Narovnání D35 u Olomouce bude hotové o téměř půl roku dříve, stát za zrychlení připlatí
Stavba D35 Slavonín - Křelov. Foto: ŘSD
Řidiči by se po nové silnici měli projet už v listopadu 2025.
Řidiči by se po nové silnici měli projet už v listopadu 2025.
Dobrá zpráva!
Olomouc tímto přijde o světovy unikát- kruháč na dálnici.
Není na dálnici, takže to žádný unikát není.
Jenom v Česku je pak na 4proudových silnicích několik takových. Nemluvě pak o Francii, Španělsku…
U KO to uz není dálnice😉
Byl jste nekdy ve Velke Britanii? Nejspis ne, protoze pak byste dalnicni kruhace nepovazoval za unikat.
Např na konci D48 před mostem do PL.
To taky není dálnice, D48 končí exitem 70 a dál je to „jen“ I/48
Když polovina populace uvažuje stylem „Strécu, má to čtyři pruhe, tož to je ta dálnice.“
Je třeba dodat, že ono dlouhé zdržení zapříčinili sami obyvatelé obce Křelov. Měli stále připomínky k plánované trase kolem své obce a nebyli schopni se včas s ŘSD dohodnout. Přitom bylo zřejmé, že příprava této stavby v nové trase takové zdržení přinese. Raději si vzali uživatele budoucího obchvatu za rukojmí. Spravedlivé by bylo, aby sama obec a bývalí majitelé nyní dotčených pozemků byli finančně postiženi za ono zdržení stavby na výstrahu obdobným potížistům.
Aby bylo jasno, přibližně tuto variantu odsouhlasilo zastupitelstvo obce v roce 1996, aby poté MD a město Olomouc prosazovaly kratší variantu (viz shrnutí vývoje v odkazu). A nelze se občanům divit, že nechtějí dálnici za domem, i navzdory vlastnímu zastupitelstvu. Nakonec se dnes u Budějovic staví dálnice v tunelu.
https://olomoucky.denik.cz/zpravy_region/rondel-globus20071030.html
Na dohodu musejí být dva. A mělo by jít o něco rovnocenného.
P. S. co majitelé zahrádek a chat, z nichž cca polovina byla loni zlikvidována (hromadný odkup ve prospěch ŘSD proběhl v 5 + 6/2022, dohledatelné v KN)? Ti nebyli proti a „nezdržovali“?
spravedlivé by bylo, kdyby byly obce a majitelé dotčených pozemků na oplátku zase odměňování, když jim tohle jezdí za barákem. Pokaždé když pojedete autem kolem nějakého domu a budete prudit jeho obyvatele hlukem svého auta, tak mu hodíte do kasičky. To by bylo spravedlivé.
To poslední souvětí se mi nelíbí, nepatří do dnešní doby..
Vážený, nevíte o tom vůbec nic!! Ten obchvat by byl dávno hotový, ale pár ,,borců “ (to nebyli Křelováci!!) si ,,včas“ koupili velmi levně pozemky , přes které nyní vede přivaděč ke Globusu. No a ty pozemky potom draho prodali státu, jako stavební parcely!! Ti majitelé těch koupených pozemků rozhodli o tom, jak ta cesta povede!! A potom se to svedlo na Křelováky, že dělají potíže!! Ten velký rondel měl být původně v místě, kde se nyní ,,ohýbá“ dálnice ke Globusu.
16 let provizoria? Strašné. Ale jakmile EU omezí dotace na dálnice, v Čechistánu se začnou dálnice budovat vražedným tempem. Naštěstí zrovna ta D35 je jedna z mála dálnic, do které má ještě smysl rvát prachy daňových poplatníků.
To ‚omezeni‘ je jen o tom, že se to vypisuje na 10 let a pak si někdo musí říct… I když to, že ještě někdo nemá dálniční síť hotovou je asi trochu překvapí.
Člověk by čekal, ze to bude vybrané do měsíce a v září se muže stavět. Doposud největší dálniční zakázku vypsalo ve středu ministerstvo dopravy. Stát hledá dodavatele, který postaví 35 kilometrů dálnice mezi Svitavami a Mohelnicí formou PPP projektu. Vítěz obří veřejné zakázky s odhadovanými náklady 35 miliard korun by měl být znám do dvou let.
Muže mi někdo vysvětlit ty minusy? Dobře připraveny projekt s jasne měřitelnými kriterii pro vyhodnocení opravdu není problem vyhodnotit skoro okamžitě.
Takto by měl stát urychlit všechny stavby. Žalostné je napojeni Rakouska.
D52? To už nemá cenu ani začínat. Raději rychlotrať na Znojmo.
Když už to Rakušané dotáhli až k hranicím? To je takový problem postavit poradny most?
Chválit není co, už to mělo být dávno hotovo a né to tam nesmyslně objíždět
Tleskat a chválit se má až když je opravdu hotovo,,,
A tleská a chválí tu kdo?
Já četl článek o tom, že je s dodavatelem domluveno zrychlení prací.
Všechny cesty vedou do Křelova… To už jim nemohli tu „státku“ píchnout v souběhu s D35 a původní těleso dálnice rozorat?
Nebo nechat původní že… ví někdo k čemu tam zůstává to R Olomouc – Křelov?
Nadměrný provoz zemědělské techniky na staré silnici. Například při žních je to opravdu traktor za traktorem. Pamatuji že v roce 2014 bylo nějaké sčítání a od Motorestu Zlatá křepelka, okolo Břuchotina ke Křelovu, tam za 24 hod. projelo 1552 traktorů s vleky, návěsy nebo podmítáky a 38 ks kombajnů. Mezi traktory i kombajny byla počítána i pásová technika pro zemědělství.
Spíš je riziko, že by provoz od dalšího sjezdu jezdil přes okrajové části Olomouce, což v kombinaci s plánovanou výstavbou mohlo ucpat křižovatky.
ještě se bude hodit, stačí kamion položený napříč oběma pruhy…
16 let? wtf?
Délka pobytu sovětských vojsk v ČSSR = 21 let, čili 1 furt.
Není 21 let jednotka dočasnosti?
Tak v Bosonohách u Brna jezdí denně 20 tisíc aut, mraky kamionů a nikoho to netrápí…
Na 3.pruh D1, který tato obec supluje se čeká 20 let a v této době už byly potřeba pruhy 4 jako před Prahou.
Tady se neděje nic.
https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/D1/d1-01191.c-brno-centrum-brno-jih?filters%5B%5D=StavbyRealizace
Právě že se děje a přijde mi logické začít s křižovatkama.
No, jezdím tam denně a kolem Bosonoh se na D1neděje nic…
Jen v Bosonohách teď spravovali kousek asfaltu.
I ty 3 pruhy budou málo.
Ten 3.pruh D1 jsou teď Bosonohy a dálnice je plná. 😀
O kolonách nerozhoduje počet pruhů, ale kapacita uzlů.
Mělo se dít už 2010, kdyby to Bárta tehdy nezasekl. Ano, stálo by to asi víc, než za kolik se to soutěží nyní, ale už to mohlo přes 10 let šetřit prostředí.
Když si tam volite populisty, zloděje a borce a co jsou pak třeba v 16 organizacích… Za všechny vaše problémy nemůžou jen lidi z Prahy.
tzn. ODS ?
Ekologové, úředníci, soudci ti všichni se živí těmi nekončící
mi průtahy…
Není v Bosonohách zákaz tranzitu?
D 22,5? Tak snad alespoň mosty jsou připravené na budoucí rozšíření…
Nevím, proč to není normální dálnice a nerozšířila se i ta první etapa…
Protože zbytek dálnice až k Mohelnici je 22,5?
A měl bz zůstat navěky? U dálnice, na kterou se přeleje provoz z přetížené D1?
Z logiky věci by vyplývalo, že se původní Rychlostní silnice Olomouc – Mohelnice přestaví na plnohodnotnou dálnici. Zejména z Vámi zmíněného důvodu dostavby D 35 a také čtyřpruhového přivaděče od Zábŕeha.
Ale v projektech ŘSD prozatím nic takového není.
Věci jako D21,5 D22,5 a možná D24,5 by měly být zakázány.
Tak to je 18 tisíc vozidel denně, kdyby každý ušetřil ztracený čas v ceně 50 kč tím, že nemusí čekat v koloně?
Hmm to je 900 000 Kč denně, tedy se to urychlení zaplatí velice rychle. Teď ještě dodržet kvalitu a konečně ta ostuda s kruháčem zmizí.
No a stejný kruháč na čtyřproudové silnici se plánuje u Jičína (u Úlibic) u nového napojení na D35. To opravdu nepochopím….
To člověk má chuť si to jít poslechnout osobně od toho co to navrhl.
Tak trošku lžete! D35 a I/16 se mají spojovat pomocí mimoúrovňového motýlka.
Na I/16 v Úlibicích existuje kruhák na křížení 16/35 už dvacet let – dojde k jeho přesunutí a přestavbě na turbokruhák, po kterém už ale bude jezdit polovina dopravy, co dnes, protože doprava na I/35 se přesune na novou D35!
Hm, kdyby se na každém obchvatu či nově postaveném úseku dálnice vybíralo patřičné mýto od kamionů (i aut), byly by tyto stavby velice rychle zaplacené. Bohužel si sami ubližujeme nízkým mýtem a různými úlevami pro kamiony, které jezdí zdarma přes centra obcí. Bohužel jsme hloupí, okrádáme sami sebe a i naše potomky.
Za blbost se platí…