Národní technické muzeum zbuduje v chomutovském depu dvě nové haly
Depozitář NTM v Chomutově. Pramen: NTM
Aktuálně se projektují nové haly a rozsáhlá úprava kolejiště. Celkově výše investic přesahuje sto milionů korun.
Aktuálně se projektují nové haly a rozsáhlá úprava kolejiště. Celkově výše investic přesahuje sto milionů korun.
Tak snad bude v hale žabotlam, škoda aby shnil venku
Depozitář v Chomutově je super, za mě lepší než klasické muzeum – právě proto, že tam jsou některé lokomotivy v původním ( „nálezovém“) stavu.
A teď tu o třech oříškách dědečku pohádkáři.
To se tak dobře čte, že to nemůže být pravda. Všichni víme, jak to dopadne. Studie, pak posudky, odvolání, podání námitek na výběrko a celé to bude stát tolik, že se nic nepostaví, bude to stát krk šéfa NTM..
Nechci malovat čerta na zeď. Ale žijeme v česku – tak to známe..
„Nechci malovat čerta“
Ne, vy jste rovnou urazil celý národ.
Parádní, jak se v NTM snaží a systémově pracují na sbírkách. Držím palce, ať to dotáhnou do konce.
Řekl bych, že ta investice souvisí i s nutností přesunout někam to co je v depozitáři v Čelákovicích, protože ten brzy přijde o vlečku. Ta je totiž zapojená do tratě, která bude nahrazena přeložkou.
V Čelákovicích už nic není, to jste několik let zaspal :-). Osobně považuji zrušení vlečky NTM v Čelákovicích za kravínu, ale jde fakt o rozhodnutí NTM, protože vlečka měla i po předložení tratí zůstat zachována. Jenže NTM tuto vlečku bůhvíproč nechtělo (vlečka by byla moc dlouhá, Chomutov nám stačí,…), smysl to nedává, ale vedení NTM i přes protesty kurátorů bylo naprosto neoblomné.
Tohle je moc dobrá zpráva. Exponáty, a také region, si rozvoj a důstojné prostory zaslouží.
Na to prachy maj, ale aby najali nekoho s prachovkou, kdo ty masiny obcas vycisti, tak na to nemaj
Zvedni telefon, zavolej a s chutí do toho.
Může mi někdo znalý říci, proč parní lokomotivy na fotografiích mají demontovaný klikový mechanismus a rozvod ?
Protože mají kluzná ložiska mazaná tlakovým lisem, nebo maznic. Při posunu by se mohla ložiska zadřít.
Zkuste si něco nastudovat.
Tak skoupý na slovo? 🤨
Ojnice a výstředníkové tyče se sundavají kvůli snadnému pohybu trvale odstavené lokomotivy. Takto se parní lokomotivy přepravovaly studené i po železnici v nákladních vlacích. Samozřejmě se dá posunovat i se studenou parní lokomotivou i s nasazenými ojnicemi a výstředníkovými tyčemi, ale válce a šoupátkové komory se musí odvíčkovat a ručně promazat olejem. A samozřejmě tyto válce a komory nesmí být zarezlé, aby nedošlo k vážnému poškození lokomotivy při pokusu o posun s lokomotivou. Rozhodně pokusy o posun s nasazenými ojnicemi a výstředníkovými tyčemi tedy nejsou dobré ani u dlouhá léta odstavených lokomotiv pod střechou, neb i tam dochází ke kondenzaci… Číst vice »
Ale s exponáty se nehýbe a i kdyby, tak nápravová ložiska jsou také kluzná. V Cite di Train v Mylhůzách mají exponáty lokomotiv kompletní a hned to vypadá jinak. Tady to připomíná kovošrot.
Rozdíl mezi depozitářem a muzejní expozicí byste pochopit mohl, není to tak náročné na výši IQ :-).
Jako že v depozitáři to může chátrat a postupně se rozpadat ? Promiňte, ale stav mašin v depozitáři je ostudný.
Nic se tam nerozpadá, vůbec netuším, jak jste na to přišel.