České dráhy prohrály boj o vlaky z Prahy na západ, ÚOHS potvrdil vítězství Arrivy
Západní expres v Chebu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Pokud stát s dopravcem podepíše smlouvu do konce června, vlaky Arrivy vyjedou v prosinci 2028.
Aneb další hřebíček do rakve české železnici. Státy s nejlepší železnicí v Evropě (Švýcarsko, Rakousko, Švédsko) mají vždycky hlavní kostru sítě zajišťovanou státním dopravcem, který tak má jistotu výkonů a pokud má dobře nastavené podmínky, tak ho to nutí inovovat a kupovat nová vozidla. A potom jsou doplněné většinou levnější konkurencí, která poskytuje možnost volby pro cestující. (Flixtrain, Westbahn, MTRX). My si tu hrajeme na pseudokapitalismus, kdy se chceme zavděčit každému, ale ve výsledku to dopadne zase špatně pro cestující. Kromě toho, že na objednávaných linkách tak jezdí dobytčáky, protože dopravce nemá jistotu, že nová vozidla po potenciálně prohrané soutěži… Číst vice »
Zkuste prosím porovnat kvalitu vlaků před soutěží a po na trati 089 Liberec – Varnsdorf a Liberec – Děčín (L2). Dobytčáky? Jako fakt? O OneTicket jste někdy slyšel?
Psal jsem, že je zajištěna kvalita, pokud jsou dobře nastavené podmínky. Což u nás nemáme. To ale neznamená, že to nejde udělat lépe bez rozdání zakázek soukromníkům…
A co se vám na podmínkách diskutované soutěže zdá špatně nastavené?
Tak si přečtěte podmínky soutěže a uvidíte, že podmínky jsou nastaveny mnohem podrobněji než v minulosti. Holt se to i veřejná správa postupně učí.
Jinak… dobytčáky? Na Ex6?!
To se zas někdo argumentačně střelil do nohy.
Nevyjadřoval jsem se nijak k podmínkám té aktuální soutěže. Ale k situaci, kdy je hlavní kostra zajišťována státním dopravcem, jak tomu u nás bylo v minulosti. Ale v té době se bohužel nastavovaly podmínky špatně, a proto nám tu umožnily jezdit dobytčáky. A říkám to v kontextu toho, že se tento stav nemusí zlepšovat jen liberalizací železnice, ale stačilo by třeba ty podmínky jen zlepšit a i přesto zachovat hlavní kostru sítě na národním dopravci.
A kromě toho, o dobytčácích na Ex6 jsem se nikde nezmiňoval. Když už chcete vidět ty dobytčáky, stačí hned vedle na Ex7, nebo R11…
Aha, takže kdyby se dobře vyladily podmínky, stačil by nám národní prodejce potravin, národní pekař, národní pivovar, ústav národního zdraví, ….
To všechno už tady bylo a neosvědčilo se to.
jestli nechápete rozdíl mezi veřejnou dopravou a komerčními službami, tak je to váš problém.
Jiné veřejné služby jsou v základu taky státní a navíc jsou doplněny o soukromé, aby člověk měl jistotu základu, ale pokud chce, může se rozhodnout pro jiné. A tak je to ve vyspělých státech normální. Např. školství, zdravotnictví. A veřejná doprava je taky jednou z veřejných služeb…
Tak si proberme některé veřejné služby:
Zdravotnictví nestojí na státních špitálech, ale na privátních ordinacích obvoďáků, zubařů, gynekologů a očařů.
Silniční doprava nestojí na národním silničním dopravci, ale množství privátních dopravců.
Zasilatelství nestojí na České poště, ale na privátních firmách….
Internet je také veřejná služba a bez národního poskytovatele nikterak netrpíme..
Role státu je ve vytvoření podmínek, eventuelně v držení a rozvoji klíčové infrastruktury (silnice, koleje, ČEPS, ….) Rozhodně ne ve vytváření národních dopravců speditérů a pod.
Například to jde přece řešit příkazem státnímu dopravci napřímo. Do X let má povinnost obstarat nové soupravy, klidně veřejnou soutěži.
Pan Šimek psal o hlavní kostře sítě, kam rozhodně nepatří žádná z Vámi zmiňovaných tratí. Sorry. 😉😉
Podívejte se na R8, odpornější linka neexistuje.
Pořád nějak nechápu v čem je ta konkurence. Když tam jezdí ČD, mají tam vše. Pak vyhraje Arriva a převezme to vše. Takže ČD sice přišly o výkony což je nemilé pro ně, ale zákazník jako takový si nemá z čeho vybrat. Nemůže se rozhodnout, zda pojede s ČD nebo arrivou dle toho co mu vyhovuje. Pak by se tepve dopravci museli snažit si konkurovat. Ale takhle stačí splnit podmínky zadání soutěže a mám splněno a peníze tečou „bez námahy a snažení se“. Snad ČD ve zbylé kapacitě dráhy nasadí alespoň komerční vlaky. Je smutné když se soupravou jako je… Číst vice »
Mne, jakožto zákazníka totálně nezajímá, jestli jede Regiojet Arriva nebo ČD. Proč by mne to mělo zajímat? Na kolejích jsou lepší soupravy než interjet. Jakou roli hraje cena, když jsou jasně dané podmínky?
Máte to celé nějak domotané…
Nemá to dotované, naopak to vystihl přesně. Tahle hra na konkurenčni prostredí pro koncového spotrebitele žádnou moznost výběru nenabízí…
To ale není pointa.
Ten konečný benefit zde má být pro daňového poplatníka, jehož peníze mají být co nejefektivněji využity k poskytnutí veřejné služby.
To je jako stěžovat si, že jako pacient nemáte na výběr, která letecká záchranka vás odveze.
Záchranku bych do toho netahal, vesměs při objednávce sanitky nemám čas porovnávat konkurenční nabídky.
Nevyberu si, pod lampami jaké firmy budu chodit, obec na své chodníky vybrala jednoho dodavatele.
Jenomže danovy poplatník neušetří vubec nic. Musí se zamestnat armada úředniku kvuli SJT, administraci soutěží, kontrola kvality… ve vysledku se naplňuje rčení „levně koupené dvakrát placené“
A vy víte,jaké soupravy tam budou?
Dopravce je jako džin z láhve. Nestává se (často), že by nedodržel co mu řeknete. Vždycky to splní. Ovšem zda s jeho splněním přání budete spokojeni, se může lišit dle toho, jak si to interpretuje.
Jako že dotovaný vlak České dráhy za konkurenceschopnou cenu nabídnout neumí a komerční vlak najednou pojede se ziskem? To je velmi odvážná ekonomická úvaha.
Proč odvážná? To že se komerčně nedá vyjezdit celodenně celé rameno až do Chebu/Klatov neznamená, že to nejde například jen v úseku Praha – Plzeň.
Pokud ale při 2 vlacích za hodinu (objednaný expres, rychlík) by ještě zbyli cestující na třetí. Plzeň není Ostrava, navíc má dobrou D5. (Olomouc měla blbou I/35)
Ale je fakt, že u Ex1 se to ČD povedlo, jeden rok má prokazatelné ztráty vykázané ministerstvu, druhej rok sníží jízdné a není to predátorská cena.
Nestačí splnit podmínky soutěže, je třeba nabídnout lepší podmínky, než konkurenti.
Konkurence se týká toho výběrového řízení pořádaného objednatelem (ten totiž zaplatí víc, než všichni cestující dohromady).
Na dotčených trasách stále zůstávají vlaky ČD (Bavorské expresy, spěšňáky do KV a do Klatov osobáky v Panterech).
Pokud někomu dnes nevyhovují ČD, nemá na výběr vůbec nic, krom silnice.
A lidem kterým nevyhovuje RJ a ARR také nezbývá nic než silnice
Jo můžeme poděkovat zadavateli soutěže. Bohužel pro zákazníka to bude krok zpátky a výdělek pofičí do zahraničí místo aby zustaly doma. Blahopřeji pane Čížku
Co s tím má společného Čížek? 😀 Vždyť ty vůbec nevíš, jak to funguje a meleš nesmysly.
Jak „zůstaly doma?“ ČD jako akciovka nevyplácela dividendy. A daně bude platit i Atriva.
To je jen nepochopení toho, kdo je tady ve skutečnosti zákazník.
Tím je Ministerstvo dopravy, které ty linky objednává a platí – a taky si vybírá z několika konkurenčních nabídek.
Ministervo není žádný zakáznik, ale jen prostředník bez špetky zodpovědnosti, který pro cestujícího zajišťuje za JEHO peníze nějakou službu.
To je pomalý rozklad ČD salámovou metodou!!! Tak dopadly ČSA a ČESKÁ POŠTA!!! Každý ať si udělá názor sám!!!…
A jaký je problém, že nemáme ČSA? Vždyť to byly aerolinky úplně o ničem a ani v době největších přeprav měly sotva tolik přepravených pasažérů za rok, co Ryanair za 2 dny…
ČSA neskončily salámovou metodou, ale totální neschopností několika málo manažerů.
Česká pošta ještě neskončila, ale opět její skvělý management se o to vytrvale snaží. Naštěstí už přiznali že „dnes podáte, zítra dodáme!“ hraničilo s klamáním spotřebitele a nahradili to pro ně reálným optimalizovaným „dodáváme max jednou týdně“
České dráhy sice nemají tak neschopný management jako predchozí firmy, ale pořád není schopen zjednodušit přebujelý aparát a zefektivnit interní procesy. Následkem toho je, že ČD nejsou schopny ani správně vykalkulovat cenu, protože „vzorec je plný bulharských konstant“
A když ty vlaky, co svět neviděl, v prosinci 2028 pořád nebudou, bude dál jezdit ČD se svými opravdu moderními soupravami nebo si tam vyrazí Arriva s nějakými 845 nebo něco na ten způsob?
Nějak takhle, akorát by se muselo jako za starých časů v Berouně přepřahat 🙂
https://www.arriva.cz/file/edee/asc/ostatni_central_prubezne/bobina-2.jpg
628 ne, Arriva už není odkladiště německých drah. Kdyby se tohle stalo, tak jako náhradu určitě koupí nějaké Bpmz294. Na Gebrauchtzugu je těchto vagónů spousta a bude to určitě lepší, než 628.
Větší problém než jiný dopravce, jsou spíš ty tarify, tby to chtělo jednoduchost a slušnou cenu…
Co je na tom složitého?
Můžete jezdit za základní jízdné ČD, tj. OneTicket…
To jsem zvědavý, kam půjdou potom, ty soupravy od ČD. Hlavně soupravy InterJet, které jezdí na Ex6. Typuji že je ČD dají na ty svoje komerční spoje, které nebudou objednané státem. Třeba na trasu Bohumín – Brno. Ale teď když je to definitivní prohra ČD na na tyto linky, tak o tom budou rozhodovat teď někdy
Můžou to dát, po dohodě s MD třeba na R11 a R31🙂
Půjdou na Baltic expresy
Já si myslím, že je spousta míst v ČR, kde by za upgrade na třeba InterJety byly jedině rádi… Takže s tím bych si asi nedělal velké starosti…
Jo a o rozdílu mezi slovy typovat a tipovat už jste někdy slyšel?
Již brzy autobusem do Plzně! 😁
Přesně, hned zítra. Tím dobytčakem od ČD fakt ne…
Jako že na Západním expresu jezdí dobytčáky? InterJet, Pendolino a ComfortJet?
No jo, ale Pendolíno poslední dny jezdí jen do Zdic a okolí. 😅
Arriva expres bus by byl smysluplná alternativa k Ex6, pro arrivu by to lepší než si dělat ostudu na železnici
Snad už se Arriva naučí prodávat PID,doteď nechápu jak je možné že ČD to prodat umí a Arriva ti cpe jejich tarif a neumí to,to je zásadní chyba,správně by to umět měli,a divím se že to vlastně nikomu nevadí,přitom jezdíte tam kde je PID jezdíte,tak by jste to měli umět i prodávat
To je jednoduché. Jejich tarif = jejich příjem…
PID tarif = nejdřív to jde ROPIDu a pak až se to dělí…
PID není jenom ROPID, ale i IDSK.
takových věcí nikomu nevadí
Není chyba někde jinde? V PK to umí prodat jako IDPK
A můžete říct, kde vám to neumí prodat, v jaké trase, jestli to bylo u průvodčího, no a podobné podrobnosti? 🙂
U Arrivy nelze jízdenku PID koupit ve vlaku u průvodčího a dle stránek PID ani u pokladny, viz https://pid.cz/jizdne-a-tarif/jak-poridit-jizdenku/ . U ČD lze oboje.
Dodejme, že ČD to sice prodat umí, ale sami od sebe to nikdy nenabízejí a nic je k tomu nenutí. Z úplně stejného důvodu jak bylo popsáno níže.
V JmK se to naučily poměrně rychle. Už před nějakými 15 léty začaly pokladny nabízet nejprve IDS a teprve pak tarif ČD. Pravda, předtím asi musel přijít dost silný kartáč od Kordisu a krajského úřadu, protože ze začátku tarif (i prodej jízdenek) IDS leckde docela tutlaly.
je to jednoduché ,už před lety byla vynalezena aplikace PID a kdo jí odmítá nebo odmítá přímo telefon at platí
V kontextu tohoto mi přijde vtipná reklama ČD, která na mě vyskočila a hlásá „Vytvářejí vzpomínky, ne plány.“ Na Nábřeží se tím evidentně řídí na 100 %.
😁😁😁
Ale na Nábřeží zůstaly , tak o co jde
Tady je zase nablito…
Nechcete pockat az co Arriva predvede?? Do te doby to je jen zvastani…
Mne osobne je celkem jedno, jaky dopravce bude jezdit v zapadnich Cechach, nijak se me to netyka, takze mohu psat nezaujate. ALE nejake zkusenosti uz s Arrivou na ceske siti mame, a rozhodne nejsou pozitivni. Nejedna se o jejich prvni zakazku, takze „nablito“ je celkem opravnene, a i tady vyhrali az s podezrele nizkou cenou.
No a právě proto jsem zmínil tu údržbu/úklid kterou bude někde zajišťovat třeba někdo jiný. Nevím jak to chodí, ale pokud se někde o úklid na nástupištích kde jezdí Arriva stará ČD která na to má najatou firmu jak je to s platbou? Těžko to bude tak, že ta firma to bude dělat zadarmo a tedy jí ČD bude muset zaplatit. A jak je to dál? Pořaduje tyto náklady potom po dopravci který ta uklizená nástupiště používá pro nástup a výstup svých zákazníků? Nebo je tato cena již obsažena v té nabídce? Není to třeba tak, že ta cena je… Číst vice »
Tohle vsechno zarizuje Sprava zeleznic, ne CD a nemusite se bat, osetrene to urcite bude taktez.
Dokud nepredlozite relevantni data nebo udaje, stale budete jen tlachat 🤷🏻♂️
Muj nazor na tuto soutez je ten, ze CD moc dobre vi, kolik tam jezdi lidi a za kolik a i tak si rekly od statu velke kompenzace, protoze i druhy RegioJet navrhl castku skoro o miliardu mensi.
Hlavní rozdíl bude v tom, že Arriva a RJ se aktivně snaží ty výkony získat, zatímco vedení ČD je jedno, že ty výkony ztratí.
Preto sa odvolali voči postupu Arrivy a aj pán Jancura označil plány Arrivy za veľmi odvážne.
Z odůvodnění UOHSu je zřejmé, že to odvolání bylo jenom prázdné gesto, aby se neřeklo. Vážně míněný napadení podmínek soutěže by podaly ČD hned, a nikoliv až v momentě kdy se ukázalo, že prohrají.
I bez ohledu na Arrivu byly ČD nejdražší, jako už po nekolikáté snad vyjma VŘ na provoz Ibalginů v JMK. Z dosavadních výsledků VŘ poměrně logicky plyne, že příčinou nekonkurenceschopnosti ČD je cenová politika, kterou zjevně zatím není vedení ČD ochotno změnit.
ČD nebyly nejdražší. Zkuste nelhat o věcech, které se dají ověřit během pár vteřin…
Spíš ČD nechtějí odrbat všechno a všechmy okolo jako soukromníci
Zrovna ČD mají s odrbáváním taky bohatý zkušenosti viz ty různý předražený výkony získaný bez soutěže.
Nikdy nezanedbávaly údržbu a MU uměly taky řešit efektivněji a zamestnance taky umí zaplatit.
ČD sice podle vás nikdy nezanedbávaly údržbu, ale na začátku platnosti ECM v 6.2023 ve velkém různě přesouvaly vozidla, aby měly s čím jezdit.
https://zdopravy.cz/velke-presuny-vozidel-u-ceskych-drah-vyjizdi-zalozni-soupravy-vlaky-chybi-kvuli-opravam-i-ecm-116980/
„Nikdy nezanedbávaly údržbu“ – Tak ten byl dobrej! Udržíte ho až do Silvestra??
Nejdražší byl LE.
Áno, pretože počítajú s nereálnym počtom cestujúcich, pričom prípadnú stratu im zaplatí štát. Myslím, že počítajú s cenou cca 200kc za trasu Plzeň Praha a obsadenostou nejak 70-80%.
Proč by vlastně měl ztrátu doplácet stát, když riziko tržeb má být u dopravce?
Protože to tak funguje. Dopravce si pobrečí že nevydělává a pak dostane přidáno. Běžná praxe v autobusové dopravě
Trochu jsi zaspal dobu, v autobusové dopravě už se pěkných pár let soutěží, takže pláč dopravce nikoho nezajímá, měl si to líp spočítat.
„běžná praxe v autobusové dopravě“ – Zkuste příště diskutovat o něčem, o čem víte aspoň něco (pokud něco takového existuje).
Copak vám Arriva způsobila za bebíčko?
neuznává režijku
ČD aktuálně jezdí na dotčené lince s kvalitními moderními vozy, zatímco Arriva na svých již dříve vysoutěžených linkách jezdí často se starými saunovými vozy bez klimatizace a otevíracích oken, které mají problém vyjet do kopce a čas od času někde shoří. Takže „nablito“ je celkem oprávněně.
Tak to je fajne ubydou další tratě kde bylo možné jezdit na In kartu a na Jízdenku na léto. Jsem z toho smutný 😢
Přesně tak. Co mě nabídnou tito rádoby dopravci? Nic.
Těm jde jenom o zisk, nějaký vztřícný přístup k zákaznikům jim nic neříká
a Českým drahám o kaštany jde?
Pokud by meli stejny monopol jako drahy, urcite by s nevim prisli 😉
*necim
A co jim brání přijít hned? Proč ČD mají věrnostní program a ostatní ne?
RJ má svoju kreditovu jizdenku a LE tiež.
A nepraktikují poplatek za slevu (in25, která má smysl jen občas)
Myslíte tu kreditovku se slevou ztěžín1p korun? 😀 to je fakt věrnostní program jak vyšitý 😀
Tak si počkejte a uvidíte. Proč by měli zveřejňovat všechny detaily tarifu tři a půl roku předem? Času je na to dost.
Ba naopak, přibudou další tratě, kde bez jakékoliv karty pojedete za nižší jízdné, než ČD IN25
Soukromníci nebývají levnější…
Praha – Zdice
ČD bez slevy 120,-
OneTicket bez slevy 110,-
ČD IN25 90,-
Arriva 60,-
Hmm. Takže když někde prohraje ČD tak tam bude jezdit Arriva (nebo někdo jiný). A protože jsou nádraží a pozemky v majetku ČD tak ČD na nich bude zajišťovat úklid pro cestujících jiného dopravce.
Ne nejsou v majetku ČD. To jste kapánek zaspal…
Né? A proč tedy má ČD uklízet prostory nádraží a nástupišť kde jezdí Arriva? Že by to bylo proto, že nádraží se svými nástupišti leží na pozemcích označených jako dráha/ostatní plocha a jako vlastník je uvedeno ČD i když drážní budova je majetkem SŽDC?
https://www.facebook.com/photo/?fbid=24372215375695735&set=pcb.24566866466249637
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=24376187861965153&set=p.24376187861965153&type=3
😉
Nekamenujte mě. Byl to příklad a aktuální info z trati kde Arriva (a nikdo jiný) zajišťuje provoz linek L3 a R14A.
No nezaspal úplně, ono je to hodně individuální, proces převodu je na desetiletí, budovy jsou v majetku SŽ, nástupiště snad taky, ale je zajímavé nahlédnout do KN na pozemky okolo, ty jsou nejednou stále v majetku ČD, i koleje a perony na na koridorech
Přesně tak jsem to myslel, děkuji.
Rozdělení majetku při liberalizaci bylo takové, jaké si jej tehdejší vedení ČD a odboráři vylobovali.
O to až tak nejde. Jde o to, že jsem si myslel,že pokud někde jezdí např. Arriva která má pronajatý? od SŽDC v její budově prostor pro pokladnu myslej jsem si, že se o správu nástupišť a daších prostor pro cestující stará zaměstnanec Arrivy a nikoliv zaměstnanec ČD nebo firma společností ČD najatá.
Starají se zaměstnanci SŽ.
Četl jste onen dokument? Pak mi tedy vysvětlete proč obsahuje informace jaké obsahuje? Pokud by to byla SŽ bylo by to vcelku jasné a pochopitelné. Ale dokument hovoří o ČD. Ale tak jo. Jedno jestli holínky nebo hodinky když oboje se natahuje 🙂
Opravdu nemohu za to, že nechápete souvislosti. Pokud mám nemovitost na cizím pozemku, opravdu neznamená, že za údržbu zodpovídá majitel pozemku….
To nepochopení v tomto případě závisí na informacích které byly poskytnuty. Pokud někdo řekne, že o úklid terminálu vč. podchodu se stará ČD máte dvě možnosti. Buď těmto unformacím věřit nebo o nich pochybovat. Záleží také na zdroji. Pokud máte za to, že ten zdroj by měl nejlépe vědět jak to je nemáte důvod k pochybám. Pokud se ale ukáže opak pak potěš koště.
Stará se ten kdo za to dostane zaplaceno Vy odborníku
KN nemá s obsluhou nádraží nic společného.
Bude aspoň v nové smlouvě uvedeno, jak to bude s případným vedením linky R16 na Alžbětín, jak to bude s případnými přepřahy, anebo jestli bude linka ukrácena?
O tom se bude taktně mlčet.
A co si tak napřed přečíst zadání?
Vždyť to tam je. Bude se jezdit ve 2h taktu po elektrizaci tratě (to by od 12/2028 mělo akorát být).
Ta elektrizace je dobrý zastupný důvod proč Alžbětín zaříznout a udělat linku atraktivní i pro soukromniky…
Mam radost!
Arriva u nás elektrifikovanou expresní linku ještě nemá. Prostě ať má člověk rád ČD nebo ne, myslím, že by se měl dát prostor Arrivě ukázat, co umí s novými vlaky a hodnotit až potom.
Problém je že žádný výrobce v Evropě nemá momentálně kapacity na výrobu nových vozidel do tří let
A musí ty vlaky podle zadávací dokumentace být evropské?
To nemusí ale když to člověk spočítá když nebudou evropské tak je nabídka arrivy opravdu nereálná
Bude to Škoda
Pak je na čase začít přemýšlet jestli není výroba železničních vozidel přeregulovaná když současní výrobci nestačí ale nikdo další se tomu věnovat nechce nebo nemůže.
No já nevím, bude lépe ty věci řešit za provozu? To byste asi nechtěl…
A pro ČD by je vyrobil kdo?
ČD by mohly během čekání používat svoje současné vozy. (Neříkám že Arriva nezačne bazarovkou)
nemohly, musí být nové. to je zadání. tyto úlevy jako jsou u ČD běžné už fakt neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
Škoda má
Úroveň je strašná, je to cirkusový dopravce z Balkánu…
Mě na Arrivě neskutečně irituje ta jejich „aplikace“. Proti MujVlak to je tak 15 let zpět. Dokud tohle nezmění, budou pro mě jen low cost podprůměrný spolek amatérů, ne dopravce hodný 21. století.
Jo, jenže tohle bohužel žádný objednatel neřeší….
Upřímně: objednatelem je ten samý subjekt, který stojí i za vznikem OneTicket a tam ta aplikace funguje bez problému. Proč by tedy měli řešit nějakou aplikaci dopravce?
Asi tak. Aplikace dopravce je zajímavější u komerce.
Většinou objednatel také ve vlaku nejezdí…
Ten jezdí za naše peníze služebním autem.
Během letošního roku bude spuštěna nová aplikace
Už brzy!
Fakt nechci, abych pro každou linku, každého dopravce a každý kraj musel mít jinou aplikaci.
To vážně nemusíte.
Hlavně je absurdní, aby každý z dopravců měl svoji separátní aplikaci. Tu by měl vyvíjet spíš nějaký svaz objednatelů, když už stát nedokáže plnit svoje funkce.
OneTicket platí na všechny vlaky v závazku (a i většinu komerčních) a má i svojí aplikaci, takže stát plní svojí funkci dobře, to že různou kombinací jízdného se dá dosáhnout nižší a tak lidé raději upřednostňují levnější, avšak složitější způsob, je věc jiná
Stát rozhodně svou roli řádně neplní, to by musel nejprve vyřešit one ticket jako funkční produkt a ne drzhubné a důsledně hlidat dodržovani smluv anvyvaženost požadavků. Ne že na Ex6 jsou nové vlaky a na R8 odporná stará špína.
Vždyť ten OneTicket neplatí nikde jinde než ve vlacích.
Ví se už vůbec, s čím Arriva plánuje vyjet? Předpokládám půjde o něco dvoupatrového
Tipuji to na Stadler Kiss
A opci využijí na pražské příměsto.
Myslíte tu soutěž, kterou musí udělat dle ZVVZ? Tak jakou opci proboha?
Pravděpodobně něco od Škodovky, probíhala tam jednání.
Prosím ne. Hlavně ať to není krakenpanter.
😂
Dává to smysl. Škodovka s tim pak půjde do soutěže na EMU400, a maj vyřešeno.
Mě osobně by tam dávala největší smysl evoluce toho co tam je teď. Ono někde sehnat pár vagonů, vyměnit jim sedačky a v pátky a neděli to k tomu připlácnout půjde vždy, ale posílit Kiss nebo ArriPanter? Platit už za výrobu a většinu týdne za místo pro vzduch taky smysl nedává a jezdit přecpaný jim velmi brzy rozhodí jejich business plán.
Jediný kdo prohrává je český cestující a občan. Za vedení kupky Kupky. Nastavili parametry soutěže tak, aby comfortjet nesplnil. Voličům to docvakne až 2029, že už je to zasmluvněné. Na 15 let. Dopravce bude mít defakto monopol. Už to není DB navíc. Jsme první a jediní v EU, pokusní králící tohoto EU konceptu a nesmyslu. V Británii neúspěšného a zrušeného. Cesta zpět bude velmi dlouhá. A drahá. A stejně. Budou li externality typu kovid. Tak co.. Budou to hradit ztráty a jezdit v mínusu? Ne… Podsekli cenu a budou v mínusu a zkrachuji? Tak co.. Co bude pak.. Zrovna jsem… Číst vice »
ComfortJet/InterJet ale zadání splnil, vozidla byla požadována jako nově dodána dopravci, tj. mohla být dodána již před soutěží jen nesměla být koupena jako použitá a nízkopodlažnost byla požadována jen u rychlíkových linek, u expresů do Chebu ne.
Pokud se nepletu, tak podmínkou bylo stáří do 5 let. A to už za 3 půl roku Interjety splňovat nebudou.
Taková podmínka v zadávací dokumentaci není
Systém koncesí ve Spojeném království je přeci něco úplně jiného, než je náš systém otevřených soutěží, který naopak přinesl významné zvýšení kvality služeb na železnici a dokonce i ušetřil nějakou to korunu z veřejných rozpočtů.
Zisk z konkurenčního boje by měl pocítit především platící cestující. Že ušetří státní rozpočet je sice pěkné, ale morální právo těžit z konkurence má ten, kdo službu fyzicky využívá a platí za ní vlastními penězi a to je především cestující občan. Stát( který na soutěži ušetří peníze) tím vlakem jezdit nebude, nehledě na to, že ušetřené peníze nejsou nějaké odosobněné a nikomu nepatřící, ale jsou to daně nás všech. V této soutěži byla výborná možnost přidělit každou z linek (Cheb, Klatovy, Domažlice alias Německo) každému z dopravců, aby si alespoň v úseku Plzeň – Praha mohl každý cestující vybrat podle… Číst vice »
Ono se moc neušetrí pokud vůbec. Musíte platit cendis armádu mnoha úředníků aby ty soutěže někdo delal…
Jenže hlavním platícím zákazníkem v závazkové dopravě je objednatel, ne cestující.
Jinak ČD s Bavorskými expresy vám zůstávají…
Objednavatel žije z peněz těch cestujících… ale má nulovou zodpovědnost za to co svou nekompetentností způsobí
Hlavním platícím zákazníkem je vždy OBČAN platící svými vlastními penězi, svým výdělkem. Stát( formu MD) tedy OBJEDNAVATEL sice platí vyšší částku, ale to jsou zase jen a pouze přerozdělené peníze vybrané na daních od občanů. Stát de facto žádné peníze nevlastní. To jsou finance nás všech, které jsme odevzdali formou daní do balíku zvaný státní rozpočet. Proto jsem přesvědčen, že výhody z konkurenčního boje má mít především cestující. Už jste někdy viděl čekat na nástupišti ministerstvo Financí ? Já ne. PS : Nevím proč jste mi přisoudil, že mám něco společného s ČD resp. Bavorskými expresy. Zastávám se vzniku konkurence… Číst vice »
To že Comfortjet nebude jezdit na rychlíku z Kařezu do Švihova je za mě v pořádku. Rád se s ním svezu na jiné lince a tady bych už ve 21. století prosil nízkopodlažní nástup.
V Británii nikdy tento koncept zavedený nebol, tam išlo o franšízy, nie objednávanú dopravu.
Máte plnou pravdu. Prohra ČD je prohra všech. Současný systém soutěži je naprosto nesmyslný. Ale protoze český politik potřebuje likvidovat a profitovat hned, tak si hrajeme na trh. Za pár desetiletí budou naši vnuci celý ten maras dávat za drahé peníze dopořádku a budou proklínat naší hloupost.
„proklínat naší hloupost“
Vaši (nikoliv vaší, „lingvisto“) určitě.
Chytat za překlep 😀 to umíš a tím to končí 😀
Neskutečný žvást.
To je konec
ano, konec nábřeží, budou se stěhovat do menšího 😉
Nejhorší na tom je, že Nábřeží zůstane celé i když bude pod nimi jezdit půlka vlaků…
Pro režijkáře ano. Jsem zvědav, až jednou dojede tyrkysový Stadler Kiss do Alžbětína. Samozřejmě se dá liberalizace dělat jinak. Ale úkol zněl jasně: Likvidace ČD. Nebude ČD, nebude Nostalgie a Lužná. Na podzim nastoupí Sony nebo Kolowratnîk místo Kupky. Anebo Šichtařová na MD. Uvidíme.
Šichtařová? Ta čarodějnice? 😂😂😂
Po volbách žádná zásadní změna nenastane. Pokud ANO složí vládu s někým ze současné vlády, pojede se víceméně pořád stejně jako dosud. Případná vláda ANO s JO, Stačilo a spol by dopadla úplně stejně jako ta současná slovenská. Veškerý její potenciál a kapacita padne na dohady o nesmyslech.
…čeho?
Myslíte konec zbytečného nasazování náhradních autobusů? (jako nyní letos výluka jen Planá u ML – Mariánské Lázně, ale autobusy jedou zbytečně až Chebu nebo dokonce Karlových Varů, kde to zbytečně prodloužilo jízdní dobu o desítky minut)
Když to tak sleduju, tak za pár let nebudou České dráhy jezdit asi nikde.
Holt dokud GŘ (ne)funguje jak (ne)funguje, tak se to nezmění.
Nechtěl jste napsat MD?
Urcite chtel. MD jedná dlouhodobě proti zájmům občanů
Vaše paranoia by se určitě dala léčit.
pokud se nezprivatizují, tak to opravdu nejspíše nastane, státní (ano je to sice a.s., ale to na věci tolik nemění) nemůže konkurovat soukromým společnostem už jen z toho jak jí nohy svazují zákony a za druhé právě taková společnost je už z principu nekonkurenceschopná, protože ve vedení nesedí lidé tak úplně za odborné a profesní zásluhy, ale často jako politické trafiky
Ono ČD likviduje hlavně její pochybný vlastník, který raději davá zakázky cizím firmám
Přesně o to těm vládním pětizmetkům jde.
„zmetkům“ – Nesuďte ostatní podle sebe.
Budou. Ale nepotřebují 80 nebo 90 procent trhu. Ideálně pokud budou mít pod 50 %.
To se vam splní… ve 40.letech ČD zaniknou
Je to možné. Uvidíme. Konec železnice to nebude.
Konec železnice to bude. Bude to jen chaotická předražená a nefunkční služba pro šotouše. My ostatní budeme využívat dostavěnou dalniční síť
Se divím, že jste tak trpělivý a chcete ještě jedno desetiletí čekat a vlézt do auta až potom. 🙂
Myslíte že čekám ? 😀 od doby co jsem přesedl na silnični dopravu to slovo neznám 🙂
Pokud ještě bude Pardubický kraj,tak se toho nemusíte bát..
Dotaz trochu mimo téma, ale pokud pojedu vlakem například trasu z Ostravy do Sušic, a využiji pro příklad cestu z přestupem v Praze a v Klatovech, jak velké prodražení bude pokud využiji Oneticket?
Normální člověk ho nevyužívá. Holt to bude na 3 jízdenky v mobilním telefonu.
To je absolutně stupidní
Ale úsporné.
ale kolik lidí, kteří necestují často, tohle bude znát? Tenhle tarifový chaos je prohra pro celou železnici.
Bude to jako teď, BORDEL a OSTUDA. Pro ty kdo nejezdí vlakem pravidelně jde o čisté okrádání. Zažívám tyhle pripady denně. Cestující s jizdenkou, která neplatí a musí si dublovat jízdné, pokuty u ČD, že si nekoupi jizdenku na pokladně a další a další nesmysly.
Jaký chaos? Chaos v tom dělají akorát šotouši. Normální cestující přijde, koupí lístek a jede. Šotouš si nejprve zanadává, pak si kvůli koruně nechá provrtat koleno a pak o tom tady napíše příspěvek.
Normální cestující při ceně one ticketu jede autem. A my ostatní víme, že tří lomené jízdenky jsou pořád dražší, než jedna jízdenka koupená u jednoho dopravce na jednu cestu.
Pokud je účelem vrazit všem normálním lidem drahý One Ticket, pak to chápu. Ale celkově je to prohra pro celou železnici a její systémovost.
One ticket je jen držhubné pro kritiky liberalizace. Něco smysluplného od něj očekávat nelze.
Takže základní jízdné ČD není smysluplné?
Jaká prohra? Nebýt komerčních slev dopravců tak vezmete ceník Oneticket jako fakt a nebudete vymýšlet nesmysly. Je to normální kopie TR10 ČD. A kdo chce jet autem, ať autem klidně jede. Ale levnější to mít nebude. Auto má jiné výhody než cenu.
One ticket je dražší než TR10
Normální cestující se jednou spalí v současném bordelu a příště pojede autem.
V jakém bordelu? Koupí lístek a jede.
V tarifním. Jen vy si to pořad nechcete připustit. Buď předraženy one ticket nebo tarify dopravců či krajských IDS s rozdílnými podmínkami cenami a hromadou absurdit typu na tuto jizdenku můžete jet R ale Os nikoli i když se jedná o jednoho dopravce. Do toho si člověk musí zjišťovat kde ktery dopravce a které vlsky jezdí… Přitazlivost takového systému velice nízká…
Základní jízdné ČD je předražené?
Ano je
Si to rozdělite Ostrava-Praha hl.n,potom Praha-Rokycany PID a Rokycany-Sušice IDPK
Ale kecy.
Spousta lidí to normálně využívá a ani netuší, že jedou na OneTicket. Prostě si u pokladny řeknou o jízdenku a dostanou SJT.
Pardubice-Hradec (a dál) nebo Ústí-Děčín (a dál) úplně klasika.
Základ SJT vyjde na 1110 Kč.
A proč kupovat tito a ne celodenní jízdenku?
To už je auto levnější
Do Sušice.
(Pokud tedy nemyslíte, že pojedete do Huštěnovic)
Přes Horažďovice to vychází skoro o hodinu rychleji..ale správný šotouš by to měl vzít po trase Otavy přes Příbram!:)
Až na tu tarifní džungli. OneTicket je sotva použitelný, je drahý, a jeho jediným účelem je snaha umlčet odpůrce tarifní džungle. Proč třeba v rámci OT neexistuje nějaká promo nabídka jako jízdenka na léto (např. 1500 korun za jednoho, 4000 korun rodinná) pro podporu cestování veřejnou dopravou?
Rodina vám na dovolenou vlakem nepojede pokud nemusí. Protože je to prostě opruz, tahání s kufry, auto je obvykle rychlejší a jede i tam kam koleje nevedou…
Jízdenka na léto není úplně určená k tomu, abych sbalil kufry a dva týdny s nimi někam jezdil. Můžu podniknout několik výletů z domova, případně i z nějaké jiné základny, ale tam se nemusím dopravit vlakem. V některých oblastech je to dost běžné, že tam lidi přijedou autem a na místě využívají veřejnou dopravu k turistice.
Mohu doporučit Železnou Rudu. Využití vlaku na nejméně 4 ze 7 dnů pobytu. Maximální spokojenost.
Tady jste na fóru železničářů, ti si nepřipustí že jejich předražené vláčky nejsou pro rodiny atraktivní …
Nejsem zeleznicar, ani sotous. Platim vsem dopravcum jizdne a presto s rodinou jezdime prednostne vlakem nez autem. Cesta vlakem je pohodlnejsi nez popojizdeni autem v kolonach. Usetrim spoustu penez za parkovani, takze cesta vlakem je ve vysledku levnejsi nez jet autem. Vlaky uprednostnuji i pred autobusy. Pred tydnem jsem byl nucen cestovat do Spindlerova Mlyna. Protoze do cile nevedou koleje, jel jsem z Prahy autobusem. Mel nepohodlna sedadla a vzhledem k ucpanosti silnic nabral hodinove zpozdeni a to vyjizdel v poledne. Zpatky jsem proto jel busem jen do Vrchlabi a dale vlakem.
Já mam zkusenost přesně opačnou, dálkovy bus přijede s náskokem nebo včas, opožděn vyjímečně. Vlak jezdí pozdě permanentně, mnohdy nedodrží řazení a jako bonus je dražší. Vlakem jsem jezdil ve velkém, dnes jen když není jiná smysluplná možnost.
Můžete prosím uvést v jakém regionu převážně cestujete, nebo jaké konkrétní vlaky využíváte, že se tak intenzivně setkáváte se s uživatelsky nevlídným přístupem železnice ke svým klientům?
Klidně…
Brno-Ostrava, Ostrava-Polsko, Praha-Brno, Praha – Ostrava….
Nemusíte prezentovat svůj osobní názor (nebo Vaší rodiny) jako nějaké obecně platné pravidlo. Třeba naše rodina poslední tři léta jela na hlavní dovolenou právě vlakem, a to docela dlouhé a komplikované trasy (Německo – Balt a Severní moře, Švýcarsko + jih Francie, Dánsko + Švédsko + Norsko). A jak manželku, tak děti to baví, děti ty trasy samy plánují. a letos jsme byli vlakem v Amsterdamu už o jarních prázdninách
Ještě bych dodal, že nejsme žádná železničářská rodina, jak tu někdo komentoval. A přes naši obec koleje ani nevedou:-)
Tarif ČD TR10 je již bohužel prakticky ve shodné cenové hladině jako tarif SJT (pokud si nekoupíte měsíc dopředu vázanou jízdenku).
Vázané si bežně kupuju den předem a ta sleva proti kimotrickému jízdnému není malá.
Je to totiž naopak. SJT byl vytvořen tak, aby víceméně odpovídal kilometrickému tarifu podle TR10.
Ti lidi tam jezdí na PID ty tarifní džungle
Arriva neumožňuje prodávat pid ve vlaku , tudíž se může i stát že pid ani uznávat nebudou. A tak silně pochybuji že vůbec pid na těchto vlacích bude existovat takže SJT zdar
Místo vašeho silného pochybování si stačí přečíst zadávací dokumentaci.
Podpis. Úředníci Cendis jdou ukázkovými byrokraty. Ukázkovými. Nemají snahu cokoliv vylepšit. Celý SJT je jim a MD u peredele. Není snaha ho zlevnit, není snaha do něj integrovat cokoliv dalšího, není snaha ho udělat júzrfrendly ani snaha zrušit rezijky ČD a místo nich dát zaměstnanecké benefity všem dopravcům skrze SJT. A vím, že vedení dopravců by to uvítala. Dokonce i u nákladních dopravců.
No, ono když se ministr (!!!) Kupka podepíše pod rozklad 106, kde bylo napadáno, že MD nemá výhled OT od 1.1.2026 (současná smlouva s CENDIS končí 31.12.2025), kde MD odpovědělo, že k tomu žádné informace mít nemusí… Asi tolik.
106 je jenom informační zákon. Politické odpovědnosti různých kupek je třeba se domáhat jinak.
Já tedy v Cendisu už hooooodně dlouho nepracuji, nicméně ta firma nemá vůbec žádný mandát o tomto rozhodovat.
Architektura SJT je připravena na hodně dalších věcí, včetně kombinování IDS, ale politické zadání chybí a není vůle na straně MD. Takže dodavatel je v tomto fakt nevinně.
Nebo vy byste jako podnikatel investoval miliony do něčeho, co zákazník nechce a nezaplatí?
Protože Cendis je pouhý agregátor.
OneTicket neměl být vůbec koncipován na železniční kilometry, ale na vzdušnou kilometrickou vzdálenost a měli v něm rovnou být i autobusy. Takže vzdálenost mezi libovolnými zastávkami, ať už vlakovými nebo jiné dopravy.
OneTicket prakticky kopíruje základní jízdné ČD. Je tedy také drahé a sotva použitelné?
Oneticket je o dražší. Viz teď namátkou Brno – Plzeň (čd 670 czk oneticket 736 czk) rozdíl brutální
Ten brutální rozdíl 66 Kč je cena jednoho 1 kg kyblíku jogurtu, nebo 2 ks krabicových džusů v Kauflandu.
Smiřte se s tím, že levnější jízdné mívají (mimo špičku) jednotliví operátoři a ve špičce možná vyjde levněji OT a nejlevnější je krajský tarif.
Pokud máte auto, tak stejně platíte vše ať auto stojí ve dvoře, nebo jezdíte. Tak do něj sedněte a budete to mít jen za cenu PHM.
Že se tady mínusy davájí za pravdu jsem si zvykl, ale aby tady někdo zdražení o 10% za osobu obhajoval jako super zlepšení je vrchol.
Všechno lepší než ČD ,tam se žije pořád v hluboké totalitě ..
Svezl jste se poslední dobou na lince Ex6? Západní Expresy patří mezi to nejlepší co ČD provozují. Jinde, třeba R9 opravdu zamrznul čas, ale zrovna tahle linka je za mě jedna z nejlepších pod taktovkou ČD.
Za to R16 patři k těm horším. B209/249/BDs denně v každé soupravě, i když tam leta nemají co dělat. Záchody ve třetině vlaku věčně nefunkční, žlutá samolepka „dveře nepoužitelné“ alespoň 1ks na každý spoj. Nedávno jezdilo na R16 snad měsíc v kuse BDs se VŠEMI nefunkčními dveřmi. Už aby tu byly nové jednotky.
Přijďte se svézt linkou R9 a hned změníte názor. Na R16 je to výjimka, na R9 je to smutná realita.
Tak na R9 se jedná o pravidelné řazení, na R16 to jsou náhrady z důvodu neschopnosti údržby vozidel řad A/Bmz a Bbdgmee. V žádném pravidelném řazení R16 nejsou vozy UIC-Y
Doporučuju R8, odpornější linka neexistuje
Jsou. Bpee jsou taky UIC-Y
Denní výjimka na většině spoju. Napr. Včera v 6:21 z Plzně dle plánu řazení dva vozy z pěti. BDs + 2x B249
To ano. Je jen otázka zda se nejedná o putovní výstavku před soutěží kde potencionálně teče do bot a následně by se objevilo nemálo objektivních příčin a stohy důvodů proč nelze nadále …… a je potřeba jinde …….
Naopak, ČD mají mraky much, ale stále jsou ta nejméně špatná volba
Smlouva bude podepsána ještě dnes. MD a Arriva ji jistě mají už připravenou a s podpisem se pouze čekalo na UOHS (že by soutěž zrušil se nepředpokládalo).
No když vidím co ČD předvádí na Ex 7 – stará áčka místo bistro vozů první třídy jsou tam už několik let prakticky na denním pořádku plus jako dvojka jezdí jen oddíly a to prosím u kategorie EC ,IC ,tak aťto zkusí někdo jiný – horší to být nemůže !
Nebojte velkou soutěž ČD prohrají a budete si uživat superslužby soukromníků
Bistrovozy 1.třídy jsou horor! To aději ta stará áčka.
škoda že se neplánuje VRT Praha-Karlovy Vary
A co teprve vrt Praha-Dobříš nebo Sedlčany-Olbramovice
Dobříš není krajské město, turistická destinace, lázeňské středisko, sídlo mezinárodního filmového festivalu. Dálnice stavět to je ok ;), ale validní vlakové spojení?
V Sedlčanech se dělá hermelín (nedělá), jsou tam čtyři benzínové pumpy a na náměstí bankomat. Hmmm??!
Karlovy Vary jsou krajským městem opravdu omylem a kromě uvadajícího lázeňství je to konec světa. Festival to nevytrhne.
Jojo, zato do Mostu VRT bude, to je teprve město, tam ani ten festival nemají.
To že KV jsou krajské město je tak akorát důkaz toho, ze máme moc krajů.
Před rokem 1862 bylo v Čechách krajů mnohem víc, a nějakých 6 staletí to fungovalo… pravda, bez Českých drah.
opravdu VALIDNÍ?
Nevím zda VRT Praha-Karlovy Vary dává smysl, ale dálnice Praha-Karlovy Vary existuje, takže přepravní proudy tam jsou.
Pokud vím, dálnice do KV existuje jen částečně (možná ze dvou třetin).
A souvislost prosím? 🙂
Západní expres do Varů nejezdí? 🙂 nebo potřebujete spešl článek o VRT co nikdy nebude existovat?
oprava: do Karlovarského kraje
Stačí Vám studie VRT Praha – Most?
o tom jsem netušil 🙂 děkuji
On tam není úplně provoz ani na dálnici… ale třeba Mnichov či Norimberk by si rychle spojení zasloužili…ne někam na Domažlice
To bude až ve druhé etapě 2038+, společně s VRT do Dobrušky.
Je čas převlékat kabáty. To bude sranda u těch nejmodřejších, jak budou nejzelenější …
To půjde rychle toho bych se nebál. Jsme Češi a nám takovéhle věci jdou na jedničku. Ať už se jedná o slabomyslné politiky nebo rudého hradního pána. Takze ten kdo nejvíce nadával na Arrivu bude její největší obhájce a svět se bude točit dál 🙂..
In karta v podstate prestava davat smysl. Obecne jezdeni vlakem se stava pouze tratovou zalezitosti, cestovani mimo prime trasy vlaku je dnes uplnym nesmyslem. Nemluve ze zeleznice dostava s rostouci siti dalnic cim dal vice nafrak. Potreboval jsem ted prevest napr. 5 studentu z Prahy do Roznova, drive jsem to jezdil vlakem, ted uz 2x autem a i diky flexibilni moznosti odjezdu jsme usetrili 1,5 hodiny casu na ceste tam i zpet oproti vlaku i skratkou zastavkou na obcerstveni. Proc tedy jet vlakem a orientovat se chaosu jizdenek?
http://www.oneticket.cz
Krásná myšlenka, ale úplně blbé provedení, když tam nejsou autobusy, ještě za tak šílenou cenu.
A ta IN karta platí v nějakých autobusech, krom NAD?
Za jakou šílenou cenu? Vždyť jde prakticky o základní jízdné ČD, to které cestující normálně zaplatí, když si na pokladně neřekne o slevu…
Předražený, nepoužitelný…
Tak jsem si tam zadal Praha-Roznov a vyskocila na me cena 693 Kc. To je cena i s portieerem na kufr a welcome drinkem?
Když shodnou relaci teď zadáte na cd.cz, tak vám vyjede Pendolino i za 789 🙂
….no a proto jsme jeli tim autem 🙂 a jeste tam byli rychleji.
To je celkem logické, že autem budete téměř všude rychleji než veřejnou dopravou. Neplatí to prakticky jen v případě VRT nebo podobně rychlé trati. A při více osobách (typicky už dvou) je auto levnější, byť je otázka, jak vysoké náklady na auto počítat. K cestování veřejnou dopravou musí mít člověk vztah a vidět za tím „vyšší smysl“, ne jen posuzovat, co je levnější
Správně! 👍
Pendolínem jsem jel 2x, jednou ze zvědavosti, podruhé proto, že mi v požadovaném čase nic jiné nejelo (Košičan ze Žiliny do Prahy)…ale pokud to jde, preferuju jiná vozidla…dokonce i Leo Expr. mi přišel pohodlnější (řeším 2.tř. a ekvivalent).
Jenže takový Leoexpres stojí u každé „vrby“ a jeho dlouhé jízdní doby odrazují.
A kolik by to mělo stát? Pořád je to levnější než za Husáka. Když na to nemáte, tak nejezděte a seďte doma na… zadečku.
Železnice je silně dotovaná a jako bonus předražené jízdné za naprosto neodpovídající služby…
Co má človeka motivovat aby jel vlakem místo auta? Jízdni doba, cena i komfort… vše hraje v drtivé většině relací pro auto
A kolik to má teda stát? Buďte konkrétní. Jak chcete železnici financovat?
Evidentně dělá železnice něco špatně když má tak vysoké jizdné a ještě je silně dotovaná. Ať si na sebe vydělá sama.
Dalkový bus to umí, expresni vlak nikoli. Něco ten vlak dělá špatně…
Mate pravdu ze se mi to platit nechce, ale na zadku kvuli tomu sedet nehodlam a proto dnes jezdim prakticky vyhradne autem.
Vaše volba. A je dobře, že ji máte. Není cílem vozit stále víc lidí vlakem se stále větší ztrátou.
OT je tak leda na to koupit si celodenní. Ale i ta stojí 997 Kč
inkarta nedava smysl uz pres 10 let…
Tak lokalne jeste muze nekomu smysl davat, ale obecne je to umirajici produkt.
Tak IN25 stojí na rok 690 Kč, Oneticket25 771 a můžete jezdit prakticky se všemi vlakovými spoji v ČR. TR10 ČD je prakticky vždy v cenové hladině SJT pokud zrovna nekupujete vázanou jízdenku s měsíčním předstihem.
Verite tomu, ze te kodove reci kterou hovorite vubec nerozumim tak jako drtiva vetsina lidi a proto nam silnice praskaji ve svech?
Což není pravda, vázané jsou často i půlhodinu před odjezdem. A IN25 dávají ČD za body za 0, což je dost rozdíl…
jo, ale bez místenky
Já teda jezdím velmi často mezi Brnem a Prahou a vázané jízdenky jsou kromě parku a neděle vždy dostupné i těsně před odjezdem. Běžně za 360. Základní jízdenka je za 523 a flexi zvýhodněná za 449-475 podle vlaku). Na dnešek jsou vázané vyprodané jen na dva vlaky (v tuto chvíli). Ale i ty nejvyprodanější vlaky jsou za těch 475, což je pořád o dost méně než 524 za OneTicket
Jenže u Oneticket je to sleva 25% z předražené Oneticket jízdenky, zatímco u IN25 se to počítá z jakékoli jízdenky, včetně levných vázaných. Takže u ČD vyjde IN25 výhodněji a pochybuji, že by u ostatních dopravců vyšlo levněji Oneticket25 než jejich běžná jízdenka.
Z vázaných a flexi to ale není těch 25 % ale většinou 15-20%.
Jezdím na to Praha – Ostrava a zpět a cca poslední rok a půl to je vždy 25%, u flexi i vázaných jízdenek. Dříve to tak nebylo, teď se evidentně snaží, aby se ta IN25 vyplatila aspoň tam, kde ČD ještě jezdí.
Předražené? A kolik teda má podle vás lístek na vlak stát?
Tak aby byl vlak cenově srovnatelný s autem když mu neumí konkurovat jinak
Cenu srovnatelnou s jízdným reálně účtovaným na dané relaci jednotlivými dopravci dle jejich tarifu, nikoli s archaickým kilometrickým tarifem ČD, za který např. na trase Praha – Ostrava nebo Praha – Brno nejezdí nikdo.
Předražená OneTicket jízdenka je prakticky jízdenka ČD za základní jízdné.
Ano, základní jízdné ČD, za které prakticky žádný pravidelný cestující ČD nejezdí, protože má buď In kartu nebo si kupuje vázané jízdenky, které jsou daleko levnější.
6-6.5mio řidičů a aut … vlak prostě nemá šanci byt flexibilní rychlou dopravou. Ma smysl na hlavních tratích a směrech.
Jenomže tady je vždycky „povstání na vsi“, když pronikne nějaká informace o tom, že by se měla omezit, nebo zavřít nějaká lokálka.
Váš logický názor moc zdejších čtenářů nesdílí.
On vás vlakem jezdit někdo nutí? Vždyť nejezděte, to není povinnost.
Tak bychom mohli přestat železnici dotovat a budete si jezdit za své, co řikate? 🙂
Ano, i to je možnost, ačkoli já takového přístupu příznivcem nejsem a náš stát naštěstí taky ne.
Takže na nic nečekat a okamžitě smlouvu s Arrivou podepsat, ať se může jezdit v nových vozidlech.
přesně tak, a šrot z ČD můžou dát jinam a nahradit šrot jinde 😉
Zatímco dnes se tam jezdí ve starých?
Nejezdí, ale to, co tam jezdí, se samozřejmě nikde neztratí. Přesunutím těchto velice slušných vozidel na jiné výkony, se konečně pošlou vozidla řad A, AB, B a BDs do věčných lovišť.
Na Klatovy jo. I 40 let starý rakušák s nefunkčními záchody je furt 40 let starý rakušák.
Na Berounce se v relativně starých vozech jezdí, všechno jsou to nějaké modernizace, zrovna Bbdgmee jsou už dost rozvrzané a je třeba se prát se zaseklými dveřmi. Nemluvě o nedodržování řazení.