Návrat automobilové zkratky přes hlavní budějovické náměstí. Soud zrušil loňská omezení
Pěší zóna u Černé věže bránila od července 2022 vjezdu na náměstí. V březnu 2023 zmizela. Pramen: Město České Budějovice
Omezení provozu v centru schválila bývalá rada města loni v lednu, začala platit v červenci.
Pěší zóna v Českých Budějovicích znamená oblast s četným výskytem pochybných existencí, kam si strážníci Městské policie troufnou jen v uzavřeném autě.
A zrovna Budějce, které mají centrum úplně krásně oddělené od zbytku města Mlýnskou stokou a slepým ramenem a tudíž se pěší zóna úplně skvěle nabízí (popřípadě jí utnout Hroznovou) budou dále mít na náměstí průjezd, parkoviště a kruhový objezd…
…a k čemu by tam ta pěší zóna byla dobrá? Z náměstí tím uděláte mrtvý hektarový vydlážděný (a v létě rozpálený) buzerplac, na který nikdo nebude mít důvod jít. Pěší zóna má smysl v ulicích, kde se něco děje, jsou tam obchody, restaurace, kavárny… plocha náměstí nic z toho neobsahuje. A taky je fajn, když se poblíž pěší zóny dá zaparkovat. Mnohem rozumnější by bylo umožnit na náměstí příjezd a nevelké krátkodobé parkování – ono i dnes je tam těch parkovacích míst jen pár desítek; a jen zamezit jeho využívání jako průjezdné zkratky (třeba rozdělením do sektorů, každý z nichž… Číst vice »
Tenkrát nebyly supermarkety na periferii města a nebylo takové teplo… Město by mělo akceptovat klimatickou změnu, vytrhat dlažbu a z náměstí udělat hektarový lesík, když už tam ta volná plocha je. Jsou takové miniparčíky jinde.
Svého času se mluvilo o tom, že by se na obvodu náměstí vysázeli stromy, už tam v minulosti byly. Jenže to ztroskotalo, snad na památkářích.
Toto město bude mít problém do té doby, dokud se neotevře D 3 a ulice Okružní. Ale i tak bude Dlouhá louka stále velmi rušná a ucpaná.
Jen aby to s tou dálnicí nelákalo ještě více lidí tam jezdit auty. Už teď pracují na dalších parkovištích namísto dostupné a provázané veřejné dopravy (už jen přestup mezi vlaky a autobusy stylem jedno až dvě patra dolů a tři až čtyři patra nahoru je na palici). U ODS ovšem nic překvapivého, navíc tak budou potřeba další zdravotnická zařízení, což se dá vykázat jako dobro.
Tzn. jeden úředník má jiný názor něž druhý = a to vše zaplatí daňový poplatník. A NEŘEŠÍ SE PROBLÉM – UCPANÉ MĚSTO ! Fakt hustý – obchvat města – není, pořád se to cpe přes (kolem) středu města ! A zdražením MHD se část lidí přesunula do aut.
Obchvat města je ve výstavbě. Dokud nebude (snad příští rok), tak se nic nezmění, protože tam se nic vymyslet nedá.
Otázkou je, zda zrovna ten tranzit přes náměstí zmizí někam na dálnici. Dost o tom pochybuji, neboť tipuji, že jde o vozidla směřující jen do/z jiných částí města, ne úplně skrz.
Přes náměstí je tranzit tak v desítkách aut za den, to že tady to podávají jako že tudy jezdí stovky kamionů je jedna věc, ale reálně si to tamtudy zkrátí sem tam někdo. Rozhodně se tam netvoří žádné kolony aut.
Aspoň nějaká rána pro zelený terorismus.
Tak zrovna za takovouto ránu pěkně děkuji.
Doporučuji najít si význam slova terorismus. Omezení aut na náměstí by měla být naprostá samozřejmost, a ekologii do toho ani nemusíte zatahovat, to by v tomhle případě měl být až ten poslední argument.
V Budějovicích by chtěl bydlet každý….
Kromě mě teda…
A původně myslím bylo „žít“ a ne „bydlet“. Ono to taky nemusí znamenat totéž. 🙂
Já nejsem právník a ani jsem nečetl rozsudek. Nechápu ale, jak je možné soudit politické rozhodnutí. Vždy jsem se domníval, že jestli udělali pro občany správnou věc (v tomto případě pěší zónu), bychom se měli dozvědět při příštích volbách.
Předmětem rozhodování soudu nebyl politický záměr, ale jeho správněprávní provedení… a o tom (jeho souladu se zákonem) už soud může rozhodovat velmi jednoduše.
Škoda, že u nás samospráva nemá v podstatě žádná práva rozhodovat o svém vlastním území. Město by rádo omezilo provoz v centru, vytvoří jednoduchý a promyšlený návrh, jenže pak se k tomu všemu vyjádří památkáři, dopravní policie a hasiči a z vašeho promyšleného a jednoduchého návrhu udělají v podstatě frašku kterou nakonec shodí soud pro nesrozumitelnost. Nevím jaká byla přesně tady tvorba návrhu, ale v Praze skoro každý dobrý nápad skončí na zamítavém stanovisku policie či památkářů. Pak máme město plné nevzhledných zelených balisetů, protože rozšířit chodník či zkosit obrubníky nedovolí památkáři a oddělenou cyklostezku zase z návrhu obvykle vyškrtne… Číst vice »
Jestli to nebude tím, že návrhy podávají neerudovaní a nepříliš schopní politici. To bude i voliči. Památkáři opravdu nemohou za zelené balisety, kvůli nim uvnitř památkových zón právě podávají ty zamítavé stanoviska. Pravomoci mají obce poměrně rozsáhlé, jediné co se po nich chce, aby byly schopné řeišt věci v rámci zákonů. Někde to jde, a někde prý za to může někdo jiný….
Nevím jak u vás, ale tady mají zastupitelé jednak speciálně odborný poradní orgán jménem dopravní výbor nebo dopravní komise, kam si zodpovědné politické subjekty nominují zkušené odborníky (zajímavé je že třeba zástupci konzervativců se u nás nacpali sami, většinu opatření kritizovali, ale o dopravě moc nevěděli). Druhak mají tito zastupitelé ve své straně nebo hnutí svůj vlastní odborný orgán, který jim radí s konkrétními návrhy a opatřeními. Z mojí zkušenosti se to spíš zasekává na úřednících z radnice, kteří tam slouží již několikáté volební období a nejsou moc nadšeni, když jim přidáváte nějakou práci. Dopravní policie taky umí dost shodit… Číst vice »
„Dopravou v centru města se bude nové vedení zabývat systematicky, a to zejména v návaznosti na plánované velké dopravní stavby,“ uvedlo dnes město v tiskovém prohlášení.
Tzn. Náměstí pro tranzit neuzavřeme nikdy. A nejlíp ještě z náměstí uděláme pěkné parkoviště, jako je v Hradci.
Odpusťte, ale toto může napsat jen někdo, kdo je neinformovaný, nebo neznalý organizace dopravy v krajském městě. Bohužel Budějovice jsou z tohoto hlediska naprosto katastrofální a podepsal se na situaci odbor dopravy magistrátu v historii již mnohokrát, nezávisle na vládnoucí politické garnituře.
Nedomnívám se, se by náměstí užívali řidiči jako tranzitní komunikaci. Alespoň hustota provozu tomu neodpovídá. A znemožnit krátkodobé parkování na náměstí by znamenalo úplné vylidnění centra, kam si zatím ještě občané jezdí něco vyřídit, či nakoupit. Myslím, že by bylo vhodnější napřít síly při plánování jiným směrem…
Najděte mi jednu studii, která prokazuje, že omezení automobilové dopravy vede k vylidnění centra a já vám za ni najdu 10, které prokazují opak. Tohle je bohužel velmi často šířená blbost.
V normálních městech si do historického centra vozí zadek vlastním autem naprostý zlomek občanů, kteří ani nejsou invalidní a zvládli by dojít pěšky od nejbližšího parkoviště nebo zastávky MHD. Ale to je pod jejich úroveň, dělají ze sebe VIP osoby, které musí dojet od dveří ke dveřím. Naopak se přijďte podívat do centra s pěšími zónami a omezenou dopravou. Uvidíte, že se tam pohybuje zdaleka nejvíc lidí z celého města, kupodivu na svých vlastních nohách. Je tam rušno, lidi využívají služby, instituce, i obchody, pokud to zrovna nejsou pračky špinavých peněz s předraženými produkty jako v Pařížské (a tam se… Číst vice »
Tak program ODS na komunální úrovni by se dal v podstatě zredukovat na „právo dojet kamkoli autem a zdarma tam zaparkovat“, i kdyby to mělo být dětské hřiště. Aneb zastavme stavbu metra D a pojďme raději stavět okruh, zdravíme pana Svobodu.
Pozoruhodná snůška nesmyslů. Jednak ten článek je o Budějcích a ne Praze a druhak, nebyla to právě ODS kdo zavedl modrý zóny?
….protože členové nemohli večer zaparkovat co nejblíž dveřím.
Což teď nemůžou taky. Modrý zóny řeší jenom to, že se plní obecní kasa, ne to, že je víc míst k parkování. To byla a stále je jen ubohá chiméra, kterou předhazujou voličstvu, že jim přestanou před barákem parkovat ty zlý dojíždějící.
ODS/SPOLU tento program prosazuje univerzálně po celé republice, protože jezdit všude autem považují za základní projev svobody a lidské právo.
Neuvěřitelná hloupost úředníků, kteří to připravili. Na druhé straně, bez žalobce není soudce, takže kdo to dal k soudu?
Stačí dočíst článek.
Pardon, už to vidím.
Třeba tomu sami úředníci nefandili a OOP „opatřili“ chybou. Konkrétní okolnosti neznám, jen říkám, že to je možné.
Moc smutná záležitost. Maroš samozřejmě kecá, značení bylo srozumitelné. Chyby byly v procesu stanovení úpravy provozu na straně silničního správního úřadu.
Tak mají 2 měsíce na to to opravit a zavést pořádně.