Napřímení a zvýšení rychlosti. SŽ má zelenou pro další vylepšení alternativní trasy Praha – Brno
Trať 250 v úseku Kuřim - Tišnov. Foto: Správa železnic

Trať se v terénu posune o sedm až 19 metrů, což umožní zvýšení maximální rychlosti z dnešních 100 km/h na 160 km/h.
A opet ten „posun o sedm až 19 metrů“, ktery tu uz nedavno v podobnem clanku jednou byl. Takze nikde se trat neposune o min nez 7 metru? To se asi tezko napoji na obou koncich na stavajici trasu…
Jaké jsou (ne) výhody jednoho ostrovního nástupiště oproti dvou vnějším. Tady se bude rušit a zrovna tak v Dolních zalezlých u Ústí NL.
Az 160 hm/h je krásných .. jen umělecký dojem kazí cebinska esicka na 105 km/h
19 metrů… A není to málo Antone Pavloviči?
Je ale na víc nemáme. 🙂
Já bych SŽ zavedení nickoleného provozu zakázal, pokud neudělají aspoň 100 km najednou. Takhle salámově bude na trati 250 rozkopáno ještě dalších nejméně 20 let.
Brno-Přerov 84 km. Nemáze zač.
Jááj, a já se těšil jak v roce 2027 využiju tu regiojetovou Vysočinu a on bude nickolejný provoz. A vím, že je velká šance, že ty Pesy nevyjedou načas, ale on by Jančura někde něco hezkého vyhrabal aspoň první půlrok, aby se blejsknul.
A co na to Patrik? Tomu to nevadí?
Nebude na to velká EIA, takže spolky nemohou být účastníkem stavebního řízení.
Tu Čebínskou zastávku by mohli posunout o kus k centru, ale to se asi nestane.
Tahle trať si přímo říká o naklápěcí techniku, která by tady přinesla znatelné zkrácení jízdních dob. Proč naklápěcí soupravy MD ve výběrovém řízení nepožadovalo?
Jako určitě je to jedna z nejvhodnějších tratí pro klopidla v Česku, ale nejsem si úplně jistý, že je vhodná. Tušíte kolik minut by to ušetřilo? A kolik by to stálo?
Sehnat naklápěcí soupravy by bylo náročné a drahé
Sehnat jednak, udržovat druhak
Blázníte?? Jaký že je momentálně ve světe dostupných jednotek s FUNKČNÍM naklápěním, na 25kV a v takové nějaké kapacitě co okolo Brna potřebujeme? Anebo až do Prahy, aby to teda potřebovalo ještě i ty 3kV?? To teda nebude „off the shelf“, takže si na to skoro určitě počkáte, a s nějakou „obrovskou“ sérií jako 10ks tak to vás rovnou vyženou…
V Japonsku je pořád sází jak Baťa cvičky, pro Evropský trh vyrábět umí taky…
A aby tyhle investice měly smysl, co takhle udělat přeložky od KH do HB? Je to potřeba jako sůl
Tam je v plánu VRT pro vlaky na Prahu a pro spojení samotné KH a Kolína s HB to nemá šanci ekonomicky projít.
Ty přeložky by byly tak rozsáhlé, že je lepší postavit novou trať. Takže tam bude VRT.
Myslíte kompletní novostavbu KH–HB, možná s využitím stávajícího umístění nádraží v Golčáku? Na regionální dopravu takovýhle megaprojket nedává smysl a na dálkovou nebude dávat smysl až bude stát VRT (a o moc dřív by stejně nebyl)
Škoda, že nikoho nepadl tunel pod Čebínským kopcem.
To asi napadlo každého, ale to by rekonstrukci výrazně zdražilo a určitě poslalo do EIA.
Co to je za pičovinu?
Samozřejmě, že napadl. Ale už před časem neprošel. Studie byla tenkrát nakreslená…
A znáte důvod neprojití?
A vcelku jako proč, když odhlédneme od zdržení s EIA tak jestli se dá dosáhnout „až“ 160 (takže bez naklápění něco jako 140?) s mírnýmy posuvy stávající tratě tak je to „mnoho problémů pro nic“…
Oni tam sice ještě nějakou dobu budou jezdit rychlíky a semtam třeba expresní vrstva ale dlouhodobě se tyto přesunou na VRT a tam zůstane příměsto a náklady… takže většinou max. 120 a rychlejší spoje se mezi tím budou dost obtížně protahovat (protože kapacita je nejvyšší při stejných/podobných rychlostech).
To si ten tunel nechte někam kde udělá lepší službu…
Částečně si sypu hlavu na popel… bude to 110, místy (cca.4km) 140 a klopidlo… by možná v jednom bodě dosáhlo 160, kdyby ho tam ovšem někdo poslal. 120ka by byla lepší…
Caaaaaaaaaaaaaaaajk!!!