Národní technické muzeum získalo do sbírek nákladní vůz Wap na přepravu uhlí

Nákladní vůz Wap pro Národní technické muzeum. Foto: Sev.en EnergyNákladní vůz Wap pro Národní technické muzeum. Foto: Sev.en Energy

Historie této řady vagónů sahá do 50. let minulého století. Veřejnost uvidí vůz během léta.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

Jeden Wapík je jako plivanec v moři. Chtělo by jich to 20 a 556o k tomu.

Kubrt

Historie těchto vozů sahá ještě mnohem hlouběji https://www.k-report.net/clanky/80-let-vozu-rady-wap/

Miroslav Zikmund

Vůz tohoto typu je možné vidět ve filmu Ostře sledované vlaky z doby II. světové války …

Petr

Tak ona přítomnost OOt Saarbrücken, za války na našem území je jen neprokázaná. 😀

Vašek

Co je ve filmu, není,, směroplatné“, ve válečném filmu jsem viděl např, 433o, 475.1, tj lokomotivy vyrobené po válce. Filmařům je to jedno a u vozů ještě více.

milan

Tu fotku pořídil debil?

Josef Král

Proč debill? Co je na ní špatné?

Jussi

Asi proto, že na ní není vůz pořádně vidět a prase má půl čela mimo snímek… ale stejně si myslím, že to není důvod nazývat někoho ze Sev.en-u debilem, když ho nejspíš focení nezajímá a jenom cvaknul, aby byla fotka pro PR…

milan

V tomto příspěvku je to v podstatě napsáno. Jen doplním, že v dobách dávno minulých kde pojem jako PR v českých zemích nebal tak známý, měly podniky odpovídajícího významu tzv. propagační oddělení, kde většinou pracovali skuteční odborníci, kteří krom dokumentace, propagovali podniky navenek a Ti by nikdy něco tak strašného nevyprodukovali.
A snad ještě, je skvělé že zástupce této stěžejní řady vozů bude v nějaké formě zachován, ale co takové odklizové lokomotivy 27Em a hlavně 26E?

Kalanis

Autor toho příspěvku je nejspíš z fotoinkvizice na ŽelPage.

kakov

proč?

Marek Kováč

„Nákladní vůz bude vystaven zatím bez oprav…“

Ono NTM už něco vystavilo po opravě? 😀

Šulu

Chvályhodný počin! Tady na Ostravsku byly Wa všudypřítomné a odtahaly pomalu půlku revíru. Muzejní zachování si opravdu zaslouží.
Ovšem na vykládce jsem je neměl rád. Ručně tahat speciálním hákem za klapy, které byly na volno aby „foukači“ mohli trubkou se vzduchem vyfoukat nalepené zbytky uhlí a pak zajišťovacími klepety klapu přichytit k lety a tíhou zkřivené skříni… Oproti vozům Falls, kde klapy drží otevřené a zavřené se zajistí jen samosvorem, byla vykládka stejného množství uhlí strašná dřina.

Vít

Tak se všichni naposledy podívejme jak vypadá, protože na 90% opět bude platit na tomto webu už pomalu zlidovělé přísloví „Co NTM schvátí se na koleje už nikdy nevrátí“…
Skočí to bůh ví kde na dešti a bude korodovat než se rozpadne.

Marian

Bude to reznout, vy tupci 😀