Náklady na modernizaci tratě přes Zlín se vyšplhaly na 20 miliard, s tendrem se čeká na peníze
Vykolejení osobních vozů ve Zlíně. Foto: Správa železnic

Projekt řeší elektrizaci celé trati z Otrokovic do Vizovic, v úseku Otrokovice - Zlín bude navíc vybudována druhá kolej.
„Podle nynějších předpokladů by měla hlavní část stavby probíhat od roku 2027“
Hlavně nespěchat. Pořádně to promyslet, projednat. Raději ještě jednou znova a v klidu. A v roce 2037 už opravdu to mít připravené. A jenom 3 roky po tom začít stavět.
Dá se někde veřejně dohledat rozpis nákladů? Kolik stojí stavební část, kolik stojí traťový zabezpečovač, kolik vlakový zabezpečovač, kolik, kolik koleje a výhybky, kolik elektrifikace, atd.?
Pro srovnání – D11 Trutnov – Královec, délka 21 km, v horském terénu (2 tunely, několik mostů): 12 mld.
Tohle srovnavejte spíše z D0 ( 28 km, 70 mld. ) celá stavba je v intravilanu. D11 je skoro v pustině, navíc v cenách z roku 2023.
Novostavba dálnice vs. rekonstrukce trati ve stávající stopě. Sorryjako, miliarda za kilometr je cena pro VRT…
Nevim . Přijdou mi ty sumy neuvěřitelný. Vzhledem k zanedbanosti veškerý infrastruktury. A k stavu státního rozpočtu….jestli s tím nic neuděláme, tak není šance to změnit. Pamatuju , že dálnice taky takhle byly. A změnit jsme to dokázali. Byť to byla fuška. Kde je na železnici zakopany pes?
V Dlážděné?
Co se v cenách dalnic změnilo? Pořád jsou jedny z nejdražších v Evropě?Akorát se už o tom tak nemluví. Například nechápu jak D55 Napajedla-Babice může stát 9 mld.
Takže Liberec zůstane nejen jediným krajským městem bez drátů, ale i bez dvoukolejky😃. I ty Budějovice ji pár km k odbočce na Plzeň mají …
Ačkoliv Jihlava vlastně taky jen jednokolejná
A Hradec se bude teprve stavět
Není to zbytečně málo? Můžeme si dovolit třeba 40 miliard, zdroje přece jsou!!
Tak taky nemusíme mít nic, to je nejlevnější.
Nejlevnější by bylo rozdat vedení Nejlepší Správy diplomy, čestná uznání, hodinky z limitované edice a předčasnej důchod…
Spojka na Horní Lideč se už odpískala?
O té reálně uvažoval-stavěl pouze Baťa.
Počítají projektanti tunelu v Kvítkovicích ze spodní vodou? Tunel se zcela jistě dostane pod hladinu řeky Moravy a Dřevnice. V roce 2027 se náklady zvýší tak na 25 miliard.
Pro každý návrh mostních, umělých nebo tunelových staveb musíte mít geotechnický průzkum. Bez něj nejste schopen zvolit způsob založení mostu/tunelu. Zcela standardní součástí je i hladina naražené a ustálené spodní vody.
Za 20mld se misto 60 bude jezdit 100? Jo se toho neboji. Takze za tu částku se na ty celý trati ušetří 10minut!
Tak nejde tu jen o čas, že.
Mnohem více času než zvýšená rychlost ušetří ta druhá kolej, která je pro rozumnou městskou železnici zcela zásadní. Jestli tam bude 60, 100 nebo 120 už se u zastávkových vlaků prakticky nepozná.
A jakou rychlost si tedy na této trati představujete a proč zrovna takovou?
V Polsku za to postaví 400km dálnice. Ano dalších 20mld jim přispěje EU, ale i tak…