Nařízení o mzdách řidičů se měnit nebude, otočil Babiš. Narychlo se sešel s odbory
Autobus v barvách dopravce Arriva. Foto: Arriva
Premiér Andrej Babiš přes noc změnil názor na nařízení vlády, které od loňska zvyšuje mzdy řidičů linkových autobusů. Zatímco včera
Nikdo dosud neřekl , že mzda je vždy problém vlastníka a ne státu. Pomohly by tabulkové mzdy pro všechny řidiče včetně.
babiš to prý vůbec neřekl a prý to všechno rozjeli odbojáři aby se zviditelnili. A ten ubytek cestujících je podle řidičů zaviněn dotací na autobusy, že dotovaný a koupený autobus nesmí jezdit tam kde to kraj nepovolil.
Co tam pletou přesčasy? Neměli by lidi dělat tak jak mají a mezi směnami mít řádný odpočinek a třeba taky rodinný život? Mzda má být dost vysoká už za základní hodiny pracovní doby a ne to honit přesčasy.
Spíše je otázky využítí autobusů v čase a jejich obnova dle mého názoru nepřiměřeně krátké době vzhledem ke stavu ujetých kilometrů. Dalším faktorem je úbytek cestujících na dotovaných linkách, takže by stálo za otázku, zda by se některé spoje a linky neměli rušit a dále zkvalitnění komfortu cestujících v autobusech.
Dnes v jižních Čechách jezdí malí dopravci pro firmy, turistické linky (např. Jandová – vodácké autobusy, cyklobusy, skibusy) i nějaké pravidelné linky bez dotací (např. Stibus České Velenice-Třeboň – České Budějovice), ale v dotovaných spojích ubývají cestující, takže je spíše chyba u zadavatele.
Dalo se čekat…