Náklady na modernizaci tratě přes Zlín se vyšplhaly na 20 miliard, s tendrem se čeká na peníze
Vykolejení osobních vozů ve Zlíně. Foto: Správa železnic

Projekt řeší elektrizaci celé trati z Otrokovic do Vizovic, v úseku Otrokovice - Zlín bude navíc vybudována druhá kolej.
Trolejovani Zlinky, Vlary a podobnych trati jsou vyhozene penize do chvile, pokud nemame v republice paterni VRT. Cemu pomuze, kdyz se zvysi na 10km trati tratovka z 60 na 100? Zkrati to jizdni dobu o minutu… ja bych radsi jel jen 60 do Otrokovic a tam sedl na neco co jede aspon 230. Ten cas se mi bohate pak vrati na vetsi casti… je rozdil jet do Prahy 160 / na kratke casti jen 80 a nebo celou trasu 230….
Už teď je vlak v celé trase i se zastávkami rychlejší než auto,když pominu čekání při křižování.
Je tady dost divení „proč?“. No nevím, ale víc než osobáky z Otrokovic tady vidím rychlíky z Brna (plánované), Prahy a kdoví odkud a třeba pantery přímo z Olomouce. To vše plus náklady do Lípy nebo kde je to překladiště bez nutnosti přepřahat/přesedat. Navíc kvituju, že se to dělá rovnou na střídavou když už je za rohem a nebude se dělat konverze za další zbytečné prachy. Elektrizace a zrychlení úplně bez debaty. Ten zbytek má doufám taky smysl. Že je to drahé jak čert se asi shodneme všichni…
Otrokovice už jsou pár let přepnuty na střídavou https://zdopravy.cz/stridavy-proud-se-posouva-na-sever-mezi-otrokovicemi-a-rikovicemi-bude-zapnuto-trakcni-vedeni-119364/
takže tím úsek Otrokovice – Vizovice cenově překročil náklady na modernizaci Vlárské dráhy o 100% , bravo ….
https://slovacky.denik.cz/zpravy_region/stat-chysta-elektrizaci-a-modernizaci-vlarske-drahy-za-10-miliard-20210501.html
Po 341 aspoň jezdí kvalitní vlaky, u 340 je to katastrofa.
Kdo donutí lidí aby používali vlak, když ve stejném koridoru vede 2-4proudová silnice a jezdí MHD – autobusy a trolejbusy. Abych ho mohl použít, musím se nějak dostat na nádraží a potom dojedu do Zlína mimo centrum, na rozdíl od MHD, která pokrývá celé město.
MHD ve Zlíně velmi často ve špičkách stojí v kolonách, vlaky nikoliv.
Do Zlína kromě jiných dojíždí i tisíce studentů, které vlák doveze až do centra ke školám.
Jako rodilý Zlíňák bych poprosil, kde se ty kolony tvoří?
Nejsem zlíňák, ale občas projíždím. Když stojím na přejezdu, až přejede vlak, tak ho vídám skoro prázdný. Nejsou to zase vyhozené prachy, jen aby se někdo napakoval?
Asi to pro vás bude šokující zjištění, ale když se zvýší rychlost jak díky trati, tak díky elektrickým jednotkám, jezdit bude více lidí.
Zase se zruší většina zastávek mezi Otrokovicemi a Zlínem, takže se to vyplatí pak jen těm, kteří bydlí až za nádražím Zlín střed
Je to 8 ročních rozpočtů Zlína. A to se vyplatí!
Fakt se to musí elektrizovat? Fakt se to musí modernizovat? Je ta trať opravdu tak důležitá z celostátního nebo mezinárodního hlediska?
Nic se nemusí
Tady je názorně vidět, k čemu vede neustálé odsouvání staveb.. A zase se čeká, zřejmě, aby to bylo ještě o nějakou tu miliardu dražší
To je ta česká neschopnost
Tak Zlín má dráty v Otrokovicích
Srovnávat to s Libercem nejde přece
Není to totéž, nicméně – kolik kilometrů od města je to ještě „přijatelné“? Pokud bude řekněme elektrifikováno po Turnov, bude to stačit? Po Boleslav?
Těch 10 km z nádraží do centra je jako kdekoliv v Praze, Brně,i Ostravě
Tak v Praze to do centra jede skoro úplně…
Proč se o regionálních záležitostech rozhoduje od stovky kilometrů vzdáleného stolu?
Ať stát tuto i ostatní regionální tratě opustí. Mají-li místní (např. Mšsto Zlín) či nějaký dopravce (Lukrom/Metrans např.) o trať zájem, tak si ji může odkoupit.
Až do Zlína se jedná o celostátní dráhu, regionální drahá je jen usek Zlín-Vizovice
Nezajímá mě terminologie těch kdo sosají peníze ze státního. Řeším to z pohledu dolních 10 milionů kteří celostátní otázky řeší celostátně (např. obranu) a jiné řeší regionálně (např. silnice II. a III. třídy).
Jisté je jen jedno. Výnos do státní kasy z regionálních tratí (=cca 80% sítě SŽ) je odhadem 0,5 miliardy ročně. To stačí tak akorát, aby možná 1x ročně, možná 2x tratě prošel železniční instalatér a dotáhnul šrouby a promazal switche plus provoz železniční GSM-R.
Čili 20 miliard ze státního na 10+10 kilometrů kolejové tratě v souběhu s elektrifkovanými busy/trojebusy je zcela, na tisíc procent, absolutně mimo realitu
Tak děkujeme za názor a posíláme klíčenku.
Takže jsme se nedobrali různých názorů. Jeden, patrně nádražákobaron, na „proč“ odpovídá „proto“ resp. zvykové právo platné v předminulém století.
A druhý akorát trollí.
Sorry, vám evidentně jde jen o to jak ušetřit na něco (kdovíco) jiného. Je to asi jako by se řeklo „dálnice ať si staví místní úřady samy (plus pikantní je to že kdo už má postaveno teď, bude „ve vatě“ a ostatní mají smůlu, z krajského rozpočtu postaví leda starou belu.
Je to názor s kterým by se jakákoliv dálková cesta mohla rovnou zapomenout, ať už kolejová nebo asfaltová.
Když o to kraj tak stojí, ať si na to půjčí a splácí to 150 let.
Tak … určitě
Už toho radši nechte. To Váš „názor“ vzbuzuje potřebu použít nějakou tu „nálepku“.
Četl jste někdy o tom, že Zlín je krajské a v určitém ohledu i beztak významné město?!
Už jen ta možnost pod jednou trakcí a tedy bez prostojů dojet z Prahy a dalších měst do Zlína …(!), dokonce potom i rychleji …
Navíc ve stavu „bez projektu“ by třeba poloviční částka padla na prostou rekonstrukci, k tomu zavedení ETCS, dálkového řízení … je potřeba to poměřit v celém komplexu benefitů, které investice přinese …
Podél tratě vede trolejbus až těsně k nádraží Otrokovice. Kdo touží jet vlakem to má skoro stejné jako použít trojej či bus a poté ujít pěšky 0,25 km k vlakovému nádraží v Zlín-Střed. Obdobně ve Vizovicích
Já opravdu nevidím významné zlepšení z pohledu mě jako cestujícícho, Ano, kdyby jezdil přímý vlak Vizovice s jednou zastávkou (Zlín-Střed), tak by vlak dával o trochu více smysl. Jenže po přímém a rychlém spojení po této trase není dostatečná poptávka = vždyť nyní jezdí RegioNova. Přímým vlakem by jezdilo kolik? 5 nebo snad 10 pax v průměru/1 vlak?
Výborně, Axel je živ a zdráv, budiž vám to přáno.
Věcná reakce není? Místní nenašli odvahu utratit 10 miliard na novou nemocnici centralizující složitější nemoce ze 4 nemocnic do jedné, lépe vybavené a fungující bez nutnosti přežít roky rekonstrukcí, tudíž lépe vytěžující špičkové lékaře a umožňující lékařům v atestaci získat lepší praxi. Proto velmi velmi silně pochybuji, že by místní toužili utratit DVOJNÁSOBEK za velmi malou přidanou hodnotu. Uznávám leda tak zdvoukolejnění v extravilánu od OTROKOVICE TRÁVNÍKY po ZLÍN MALENOVICE. A to samé ve směru od Vizovic. Vzhledem k hustotě zastávek není třeba rušit přejezdy. A otázka samotných zastávek a jiných nádražních budov je otázkou samotných měst Otrokovice, Vizovice a… Číst vice »
Své rozhořčení nad dnešním stavem věcí prosím směřujte na příslušné instituce, které mají moc tyto věci měnit. Zde mlátíte prázdnou slámu, a zjevně jste se za roky svého působení zde – coby Axel, Vtvt, Olcit, Ech a stovky dalších přezdívek – absolutně nebyl schopen poučit, že sypáním slohových prací do internetových diskuzí nedosáhnete ničeho, pakliže je vašim cílem cokoli více, než se jen vypsat.
A stále jste neodpověděl na mnou již několikrát opakovaný dotaz, kdy se chystáte učinit zadost svému slibu z 6.1.2023, kdy jste jakožto Vtvt sliboval, že už nebudete přispívat do diskuzí. Tolik asi k hodnotě vašeho slova.
Hlavně jeho neustálá potřeba měnit si přezdívky.
Nová nemocnice měla být úplně asi v tom nejhorším místě. Z jedné strany sídliště, z druhé nákupní centrum, ze třetí hřbitov a pole a ze čtvrté frekventovaná silnice a železnice. To by bylo super, jak by se sanitky proplétaly sídlištěm nebo 4 pruhou hlavní silnicí. Starý areál je na okraji Zlína v tichém místě, kde není problém s místem ani dostupností (4 linky MHD). Ale jo, proč neudělat pacientům na onkologie a LDN výhled na hřbitov, měli by to kousek. Hlavní důvod rekonstrukce a zdvojkolejnění je ten, že to jednak trať potřebuje už jako sůl a hlavně je plně vyčerpaná… Číst vice »
Ne, nevidím poptávku po kapacitnějších vlacích pro stovky pax. Zkuste si někdy použít tamní dopravu. Krom přímé cesty Vizovice-Otrokovice (s minimem) zastávek nemá regiodoprava osob smysl na této trati. Dálková snad smysl má. Ale to 1 vlak ráno a 1 večer. Takže 20 miliard by mělo klesnout na 0,2 miliardy, aby se to místním vyplatilo. Klidně Vy můžete si oněch 20 miliard utratit do této tratě. Ale do celostátního rozpočtu tj. do kapes, nás dolních 10 milionů prosím nešahejte. P.S. U plánované nemocnice před 5 roky v Malenovicích nejčastější protiargument bylo, že místní se nechtěli zadlužit cca 4 miliardy. Investice… Číst vice »
Opět ukázka absence strategie na MDČR. Tahle stavba má jako jedna z mála potenciál výrazně zvýšit přepravní výkony železniční dopravy. Ale místo toho jdou prostředky na předimenzované dálnice v přepravních relacích, kde nejsou potřeba, rekonstrukce předimenzovaných historických nádražních budov, obnovu lokálek s minimálním přepravním potenciálem, „šprťáctví“ s ETCS, monopolům v oblasti železničního stavitelství apod. Zkrátka nejde o naplňování cíle zvýšení přepravních výkonů na železnici (viz např. požadavky Green deal), ale o to, aby s vlk nažral.
Dálnice se lépe prodají voličům. A ona železnice si sama kope pod sebou díru
… za to „šprťáctví“ s ETCS možná nakonec můžeme být rádi, nemyslíte?!
No možná jen do té doby, než dojde k nehodě na nějakém úseku z důvodu zanedbané infrastruktury (technický stav trati, neodstraněný přejezd, zastaralé zabezpečovací zařízení apod.). Plnotučné ETCS se buduje na TEN-T tratích, zatímco většina sítě si na jeho ekvivalent dlouho počká…
Který blázen toto vymyslel!
To nevymyslíš, rekonstrukce slepé koleje do Zlína za 20 mld!
Ne aby se pořádně zrekonstruovaly jen Otrokovice na Evropskou úroveň!
Zrušit denní stěhování kontejnerů s neznámým obsahem do Zádveřic, zničený svršek, hluk ráno večer kolem rodinných domů!!
dát jim zdarma plac v Otrokovicích, to je řešení za 20 mld když už!
Zbourat zbytečné stále poloprázdné nádraží ve Zlíně!
Takže se to „zabalí“ už navěky, protože ty domy už se budou jen rozrůstat takže to bude každým rokem jen těžší a těžší (protáhnout)? Teda, maximálně počkat na dobu kdy budeme případně mít peníze na 10km tunel za (cirka) pětinásobek této částky?? (neboli taky nikdy, aspoň ne v tomto století).
„slepá kolej do Zlína“ (ani v těch skutečných Vizovicích) nezůstane slepá na věky. Pohlédněte na trasování železniční infrastruktury očima kraje, kdy Zlín je centrem …
Zlín nemá zůstat a nakonec ani nezůstane periferií takřka na konci opravdu kusé jednokolejky.
„Dvě koleje a dráty“ do každého krajského města a na spojení s centrem republiky“ !
Pokud byste nebydlel u trati, ale u Třídy Tomáše Baťi, usiloval byste pro změnu pro zrušení automobilové dopravy ve Zlíně? Auta se mohou nechat na Park and Walk megaparkovišti v Otrokovicích a do Zlína mohou dojít pěšky. Co peněz by se ušetřilo…
Takze po +-20 letech se stavba konecne procesne dotahla do konce, jsou povoleni, razitka a je mozne zacit stavet, ale mezitim dosly penize.
To proste nevymyslis, to se proste v Ceske republice opakuje opravdu kazdych 10 let.
To se v tomto desetileti proste nezrealizuje. Zlin je opravdu zaklety a zustane jeste dlouho co se tyce dopravni infrastruktury naprosto zanedbany.
Já blavně žil v tom, že na takové stabbvy jsou už peníze předalokované.
V našem rozpočtu? MOŽNÁ v okamžiku kdy je uzavřeno VŘ na zhotovitele…
A pak taky vystrčí hlavy hlasy „my tady nic takového nechceme“ plus jiné hlavy „my jim to rozhodně platit nebudeme“…
A pak se dá snít o tom že se někdy udělá třikrát delší kus do Liberce, a ještě na vyšší rychlost (zde „až“ 100kmh)!
Že by se nám tu opět naplno projevila tzv. drážní inflace?
Asi by nebylo špatné, kdyby se to dělalo celé naráz o pět let pozděj, než půlka teď. Na druhé straně pak leží obava, že se to anopak neudělá nikdy.
Nicméně, nevystačili bychom si, minimálně na úseku Zlín – střed mimo – Vizovice s ETCS L1?
Za mě L1 určitě ne, srážka vlaků na jednokolejka je mnohem vyšší než na dvoukolejce. A budovat každých deset kilometrů jiný systém je taky začátek nějakého průseru.
L1 (bez přídomků LS nebo STOP) je _plnohodnotný_ zabezpečovač. Tu posedlost mnohem dražším L2 mimo VRT a tratě s rychlostí nad 160 nechápu.
Naopak rozdíl ceny mezi L1 a L2 je minimální, v bezpečnosti je to jiný level. L1 je drahé a málo bezpečné.
L2 potřebuje GSMR. L1 nikoliv.
L1 zase potřebuje přepínatelné balíty, L2 stačí nepřepínatelné.
jj, simplex forever…
Když už to GSM-R v Otrokovicích mám, včetně vysílače, tak to už tak drahé až do Vizovic nebude.
Ta posedlost je Pezinok. Být tam L2, tak možná ke srážce ani nedojde. Protože v momentě projetí stůj na vedlejší koleji by došlo okamžitě ke „shození“ všech návěstidel na stůj (což se i stalo) + okamžitě zrušení oprávnění k další jízdě a tím i vyvolané nucené nouzové brzdění a nemuselo by se čekat na interakci strojvedoucího nebo projetí kolem balízy u odjezdu.
Máte nějaký odhad kolik by se takto dalo ušetřit? Aby to nebylo 1 procento…
Čeká se na peníze? Tak z toho nic nebude, bo Babišovi drůbežárny, dávky a dotace jsou teď v kurzu.
Jde o to proč na to ty peníze nedala už současná vláda, pak by se nemuselo čekat na Babiše.
Jakože měla alokovat prachy do rozpočtu pro 2026 pro stavbu, která má začít 2027?
Jenže ona měla začít 2026 a protože na rok 2026 tam na ni nejsou peníze tak se přesunula až na rok 2027
Ani rozpočet 2026 neschvaluje minulá vláda…
A pak si přečtete, že v Rakousku se stavba jako Koralbahn, tzn. trať na 250 km/h s 30 km dlouhým tunelem, staví za srovatelné náklady na km, jako tahle cucka z Otrokovic do Vizovic.
https://zdopravy.cz/rakouska-lekce-z-koralmske-drahy-obri-stavba-stala-tolik-kolik-si-pred-20-lety-naplanovali-v-cesku-nerealne-264055/
Úspory z rozsahu 😀
Ale abych byl fér, není součástí té zlínky i mimoúrovňové křížení u Intersparu/hypernovy/okay/nevímjaksetoteďjmenuje v Malenovicích a u Dopravního podniku na Podvesné?
Nevím, já se ve Zlíně a okolí moc neorijentuji. Jedno vím ale jistě Náklady na VRT ve velehorách by měli být někde jinde, než náklady na částečné zdvojkolejnění a elektrifikaci tratě v údolí Vizovických vrchů. Bohužel nejsou.
Náklady tratí v hustě obydlených končinách taky bývají vyšší než „prostá“ přímá…
„Podle nynějších předpokladů by měla hlavní část stavby probíhat od roku 2027“
Hlavně nespěchat. Pořádně to promyslet, projednat. Raději ještě jednou znova a v klidu. A v roce 2037 už opravdu to mít připravené. A jenom 3 roky po tom začít stavět.
Až ta stavba bude mít nějakou politickou podporu, tak to tak dlouho trvat nebude, zatím nemá skoro žádnou tak to pak takhle dopadá.
Od první republiky se bohužel uvažování nezměnilo. Proto se stavbou začal Baťa na vlastní náklady.
Pokud si to pamatuji správně, tak akciovou společnost, jenž dráhu postavila založili lidé bydlící podél její trasy, jedním z významných hybatelů byl vizovský patriot pan Čižmář. Baťa dráhu převzdal až později. Je možné, že byl jedním z úvodních akcionářů, určitě ale nebyl jediný.
Tak ať si si Baťa na vlastní náklady zdvoukolejní a zadrátuje.
No ale nezapomeňte, že se pokračovalo ještě po druhé světové válce z Vizovic směrem dál na Valachy a to už nebyl Baťa, ale stát. Dokonce to chvíli byla i stavba mládeže, než se toho titulu dostalo trati jiné. Herečka Antonie Hegerlíková kdysi vzpomínala, jak tam v mládí makala na stavbě, a když tam přijela snad po dvaceti letech, zažila velké zklamání z toho, že se dílo nedokončilo a byl tak promrhán mladistvý elán. No, ale jisté je, že ještě někdy před dvaceti lety existoval generel dopravy ve Zlínském kraji, kde se s dokončením počítalo. Nebylo by to úplně špatné. Stačily… Číst vice »
A potom zrušit Zlínský kraj…
Dá se někde veřejně dohledat rozpis nákladů? Kolik stojí stavební část, kolik stojí traťový zabezpečovač, kolik vlakový zabezpečovač, kolik, kolik koleje a výhybky, kolik elektrifikace, atd.?
Do doby, kdy bude zveřejněna zadávací dokumentace do VŘ asi ne, a i u ní bude při nejlepším položkový soupis prací, bez nacenění 🙁
Pro srovnání – D11 Trutnov – Královec, délka 21 km, v horském terénu (2 tunely, několik mostů): 12 mld.
Tohle srovnavejte spíše z D0 ( 28 km, 70 mld. ) celá stavba je v intravilanu. D11 je skoro v pustině, navíc v cenách z roku 2023.
Novostavba dálnice vs. rekonstrukce trati ve stávající stopě. Sorryjako, miliarda za kilometr je cena pro VRT…
Prostě v intravilanu je vše mnohem složitější tedy i dražší, srovnejte si D11 s D0. Krom toho tady je to prakticky novostavba trati o rekonstrukci nemůže být řeč, ze stávající tratě nezůstane vůbec nic, jediná úspora je v pozemcích, ale to je minimální částka.
Intravilán jsou ty pola, náletová zeleň nebo pozůstatky Baťovy fabriky? Protože nic jinýho mezi Otrokovicama a Středem není…
Jo a ten tunel pod křižovatkou v Otrokovicích je co? To samé ZPS a jeho kolejiště. Průjezd obchodní zónou v Loukách a Prštném.
Zlín jsou dva obydlené kopce a uprostřed údolí. Zrovna v tom údolí vede stávající trať, které teda domy v cestě nestojí…. Prostě přiznejte, že je to záměrně předražené, asi dráty s hodně zlatýma karátama nebo co….
Viz výše.
Nevim . Přijdou mi ty sumy neuvěřitelný. Vzhledem k zanedbanosti veškerý infrastruktury. A k stavu státního rozpočtu….jestli s tím nic neuděláme, tak není šance to změnit. Pamatuju , že dálnice taky takhle byly. A změnit jsme to dokázali. Byť to byla fuška. Kde je na železnici zakopany pes?
V Dlážděné?
Co se v cenách dalnic změnilo? Pořád jsou jedny z nejdražších v Evropě?Akorát se už o tom tak nemluví. Například nechápu jak D55 Napajedla-Babice může stát 9 mld.
To už je vysoutěženo?
Nikdo to nechce stavět. Napajedla jsou zakletá. Řeka,podjezd pod tratí,most kolem opraveného mostu atd. Takže cena bude opravdu vysoká.
Takže Liberec zůstane nejen jediným krajským městem bez drátů, ale i bez dvoukolejky😃. I ty Budějovice ji pár km k odbočce na Plzeň mají …
Ačkoliv Jihlava vlastně taky jen jednokolejná
A Hradec se bude teprve stavět
Jak silnou dopravni poptavku vytvori mesta, ktery casto nemaji ani 100k obyvatel a nadrazi maji nekde za mestem bez parkovacich domu apod.?
O kterých městech mluvíte? Ať jsme konkrétní. Žádné mě nenapadá. Díky.
Liberc je čtvrté největší město v zemi (oproti jedenáctému Zlínu), jeho nádraží je umístěno vzhledem k centru velmi slušně a je i dobře obslouženo MHD.
Páté
Já na tu Plzeň vždy zapomenu 🙂
Tady mi to z krajských měst pasuje snad jen na Karlovy Vary (byť ty zas tak daleko od centra nejsou) a na Jihlavu… Ale tam bude nová centrální stanice z Jihlavy – město (i když je to od centra furt kusanec), ale – jakou poptávku vytvoří? Vary jsou světoznámé lázeňské město s vyhlášeným filmovým festivalem, Jihlava je přirozené velké centrum rozsáhlé oblasti, takové Město mé střediskové… Takže poptávku by tato města měla tvořit velkou.
„Jihlava je přirozené velké centrum rozsáhlé oblasti, takové Město mé střediskové…“
Jihlava je „centrem“ kraje, jehož dobrá (moravská) polovina přirozeně spáduje do Brna…. 99% obcí bývalých okresů Třebíč a Žďár n. Sázavou pod Jihlavu nechtěly a stavěly se docela důrazně na zadní. Ovšem i na té české straně se remcalo.
On by zůstal i ten Zlín, kdyby dráty nebyly jen 15 km daleko. Blbé je, že se zvyšuje pravděpodobnost, že Veselí a Luhačovice budou mít dráty dříve, než Liberec.
To si nemyslím, Luhačovice jsou ještě hodně daleko, ty narozdil od Liberce ještě nemají ani schválený záměr projektu.
Nebudou
Není to zbytečně málo? Můžeme si dovolit třeba 40 miliard, zdroje přece jsou!!
Tak taky nemusíme mít nic, to je nejlevnější.
Nejlevnější by bylo rozdat vedení Nejlepší Správy diplomy, čestná uznání, hodinky z limitované edice a předčasnej důchod…
A pak se stane co?
To nevím. Ale vím, co bude, když to neuděláme…
Spojka na Horní Lideč se už odpískala?
O té reálně uvažoval-stavěl pouze Baťa.
Ale ne že by neměla smysl, i vznikly na to studie a taky to bylo v krajském plánu rozvoje železničních tratí. Je ale jasné, že třeba byť i vybudovat/přesunout cca 15 zastávek (Uherský Ostroh, Bohuslavice nad Vláří…), co jsou mimo, je při politickém nastavení utopie.
Na novou spojku snad není potřeba nějak zvlášť přesouvat stávající zastávky.
Ano, teď to po sobě čtu a napsal jsem to asi neobratně. Smysl je ten, že dokument, ze kterého jsem čerpal (cca rok 2018), je na dnešní poměry evidentně megalomanský 🙂
podle toho dokumentu z roku 2018 je to ekonomický nesmysl a čirá utopie
Ne ne, moje odpověď kousek výše. Stavěl i stát po druhé světové válce, byly to chvíli i „stavba mládeže“ jako odpovědˇna jinou reakci jiné osoby.
Text za „stavba mládeže“je zmatečný, ten si pomyslně škrtněte.
spojka do Horní Lidče přes Valaškou Polanku je ekonomický nesmysl a vlhký sen Zlínského kraje, možná kdyby v krajském městě vystrčili hlavu z vlastního zadku, tak by viděli skutečný potenciál v propojení Horní Lideč – Bylnice – Staré Město u UH. Hradiště (samozřejmě pod dráty)
Počítají projektanti tunelu v Kvítkovicích ze spodní vodou? Tunel se zcela jistě dostane pod hladinu řeky Moravy a Dřevnice. V roce 2027 se náklady zvýší tak na 25 miliard.
Pro každý návrh mostních, umělých nebo tunelových staveb musíte mít geotechnický průzkum. Bez něj nejste schopen zvolit způsob založení mostu/tunelu. Zcela standardní součástí je i hladina naražené a ustálené spodní vody.
Zcela běžnou výbavou u takových staveb bývají čerpadla. Viz např. podjezd v Kunovicích. Na dešťovou vodu určitě, tou spodní si tedy nejsem docela jist, ale myslím, že zas tak daleko od pravdy nejsem.
Za 20mld se misto 60 bude jezdit 100? Jo se toho neboji. Takze za tu částku se na ty celý trati ušetří 10minut!
Tak nejde tu jen o čas, že.
Mnohem více času než zvýšená rychlost ušetří ta druhá kolej, která je pro rozumnou městskou železnici zcela zásadní. Jestli tam bude 60, 100 nebo 120 už se u zastávkových vlaků prakticky nepozná.
Zastávky se mají zrušit.
A jakou rychlost si tedy na této trati představujete a proč zrovna takovou?
V Polsku za to postaví 400km dálnice. Ano dalších 20mld jim přispěje EU, ale i tak…
Předpokládám, že o opravě této trati by bez účasti EU také nebylo možno uvažovat.