Náměstek z ANO kritizuje policii, že pokutuje za špatné parkování. Bere si občany za rukojmí, říká
Parkování v Liberci v ulici 28. října u policejní služebny. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Policisté se zaměřili na nedodržení volného jízdního pruhu pro každý směr jízdy v šíři nejméně tři metry.
Zlepšením průjezdnosti v této lokalitě a vytvořením dalších legálních míst k parkování se radnice podle Lenerta zabývá šest let, navržený systém jednosměrek ale vedení města neschválilo. Uvedl, že chtějí k tomu znát i názor místních.
6 let !!!
Pan náměstek primátora pro územní plánování, majetek a sport má ve své gesci vše hotovo, že se rozhlíží kolem? Já si to teda jako obyvatel Liberce nemyslím…
Vůbec mě nepřekvapuje, že hnutí ANO obhajuje porušování zákona. Poslancům za ANO připadá normální i objednávat si zabití psů a zaklekávat na slušné firmy.
Predevsim je to uplne absurdni, bud kritizuji to, ze se policie prestupkum jinde nevenuje, pak ok, ale kritizovat ze pokuty dostavaji ridici, kteri si troufale spatne zaparkuji primo pred policejni sluzebnou??? To neni normalni…
A evidentne namestek primatora ma problem v ulicich osadit znacky… Ty ulice jsou uzke, napr. u policejni stanice jsou vyhrazena mista a sirka je tak cca 6m k protejsi strane, tedy tam se parkovat neda, obdobne je to v obou ulicich na jinych mistech, proste 6m sirka + jakes takes misto na parkovani na jedne strane, tam kde je sirka mensi je znacka P7/P8.
Stacilo by osadit zakaz stani…
Nebo zjednosmernit…
Podle ANO žijeme přeci v bídě, kdy skoro nikdo na nic nemá, tak jak je možný, že v celým Liberci je nedostatek parkovacích míst 🤔
Pokud tomu politikovi za ANO vadí, že pokutování je *nefér*, pak ať bojuje o zvýšení stavu MP a jejich pravidelné kontroly v ulicích celého města.
Já jsem rozhodně pro, špatné parkování je mor.
Ale tak tu „neférovost“ on asi nemyslel, že..?
Jak policie zjistí, které auto nedodrželo dané pravidlo u obousměrné ulice? Přijedu, na druhé straně nikdo. Dostanu pokutu, když na druhé straně zaparkuje druhé auto a zmenší mezeru pod limit?
Taky by mě zajímalo, jak policie dokáže zjistit, který ze dvou řidičů zaparkoval jako druhý a zůžil profil. 🤔
Předpokládám, že mají např. kamerový záznam. Je to v okolí služebny PČR a tam kamery obvykle bývají.
Takže ve VHD se cestující pokutují za nejmenší možníé provinění (viz zde publikovaný případ ze Středočeského kraje) ale v IAD se politická reprezentace zastane přestupců…
U nás miliony zbytečných značek (nedávno jsem někde potkal směrovky před křižovatkou na 3 sloupcíc za sebou, aby na každé směrovce byla jiná díra), ale dát na jednu stranu takové ulice zákaz stání, to samé jako dát pod značku Motorová vozidla 80, když je to ve městě, to ne. Máte vědět , že je 6 m a máte vědět, že jste 5km dřív projeli ceduli obce.
Se značkou zákaz stání, by se to dalo vymáhat mnohem rychleji, takhle podle zákona musí policie jít a psámem změřit, že to tam není. Když to neudělá, nic platit nemusíte.
>dát pod značku Motorová vozidla 80
Vy si při řízení nepamatujete zda jedete obcí?
U nás v ulici dlouhodobě parkují řidiči přímo před značkou ukončující zónu zákazu zastavení dlouhou několik desítek metrů a neděje se vůbec nic. O kus dál parkují na zákazu zastavení s vymezením, že se jedná o nástupní zónu hasičské techniky. Ani to nikoho nevyvede z míry. Policie se tam ukáže tak jednou do roka, aby dala za stěrače pár papírků. Systémově se to ale neřeí. Navíc jsou v té samé ulici zřízena také oficiální parkovací místa, vedle nichž ale nezbývá zmiňovaných 2x3m šířky, ačkoliv se jedná o obousměrnou ulici (byť slepou a s menším provozem). I tak to ale způsobuje… Číst vice »
Já vlastně s panem náměstkem souhlasím – proč se omezovat na okolí policejní služebny? V době LIDARů a AI opravdu není žádný problém měřit průjezdný profil automaticky. Stejně tak není problém detekovat stání na chodníku. Vše se dá namontovat na auta na hlídání parkování v modrých zónách.
Byl bych mnohem radši, kdyby to fungovalo jak ve Švýcarsku, kde si tyhle věci prostě nikdo nedovolí a ne to řešit „bonzovacími algoritmy“. Ale na spoustě míst to došlo do takových rozměrů, že na osobní kontrolu asi policie reálně nemá kapacitu…
Já souhlasím, policie by měla dělat kobercové nálety na špatně parkující řidiče a progresivně zvyšovat pokuty, při opakovaném porušení. Jestli někdo nemá na parkování, nemá si pořizovat automobil.
Přesně tak, třeba centra měst mají být jen pro turisty a domy pro památkáře….
Nerozumím, jako že bez auta nejde bydlet v centru města a to se vylidní?
I v centrech měst se dá umístit spousta legálních parkovacích míst, jenom chtít. Stačí se podívat do vyspělejší části Evropy, kde je i v menších městech spousta i veřejných parkovacích míst schovaných v garážích umístěných pod domy či vnitrobloky. Jenž u nás si všichni představují, že mají nárok na parkování zdarma. Pak se samozřejmě nikomu ekonomicky nevyplatí stavět nějaká legální parkovací místa, když to všichni postaví zdarma kdekoliv „na prasáka“ a nic se jim nestane.
jsem pro, treba se pak lidem rozsviti a pochopi, ze ta buzerace se opravdu tyka kazdeho a nejen tech zlych „piratu silnic“ o kterych se pise a mluvi v novinach a televizi
Parkovani zpusobem, ze ostatni neprojedou ci neprojdou, je podle vas ok?
Kde bydlite?
Ze bych si pred vasi nemovitost odlozil zeleznicni vagon….
Někde Policie začít musí. Držím jim palce. Až to tam „vyčistí“, třeba dojdou i dál. Asi nemají neomezené kapacity, ne?
Vládnoucí garnitura v Liberci tento problém s nesprávným parkováním dlouhodobě přehlíží. Není snad ulice ve městě, kde by se takhle „na prasáka“ nestálo. Místo logického z jednosměrnění začne v TV rozhovoru primátor města vyprávět, že se musí zeptat místních, jestli jednosměrku chtějí. Komický výstup, který jen podtrhuje neschopnost a neochotu problém koncepčně řešit.
PS: moc se těším na hokeje v nedaleké Aréně, kdy je ulice ucpaná auty fanoušků po obou stranách. Jestli jim také přijdou pokuty.
Existuje takovy hezky polsky YT kanal, ktery upozornuje na nelegalni parkovani a porusovani predpisu auty docela vtipnym zpusobem. https://www.youtube.com/@Wojtek_dokladnie_Samochodoza
Treba se to stane pro nekoho v CR inspirace.
„Samochodoza“ by se v CR mohlo volne prejmenovat jako „Autismus“ 🙂
Takový název, prosím, ne 🙂
Včera večer ve zprávách na Nově to bylo zmíněno. Zazněla i informace, že policie tak postupuje jen v těchto dvou ulicích a v ostatních nekoná vůbec. To je nerovný přístup a považoval bych to za šikanozní postup. Zároveň se na jednání s městem dle zmíněného náměstka policie netajila, že bude takto tlačit na jednosměrky. Policie by neměla zneužívat pravomoci k prosazování politiky. A mluvčí policie by měla vysvětlit, proč z ostatních ulic neplyne tolik pokut.
Jednosměrka v takovém případě nemá být záležitost politická, ale čistě technická.
Pokud je jednosmerka politikum, tak je politikum i otazka kolik je dva krat tri
Ale praxi je bohuzel takova. Byl jste nekdy treba na Zizkove? :o))
Asi dostal kariérní bývalý úředníček z magistrátu od šéfa noty, že je nutné, aby šel před volbami vidět, tak se toho ujmul! Co na to, že jako náměstek primátora města Liberec neudělal za ty roky nic proto, aby obyvatelé dané lokality mohli parkovat podle zákona… Ale chybu bude hledat neschopný pokrytec u policie.
Policie prostě vyjde před dům a rozdá pár pokut, aby vylepšila své skóre – jednak „body“ za záslužnou činnost, druhak příjem do státní kasy a z toho se odvijející odměny. V ulicích s minimálním provozem o nic jiného nejde.
Jakej je tam provoz nevím, Liberec neznám. Lidi si většinou myslí, že zastavit u okraje vozovky je OK. Ale pokud tam není 3+3 metry, ti co parkujou kde nemají ať jdou vrátit noty.
Druhá věc je, že to PČR pokutuje jen někde a jinde na to kašle. Ale asi se někde začít musí… A kde jinde než tam, kde jsou fílzli nejčastějc.
Jako jo, máte pravdu ale taky by stálo za to zvážit revizi toho zákona. Požadovat plošně 3+3m je trochu nesmysl když třeba na venkově by bez porušování tohoto pravidla nešlo zaparkovat skoro nikde.
U rodinnych domu nelze parkovat an avlastnim pozemku?
Lze ale auto se kterým zaparkujete pouze doma velký smysl nemá.
To je fakt, na venkově kolikrát ani vozovka 6 metrů šíře nemá. 🙂
Ty 3 metry by se měly tvrdě vymáhat. A to už kvůli hasičům. Jsou místa divokého parkování, kde je problém projet i dodávkou.
Takže pokud není na silnici pruh široký 2×3 m, hasiči neprojedou? Já tedy hasičská auta široká přes 6 m opravdu neznám.
V případě jednosměrek jsou to jen ty tři metry. Jinak i u obousměrných ulic se stává, že tam právě ani ty tři metry nejsou.
Stačilo by uzákonit, že když hasiči nemůžou kvůli špatně zaparkovaným autům projet, tak je můžou klidně svým autem odtlačit a poškodit a majitel bude kromě pokuty platit i veškerou škodu na hasičském autě. Rychle by bylo po problému.
Třeba když v USA parkujete v zákazu u hydrantu, pokud to hasiči potřebují tak vám klidně na autě rozmlátí okna a hadice tahají vnitřkem. Nikdo se tam s vámi bavit nebude, záchrana lidí má přednost.
V USA? Tam když před plánovanou rekonstrukcí silnice nepřeprakujete auto jinam, tak pod ním nechají ostrůvek starého asfaltu aby neriskovali žalobu za to, že se na něj křivě podívali.
Urgentní zásah vs odložitelná oprava.
Jinak jo, USA jsou velké a v každém státě a vlastně i městě můžou být pravidla mírně odlišná.
Jak policie pozná,kdo spáchal prestupek? Zaparkuji při dodržení podmínek a po mě jiný předpisy poruší. To tam stojí policajti 24hodin?
Pokud zaparkujete na jedné straně ulice a necháte pruh široký 6m vedle sebe, ale za hodinu po vás zaparkuje na druhé straně ulice auto, pokutu dostanete oba. Taková je logika policie (vlastní zkušenost).
Policie musí prokázat, kdo tam zaparkoval později a tudíž spáchal přestupek. Jinak některá města to řeší tím, že vymezí parkování na jedné straně a na tu druhou dají zákaz stání.
Řekl bych že nemusí zkoumat kdo přijel dřív a kdo to pak zazdil. Prostě oflastrujou oba a nazdar.
Město to zkoumá 6 let a za tu dobu nebylo schopný ani na jednu stranu ulice osadit zákazy zastavení. Jedni idioti, druhý neschopný. Švestkám už zřejmě došla trpělivost.
Takže nespácháte přestupek a stejně dostanete pokutu? Nádhera.
To samé, pokud budete dodržovat ustanovení o jízdě v pruzích a na dálnici se třemi pruhy v každém směru pojedete v pravém pruhu, přitom nepřekračujete max. povolenou rychlost. Ve středním pruhu jede auto 110, jehož řidič nechápe, kde má jet (a páchá tak přestupek proti onomu ustanovení o jízdě v pruzích). Podle zažitého výkladu se ale „podjetím“ takového auta dopouští přestupku řidič jedoucí v pravém pruhu. Ten nic nespáchal, usdtanovení dodržel a hle – přestupek 🙂
Vozidlo jedoucí ve středním pruhu by se mělo předjíždět zásadně levým pruhem (mimo obec a mimo případ souběžné jízdy). Je to na palici, ale zákon to říká jasně.
Já to nepopírám, ale chybně jedoucí řidič vystaví do přestupku toho, co jede správně.
Jestli akceptujete blokovou pokutu a vlastně se tak přiznáte, tak asi jo, ale kdyby to šlo do správního řízení, tak vám logicky musí prokázat zavinění…
Asi by to chtělo při každém zaparkování auto vyfotit – třeba i kvůli tomu, že není poškozené 🙂
Na jedné straně policie jedná podle zákona a nelze proti tomu příliš namítat. Na druhé straně je český zákon o provozu obstarožní. Na obslužných komunikacích (zpravidla režim Zóna 30) v Německu a dalších zemích stačí, když při parkování zůstane volný jen jeden jízdní pruh o šíři 3 metry (nikoli dva). Přiměřeně zaparkovaná auta se naopak berou jako dílem vítaná forma zklidňování dopravy (vytvářejí „ostrůvky“ a osové posuny jízdního pruhu, tzv. šikany, vlastně zdarma, protijedoucí řidiči musí být pozorní a navzájem ohleduplní a volit mírnou rychlost). U nás to jde také, jen je nutno ta parkovací místa na vozovku namalovat (nemáme… Číst vice »
Ale pak stačí nějaký pitomec, co ten „ostrůvek“ vytvoří příliš blízko k jinému autu, a už neprojedou hasiči.
Ano, toto ustanovení zákona o provozu je pro inteligenty, řidič musí taky trochu přemýšlet, od toho má kvalifikaci (řidičské oprávnění). Leč trouba může zablokovat provoz kdykoli kdekoli, to není otázka tohoto ustanovení (ráno jsem např. zažil dodávku trčící do profilu tramvajové tratě a z toho plynoucí zpožděný vlak).
Jako že vlak čekal než přijede tramvaj? Nebo v té tramvaji byl fíra?
Tramvaj je vlak.
Radnice na tom „pracuje“ 6 let, ale ještě nic nevymyslela:-(
Na další stranu, jak se řeší riziko, že by v obousměrce zaparkovala auta v celé délce po obou stranách, takže by nevznikly výhybny?
Je statisticky podloženo, že se to nestává? Případně jak se to povoluje/zakazuje, znamená snad „zóna 30“ automaticky „stání s ponecháním 1 pruhu povoleno?“
Ano, v zásadě „automaticky“ je možné v zóně 30 takto parkovat. Ovšem pozor, platí obecná zásada, „Parken ist nur dort erlaubt, wo keine Behinderung entsteht“. Tj. parkování je dovoleno jen tam, kde nebude omezující. Což je chápáno nejen, že nelze nekriticky zaparkovat řadu vozidel za sebou a znemožnit vyhýbání protijedoucích, ale nesmíte zablokovat vjezdy do objektů (těch bývá v obytných částech hodně), nesmíte zablokovat „pohledové linie“ (tj. rozhledy na místech předpokládaného přecházení), autobusové zastávky, atd.
Pokud někde po zaparkování nejsou 3 metry, tak by se tam mohl hodit zákaz zastavení, ne?
Zbytečné dávat značku na něco, co už je zřejmé. To je jako kdyby v obci za každou křižovatkou byla značka 50, aby někdo náhodou nezapomněl, že je v obci.
Stačí žlutý pruh, přece si nebudu brát metr a měřit v provozu ulici odečítat zrcátka. Jinde to jde
Tipuju že většina případů takových pokut je ve skutečnosti, že při tom bylo porušeno ještě něco. (Žlutá čára, blízkost křižovatky či přechodu) nebo ani bez auta naproti nevychází (2*)3m.
Teď jsem v Británii a je to tu všude, docela praktické…
Mám dojem, že u nás už je značek až dost, tak bych nezaváděl další. Jak píše Paddy, pruh je rozumnou alternativou.
Ano, pojďme kvalifikované účastníky provozu vodit za ručičku dalším kusem plechu, který stejně vyignorují, protože by museli zažít minutu chůze navíc.
Takže o bezpečnost nejde (průjezd IZS), jde o easy cash…
To netřeba, na to máme obecnou úpravu pravidel provozu na pozemních komunikacích. Byť agentům firem vyrábějícím dopravní značky by se to samozřejmě hodilo.
Ono také záleží na tom, jak široké auto tam zaparkujete. Např. v jednosměrné ulici, kde bydlím, se svým autem nezaparkuju, nezbudou 3 m místa. Ale kdybych měl třeba Citroën 2CV, tak se vejdu s přehledem. Nebo motocykl. A třeba Felicia z 90. let by se taky naknap vešla, kdyby se zaparkovalo těsně k obrubníku. Ale dnešní mastodontní auta musí parkovat za rohem.
Marginalizace protiprávního jednání je tak nějak pro sektu ANO vlastní. Co se tedy má stát s těmi špatně zaparkovanými auty? Mám je jako chodec přeskočit nebo jít po silnici? Nebo mám jako řidič trnout, jestli mě přes špatný výhled nečeká nějaké překvapení?
Lenertovi vadí, že se řidič o pokutě nedozví hned. Řidičům nevadí, že porušili zákon hned? A navíc vědomě?
Jen ať se špatně parkující bojí. Mají proč. Jestli neumí nebo nechtějí parkovat v souladu se zákonem, ať raději nejezdí.
Policie by mu měla vyhovět a začít nekompromisně vymáhat stejné pravidlo i v jiných ulicích.
Rozhodně.
Nemá na to personální kapacitu. V menších služebnách se o prázdninách klidně stává, že má službu pouze jeden člověk, tak ten může rozdat pokuty před služebnou ale jinde fakt ne
Může požádat o spolupráci městskou policii. Tu má navíc v působnosti město, které může navýšit prostředky na mzdy a přibrat další strážníky.
A to by si nový člen policie nevydělal na svůj plat?
Dle popisu to vypadá, že špatně parkujících aut je v Liberci spousta.
Tady zjevně mají máslo na hlavně všechny strany. Jedněm se nelíbí pokutování a na druhou stranu policie asi opravdu bude dost selektivní, protože obecně tyto typy přesupků plošně přehlíží…
Ale je zajímavé vidět šok některých, že mohou být pokutování za nezákonné jednání. Až tak daleko jsme se tu dostali.
Za to by měl strážníky chválit, ne kritizovat. Jednou dělají svoji práci.
Tento pán ovšem potřebuje nahnat voličské hlasy a neštítí se k tomu ani podrývat policii, to je docela hustý. Ovšem obávám se, že některým voličům se to bude líbit.
Pokuty uděluje úřad, tedy ÚMO anebo Magistrát. Na základě zadokumentování přestupku, který provedla PČR. MP alias strážnici tady s tím dle článku nemají společnýho NIC.
Je třeba si ujasnit pojmy a vnímat rozdíl PČR/MP.
Policie ČR dělá pouze svoji práci a dělá ji zrovna tam, kde to mají přímo na talíři. Jinde na to už bohužel nemají čas, protože musí dělat to, co městská policie nemůže. Kdyby to dělala po městě městská policie, tak nebude např. problém s přístupem hasičů k místu zásahu, např. na sídlištích, kde parkují auta, kde je to jenom napadne. Město by se mělo především starat o to, aby byla vytvořena legální parkovací místa, která budou zákonné předpisy dodržovat, případně aby provozní režim na těchto komunikacích byl tomu přizpůsoben (např. zjednosměrnění, zpoplatnění, dodržování zákazu vjezdu vozidel do zón na noc… Číst vice »
Tohle je ještě jiný případ (pokutuje PČR), ale i zde vyjádření náměstka ukazuje, že je problematické pokutování parkujících aut městkou policíí, kterou řídí město. Už několikrát ve svém okolí (ale četl jsem o stejných případech i mimo mé okolí) jsem se setkal s tím, že množství špatně parkujících aut dojde tak daleko, že přestane být v zájmu města to pokutovat, neboť si tím vládnoucí strana odrazuje své voliče. Náš starosta dokonce nedavno prohlásil tento klenot: „Špatně parkující auta nejde posuzovat izolovaně. Pokud má dostat pokutu jeden, dostanou ji pak všichni, co v dané lokalitě parkují stejným způsobem. To chceme?“ Přišlo… Číst vice »
To je fakt smutné. Prostě jsme se s tím smířili.
Další krásný důkaz toho že hlavní problém parkování u nás je myšlení lidí a dokud se to nezmění tak se nikam neposuneme. V porovnání se západem jsme o desítky let pozadu…
Ono to na tom západě nebude zase tolik jiné. Minimálně v Bavorsku vidím, že návyky ohledně parkování tam mají podobné, jako my.
Nejhorší mor je to parkování na chodnících.
A často jsem svědkem, že po upozorní jsou tito parkující egoisté ještě dotčení a argumentují tím, že se dá buď protáhnout kolem zdi nebo obejít po cestě, což pro lidi ve starším věku nebo s kočárkem opravdu není vždy úplně jednoduché.
Trochu to rozvedu: U nás pořád značná část lidí žije v přesvědčení, že když jsi koupí auto tak jim automaticky vzniká nějaký nárok na parkovací místo, které jim erár má zabezpečit (ideálně zadarmo a co nejblíž bydliště) a když špatně parkují, tak je to proto, že jsou oběti systému a nebylo jim umožněno kde zaparkovat… Prvním krokem by bylo uvědomit si, že za parkování je normální platit, protože se zabírá pozemek, který majitelům auta nepatří. Pak by se měli lidi měli ještě před koupí auta zamyslet, kde budou parkovat, ne tady bydlím, tak tady prostě budou parkovat. Rozhodně nechci nic… Číst vice »
Žádný veřejný prostor nezabíráte. Parkujete na komunikaci, která jinak než k provozu a odstavení vozidel využít nelze
Taky tam mohou být třeba stromy, poskytovat stín, snižovat teplotu a hluk v ulicích, čistit vzduch, nabízet květy pro včely…
Jasne. A 90% jednosmerek vznika proc?
Tyto parkovací jednosměrky jsou taky paráda. V obousměrné ulici se roky roků nezákonně parkuje, tudíž se ulice zjednosměrní, vytvoří se legální parkovací místa, v praxi se parkuje stejně jako předtím ale vytvořit cykloosoubsměrku je problém, protože najednou „není dostaečná šíře vozovky.“
Člověk co má auto, aby se pochlubil sousedům, ale nemá na benzín, překáží na místě, kde by mohlo zastavovat zásobování(pokud chce večerku v sousedství), kde by mohla krátkodobě zaparkovat návštěva či řemeslník(jeho i sousedů),…
Co parkovací místa vyznačena na chodnících? Praha je tím proslulá