Naskočit na trend předplatných se Ryanairu nepodařilo, dopravce prodělal

Služba stála více peněz, než přinesla, tvrdí hlavní evropský nízkonákladový hráč.
Letecká společnost Ryanair přestala nabízet svou předplatnou službu „Prime“. Zdůvodnila to příliš vysokým zájmem. Největšímu evropskému dopravci se tak na rostoucí popularitě předplatných svézt sice podařilo, avšak s prodělkem.
„Dosud jsme získali přes 55 000 členů Prime, což vygenerovalo více než 4,4 milionu eur na předplatném. Nicméně členové Prime dostali slevy na letenkách v hodnotě přes 6 milionů eur, takže nás toto zkušební období stálo více peněz, než přineslo,“ uvedla marketingová ředitelka Ryanairu Dara Brady.
Za roční poplatek ve výši 79 eur (2 tisíce korun) získali členové přístup k exkluzivním slevám, bezplatné rezervaci sedadla v letadle a cestovní pojištění.
„Tento program umožní členům, kteří cestují 12krát ročně, ušetřit až 420 eur (10,5 tisíce korun) , a dokonce i ti, kteří cestují pouze 3krát ročně, ušetří 105 eur (2,6 tisíce korun), což je více než cena předplatného. Ryanair „Prime“ je určený pro lidi, co často cestují a chtějí pravidelně cestovat za nižší cenu,“ lákala Brady při spuštění programu.
Zkušební období trvalo podle aerolinky osm měsíců. Všech 55 tisíc stávajících členů bude moci zvýhodněné nabídky stále využívat, a to až do října příštího roku. Služba už nebude k dispozici pro nové zájemce. Původně se přitom počítalo s maximálním počtem až 250 tisíc členů.
„S více než 207 miliony cestujících v letošním roce se bude Ryanair nadále soustředit na poskytování nejnižších cen v Evropě všem našim zákazníkům, a ne na tuto část 55 000 členů Prime,“ uzavřela Brady.
Z leteckých společností již předplatné využívá například konkurenční Wizz Air, k dispozici má hned několik programů. Programy zahrnují například slevy na letenky, zavazadla, propagační akce, bezplatný výběr sedadla či dokonce neomezené létání za pevně stanovenou cenu.