Náplavky patří všem. Nové cedule mají uklidnit spory mezi chodci a cyklisty, zobrazují i „kobky“
Nové infotabule na pražských náplavkách. Foto: TCP

Kampaň reaguje na "rostoucí nepochopení" mezi cyklisty a chodci.
Kampaň reaguje na "rostoucí nepochopení" mezi cyklisty a chodci.
Ohledně náplavky výzvu k ohleduplnosti vítám. Jak ze strany cyklistů, tak ze strany chodců. Najdou se bezohledné skupiny chodců (když dav turistů čekající na loď zabere celou šířku náplavky), i bezohlední cyklisté (když tam kolem chodců projíždějí moc rychle moc blízko).
Ale myslím si, že velká část chodců i cyklistů ohleduplní jsou (skoro každý cyklista je někdy i chodec!) a v rámci možností se vzájemně snaží respektovat.
Značky hezké, ale nevím jestli k čemukoliv budou. Potýkáme se totiž s epidemií arogance a bezohlednosti a to všude. Všichni mají „svý práva“, ale zapomněli že k ni patří taky respekt k „pravidlům“ a „právům někoho jinýho“. Ano, výtky, že chodci kašlou na svět kolem sebe a je jim za těžko udělat místo na rovném pruhu pro cyklisty beru. Na druhou stranu se ale neustále setkávám na jakémkoliv sdíleném prostoru (typicky třeba stezka podle Vltavy v Libni) s pocitem cyklistů, že je jejich svatý právo tam svištět 30 hlava nehlava bez ohledu na kohokoliv jinýho (kočárky, děti, běžce, chodce) a… Číst vice »
Jednoduché řešení je takové, že Praha další postaví stezky vyhrazené pro cyklisty. Prakticky jediná použitelná bezpečná stezka v Praze je podél Vltavy v Podolí a pak z Karlína do Vysočan. Takže se nelze divit, že je tam tolik cyklistů, když těchto asi 30 km je jediná nějak použitelná infrastruktura na jízdu na kole v Poptávka by přitom byla, a dost veliká. Dnes jsem na štvanické lávce během cca 10 minut potkal cca 80 cyklistů. To je jeden cyklista každých 8 sekund
Dobře použitelná cyklostezka je i podél Vltavy a Berounky ze Smíchova až do Radotína 😉
Ona to sice není tak úplně omluva bezohlednýho chování, ale faktem je, že prostě chybí infrastruktura. Sdílená zóna je pakárna. Chtít „svištět“ 30 není ze strany cyklistů až tak přehnanej požadavek.
Já jsem to vyřešil tak, že jsem se na kolo v Praze vyprdnul, protože to bylo akorát pro zlost.
Omluva to není, ale vysvětlení celkem jo – lidi, kteří by chtěli jezdit bezproblémově a vstřícně k ostatním, pražská anticykloinfrastruktura od používání kola vesměs odradí. Zbydou vyznavači adrenalinu, pár hodně motivovanejch, tkeří si pečlivě vybíraj trasy mimo provoz i za cenu velkých zajížděk a tak nejsou na podobně exponovaných místech moc vidět, a kurýři…
Průjezd pěší zónou může fungovat, viz Náměstí Republiky kde dav stíhá obtékat tramvaj jedoucí 20-30 po koleji, těžší to tam maj řidiči aut když chtějí sjet z kolejí.
Na náplavce byla podobná idea, z cyklofondů zaplatit vyznačený pruh pro průjezd, jenže následovalo odstranění značení.
Chtít garanci že pojedu na tempomat přesně 30 a nezpomalím je přehnaný požadavek, chtít plynulé obtékání davem při rychlosti cca 20 může při dobrém značení(přiznání koleje) fungovat.
Kolečkáři jsou podobní agresoři jako rusáci. A stejně jako oni si to vůbec neuvědomují.
Větší blbost jsem už dlouho nečetl
Na kole už dlouho zásadně jenom po nábřeží, bohužel. Prostě je potřeba ten úsek mezi Rudolfinem a Vyšehradským tunelem nějak protrpět radši mezi auty/tramvajemi…
A nebo jet po smíchovské straně, kde je od léta nová cyklostezka,podél Strakonické a mezi kampou a železničním mostem je tam celkem dobře použitelný cyklopruh.
To sice ano, ale kudy objet Kampu? Všude davy, kostky…
Na Kampě je aspoň v části parku podél cesty vyježděný singletrack, po kterém se největší davy dají objet ..
Celá diskuse je krásná ukázka, jak dobře funguje metoda „rozděl a panuj. Auta zabíraj drtivou většinu prostoru v ulicích, naprosto neúměrnou svému přepravnímu výkonu, ale zastáncům jejího nesmyslného zvýhodňování se daří odvádět pozornost tím, že proti sobě (i tou infrastrukturou a tím, že si na ni na kole troufnou převážně lidi s kladným vztahem k riziku a zoufalí kurýři s jídlem otročící platformám, které je velmi chytře tlačí k asociálnímu chování, které jim naoko zakazují) ženou lidi na kolech a lidi jdoucí pěšky. Takže ti se pak vybijí na sobě navzájem a nevnímají, že ten akutní nedostatek prostoru, ve kterém… Číst vice »
Ano, přitom by nahoře nad náplavkou stačilo provoz zjednosměrnit a v druhém směru udělat oddělenou cyklostezku a bylo by hotovo 🙂
I vy zlobivý šikanátore autíček
Přesně tak. Zjednosměrnit nábřeží mezi Výtoní a Rudolfinem a druhý směr předělat na obousměrnou cyklostezku. Jsem si jistý, že by denně přepravila více cyklistů než kolik lidí tam jede autem. Nechápu, že doteď nebyla odvaha to udělat. Totéž most Legií, kde byl měl být zákaz vjezdu úplně (s výjimkou izs). Ty chodníky tam jsou tak přecpané, že je to ostuda.
A ještě udělat jednosměrku od Národního divadla v každém směru opačně, aby to celé nebylo průjezdné.
Což je přesně problém náplavek. Chceme po nich strašně moc, funkce, který se v tak úzkým prostoru vzájemně v podstatě vylučujou. Plus akce, kterýma ji párkrát ročně uzavřem úplně. Do toho tam trváme na povrchu, kterej to ještě silně zhoršuje a pak se strašně hádáme o tom, kdo je tam bezohlednej (ve skutečnosti tam takoví jedinci jsou (a při těch počtech jich zákonitě není málo) mezi těmi, kdo jdou pěšky i těmi, kdo tam jedou na kole). Skutečnej důvod problémů je přitom nehostinnost prostoru nad nábřežní zdí a naprostá absence ochoty ho řešit líp. Včetně třicítky, charakteru povrchů, atd. jasně… Číst vice »
Nahore na silnici jsou taky cyklo-pigtogramy a jezdim tam na kole v pohode, nikdo nenuti jezdit po naplavce.
V pohodě ? Takže stojíte taky v koloně směr palačák ?
Nebo agresivní řidiči, co nevydrží jet chvíli za cyklistou a dělají šílené věci od předjíždění přes tramvajový pás po vytrubování. Vyton- Palackého n. i Mánes-Žofín.
Jj to tam je normalka. V pripadech vetsi agrese jsem uz ridici na cervene zatukal na zrcatko a zjistoval, jestli mu tech pet sekund stani navic za to stalo
Když zazvoní zvonek, začnu se rozhlížet, kde ten cyklista je a kam mu mám uhnout. Když cyklista huláká, abych mu uhnul, nereaguju. Ne protože bych nechtěl, ale protože, coby zavilý samotář, pokřikování druhých nepovažuju za adresované mně a mám smyslové bloky vycvičené jej nevnímat. Navíc mám často v uších sluchátka a pokřikování i zvonek tudíž neslyším. Díky tomu jsem se již mnohokrát stal terčem často velmi nevybíravých útoků cyklistů. Cyklisté se dožadují, aby se k nim automobily nepřiblížily blíž než na 1,5 m, ale oni sami téměř všichni jezdí okolo chodců velmi těsně. A pokud mě předjede cyklista rychlostí 40… Číst vice »
Nestandardní dopravní značka v duchu lidové úřednické tvořivosti, která v tomto případě ani nic neřeší. Příznačné.
To je infotabule.
Infotabulím pro účastníky provozu se říká dopravní značky a jejich podoba a použití jsou regulovány.
V článku bohužel ani náznakem nezaznělo, pro koho jsou určeny dva hladké pásy, na které se stahují všichni, kdo se po náplavce pohybují.
Hladké pásy byly zaplaceny z peněz na rozvoj cyklodopravy, byly ny nich i piktogramy kola, ale záhadně najednou zmizely. Ideální situace pro nedorozumnění a pro konflikty.
Celá tahle náplavka s tím řešením je na fekálie. Odpovědní to nechtějí řádně vyřešit. Vytvořit cyklistům rychlý kvalitní odděleny a pro všechny lidi bezpečný koridor.
Stačilo by málo. K hladkým proužkům doplnit bílé pruhy z barvy, jako jsou na silnici, aby bylo jasné, kde je místo pro kola a kde je chodec hostem.
Jenže pak by nevznikaly konfliktní situace. A to se v Praze nehodí.
Jenže na náplavce právě takové místo není, nikdo tam není více nebo méně hostem, je to sdílený prostor. Hladké proužky tam jsou pro pohodlnější jízdu, ne pro přednost nebo vyhrazenost.
Většina lidí to chápe, když někdo na kole jedoucí přiměřeně pomalu cinkne, lidi uhnou, ale samozřejmě ti co chtějí rychlost a přednost tam dost naráží. Také už jsem tam zažil velmi vulgární neomalené nadávky. Asi fakt tu tlačenici na farmářských trzích dotyčný hodlal projet sprintem a „kreténi se mu tam pletou do proužku“, přitom je to místo, kde je problém projít, natož tedy projet na kole.
Na náplavce takové místo je právě na těch rovných proužcích, které se dělaly z peněz na cyklo. Chodci mají dost místa na zbytku náplavky. Pokud ji Praha 2 nezabere komplet na akce typu Auta na náplavce.
Totéž v menším prostoru:
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/497607862_10238429335579078_7263101111428073620_n.jpg?stp=dst-jpg_p526x296_tt6&_nc_cat=110&ccb=1-7&_nc_sid=aa7b47&_nc_ohc=CSvptD96n5kQ7kNvwHAXMRU&_nc_oc=Adk–15DfkjkyHhP0rc14ilt54iXJhmdixUg4CcJ5U1SQOPIz3liMdx1QCUOLMSSjhGVD4tSIAAffZlnwPuJnY0U&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-prg1-1.xx&_nc_gid=vBXCjUsUWE3yYzwLH2abHQ&oh=00_AfKJjU12MMurUFqpa9gP5Bk5RPNeBG0vjnNVN60WL-Q0DA&oe=682AB0E6
Jako cyklodopravní koridor je to na hovno. Úplně. Znova opakuju, té podél Vltavy zcela logicky je největší poptávka po rychlé cyklodopravě. Čili je třeba tam udělat cyklodálnici. Nikoliv vést ten proud cyklistů něčím, jako obytnou zónou. To nechápete, jak je současný stav absurdní?
Máme snad někde dálnici přímo zaústěnou do obytné zóny, s tím, že se v té OZ řídící i chodci ohleduplně domluví???
Podle mě by to nestačilo. Když prih vede mezi nálevnou a zahradkou,. To by museli zrušit hospody, posezení a veškerou zábavu, co na náplavkách je. Minimálně by museli kolem hladkého aspoň 3 m širokého pásu vystavět ohrady, nebo jiné zábrany.
Cyklisti nemusí jezdit po náplavce. Stačí jim nahoře vyhradit a stavebně oddělit jeden pruh. Samozřejmě se zákazem parkování, stání a zastavení (okamžitý odtah a pokuta) a zakázem vstupu chodců.
Pokud uz musim oblasti nejak projizdet, tak vzdy jedu radeji po silnci, i kdyz postavat v kolonach je taky zazitek, ale i tak mi prijde pohodlnejsi popojizdet mezi auty nez mezi chodci na naplavce a myslim si ze vetsina chodcu a cyklistu by byla vdecna za bezpecnejsi cyklopruh na silnici nez za nejakou smisenou zonu na naplavce…
Co kdybychom natrasovali cyklodopravu přes hřiště?
Nebo pěší po dálnici, s tím, že napíšeme, že je to smíšená zóna a všichni budou ohleduplní a slušní?
Proč není v Praze doposud žádná cyklistická dálnice?
Proč skrz prahu nevedou cyklostezky a vyhrazené pruhy o velké kapacitě s solidní přednosti paprsčitě přes centrum?
Jak hodlají dopravní plánovači řešit poptávku po cyklodopravě a její podporu politiků, když doteď nejsou ochotni ani politici ani dopravní plánovači vybudovat přes Prahu cyklomagistrálu. Ta zcela logicky musí vést podle Vltavy a nesmí být omezována pěšími, bruslaři, hrajícími si dětmi, parkujícím zásobováním, MHD ani auty. Ani schody a cedulemi „sesedni z kola“. Podle Vltavy proto, protože je to jedna z mála tras vodorovně. Obdobně jako na SMV nesmějí nemotorová vozidla a pěší. Jako na pěší zóně se nemají omezovat pěší a na chodníku se nesmí jezdit. Chcete-li, navážení pražští politici, cyklodopravu, musíte jí vytvořit kvalitní prostor. A to teda… Číst vice »
Akorát bruslaře dle zákona těžko vyndáte s omezením na cyklostezku. Zase tolik to nevadí, když je není problém předjet.
To musí mít cyklostezka aspoň 5 metrů šířku. Tady máme v Praze několik kilometrů dlouhou dálnici s obří poptávkou, ale parametry má jak vokreska třetí třídy s přejezdy s kříži a skrz obytné zóny pro desítky tisíc aut.
Obcas jo, obzvlast kdyz jedou prostredkem a maji v usich sluchatka… Ale zase jsme u te ohleduplnosti a vnimani toho ze tam clovek neni sam
Jezdím pravidelně na kole do práce. Náplavkou na Rašínovým nábřeží a Dvořákově nábřeží se ráno (cca 6:30) dá projet plynule – sem tam běžec/chodec. Objedu v klidu druhým pruhem. Odpoledne jezdím jen po náplavce na Dvořákově nábřeží, protože jediná moje alternativa je přes nábřeží Kapitána Jaroše a mezi tolik aut se mi nechce riskovat. Na Rašínovu náplavku už nejezdím, nedá se to, a jezdím vrchem s auty. Ty hladký pruhy na náplavkách jsou jak magnet na chodce! Opravdu! Běžte se podívat sami a uvidíte. Chápu, že je to prostor pro všechny a respektuji lidi, kteří se nepodvolí nátlaku cinkání a… Číst vice »
Naplavky (ty mezi Vytoni a Manesem, ale casem to bude i od Rudolfina ke Stvanici stejne. A nepoucitelna Praha neco podobneho chysta u filharmonie) maji jedine reseni. Nehrat si na to, ze se tam muzou vsichni vejit a pro lidi na kolech projizdejici skrz udelat kvalitni a lakavou infra nahore na nabrezi. Stejne jako to dela Pariz, naplavky jsou odpocinkova zona, tam ma mit cenu na kole zajet, jen kdyz tam na nem mirim. A samozrejme ho mam ten kousek do cile dovest, kdyz tam bude moc lidi. Nema to byt utociste, kam me provoz nahore vyzene, kdyz tam vubec… Číst vice »
Přesně. Jestli mají náplavky být oddešištěm, nemůže je protínat žádná cyklotrasa, nebo dokonce cykloprih. Nikdy to nebude fungovat, ani kdyby se to vyznačovalo sebelip, a porušování hlídalo, buzerovalo a pokutovalo
Nahoře na ulicích kvalitní asfalt a kvalitní přednosti.
Žádnej pumpička mě nebude na pěší trase prohánět. I kdybych se měl do něho trochu opřít.
Přesně tenhle arogantní přístup tvoří problémy. A prý že je chyba na cyklistech….
Jojo, to že se chodec zastaví a neuskočí, je arogantní přístup
Jenže tu nenávist živí kreténi, kteří trasují cyklodopravu skrz odpočívající davy.
Mně by stačilo, kdyby se člověk nemusel bát, že ho tam každou chvíli někdo sejme. S cyklisty většinou nemám problém, ale to, co se vydají na natřískanou náplavku, kde se ideálně rozjedou vysokou rychlostí a zarytě neuhnou z toho proužku z hladkého kamene, ty bych hnal. Uhnout se jim nechce, asi by to moc drncalo, ale rádi mi řeknou, jakej „borec“ jsem. Proto bych poprosil o ohleduplnost hlavně cyklisty, nikdo vám nemusí uskakovat z vaší trajektorie, nejste na dráze, je to sdílený prostor, tak tomu je potřeba přizpůsobit jízdu. Nechovejte jako neohleduplní řidiči za volantem.
Jenže ten proužek je tam právě pro kola, možná by bylo lepší jej označit, než nutit cyklistům drkotavou jízdu po dlažbě jen proto, že ukročit stranou a zůstat tam nedokáže pěší, i když tam má ve zmíněném případě zrovna místo (pokud místo není, pak by měl naopak člověk na kole pomalejší pohyb strpět). Další věc je šířka toho pruhu; celkově je toto řešení nepraktické, značka to nezmění.
Kdyby tam byla pořádná vlečka, tak tam cyklista nepáchne !
Je tam asi mj. pro kola, ale i pro kočárky a lidi s podpadky. Ale není fakt vyhrazený, proto tam není žádné označení. Jestli cyklista nezvládne na 2 m sjet, tak nemá na kole co dělat.
Není tam pro kola. Myslím, že původně pochází z doby, kdy tam jezdila auta.
Není teď pro kola, protože není nijak vyznačen.
Ale byl udělán pro kola, zaplacen z rozpočtu cyklistických opatření, a býval tak označen. Takže ho tam někteří stále berou – protože komunikace k „zobecnění“ byla veskrze žádná.
Po hladkém či komfortnějším povrchu se i chodcům chodí líp než po kočičích hlavách. Tak to prostě je. Ale památkář nedovolí je nahradit něčím přívětivějším k nožkám v nízkých teniskách atp. 😛
A proč to natrasovali politici a dopravní plánovači zrovna skrz odpočívající davy? Aha? Není příčina sporů a nepříjemného ježdění i oddechu rušeného cyklisty náhodou v tom, že ti, co tohle řešení vymysleli a obhajují mají v hlavě piliny?
Já na nápravě z proužku na kole uhybám a chodce klidně objedu dostatečně velkým obloukem po dlažbě. Takže není pravda, že cyklisti nikdy neuhýbají.
Ti chytrolíni z různých spolků a organizací pořád nechápou základní problém smíšeného provozu. Chodci se standardně pohybují rychlostí 3-5 km/h, na náplavkách i méně, protože se kochají, odpočívají, užívají si to místo. Zatímco cyklisté se běžně pohybují rychlostí 15-20 km/h, tedy v zásadě čtyřnásobnou rychlostí než chodci. A nehodlají ze svých požadavků na rychlost jakkoliv slevit. To je jako kdyby se po dálnicích toulaly traktory, je to stejný rychlostní rozdíl oproti zbytku účastníků silničního provozu. V silničním provozu se opakovaně volá po tom, aby rozdíly v rychlostech mezi různými účastníky silničního provozu byly co nejmenší, protože to přispívá k větší… Číst vice »
Naprostý souhlas.
Zejména s “ Proč se jenom volá po vzájemné ohleduplnosti, která v důsledku znamená, že chodci musí ustoupit cyklistům, kteří se stále řítí hlava nehlava?“
Akorát problém je, že omezení, které nikdo nevymáhá, je k ničemu. Když tam bude stát měšťák s radarem, psát si čísla občanek a rozdávat napomenutí a při opakování pokuty, pak to bude fungovat…
Ale vždyť už teď je rychlost cyklistům v pěších a obytných zónách také omezená na 20 km/h.
Náplavka funguje jako hodně využívaná obytná zóna s blbým povrchem. Pro cyklodopravu naprosto nevhodná.
Důvodem komplikací na náplavce podle mého názoru je, že je vydlážděna kameny, po kterých se pěšky nechodí úplně příjemně. Proto se pěší návštěvníci raději stáhnou na tenký hladký žulový proužek, který je však označen jako cyklostezka. Ten je sice vyznačen pro kola, jezdí se po něm bez drncání, ale zároveň na kole klouže a každý cyklista se ošívá, když se má z hladké žuly někomu vyhýbat. Věřím, že kdyby byly na náplavce vhodnější povrchy, ke kolizím by nedocházelo.
Možná by trochu pomohl nějaký piktogram přímo na tom proužku – pak by se tam aspoň neshlukovali lidi stojící ve skupinkách a nestály na tom dodávky.
Ale s tím mimořádně nešikovným povrchem máte samozřejmě pravdu.
Byvaly tam peticentimetrove reliefni symboly kola, ale i ty Praha odfrezovala.
Kde konkrétně je prosím označení, že ty tenké žulové „koleje“ jsou vyhrazeny pro cyklisty?
Původně se tam dělaly pro cyklisty, aby mohli jezdit mimo ten nevhodný dlážděný povrch. Byl tam také roky nastříkán piktogram kola, ale pak ho město smazalo. Ono do dává rozměry logiku, že je to pro kola. Sice to využívají kočárky (což je v pořádku), ale rozměr pro jejich kola se nehodí a vždy přečuhují do dlažby.
Po dlažbě se chodí úplně v pohodě, pokud si ovšem na náplavku (komunikaci pro přístup k lodím) nevezmete lodičky s podpatky. Rozhodně se pak po ní lépe chodí, než jede na kole. Možná by se tam dala dát upravená dlažba s minimalizací nerovností, jaká je už položena i na jiných místech v městském historickém jádru.
Ne, nechodí se na tom v pohodě. I pro zdravého člověka v kondici a sportovních botách, který s tím nemá akutní problém je to dost unavující povrch, pro lidi se sebemenšími problémy s chůzí (zranění, kondice, děti, které neudrží tak dobře pozornost) nebo pro kohokoli, kdo třeba něco většího nese je to povrch naprosto nahouby.
Je, no. Když jsem tam bydlel a občas běhal tím směrem, taky jsem je preferoval.
Nevím jak v Praze, ale v Brně rozhodně cyklisté cedule nechápu nebo je prostě ignorují. Kvůli stavbě pseudo-náplavky je tam hodně zúžený prostor, Jen jeden cyklista ze několika desítek je tak ohleduplný a z toho kola sleze, ostatní na vás zvoní, jedou na milimetry, protože jsou z toho kola na chvíli slézt.
Na kole přece nemůžete zpomalit a nebo zastavit kvůli ostatní dopravě!
Přitom by stačilo, aby chodci šli kdekoliv jinde kromě toho zpevněného pruhu pro cyklisty a kočárky. Tohle je o vzájemné ohleduplnosti všech stran.
Není to vyhrazený pruh pro cyklisty, takže fakt nemusí. Je to pěší zóna s povoleným vjezdem cyklistů – ti by se tak měli přizpůsobit v rychlosti a případném objíždění
Jo, pokud je plno. Pokud není plno, bylo by fajn, kdyby pěší nechávali projet cyklisty po pásu pro ně zřízeném. Oddělené je to i dále na sdíleném chodníku v Podolí, kde je pro to dost místa.
Kde přesně jsou v Podolí oddělené pásy?
Na západním chodníku na nábřeží od tunelu směrem na Dvorce.
Takže prostě arogantně kašlete na cyklisty, protože je to primárně pro vás a nic dalšího vás nezajímá. To že můžeme udělat ústupek a jít mimo zpevněný povrch, (protože vás to nebude stát žádné fyzické síly navíc) a uvolnit cestu cyklistům, protože tudy vede jedna z hlavních (ne-li hlavní) brněnských cyklostezek, je vám prostě jedno. Tak se nedivte, že cyklisté tam okolo vás jezdí, vy pokrytče, co nejste ochotný udělat nic navíc.
Myslím, že se tu v tomto vlákně míchá pražská vÿtoňská náplavka a budovaná brněnská, možná reagujete na něco jiného.
V Brně ignoruje kde kdo kde co. Příkladem budiž Masaryčka a Zelňák, kde je sice pěší zóna, ale chodec tam má před auty přednost jen na papíře a maximální dvacítkou tam taky nikdo nejezdí. A měšťáci se na to jen dívají z povzdálí.
Tak hlavně si to nešpacírujte po pásu rovnější dlažby, nezůstávejte v zamyšlení okouzleni těmi panoramaty, rozhlížejte se neustále a pak co nejrychleji uhněte na kočičí hlavy, nebo vás cyklista počastuje pozoruhodným výrazivem odpovídající jeho inteligenci, nebo militantnosti. Opakovaná pozorovaná zkušenost, o konfliktní situace tam nebývá nouze, zejména když je na špacíru více lidí, nebo se koná nějaká akce.
Můžeme se domnívat, že přesně tyhle typy pak útočí v diskuzích na autíčkáře, jak ohrožují je, když se o tématu někde napíše.
Viac by pomohlo, keby pásoch pre cyklistov nastriekali ozvačenie cyklistu ako to kedysi bolo, tie tabule si aj tak nikto nevšimne.
Jestlize magistrat uznava existenci cyklistu spechajicich do prace, necht jim vyhradi pruh nahore na silnici.
Naplavky jsou pro cyklistiku jinou nez pomale projizdky turistu zcela nepouzitelne. Nejvetsi extrem jsou farmarske trhy, kdy je tam problem i projit pesky. Sam jsem drive pres naplavky do prace na kole jezdil, ale dneska uz radsi pojedu po dalnici Zitnou a po Jiraskove moste, nez po naplavce. Je skoda ze pri rekonstrukci naplavek (z rozpoctu pro mestkou cyklistiku) byly potreby cyklistu ignorovany – respektive hladke cyklopasy byly oficialne cyklistum priznane jen par mesicu
To je takové Rimmerovské. Když cedule nezabere, zaútočíme bez prodlení masovou letákovou kampaní. A zatímco se z ní bude sbírat, nasadíme cirkusáky a alegorické vozy..
„Cyklista spěchající do práce – každý má právo tady být. Zároveň má ale i odpovědnost chovat se ohleduplně.“ To je taková specialita posledních let, kdy cyklisté v Praze nadávají na nebezpečné silnice, ale pravidelně nedávají přednost chodcům na přechodech, jezdí na červenou, nebo v poslední době často vídám cyklisty v noci bez osvětlení. Když si dole ve Veletržní ulici tmou valí neosvětlený cyklista, auto odbočující z vedlejší silnice nemá šanci si ho všimnout. Ta bezohlednost a pocit nadřazenosti se jen zvyšuje, a to říkám jako sám cyklista. Neděje se to totiž jen na silnicích, kde jezdí auta, ale například i… Číst vice »
Pohybuji se denně po centru a daleko častěji mě ohrozí nebo omezí auto než cyklista. Například stání na chodnících, v cyklopruzích, u přechodů nebo fokonce na nich, nedávání předností na přechodech atd.
Nehledě na to, že je i v zájmu cyklisty se s chodcem nesrazit, protože při pri nehodě ponese podobné následky (podíl zranění chodců a cyklistů je cca 60:40). Zatímco řidič auta se žádných následků při střetu s chodcem nebo cyklistou obávat nemusí.
Pohybuji se denně pěšky po širším centru a daleko častěji mě ohrozí cyklista než auto. Auta zřídka vjíždějí do prostorů vyhrazených chodcům, zato pro cyklisty jako by nic takového neexistovalo. Přednost chodců na přechodu? Ale kdepak. Jízda po chodníku? Samozřejmě, kdykoli a kdekoli, ještě nejlíp opřený o zvonek, nebo s oblibou v prudkém klesání, nedělám si iluze, kdo by tu srážku odnesl hůř, ostatně chodců zabitých cyklisty není už tak málo. Narvat se s kolem do přeplněné tramvaje. A podobně. Policie to bohužel zatím spíš ignoruje. Vcelku sice pochopitelně – „a co s ním mám dělat? pěšky ho nedoženu, značku… Číst vice »
Jízda po chodníku je mimo jiné proto, že Praha naprosto kašle na oddělené stezky pro kola. A chodce zabité cyklisty napočítáte na prstech jedné ruky. Chodce zabité ročně auty spočítáte tak v 5-10 lidech. A s tím zraněním to opravdu není tak jednoznačné, jak to může vypadat. Data hovoří, že cyklista nese sice nižší následky, ale ne o tolik. Zatímco v autě nenesete následky žádné.
To je dáno tím, že těch aut je prostě víc než cyklistů. Mě například včera v Karlíně málem srazil cyklista, když jsem šel po přechodu s malým dítětem, a vůbec ho to netrápilo. To ale neznamená, že auta také neohrožují.
Ano, cyklista má větší šanci se zranit, přesto se podle toho nechovají – viz neosvětlení cyklisté v noci nebo frajer na silničce na cyklostezce, který vám to pošle do protisměru jen proto, aby nemusel brzdit a neztratil tempo při šlapání.
Jo, přesně. Chodník rozdělen na dva pruhy, pro cyklisty a chodce a samozřejmě se cyklista řítí v pruhu pro chodce, protože to je z jeho pohledu „vpravo“ a ještě do nebezpečné zatáčky, kde se s ním jako běžec málem srazím. Před tou nebezpečnou zatáčkou (za roh, kde není vidět) je dokonce „cyklisto sesedni z kola“, ale to je jen taková perlička, aby bylo možné určit viníka nehody, protože to nikdo neudělá.
To není o sporech, to je o umělém navedení nejlepší cyklotrasy do davu odpočívajících lidí.
Taky pochybuju, že to na cyklofašisty zabere. Možná tak nějaká policejní akce… na chvilku.
Ale uplne stejne to je s auty… Po chodniku se neda chodit protoze tam parkuji auta a policie s tim nic nedela i kdyz jede okolo a vidi to. A kolikrat jdu po silnici kde neni chodnik a idiot v aute neni schopny se asi vyhnout nebo pribrzdit kdyz jede auto v protismeru a ja mam uskakovat nekam do travy.. . Ne fakt to neni o tom kdo co ridi, ale o lidech. A to same plati pro chodce, kteri jdou roztazeni pres celou sirku komunikace, at je to chodnik, stezka pro pesi, smisena pro pesi a cyklisty, cyklostezka nebo… Číst vice »
Vypadá to jako zbytečnost, jenže se tam děly takovéhle naschvály:
„Trhovci sem ilegálně umístili ceduli značku „Cyklisto, sesedni z kola“, která byla později na výzvu úřadu odstraněna.“
Zdroj: https://mestemnakole.cz/2025/04/dvorakovo-nabrezi-privetivejsi-pro-pesi-i-kola-cyklopruhy-prejezd-i-obousmerka-klasterni/