou autobusy, ještě za tak šílenou cenu.

Martin

Předražený, nepoužitelný…

JiP

Tak jsem si tam zadal Praha-Roznov a vyskocila na me cena 693 Kc. To je cena i s portieerem na kufr a welcome drinkem?

Jméno*

Když shodnou relaci teď zadáte na cd.cz, tak vám vyjede Pendolino i za 789 🙂

JiP

….no a proto jsme jeli tim autem 🙂 a jeste tam byli rychleji.

Pavel

To je celkem logické, že autem budete téměř všude rychleji než veřejnou dopravou. Neplatí to prakticky jen v případě VRT nebo podobně rychlé trati. A při více osobách (typicky už dvou) je auto levnější, byť je otázka, jak vysoké náklady na auto počítat. K cestování veřejnou dopravou musí mít člověk vztah a vidět za tím „vyšší smysl“, ne jen posuzovat, co je levnější

Daniel Jablonecký

Správně! 👍

František Plášek

Pendolínem jsem jel 2x, jednou ze zvědavosti, podruhé proto, že mi v požadovaném čase nic jiné nejelo (Košičan ze Žiliny do Prahy)…ale pokud to jde, preferuju jiná vozidla…dokonce i Leo Expr. mi přišel pohodlnější (řeším 2.tř. a ekvivalent).

Daniel Jablonecký

A kolik by to mělo stát? Pořád je to levnější než za Husáka. Když na to nemáte, tak nejezděte a seďte doma na… zadečku.

Dzan

Železnice je silně dotovaná a jako bonus předražené jízdné za naprosto neodpovídající služby…
Co má človeka motivovat aby jel vlakem místo auta? Jízdni doba, cena i komfort… vše hraje v drtivé většině relací pro auto

JiP

Mate pravdu ze se mi to platit nechce, ale na zadku kvuli tomu sedet nehodlam a proto dnes jezdim prakticky vyhradne autem.

Petr S.

OT je tak leda na to koupit si celodenní. Ale i ta stojí 997 Kč

prezessss

inkarta nedava smysl uz pres 10 let…

JiP

Tak lokalne jeste muze nekomu smysl davat, ale obecne je to umirajici produkt.

Jméno*

Tak IN25 stojí na rok 690 Kč, Oneticket25 771 a můžete jezdit prakticky se všemi vlakovými spoji v ČR. TR10 ČD je prakticky vždy v cenové hladině SJT pokud zrovna nekupujete vázanou jízdenku s měsíčním předstihem.

JiP

Verite tomu, ze te kodove reci kterou hovorite vubec nerozumim tak jako drtiva vetsina lidi a proto nam silnice praskaji ve svech?

Martin

Což není pravda, vázané jsou často i půlhodinu před odjezdem. A IN25 dávají ČD za body za 0, což je dost rozdíl…

Lysimachia

jo, ale bez místenky

_mm

Já teda jezdím velmi často mezi Brnem a Prahou a vázané jízdenky jsou kromě parku a neděle vždy dostupné i těsně před odjezdem. Běžně za 360. Základní jízdenka je za 523 a flexi zvýhodněná za 449-475 podle vlaku). Na dnešek jsou vázané vyprodané jen na dva vlaky (v tuto chvíli). Ale i ty nejvyprodanější vlaky jsou za těch 475, což je pořád o dost méně než 524 za OneTicket

Mirek

Jenže u Oneticket je to sleva 25% z předražené Oneticket jízdenky, zatímco u IN25 se to počítá z jakékoli jízdenky, včetně levných vázaných. Takže u ČD vyjde IN25 výhodněji a pochybuji, že by u ostatních dopravců vyšlo levněji Oneticket25 než jejich běžná jízdenka.

Tomariero

Z vázaných a flexi to ale není těch 25 % ale většinou 15-20%.

David

6-6.5mio řidičů a aut … vlak prostě nemá šanci byt flexibilní rychlou dopravou. Ma smysl na hlavních tratích a směrech.

Karl vB.

Jenomže tady je vždycky „povstání na vsi“, když pronikne nějaká informace o tom, že by se měla omezit, nebo zavřít nějaká lokálka.
Váš logický názor moc zdejších čtenářů nesdílí.

Daniel Jablonecký

On vás vlakem jezdit někdo nutí? Vždyť nejezděte, to není povinnost.

Dzan

Tak bychom mohli přestat železnici dotovat a budete si jezdit za své, co řikate? 🙂

Bram

Takže na nic nečekat a okamžitě smlouvu s Arrivou podepsat, ať se může jezdit v nových vozidlech.

libor

přesně tak, a šrot z ČD můžou dát jinam a nahradit šrot jinde 😉

Aaabbb

Zatímco dnes se tam jezdí ve starých?

Bram

Nejezdí, ale to, co tam jezdí, se samozřejmě nikde neztratí. Přesunutím těchto velice slušných vozidel na jiné výkony, se konečně pošlou vozidla řad A, AB, B a BDs do věčných lovišť.

Josef Pešek

Na Klatovy jo. I 40 let starý rakušák s nefunkčními záchody je furt 40 let starý rakušák.

Twix

Na Berounce se v relativně starých vozech jezdí, všechno jsou to nějaké modernizace, zrovna Bbdgmee jsou už dost rozvrzané a je třeba se prát se zaseklými dveřmi. Nemluvě o nedodržování řazení.