Letecké společnosti Letectví

Nákladní letečtí dopravci posilují. Qatar Airways má tři další 777F, Amazon koupil sedm 767 od Delty

Boeing 777F v barvách Qatar Airways Cargo. Foto. Qatar Airways Cargo
Boeing 777F v barvách Qatar Airways Cargo. Foto. Qatar Airways Cargo
Katarský dopravce posiluje svoji flotilu i kvůli distribuci vakcín.

Letecká nákladní doprava zažívá své mimořádně dobré časy a je to patrné i na zájmu o další letadla. Na přelomu roku převzala letecká společnost Qatar Airways Cargo tři zcela nové nákladní Boeingy 777F. Další letadla pořizuje pro svůj provoz internetový obchod Amazon, který koupil již vyřazená osobní letadla 767-300 od Delta Air Lines.

Qatar Airways dodávkou tří letadel rozšířily počet nákladních letadel ve své flotile na třicet. Letadla 777F tvoří její základ, celkem jich mají 24, k tomu ještě čtyři A330 a dva Boeingy 747.

Katarský dopravce chce díky novým strojům posílit svoji pozici před očekávaným dalším velkým boomem letecké dopravy v podobě přepravy vakcín na očkování proti Covid-19.

Posilujeme kapacitu letecké nákladní dopravy v kritické době pandemie, kdy je jí nedostatek. Distribuce vakcín bude jednou z největších výzev pro celý obor logistiky,“ řekl šéf Qatar Airways Akbar AlBaker.

Letadla 777F jsou poháněna motory GE90-110B1. Letadlo zvládne přepravit přes 102 tun nákladu s doletem 9 200 kilometrů.

Svoji nákladní leteckou dopravu také posílí Amazon. Podle serveru CargoFacts Amazon Air pořídil sedm letadel 767-300, která v létě vyřadily Delta Air Lines. Amazon, používající pro svoji flotilu také značku Prime Air, je promění na nákladní letouny. Mají podpořit především novou leteckou základnu firmy, která vznikla v Cincinnati.

Odebírat
Upozornit na
guest
8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MildaIV

Ty B767 asi nestihnou předělat před koncem pandemie.

bohyn

No a? Po korone snad uz nebudou treba? Vyuzili sanci koupit letadla, co maj jeste par let pred sebou, za vyhodnych podminek.

Vlk

Tak náklady jsou dosti podstatnou komoditou všeobecně. To není jenom v letecké dopravě. Jen se divím, že třeba ČSA nemají nějaký nákladní „EFKO“ a nedělají s ním bussynes. Asi vědí proč, nebo nevědí………..

Jana

Asi proto, ze s jednin efkem moc parady neudelate

Lukáš F.

To se ovšem mýlíte, s jedním Jardou Efkem uděláte skvělý byznys.

Tomas

kdyby to bylo tak easy, tak si kazdy poridi svoje „efko“ a lítá s tím náklady.

takze ano, asi vedi proc.

Martin V.

Na podnikání v nákladní dopravě nepotřebujete nutně „efko“. Pro dopravce v osobní pravidelné dopravě může být zajímavý i „belly freight“. Ale „břišní náklad“, tedy česky dokládka, se blbě kombinuje s coronou, kdy pravidelná osobní doprava buď není pravidelná, a nebo není vůbec…

Honza

To by muselo jít přez vysoké a né moc chytré hlavy