Nasimulují dvacet pět let provozu za čtyři měsíce. Bez tisíců tun betonu v podzemí by šla hala VUZ rychle k zemi

Výstavka poničených spřáhel a dalších komponent. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVýstavka poničených spřáhel a dalších komponent. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Na speciálním stavu se simuluje sjezd po Gotthardské dráze (až 28 promile) a brzdění na 60 km/h.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimír

Nerad bych se mýlil, ale vypadá to, že VÚZ je klenotem v koruně Českých drah.

Luděk

Zaujala mne citace pana generálního ředitele :
„Povrch se ohřeje až na 550 stupňů Celsia a celý zoranžoví.“

Každý, kdo někdy viděl ohřátou ocel potvrdí, že o oranžové lze hovořit až při teplotách nad 800°C. Při teplotě 550°C je barva černohnědá. Při běžném osvětlení změnu barvy při této teplotě ani nezaregistrujete.

Jan

Mně se exkurze líbila. Dověděl jsem se mnoho nového zajímavého, přišlo mi to dobře zorganizováno a náš průvodce i lidi na jednotlivých stanovištích mluvili dobře a se zaujetím. Jen oproti článku mám některé informace jiné, zřejmě nějaká nepřesnost ve výkladu nebo jsem špatně poslouchal: pružin pod zkušební halou je prý 3 300. Modrá kolejnice váží prý 50kg a kanál je v hale se zvedáky jen pod jednou kolejí.

W14

Dík za článek, dozvěděl jsem se z něj více, než ze samotné návštěvy areálu. Upřimně některá stanoviště jsme skoro jen prolétli.

Moje první dojmy byly zklamání, ale zpětně si říkám, že to až tak špatné nebylo, šel bych znova? Nevím, možná jo, protože bych se chtěl více porozhlédnout po Cerhenicích, ale zaměřením mi to spíše přišlo vhodnější pro školní exkurze, než pro opravdové fandy do železnice, ti ty informace už pravděpodobně dávno vědí a fotky jsou na internetu taky.

P.S.: Je to teda jen můj názor, tak pokud se to někoho dotkne, tak se omlouvám.

Svoje jméno něřeknu

Článek je super a vlastně shrnuje úplně vše zajímavé co bylo během návštěvy k vidění. Pokud si dovolím sdělit svůj názor na akci, tak pocit který převažuje je asi zklamání. Nejvíce mě asi mrzí, že na dva dny zavřou okruh, aby po něm mohli vozit návštěvníky v „nostalgii“. Jako pardon, ale opravdu jsem netoužil kroužit na okruhu stovkou ve vagónech s koženkou, jejichž „polidštěnou“ a také mnohem špinavější verzí jezdím stále celkem pravidelně v běžném provozu. Ohledně samotné prohlídky. Ukázky a exponáty byly vlastně minimální nebo žádné. To co vidíte v článku na fotografiích, vlastně ještě méně, je vše co… Číst vice »

Žbrdlík

Alespoň, že bylo omezení rychlosti na 30km/h s cedulí „Zpomal probíhající akce“ před nadjezdem ze směru od Sokolče. Z toho směru byl alespoň „ošéfovaný“ vjezd a výjezd na parkoviště u boční brány . Ten vjezd je za pravotočivou zatáčkou a pro řidiče krytý křovím. Za to palec nahoru i když toto omezení platilo cca 700m a za parkovištěm bylo již celkem zbytečné. Palec dolů za to omezení 30km/h ze směru od Ratenic co bylo před autobusovou zastávkou kdy toto omezení zrušila po cca 100m křižovatka do/z Cerhenic- Za dráhou. Pak již bylo možné jet kolem vjezdu na parkoviště k nadjezdu… Číst vice »

Elb

Nemohou dělat prohlídku hal v době, kdy dělají údržbu na kolejích nebo vedení, že tím ztrácí peníze?

Joe

Nemůžou, okruh jede 24/7 a servisní okénko mají jeden den v týdnu. A to z hlediska tlaku zákazníků jsou rádi, když je to alespoň půl dne.

Elb

A to odporuje tomu co jsem napsal jak?

Koumes

Když probíhá údržba, ani tehdy tam nemůžou pobihovat skupiny návštěvníků kvůli bezpečnosti. Natož aby jezdil vlak po okruhu.

Trumbera

No prosím. Vodovod bude. Tak ještě si postavit nějaké předávací kolejiště.

Tomáš

Jedna věc je pitná voda, druhá je stav příjezdové cesty – také podobně žalostný (úzká, rozbitá, bez chodníku… píšu jako člověk, který tam nezřídka jezdí). Ono vůbec celé tohle místo je jedním velkým konstrastem mezi zaostalým českým skanzenem a cizokrajnou modernou na kolejích.

Žbrdlík

Příjezdová komunikace je v pohodě. A na co na ní chodník? Tam není třeba, protože ten provoz tam je minimální. Není třeba všude budovat dálnice.

kolmix

Tam byl problém hlavně ten, že ona příjezdová komunikace nepatřila VUZ, takže s ní nemohli nic dělat.
Nicméně toto už by mělo být na dobré cestě, pokud vím, už proběhl (či probíhá) odkup a reko příjezdové cesty je v dohledné době v plánu…

none

Je nějaká možnost, jak si na mobilu prohlédnout všechny fotky z galerie? Na počítači je lze posouvat, na mobilu se vždy musím vracet na článek a prohlížet je po jedné.
Nebo dělám něco špatně?

Modré zábradlí

Po kliknutí na fotku se vpravo a vlevo (uprostřed výšky fotky) objeví šipky k listování galerií.

Lukáš

Tohle dělá, pokud máte adblok.

Luk

Nejdou mi posouvat ani na počítači (na mobilu se mi ZDopravy teď vůbec nezobrazuje, zatím nevím proč), musím je otvírat do samostatných listů. AdBlock nemám, mám jen protišmírovací doplněk Privacy Badger, nejspíš to způsobuje ten (stejně jako tu hlášku, že používám AdBlock).

Pedro72

Zajímavý paradox: znalostní ekonomika někdy fakt potřebuje tisíce tun betonu na stabilizaci 😉

Kubrt

Naše civilizace se bez betonu neobejde. Možná to dnes není úplně super sexy PR materiál, ale nikdo, kdo se na něj ušlebuje, by nechtěl, aby se stavebnictví vracelo do doby před betonem 🙂

Jiří Kocurek

A nejen na stabilizaci, ejhle kanalizační šachta!

ToMa

Železo by bylo lepší, seismické bloky by byly menší, ale cena vyhrává.
Celkem mě překvapuje, že je blok na pružinách. Už dost dlouho dobu je standard to dělat na vzduchu. Ale asi je to poplatné době vzniku.

Koumes

Řekl bych, že energie na průběžné udržování tlaku a vůbec údržba takového systému by byla docela drahá a ještě k tomu zbytečná.

vagonář

Zajímavé čtení.

Johnny

Super, reportáže máte sice jen párkrát do roka, ale vždycky zajímavé. Mohly by se objevovat i častěji! 🙂

jouda

Přičemž tohle se teď dalo zažít na vlastní oči a uši. 🙂 Bardotka jela s vozy kombinovanými, na nás vyšla 1. třída, takže ne koženka. 🙂

none

Těšil jsem se na rychlou jízdu, ale ta bude jen pro zaměstnance 😀

jouda

Bylo „jen“ 100 km/h na velkém okruhu, víc Bardotka nezvládne. Ale na vyhlídkovou jízdu to stačí. 🙂

Žbrdlík

Viděli jsme . Tři vozy. Jeden 1. třída, druhý 1./2. třída a třetí 2. třída. Co se však týče stroje…ZŽO 60. výročí vzniku a zvláštní vlak vede lokomotiva se zakrytou hvezdou. Místo T478.1008 měli použít T478.1010 NTM. Ta se alespoň za hvězdu na čelech nestydí.

Karel.

Postaveno za dob socialismu.

PvvS

Začátek 90. let neni naštěstí socialismus..

IGCT

Ale je, i když už bylo po režimu.

Elb

V roce 1990-1 neřídl většinu ekonomiky stát?

Joe

A to je jako špatně?

Radek

Výstavba byla započata 30. září 1960.
5. června 1963 byl okruh slavnostně otevřen.Pro upřesnění.

Žbrdlík

Teď jěště některým vysvětlit, že 1963 fakt není začátek devadesátých let :- )

Koumes

Jistě. Být ještě socialismus, tak tam netestují TGV, ale nějaké české, ruské či rumunské pokusy o lokomotivy a soupravy.

Žbrdlík

A odkudpak byla ta lokomotiva co drží rychlostní rekord okruhu v parní trakci, hm? Z ČSSR, CCCP nebo RO nebyla.