Nástup Tramlinků. Do Augsburgu dorazila první nová tramvaj od Stadleru
Provoz začne na počátku příštího roku.
Bavorské město Augsburg je dalším, kde začnou jezdit tramvaje Stadler Tramlink. Výrobce převezl minulý týden první tramvaj pro místní dopravní podnik Stadtwerke Augsburg (swa) ze svého španělského závodu ve Valencii. V příštích týdnech začne zkušební provoz.
Jde o první z aktuálně celkem patnácti objednaných tramvají. Dopravce objednal v roce 2019 nejprve 11 tramvají, později přidal ještě objednávku na další čtyři. Tramvaje nyní projdou finálním složením, do Německa putovaly po zemi rozpojené. K zahájení provozu by mělo dojít na počátku příštího roku, v září by mělo dojít k zahájení zkušebního provozu. Současně má dorazit i druhá tramvaj.
Celkem 52 tun vážící tramvaj neputovala celou cestu z Valencie po silnici. Z Valencie náklad vyrazil do španělského přístavu Santander v Biskajském zálivu, odkud zásilka pokračovala na lodi do belgického přístavu Zeebrugge a následně opět po silnici.
Nové tramvaje nahradí 30 let staré vozy GT6s a také poslední tři už příliš nepoužívané tramvaje Düwag M8C. Dodávka má zpoždění přes rok, podle výrobce hlavně kvůli pandemii koronaviru a válce na Ukrajině. Dopravce má opci na dodávku dalších dvanácti kusů.
Sedmičlánková tramvaj je 42 metrů dlouhá a jednosměrná. Kapacita je 231 cestujících, z toho 86 sedících.
Stadler je s modelem Tramlink na německém trhu úspěšný. Stejný typ už jezdí v Erfurtu, první vozidla dorazila nedávno do Jeny. Úplně prvním zákazníkem pro tento typ tramvaje byl dopravní podnik v Rostocku.