Nástup všemi dveřmi se osvědčil, Středočeský kraj zjednoduší cestování na dalších šesti linkách

Nový autobus SOR ICN 12 v barvách PID pro OAD Kolín. Foto: OAD KolínNový autobus SOR ICN 12 v barvách PID pro OAD Kolín. Foto: OAD Kolín

Většímu rozšíření brání nesouhlas Prahy.

Odebírat
Upozornit na
guest
37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zatuchla zidle

soudružka staňková asi busem nejezdí

V.N.

Nějak požadavku paní z ROPIDu nerozumím. Rozuměl bych mu v případu, kdyby ty autobusové linky mají část trasy po Praze a dá se s nimi cestovat i v rámci Prahy. Nicméně, pokud má linka na území Prahy pouze jednu zastávku, kde je problém ?

Jirka P.

„Nástup všemi dveřmi umožnil první týdny provozu také výrazně eliminovat zpoždění autobusů. Řidiči ušetří čas tím, že nemusí každého cestujícího odbavovat.“ Inu hlavně že vedení DPMUL stále tvrdí, že zavedení nástupu pouze předními dveřmi na všech linkách MHD, tedy zejména těch trolejbusových, obsluhovaných kapacitními trolejbusy, nemá vůbec žádný dopad na zpožďování spojů…

PepazDepa

Opravdu srovnáváte nástup do trolejbusu kde ukážu jízdenku a jdu dál s nástupem do autobusu kde načítám lítačku, načítám qr kod, vysvětluji řidiči kam chci a jaké mám slevy a hledám drobáky? Proboha…

PepazDepa

Opravdu srovnáváte nástup do trolejbusu kde ukážu jízdenku a jdu dál s nástupem do autobusu kde načítám lítačku, načítám qr kod, vysvětluji řidiči kam chci a jaké mám slevy a hledám drobáky? Proboha…

Michal Bartoníček

A má pravdu, protože tomu přizpůsobili i jízdní řády. Takže trolejbusy teď stejnou trasu ujedou za delší čas.
Ovšem zásadně jsem proti nástupu předními dveřmi v MHD. Zároveň vítám nástup všemi dveřmi v příměstské dopravě.

Jirka P.

Nepřizpůsobili. Mezistaniční doby zůstaly stejné. Minimálně v oblasti Střekova.

Frantík

Taky by měly. Jenom ve stanici by se měla měnit nákupem jízdenek.

Michal Bartoníček

Pokud ne, pak je to problém dopravce. Něco takového považuju za samozřejmost.

PepazDepa

Opravdu srovnáváte nástup do trolejbusu kde ukážu jízdenku a jdu dál s nástupem do autobusu kde načítám lítačku, načítám qr kod, vysvětluji řidiči kam chci a jaké mám slevy a hledám drobáky? Proboha…

Pan průvodčí

Jistě že jo. Řidiči trolejbusů také odbavují do jiných zón. A na druhou stranu v PIDu dnes má taky podstatná část cestujících kupon. Nástup předem v Ústí je prostě zločin a rezignace na řešení problémù s černými pasažéry. Beztak tam vlezou, půlce řidičů je to jedno a v centru do 18.00 mají myši stejně pré.
Mnohem menší města mají nástup všemi dveřmi nebo ho zavádí.

218

Jestli se Praha tak boji o tržby, tak ať si zavede nástup předem na městských linkách a v tramvajích,ne? Tohle pokrytectví asi nepochopím..

XXyy

Tak hlavně nějaká bába náměstkyně bez jakýchkoli potvrzených faktů rovnou dopředu dělá ze všech cestujících podvodníky

hradtom

Je to na základě dřívějších zkušeností z devadesátek. Dnes je ale situace jiná, a při nasazení dostatečného množství revizorů by zavedení nástupu všemi dveřmi nemělo mít výrazný vliv na tarifní kázeň.

Hoermalmeister

Jako hezký, ale jsou to problémy prvního světa, když dojedu z regionu do Pardubic a chci jet MHD, tak si musím koupit druhou jízdenku xd

franta

Autor se sám pochválil, tomu říkám objektivní hodnocení. Přitom je to jen malá část pravdy. Jezdím linkou 705 poměrně často a tak znám realitu. K žádnému zlepšení nedošlo – tu a tam někdo nastoupí zadem, to je pravda. Drtivá většina si ale klasicky zakupuje u řidiče jízdenku. Ono to ani jinak nejde. Ten vtip roku, který byl na informačních tabulích – že si mají cestující zakoupit jízdenku předem v prodejních automatech – když nikde žádné automaty nejsou – se nějak neujal.
A mimochodem – když řidiči nebudou prodávat jízdenky – o co se jim sníží platy???

Řidič

Jinak nejde? Pravidelní cestující mají časové jízdenky, dost lidí si kupuje jízdenky přes aplikaci, cestující začínající jízdu vlakem si koupí jízdenku na nádraží, cestující začínající v Praze třeba v automatu… Nepamatuji, kdy jsem si naposledy kupoval v PID jízdenku u řidiče.

V.N.

Říkalo se, že v každém autobuse bude automat. Není ?

švarc

No já v Kolíně na nádraží viděl, že 3/4 lidí nastupují zadními dveřmi, ono ve špičkách dne má dost lidí kupóny. Mimo špičku budou asi nástupy předními dveřmi podobné, holt jiná sorta cestujících.

Petr

Především u linek, kde je kratší interval, se dá jednoduše zajistit kontrola revizory. V menších městech jsou často delší intervaly než u busů jedoucích do Prahy v rámci PID a také to tam revizoři zvládají. Z důvodu placení u řidiče nabírají autobusy velká zpoždění. Pár peněz navíc vybraných u řidiče je nic proti ztrátě času všech cestujících v autobuse. Čas jsou peníze.

aaabbb

…což bohužel organizace ROPID nevidí… 🙁

libcha

Návrh: na linkách mezi StČ a Prahou zavést nástup všemi dveřmi (zatím) jen ve směru do Prahy.

Proč by to mělo jít: v Praze samotné už v tomto směru nástup všemi dveřmi stejně je, a tak by hypotetické „ušlé tržby“ byly jen za StČ úsek.

Proč by to mělo pomoct: právě tento směr se nejvíc zpožďuje tím, že na každé zastávce si lidé kupují lístky. Ve směru z Prahy valná většina cestujících stejně nastupuje (a nakupuje) už na výchozí zastávce někde u metra, což by ideálně mělo probíhat před pravidelným časem odjezdu a tak to tolik nezdržuje.

M M

Problém je taky ten, že lidi co nastupují u metra už by měli vědět, že si můžou přestupní lístek až do regionu koupit už při začátku jízdy metrem, a nejen nezdržovat pak řidiče, ale nepřeplácet zbytečně jízdné

kubisek

To je ten problém, spousta lidí ani neví, jak to funguje a že je to provázané. Tak si třeba ženská, co přijela autobusem odkudsi z vesnice, znovu kupuje u řidiče lístek na Veleslavín a na Veleslavíně pak lístek do metra. V tomto by měl kraj udělat ještě nějakou další osvětu, + třeba drobně zlevnit lístky přes aplikaci (nebo naopak zdražit prodej u řidiče).

M M

Přitom v Jihomoravském kraji to problém není, cestující si normálně kupují přestupní vícezónové jízdenky, vědí jak systém funguje. Ve Středočeském kraji očividně chybí nějaká osvěta. Nezažil jsem, že by si v příměstském autobusu PID ve směru do Prahy kupoval někdo jízdenku i s platností na P+0+B, vždycky jenom do koncové stanice v 0 nebo v B.

percula

Pokud si ji nekoupím předem v apce, tak ji u kupují u řidiče, proč bych měl platit Prahu zvlášť, když nemusím? A co slysim(Prahu za 90), tak to dělá to víc lidí než jen já.

M M

O Praze zvlášť nikdo nic neříká. Myslím tím koupit vícepásmovou, co platí i na MHD až do P, ne jen na konečnou 0/B.

JanO

P+O+B je vlastně kolik pásem? Na tomhle se vždycky zaseknu, jen chápavější řidiči vědí, když řeknu „až úplně do Prahy“.

V.N.

Problém je, že v celém systému se občas nevyznají ani pokladní u ČD pokladen či průvodčí ve vlacích. A vy chcete, aby se v tom vyznala nějaká obyčejná žena z vesnice ?

M M

Stačí si spočítat pásma, kudy pojedu, a jestli to za tu dobu stihnu.

V.N.

Jasně, ale když se do toho vloudí ještě děti, penzisti, jiné slevy pro str.kraji a jiné v Praze…. osobně se mi stalo, že mi ženská v pokladně ČD prodala nějakou jízdenku a průvodčí chtěl po mě doplatek. Takže evidentně buď ta pokladní anebo ten průvodčí se v tom nevyznal. A to jsou profíci…

percula

Připomínku chápu, ale stačí se zeptat, alespoň u nás řidič poradi

Frantík

Pokud by to zavedli do Prahy, cestující by to chtěli i z Prahy. A Ropid takový tlak nechce 😀

HLN

Kež by se i JMK inspiroval a tenhle přežitek už skončil

Hoermalmeister

Já nevím, jestli jste to četl, ale JMK byl dokonce první, na lince 304. Teď už jsou SOD na 701, 702 a 302, další budou následovat

HLN

Četl, ale je to pořád málo…

Aaabbb

Ta linka 409 je typický příklad toho, kde to má smysl. Jede totiž do Úholiček k vlaku, a i když tam je menší rezerva v řádu minut, opakovaně se mi stalo, že odbavení školní třídy (PID bohužel neumí na 1 doklad v autobuse ani v Lítačce odbavit více cestujících), ale i odbavení mě, když zkrátka řidič nemohl pochopit proč chci do Prahy jízdenku za 30 Kč a ne za 20 Kč když jsou to dvě pásma (protože 15 minutová platnost nestačí), způsobilo to, že vlak málem ujel a bylo to o dobíhání. Takhle si to v klidu naklikám na strojku… Číst vice »