Náměstí jako obří parkoviště má skončit. Hradec Králové představil, jak bude vypadat centrum

Nová podoba Velkého náměstí v Hradci Králové. Foto: Hradeckralove.orgNová podoba Velkého náměstí v Hradci Králové. Foto: Hradeckralove.org

Vrátíme náměstí lidem, vysvětluje vedení. Parkovací kapacita klesne z 230 na 65 míst, prostor bude sdílenou zónů.

130 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš Kníže

Třikrát hurá! 🥳🥳🥳

ušatá

Stále jeden nešvar – problém. Obrovské zpevněné (asfaltované, dlážděné apod.) plochy, takže když je slunko, teplo, tak takové plochy sálají a nedá se tam jít ani pobývat. Prostě musí být zeleň, stromy a to v dostatečně velkém množství, aby se to tolik nezahřívalo. Architekti v tomto moc neuvažují. Děje se to všude a pořád, přesto, že se na to mnohokrát upozorňovalo. Hlavně že se neustále mluví o klimatu a životním prostředí.

yxc

Tak velkým plusem toho faceliftu je aspoň výměna tmavé dlažby za světlou. Jenom to hodně pomůže. Ale zeleně tam mělo být víc, stejně jako vodních prvků.

Zdenda

1)A kde by ty stromy jako kořenily, když pod starým náměstím jsou dvě patra sklepů
2)co mají co dělat auta na středověkém náměstí ?

ušatá

To je otázka stavbního průzkumu. Rozhodně tam ty sklepy nejsou v celé ploše náměstí, takže nějaké tam rozhodně dát jde. S těmi auty máte pravdu.

Vlastimil Kocurek

Stejný problém jako Václavské náměstí v Praze. A mnoho jiných po celé republice.

Lukáš Kníže

Souhlasím… jen nepoužívejme slovo „zeleň“, ale stromy. Trávníky a louky na náměstí nepatří. Brání přirozenému pohybu a plnému využívání prostoru. Tvoří často bariéru.
Naopak vzrostlé stromy se širokými korunami výrazně více ochlazují své prostředí (jak stínem, tak vypařováním) a vytváří bosket, pod kterým lze provozovat čilý život hodný náměstí.

MK

Je to ale náměstí, které slouží k nějakému účelu, kde se schází větší množství lidí (demonstrace, trhy, konzerty, výstavy, shromáždění apod), ne park. To komunisté umistovali na náměstí větší množství zelené (viz např střed Václavského náměstí v Praze), aby se zde nemohli scházet obyvatelé.

Vojta Svobodný

V Budějovicích jsme zkusili a skončilo to zatím fiaskem 😀

Vlastimil Kocurek

0 Českých Budějovicích již tady článek na toto téma byl jmenoval se „Návrat do středověku“.

pozor

Mně se na těch vizualizacích nejvíc líbí ti mladí, šťastní lidé …

Luboš

Vaše ironie má vcelku reálný základ. Krásné obrázky bez reklam (budou), špíny (bude) a se štastnými lidmi jsou obecným jevem architektonických vizualizací. Nejste sám, kdo si toho všiml. A jak poznamenal i architekt Adam Gebrian ve své minisérii k návrhu úprav Hlavního nádraží v Praze: „něco na tom je“.

YouTube, díl 5/5, přímý odkaz na čas 1:03:33: https://youtu.be/gbIvN31nBgg?si=t1zZ-y2PWMSUx7B2&t=3692

Celou minisérii vřele doporučuji, i když vám to zabere několik hodin. Ale myslím, že valná část zdejších čtenářů ji zaregistrovala.

czhunter

Tak samozřejmě, protože archviz je vize architektů, jak by to mělo ideálně vypadat.
A vize by měla být vždy lepší a hezčí než (bude) skutečnost, protože (snad) chceme směřovat k lepšímu, ne ke stejnému či horšímu.

pozor

Krásná to vize směřující k ideálnímu lepšímu. Akorát třeba netuším, jak v pětadvaceti přestat stárnout.

Vlastimil Kocurek

Směřovat k zákazu vstupu starých osob na náměstí není zrovna pokroková vize. To jste hodně přehnal. Působí to spíše nepředstavitelně kýčovitě.

Změna je na dohled

No sláva. Mít v roce 2024 z hlavního náměstí obří parkoviště je bizár na entou. Bohužel, takových měst zůstává v ČR stále dost. Napadají mě například Louny, které mají jinak pěkné a kompaktní náměstí.

Kebab

Vypadá to výrazně lépe než původní návrh. Škoda že v ulici V Kopečku nakonec nejspíš nevznikne pěší zóna, hodila by se tam, zvlášť když chtějí při rekonstrukci zobousměrnit ulici Mýtskou.

yxc

Je to tragedie. Takový vydlážděný buzerplac křížený s parkovištěm. Ten původni projekt už je prostě překonaný a ani s faceliftem se do dněšní doby se nehodí. Měli udělat novou architektonickou soutěž. Auta by měla zmizet pokud možno úplně, nechal bych jen zásobování a svatby. Není problém zaparkovat někde pod kopcem. Ty hospody si paradoxně neuvědomují, že vymístění aut, by tam přitáhlo víc lidí. Mohli by se tam přesunout akce z nábřeží, co jsou od jara do podzima skoro každý týden. Chtělo by to nějaký výraznější vodní prvek (někdě v prostoru před starou radnicí), ne jen par vodotrysků ze země. Dvě… Číst vice »

Michal Bartoníček

S tím autobazarem je to nejhnusnější náměstí, co jsem v Česku viděl. Očekávám fňukání plechovkářů a výhrůžky, že do roka tahle lokalita vymře. 🤣

yxc

Nejhnusnější náměstí nebo spíš nejkrásnější parkoviště. Záleží na úhlu pohledu.

Michal Bartoníček

Krásné parkoviště jsem ještě neviděl. Ono může být krásné parkoviště? 😀

Vlastimil Kocurek

Souhlas. Parkoviště není město-tvorný komponent, a nevylepší žádný městský prostor. Na historická náměstí a do historických center vůbec nepatří, tam by měly být pěší zóny. V tom mají obrovskou výhodu některá italská a španělská města, ve kterých šíře uliček v historických centrech dovoluje jen pěší zónu + projede tam zásobovací dodávka.

Mengo

Asi to bude pekne vypadat ale hospody radost mit nebudou. Aby nekdo sel na Starac na obed a nechal auto pod namestim nekde tak to radeji pojede jinam.

none

Hlavni je, ze neumre hlady.

Frank

Aby někdo „šel“ na oběd autem do hospody, díky za osvěžující příspěvek 😎

Jan T.

To budou Flinstoneovi

Dachs

Téměř pod náměstím, v luxusním dosahu je Parkovací dům RegioCentrum tuším za 15/10 Kč / hod. Sice některá místa blbě úzká (podle nových norem to nebude), ale i tak…kde je problém?

Dachs

A teď jsem ještě objevil Parkovací dům Jana Gayera, o tom jsem neměl tušení a ještě jej nevyužil. To je přitom přesně ten typ parkhausu, který mě vybídne k návštěvě Hradce, procházce „kolem věží“, zavítání do hospůdky či kavárny, večer do Klicperáku.

Jan Horák

Parkovací dům Jana Gayera mohu doporučit. Zvykl jsem si tam parkovat když potřebuju něco v centru Hradce. Za slušnou cenu.

Jan Horák

Denní tarif 06:00 – 18.00 hodin
První hodina … 10 Kč / hodina
Druhá hodina … 10 Kč / hodina
Třetí a každá další hodina … 2 Kč / hodina

Noční tarif 18:00 – 06.00 hodin
Jednorázový poplatek … 20 Kč

https://www.isphk.cz/pd-jana-gayera.php

Lukáš Kníže

To je skoro zadarmo!

yxc

Na náměstí jsem nikdy autem neparkoval, hamba by mě fackovala. Auta na nejduležitější náměstí nepatří.
I když děcka sotva uměli chodit , vždy ten kousek z „pod kopce“ bez problémů doťapali. Dospělý by už vůbec neměl mít problém a z parkovacího domu v pivovaru je to opravdu jen par metrů.
Když ty auta úplně zmízí, hospodám to naopak pomůže, s trochou zeleně a vodních prvků se z toho může stát pobytové místo a šli by tam přesunout víkendové akce z nábřeží, které se kvůli tomu zavírá. A to by sebou přineslo slušné množství lidí, co by tam jinak nešli.

Radek

Jojo, řekněte to podnikům v centru Brna, které už dvacet let skomírá.

Jaroslav Černý

Když už tedy chtějí vyházet auta, proč tam nemít více zelených ploch? Tyhle obrovské dlažby se do horkého léta vůbec nehodí. Přehřívání měst řeší zeleň!!

Herold

Náměstí je náměstí a park je park…

Jaroslav Černý

Jasně, takže třeba náměstí 5. května u Novákových garáží nebo Denisovo v Kuklenách vlastně náměstí není?

Jirik

Rozhodne je to min namesti, nezli namesti s dlazbou 😉

Karel Mio

To, že se něco jmenuje náměstí, neznamená, že v současné době se to jako náměstí chová.

Herold

Náměstí v historickém centru historického města má myslím poměrně ustálené parametry, ne?

Vlastimil Kocurek

To ano, ale existuje něco jako klimatická změna, a ta pak nedovoluje původní funkci náměstí, k setkávání lidí, ale mění ho v rozžhavenou plochu, kterou je třeba jen rychle přeběhnout do stínu.

Zdenda

Jsou tam sklepní prostory 2patra dolů. Kdysi tam byla střelnice, velitelství 10.letecké armády, resp. tam seděli u obrazovek radarů z letiště Ard.,atd…

Vladimír Bílý

Nemůžu si pomoci, ale prostor, kde jsou si všichni rovni, ale auto tam můžete potkat kdekoliv, je pro chodce a cyklisty na nic. Je lepší to oddělit, aby se chodci mohli v určitém prostoru cítit 100% bezpečně. Docela podobné náměstí je ve Vyškově a jejich nesdíleným řešením by se mohl Hradec inspirovat.

Low cost

Takže navrhujete na náměstí udělat tři sektory (pro auta, cyklisty,chodce)?

Vladimír Bílý

Ne, to určitě ne. Spíše, aby se motorová vozidla směla pohybovat jen ve vymezeném koridoru a většina náměstí zůstala klasickou pěší zónou s pásem širokým cca 10m od domů plus ostrov uprostřed. Viz Vyškov.

Low cost

A cyklisti ve vymezených pruzích, kde nebudou ohrožovat chodce a plést se pod kola aut jste zapoměl dodat.

Jirik

Takzvana sdilena zona je ta nejprirozenejsi vec. Proste normalni prostor bez prekazek a hranic. Ze pro to stat potrebuje mit termin a ten zni sdilena zona, to uz je tak holt na svete zarizene, ale je aspon trochu chvalyhodne, ze si ten termin nasel.

Franta Chcípák

My nebudeme čekat „ažbudeokruh“…???

Low cost

V Praze se nově čeká, až bude metro E, aby všichni nemuseli přes centrum.

Tomáš Záruba

V Hradci byl okruh pomalu dřív než to město samotné. 😀

Zbynek

Pocet potencialnich okruhu je nekonecny.

libcha

Proč má počet parkovacích stání klesnout na 65, a ne rovnou na nulu?

Jinak začínám být alergický na větu „Chodci, cyklisté i automobily jsou si rovni.“, která je přinejmenším utopistická, ale spíš absolutně nesmyslná.

Michal Bartoníček

V čem je nesmyslná?

Šalina na Špilas

Hmotnostně, kinetickou energií, objemově.

Orange pilled

Nemůžou si být rovni z důvodu bezpečnosti. Míchat auta která mají 1t a více s cyklisty, které mají 16 kg kolo anebo chodci je z principu nebezpečné. Když se srazí 2 chodci, důsledky srážky jsou přibližně stejné pro oba. Jsou si rovni. Když je někdo neohleduplny arogantní buran a vrazi do vás jako chodec, vydržite to, většinou. Ale pokud má auto, vaše zranění bude mnohem závažnější.

frank

ono se to jaksi ve veřejném prostoru děje pořád, to míchání…

Razum

Zajímavé, že včera bylo v televizi, jak kvůli tomuto projektu krachnou všechny obchody na náměstí. Vždycky mě to baví poslouchat. Tak například takhle naposled krachnuly všechny obchody ve městě ve kterém bydlím – v Plzni na Americké ulici, protože tam zakázaly vjezd autům, které si tudy v 99% pouze zkracovala cestu. Inu, jediný kdo to nepochopil že zkrachují, jsou právě ty krachující obchody a restaurace na Americké, které tam zůstaly.

Low cost

Logicky hospody zůstanou, do těch se autem nejezdí. Ale pokud si nejdu do obchodu koupit jeden sendwich, tak na nákup už auto potřebuji, v zubech igelitky s nákupem tahat nehodlám.

Franta Chcípák

Ruce… by nebyly???

Low cost

No to je sen jít z obchodu domu s velkým nákupen ověšen igelitkama jak vánoční stromeček.

frank

Proč vlastně s igelitkama ? Mám už pár let dvě české tašky, síťovku a plátěnou , obojí nosnost i „nositelnost “ dobrá, a dají se každá strčit do jedné kapsy. Pro velký nákup včetně homady nápojů si dojedu jednou za čas do nějakého obchodu s parkovištěm, nebo si objednám Rohlík . Ale 2/3 potřeb v pohodě zvládnu s tím, že něco obden koupím cestou z práce. K tomu parkovací flek v historickém centru nepotřebuju…

none

To mas jedno. On si najde dalsi vymluvu 😀

Granja

Musím se smát. Odhadl jste to přesně. Není babka, není RVHP a komunismus….

Low cost

Protože jsou praktické, síťovky za mého mládí nosili babky (ještě spolu s tzv. RVHP taskou) nostalgicky vzpomínající na komunismus i když chapu, že tací lidé jsou i dnes. Plátěné tašky s obřími uchy jsou dobré tak akorat na rozbití nákupu o chodník.

Mě zase rohlík nevyhovuje, třeba zahraniční sýry, atd. si nejraději vybíram pohledem do regálu v globusu, to prostě na netu nevidíte. Rohlík je dobý, když recyklujete stále stejné potraviny, pointa je ale v tom, že při nákupu 6-8 položek je rohlík neekonomický a je třeba jet autem do obchodu.

frank

Přesně , dík za argument 🙂 , vždyť Globus obyčejně nestojí na náměstích center měst . Nu a když si domyslím, s ohledem na vámi zmíněnou ekonomičnost, že pro 6-8 položek pojedu zvlášť autem , tak nabývám dojmu, že vy osobně nemáte žádné náklady na kilometr jízdy, je tomu tak ?

Jan T.

Plátěné tašky s velkými uchy jsou právě ideální na to pověsit si je na rameno a nevytahovat si prsty až k zemi. Pak jsou tu batohy, tašky na kolečkách, nákladní kola. No a na opravdu rozměrné věci si můžu objednat dovoz, který mi to přiveze rovnou ze skladu a nemusí jezdit na náměstí do centra.

Michal Bartoníček

Odnést nákup na kole nebo v batohu? Takové ponížení by někteří nezvládli. 😄

PetrM

nemluvě třeba o ikea tašce, ta toho unese neskutečně

Riz

Já jsem na Velkém náměstí podnikal, trávil jsem tam díky tomu velké množství času, navštěvoval tam podniky v různých časech. Ale v životě se mi nepodařilo, že bych odtama chodil s velkým množstvím tašek z nákupu. Odkud? Kde tam děláte takové velké nákupy?

Martin Hroch

A co si tak nejdříve zjistit jaké obchody na tom náměstí aktuálně jsou (mapy.cz a google mapy pomůžou) ?
Fakt na tom náměstí není BIlla, Peny nebo jiný podobný obchod na který potřebujete auto, 90% obchodů jsou tam restaurace a bary. Klasické obchody jsou pak většinou na krajích náměstí.

Low cost

Nebo třeba Hradecká radnice. Tak aby to nedopadlo jako v Praze, papaláši si tam mohou jezdit vesele dál a pěšky ať si chodí lůza, která je ze svých daní živí.

louisdemydlaque

V Hradci magistrát sídlí jinde, než v historické budově radnice. Za náměstím je jediný velký úřad ten krajský, který má vlastní parkovací dům.

Low cost

To v Praze taky – ve Škodově paláci a papaláši stejně jezdí do Nové radnice, ale teda jestli se v Hradci nikdy nestane, že by primátorka nebo radní jezdili autem do této radnice tak proč ne.

No vidíte, takže auta z náměstí přesuneme do toho parkovacího domu u krajského úřadu za stejných podmínek jako měli zde a hejtman+úředníci budou jezdit MHD nebo na kole.

Kuba2

O takovém vynálezu, jako je batoh, už jste slyšel?

Granja

A ten už je sakra „low cost“.

Michal Bartoníček

Takže třeba běžný Pražák jezdí pořizovat velké týdenní nákupy autem do Alberta do metra na Václavském náměstí. 🤣🤣🤣🤣

yxc

V HK na náměstí jsou už vlastně jen ty hospody.

David

Jo tak Americka v Plzni, kde nebyly zadny parkovaci mista a mista jsou v bocnich ulicich je vynikaji priklad, bravo!

Martin Hroch

V docházkové vzdálenosti jsou dva parkovací domy.
Parkovací dům Jana Gayera a RegioCentrum.
Je tedy naprosto zbytečné mít takto vysoký počet parkovacích míst v místě historického centra.
Jako vždy bych si představoval ještě trošku více zeleně, ale i tak jak je to navržené si mi to zdá moc pěkné a funkční.
Může to být i další pěkné místo na pořádání kulturních akcí (mimo jen vánočních trhů).

Jjj

A ještě parkování u Flošny. Ta taky není daleko

Ondra

V Hradci jsem nikdy nebyl, přítelkyně furt básnila, jak je to krásné město. Tak jsem si říkal, jak krásné asi náměstí bude mít. Byl jsem hodně zklamaný.

Původní Pražák

Před pár lety jsem taky tak nalatěl. Snad nejhorší hlavní náměstí mezi všemi většími městy v republice.

Gawain

Náměstí je krásné. Když si odmyslíte, že na něm stojí auta a naprosto nevhodný povrch (asfalt).

Původní Pražák

Tak jistě, když zapojíte fantazii, tak to může být krásně všude 🙂

Gawain

Tak bavíme se tu o architektuře a urbanistice. Čili náměstí samo o sobě, tedy jeho rozložení, koncepce, vzhled budov, s jeho dominantou gotickou katedrálou, renesanční věží a barokní radnicí je krásné. Kdyby na Staromáku parkovalo 200 aut, tak taky nejsme nadšení, že.

Původní Pražák

Já myslel, že se bavíme o námestí. A pro mě ta hnusná záplatovana plocha s parkovištěm uprostřed, být krásně obestavěná, tvoří jeho nedílnou součást.

Laborec425

Ještě třeba náměstí v Litoměřicích, kam jezdí turisti z celého světa.

Slosor

Nápodobně. Taky jsem nevěřil svým očím, jak může 30 roků po revoluci vypadat hlavní náměstí jinak krásného historického krajského města.

Jinak v článku chybí neradostná informace z jiného webu – „rekonstrukce historického Velkého náměstí v Hradci Králové by mohla začít v roce 2027“.

Takže s další návštěvou si ještě hodně dlouho počkám.

czhunter

No, jasně, protože do roku 2027 padají skoro všechny investiční peníze na jednu křižovatku pro auta u nemocnice.

Jjj

Myslíte si, že ru krizovatku financuje jenom město?

Jjj

Město je to krásné. Hlavní náměstí není celé město . To jste byl jen na náměstí? Mimochodem i to náměstí je hezké pokud si odmyslite hnusný parking

yxc

Město je to krásne a hlavně má nejkrásnější parkoviště ve střední evropě, jen to náměstí tam chybí :-).

Jjj

Takže jste v HK nebyl, ale byl jste zklamaný. Tak byl nebo nebyl?

LK

Nejvyšší čas, okruh kolem centra mají už dávno!

/s

Jjj

Dokonce dva okruhy

Michal M

To jim došlo brzo. 🙂 Tenhle komunistický zvyk dělat z náměstí parkoviště je opravdu bizar.

Tomáš Záruba

… aby se to pak po tzv. revoluci „řešilo“ vyháněním autobusů s tím, že přesně ony už tam způsobují ten nadměrný provoz. 🙂

Laborec425

A nám, kapitalistům, za 34 let nedošlo, že by se to mohlo zrušit?

Hala D

To je dobře, myslím, že náměstí má sloužit k něčemu užitečnějšímu, než aby tam plechovkáři nechávali své šroty zadarmo. Ať si hezky řidiči zaplatí výstavbu parkovacího domu, nejlépe ze svého a nikdo je odtamtud v životě nevyhodí.

Tom

Parkovací dům je hned kousek od náměstí, ale když jsou ceny za parkování na náměstí nízké, tak se nikomu nechce do parkovacího domu jezdit

Martin Hroch

Parkovací domy mají v blízkosti v podstatě dva.
To parkování na náměstí je opravdu zbytečné a jen to hyzdí pěkné historické centrum.

PavelX

Řidiči, na rozdíl od korzujících turistů, za stavbu neexistujících parkovacích domů z daní které musí platit, zaplatili pravděpodobně už několikrát. Odměnou jim je zrušení parkovacích míst a minimum parkovacích domů.

Frantisek

Proč by také korzující turisté měli platit z daní za parkovací domy, že… Ten chodník mohou použít úplně všichni, a tudíž na něj jdou peníze z daní také úplně všech. Kdo neutrácí za auto, pravděpodobně ušetřené peníze utratí za jiné věci, z nichž též platí daně. A ten výpočet, jak zaplatili jen za domy, jež nedostali, dokonce několikrát, bych chtěl vidět…

Low cost

Třeba, když půjde na pivo do hospody, která daně neplatí, nebo si objedná elektrikáře bez faktury, tak ne.

Jakub P

Nebo když zajede do malýho autoservisu taky bez faktury…

David

jj, rezidenti a volici jim urcite podekuji … narozdil o treba Prahy v tom centru neni jen AirBnB, ale lidi, ktery k bytu za 10-15mio maji kupodivu auto?

O parkovacim domu treba v dochazkove vzdalenosti 300-500m ani slovo.

Urcite maji i hodne studii a pozitivnich prikladu, kde tak silna redukce parkovacich mist pomohla mistnim obyvatelum a obchodnikum. Nebo ne?

Tom

Otázka jestli má být náměstí pro auta obyvatel náměstí, nebo pro všechny obyvatele města. Každopádně od první možnosti už před nekolika desítkami let vyspělejší země ustupují

micat1

A kdo ten parkovací dům zaplatí? Mohli by se na něj třeba ti údajně bohatí rezidenti, kteří si nutně musí dovolit auto složit, když dá každý 500 000 Kč a něco k tomu ročně na údržbu. Ale to se kupodivu nikomu platit nechce, lepší je parkovat na veřejném prostoru a ideálně zdarma.

A ano, uzavření především ulic (nevím jak náměstí, tam se to bude asi lišit dle jejich velikosti, tvaru atd.) pro automobilovou dopravu skutečně zvyšuje tržby maloobchodníkům. Z okénka auta jedoucího 50 km/h se totiž špatně kouká do výloh.

Martin Hroch

Parkovací domy v docházkové vzdálenosti už teď jsou dva.
Parkovat se dá i v přilehlých uličkách.
A podnět na snížení počtu parkovacích míst přišel od občanů HK.
Celkově tedy se mýlíte ve všem co jste napsal.

Low cost

A od občanů náměstí, nebo od občanů různých panelových sídlišť, kde si vesele parkují před vchodem a lidem z náměstí závidí jejich majetek?

Jaaa

Ulice není těch, co na ní bydlí. To si dost pletete.

Je to veřejné prostranství. To stejné platí pro náměstí.

Ondra

Rezidenti řekli, že chtějí omezit auta. Šok! Pražané by se mohli inspirovat

Leštění

Ono tam moc rezidentu není, vesměs tam sídlí různé firmy. Parkoviště je plné převážně přes den v noci tam stojí pár aut.

Low cost

A proč? Pražané třeba auta chtějí. Šok, je to jejich věc.

Laborec425

Pražané typu Vy, který je na autě závislej. A nejspíš ani nikoho nezná, všichni přece mají auta.. všichni jezdí rychle, všichni balej na auta blondýny. Ano. Všichni.

Původní Pražák

Nevím, kdy jste byl naposled v Praze, ale na Staromáku se neparkuje už zhruba 40 let.

Low cost

Ale no tak, na severním okraji je vyhrazené parkoviště přímo pro woke progresivní pirátskou vrchnost z MMR – aneb nám plebsu kážou piráti vodu o jízdě na kole a sami si vozí zadky v autech s řidičem do toho nejhistoričtějšího centra Prahy.

frank

Ministerstvo tam má vyhrazená celkem 3 místa, zbytek je pro rezidenty ( 5 míst ) , pak dvě vozidla policie, dvě taxíky a tři invalidní , to je celé “ to vaše woke parkoviště“ nemluvě o tom, že po volbách tam bude třeba sedět méně “ woke ministr“ a vy přijdete o “ argument“…

Low cost

Pořád je to o tři místa víc než by mělo. Až tam po volbách bude sedět ministr, jehož partaj nechce omezovat auta ve městech a pokrytecky při tom mlaskat jako největší papaláš o žádný argument nepřijdu, protože bude dělat politiku, kterou jeho strana hlásá.

Jan T.

Pirátská vrchnost zrušila parkoviště na vedlejším Mariánském náměstí a podobní lidi jako vy se zas vysmívají Hřibovi, že jezdí metrem jako plebs.

Gouda

Pokud chcete všude jezdit autem, jistě si vyberete takové bydliště, kde můžete jezdit a parkovat. Pokud někde parkovat nelze, nebo tak dokonce je kompletně pěší zóna (jako v mnoha městech…), prostě to pro vás není místo k bydlení, vyberete si místo jiné. Je mnoho lidí, kteří auto nepotřebují vůbec, a ještě více lidí, kteří auto mají a používají ho jen několikrát za rok, protože na každodenní cesty jej nepotřebují. Tito lidé bydlení v centru zvažovat budou, a naopak nebudou chtít bydlet někde na vesnickém předměstí.

V čem je problém?

Pepan

Litomyšl se snad někdy taky odváží.

Low cost

V Litomyšli hlavně za pár let otevřou obchvat v podobě D35 a ve městě pak díky dopravní indukci nastane totální armagedon.

Pepan

Nevím, jak to souvisí, ta indukce nedovede auta na náměstí. Ale ta chybějící MÚK je problém, počítám, že se jednoho dne postaví.

Frank

No nevím v Litomyšli je dopravní armagedon pořád a jejich zácpy jsou klasikou. Vy tím armagedonem myslíte, že z města zmizí 4/5 aut, těch které nyní jedou republikou od západu na východ či naopak?

Low cost

Ale místo nich se objeví dvakrát tolik aut, které doteď nejezdili, protože se jik jízda autem po městě nevyplatila. To je přece ta dopravnĵ idnukce, postavím obchvat a ve městě se objeví nová auta, pořád to tu čteme.

frank

to máte opravdu trošilinku popletené, ale je od vás hezké, že se snažíte o pochopení některých slovních spojení která se zde objevují…

Jan T.

Indukce právě znamená, že se auta rozprostřou po tom novém obchvatu.

30T

To nemyslia vážne, takto zničiť genius loci jedného z najkrajších parkovísk v ČR!