Náklady na přípravu VRT z Ústí ke Krušnohorskému tunelu rostou, projektanti mají prověřit úpravy trasy
Stanice Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Projektanti mají vyřešit i nové zastávky Předlice a Chabařovice.
Začínám si myslet, že se všechny peníze na VRT vyčerpají na různé dokumentace, posudky, projekty, posouzení…
Bylo by zajímavé, kdyby někdo věděl, co přesně má být to nové řešení v Ústí centru…
Na projektech VRT si ještě nahrabe spousta firem, dříve, než si v Bauhausu nakoupí lopaty.
Založíme konečně my nějaké sdružení za rychlejší vlaky? Chtělo by aby to někdo napadal kvůli nesmyslně nízké rychlosti a ne aby to zdržovali místní kteří by se k tomu v rámci netorerizování většiny neměli ani vyjadřovat
Trochu osvěty: zastávka v Předlicích se týká trati 130 nikoliv VRTky. 130 se také bude rekonstruovat, když se bude SŽ vrtat v celém uzlu. Tak se to logicky bude řešit. Nebo se to má řešit jindy? 🙂
Z VRT bude v budoucnu PRD, tak je lepší než vyhazovat peníze za nesmyslné projekty, dát do pořádku nynější koridor, rozšířit, zrychlit…
Jedná se o úsek připojující Krušnohorský tunel, který zrychluje a přidává kapacitu současnému koridoru údolím Labe.
Tvoje hospodské blábolení je v tomto případě trochu mimo mísu.
Hospodské kecy si nechte vy do hospody, na VRT už je prostě pozdě, ať z důvodu finančního, politického nebo geografického…
Můžete prosím více vysvětlit vaše tvrzení, že: na VRT už je prostě pozdě z důvodu geografického???
Spíše myslel demografického a tam na tom něco málo je. Za pouhých 10 let =521,429 týdne = 2 volební období, vyrazí do důchodu silně ročníky dětí z babyboomu (počešťují Husákovy děti) a ty bude zajímat tak doktor zadarmo , nadávána poměry apod.
V té době se zadarmo nebude ani dýchat. A půlka důchodu se bude danit 😁
Ne pozde, ale uz davno se melo zacit s pripravami a stavbou VRT. Prave kvuli takovemu recneni misto skutecne postavene infrastruktury si nas mazou na chleba uz i Polaci. Bylo by fajn, kdyby lidi pochopili ze VRTka neni jen benefit pro „zpovykane“ Prazaky, ale pomoci rychleho spojeni Ustecka s Drazdany / Berlinem budou moct lide ze severu Cech cestovat vic za lepsi praci do Nemecka a Nemecke firmy budou mit duvod otvirat vice pobocek svych firem s vyssi pridanou hodnotou ( nez jen manualni montaz), kdyz budou moct svoje pracovniky presouvat za par desitek minut do levnejsich Cech. Snad se… Číst vice »
Zrovna Krušnohorský tunel (+ přivaděče k němu) ani nejsou VRT v pravém (mj. co do max. rychlosti) slova smyslu, ale zde jde (snad jako jeden z nejvýraznějších příkladů) to „rozšíření a zrychlení koridoru“ (novými dvěma kolejemi – i pro nákladní dopravu).
A ty nové vlaky stejně přijedou do přetíženého uzlu Drážďany. Posílení kapacity jak Brno…
Přijedou do něj po (dávno existující) čtyřkolejce od Pirny.
O. K. případným řešením Drážďan samotných je taky jejich zkapacitnění.
Zrovna pro nákladní dopravu se těžko najde lepší trasa než (převážně či výhradně) podél Labe – resp. jedna další tu je – z Polska přes Hoyerswerdu. Jenže jak se (po dvoukolejce + bez značných sklonů) dostat do příslušné části Polska…
Ano ano, určitě je potřeba rozšířit trať z Prostředňáku až do Pirny a hned na čtyři koleje. A zrychlit to klopidly.
Že je obojí blbost, vám asi nemusím připomínat.
A bude to ještě VRT, když to bude stavit každých pár kilometrů na každé mezi?
Tady to vlastně žádná VRT není.
Tunel nebude z hlediska rychlosti ta pravá VRT, ale je potřeba už dnes. Tak třeba když bahno zastaví jedinej použitelnej přechod pro nákladní vlaky směr Berlín. Pak není nic a ucpaný kapacitně to je už teď.
A kdo říká, že dálkové vlaky budou stavět na každé mezi?
Tak v tomto tunelu vlaky jezdit nebudou. 🤣
Uvedená cena projekce plně odpovídá obvyklé ceně těchto prací. Problém je úplně jinde, v neschopnosti státu zajistit legislativu k umožnění plné ignorace stupidních požadavků municipalit a jednotlivců. Třeba jako zastávka Předlice na VRT. Kromě toho, že jde samozřejmě o hloupý nápad hlupáků reprezentujících další hlupáky, takové kreace kromě zmíněného navýšení nákladů prinášejí jako další přidanou hodnotu zpoždění projektu. V průběhu zpoždění se samozřejmě nepochybně objeví další geniální nápady, a projekt se bude upravovat do zblbnutí. Už vidím jak ICE stojí v Předlicích.
Předlice jsou víc než letiště!
Buďte tak laskav a zvolte si jiný nick. Děkuji
Ja to chapu tak, ze nove zastavky budou na klasicke trati, ne na VRT. Aby mohla zeleznice vice plnit funkci Sbahn.
Terminál Předlice, známé středisko kultury, památek a vzdělanosti, sídlo komunitního centra, místo setkávání, brána do kampusu technologického institutu, jenž úspěšně přetáhl největší mozky z Princetonu. Silicon Valley háže ručník do ringu.
A kde se píše, že Předlice budou na VRT? Budou na konvenční trati a bude tam zastavovat příměstská doprava. A tipnul bych si že ani rychlíky tam stavět nebudou.
Asi by bylo už na SŽ potřeba udělat pořádný průvan nebo rovnou na MD popř. Vládě, aby se probudili do reality.
P.S. Kdo bude v Předlicích nastupovat. Místní domorodci určitě ne. Ono té lokalitě je dobré se spíš vyhnout.
Chaba – tam se úspěšně zrušil nástup i výstup, přitom lidé by tam asi možnosti nepohrdli, i když do průmyslového parku do zaměstnání je ještě dost kousek.
Dovolím si podotknout, že zrušení v Chabařovicích požadoval sám Ústecký kraj v rámci předchozího stupně.
Nevím, kde to má přesně stát, ale zastávka poblíž obchodních center by si svoje zákazníky našla.
To se nedá napsat o Chabařovicích. Tady nastupovaly jednotky lidí denně (no možná celkem do 20) i když to byl hodinový takt vlaků ve špičce zahuštěný. Z většiny vlaku nevystoupil nikdo, ve špičce 1 až 3 lidí, když současné v Proboštově 50 a v Teplicích 100.
Zastávka v Předlicích by šla udělat asi snadno na stávající sítí. Na jedné straně by to bylo vice než zajímavé už dnes a skvělá konkurence (domrvené) MHD v Ústí. Předlice z města co se týká obchodů a Trmice průmyslové zóny….
Pokud mám věřit VRTkovým tezím (mj. https://vrtky.cz/o-projektu/prace-a-regiony), tak s existencí VRT dojde k pozvednutí úrovně příslušných měst, tzn. i Předlice by přestaly být tzv. sociálně vyloučenou lokalitou.
Co máte v Předlicích, až na ty krámy – teď pár skladových hal a to je asi tak vše, krom degešů, štěnic a polozřícených baráků. Je to stejný jak na druhém konci Ústí Mojžíř a teď už se ta rakovina rozlézá i po Neštěmicích. Za chvíli to bude od Mariánského mostu směrem na DC jedno superghetto.
Zrovna Neštěmice byly určitým problematickým soužitím známy už před cca 25 let, viz plot v Matiční ulici.
Bylo to Krásné Březno, které je součástí obvodu Neštěmice. Zajímavostí je, že před válkou bylo společně s Předlicemi nejvíc obýváno českou menšinou a po válce to byly nejlepší čtvrti, protože nebyly bombardovány. Noa co z nich je teď…
O. K., tu rozdílnost (městské části vs. městské obvody) jsem si vůbec neuvědomil (a že jsem přes Ústí tolikrát jel + i do jeho map mnohokrát koukal).
Nicméně i zde dle oficiálních VRTkových tezí platí, že díky tomu, že se lidi dostanou vlakem z Ústí do Prahy za 30 minut, se Ústí stane „předměstím Prahy“, tzn. lidé se do něj budou stěhovat a budou do Prahy dojíždět, stejně tak pražské firmy budou (mj./např.) do Ústí stěhovat svá sídla atd.