Náhradní vlaková doprava. Uzavírka silnice oživí po 14 letech zastávku Čejkovice
Motorová jednotka 628 v barvách GW Train Regio. Foto: GWTR
Kvůli rekonstrukci silnice se do Čejkovic nemůže dostat veřejná doprava jinak než po kolejích.
Tyhlety názvy zastávek…
Podle titulku jsem poskočil, že vlaky z Čejče budou zastavovat v Čejkovicích (neznám místní místopis té tratě, je vím, že se přes koleje do Čejkovič z Čejče jezdí).
A ono to platí na Čejkovice na opačném konci republiky 😀
Nevíte někdo, jestli přitom mimořádném zastavování tam SŽ dala ceduli s názvem zastávky, nebo se bude zastavovat u nijak neoznačeného perónu?
B je správně. Neoznačený perón je třeba i v zastávce Holedeček, kde od GVD 2020/21 vlaky zastavují trvale (a předtím 13 let nestavěly). SŽ na to kašle.
🙁 kdyz jsem cetl otazku tehle odpovedi jsem se bal 😀
V Holedečku už od minulého týdne cedule je, byl jsem téměř svědkem její instalace
Tak to je super. Ale trvalo to. Mohli se do toho pustit hned poté, co roztál sníh.
Teď ještě pragotrony v Brně-Kr.Poli.
Nebo ceduli s názvem stanice Praha-Vysočany, po zbourání budovy není jasné, jak se to tam jmenuje. Alespoň při pohledu z vlaku.
no, on rychlík GWTR je aktuálně vůbec zábavný. náhradní doprava z Blatna až do Plzně.
za osobaky z Plas jezdí temhle fistronum nevadi…a v klidu jezdí místo pomaliku bus až do plzně…
Já raději jedu z Plas do Plzně či opačně busem linky 321, asi proto že staví na Sadech Pětatřicátníků
Ale jen o víkendu, když jede na terminál. Jinak staví U Gery a potom až na CANu. Ale u Gery se dá pohodlně přestoupit na tramvaj.
Problém je v úseku Žihle – Plasy, kde to NAD nezvládá za stejný čas jako vlak, trvá to skoro dvojnásobně dlouho, protože je tam mizerná silnice. Tím pádem by vlak ani nemohl odjet z Plas včas a nestihl by se obrat v Plzni. Pokud GWTR chce zachovat časy v úseku Most – Blatno u Jesenice tak, jak jsou (což je nezbytné kvůli obratům v Mostě a Blatně), není jiná možnost než vést NAD až do Plzně.
Samozřejmě to má ještě neblahý vliv na to, že během takové výluky nefungují přípoje v Plzni od vlaků GWTR. Ale to samé praktikují i ČD, když je výluka Plzeň – Nepomuk. NAD obvykle vyjíždí z Plzně o půl hodiny dříve, v opačném směru přijede o půl hodiny později. Je to nejmenší zlo, pokud ČD nechtějí rozbít celý systém návazností v jižních Čechách a na Vysočině.
Celkem dobrý kšeft pro GWT, za zastavení a max minutu spozdeni dostanou příplatek 🙂
On to není až takový kšeft. Ty náklady jsou zanedbatelné, kraj nic navíc platit nebude (smlouva nebo dodatek se neuzavíraly). GWTR tuto dobrou vůli prokazuje opakovaně. Nejen, že před dvěma lety zastavovali v Petrohradu a Stebně, když nejezdily autobusy, ale taky se zastavuje vždy v Mladoticích, pokud se tam koná nějaká akce na podporu obnovy tratě do Kralovic (slavnosti apod.).
Když to kraj objednal, tak asi nějaká smlouva být musí…
Ano, je stávající smlouva a na té se nemění nic.
Dostanou 5 kč za propálené 2 deci nafty. To nepočítejte, ale je to 25 kč na litr. Že je nafta dražší? V tom právě spočívá ten obří vejvar.
Nesmysl? Jistěže, ale hromada lidí tomu věří, mají totiž důvod nadávat.
zrovna v sobotu to asi vyuziju, že nepojedu na kole výlet až do žatce
Tak ono rychlík, který staví každých 2,5 km ve vsi s 1600-2000 obyvateli (Vroutek, Kryry), a je sedlán „lokálkovým vozem (ano, docela dobrým, s wifi, zásuvkami a toaletou)“, je de facto osobák už teď. 🙂
Takže pokud by to nebyl rychlík, ale Os zastavující převážně na znamení, tak by se nejednalo o velký rozdíl?
Ve středním pásu trati plní R místní obsluhu, ale mezi Plzní a Kaznějovem 2,5 km určitě není 😉
Takže přinejlepším Sp?
V Rakousku vám taky EC,IC,Railjety zastavují kolikrát na každé mezi, bo na některých tratích jiné vlaky nejezdí. Proto na nich taky platí místní síťové jízdenky na IDS.
Není to poprvé, co GWTR předvádí podobný kousek. Na začátku roku 2019 dočasně stavěly všechny rychlíky v Petrohradu a Stebně, když jedna nejmenovaná autobusová firma přestala jezdit s autobusy pro Ústecký kraj, a to nezákonně.
Možnost obnovy Os v úseku Žihle – Žatec přichází v úvahu v případě výstavby vodní nádrže Kryry, která by zatopila silnici, po níž dnes jezdí linka DÚK 744. V takovém případě nebude možné zajistit obsluhu jinak než vlakem.
Hmm…
Kde všude jsou obyvatelé odkázáni v případě uzavírky silnice na vlak?
Takových případů je v naší zemi víc, než si myslíte.
Pustá Kamenice například. Před lety probíhala oprava křižovatky a z obce se nikdo jinak než vlakem, na kole nebo pěšky nedostal.
Tuším v roce 2019 byla takto dočasně obnovena doprava z Hodonína do Holiče.
Přesně. A spojka Hodonín – Holíč má význam především pro nákladní dopravu, což se opět ukázalo po tornádu.
Praha- Komořany.
no upřímně řečeno si tu nemožnost nedovedu představit ani v Kryrech, ani v Čejkovicích
Pokud dojde k zatopení silnice Petrohrad – Kryry, tak by autobus musel jezdit oklikou přes Mukoděly a pak by musel do Kryr zajet, což by značně prodloužilo čas cesty.
Něco jiného by byla situace, kdyby v úseku Petrohrad – Kryry byla postavena nová silnice, jak píše pisatel níže, ale moc si to nedokážu v praxi představit.
však ano, prodloužení času cesty, ale to neznamená nemožnost 😉
stejně tak v Čejkovicích je to určitě jako „jednodušší“ řešení
teď když na to koukám, tak na mapě POH zaplaví ta nádrž i trať :-D, uvidíme, pokud se bude stavět, tak určitě se nějaké řešení najde
Trať by měla zůstat na břehu, těsně nad hladinou, ve stávající stopě, pokud vím.
Z Kryr vedou tři komunikace na Petrohrad, Očihov a Vroutek, už se párkrát stalo, že byla jedna z nich uzavřená, tak se jezdilo jinou.
To není pravda, přeloží se silnice 😉
Máte pro toto tvrzení nějaký zdroj?
Ano. Vizualizace na mě neukazuje ani silnici na Březnici, nehledě na to, že děti ze Stebna, Petrohradu a Černčic spádují do ZŠ Kryry. Jinak by musely jezdit asi do Jesenice, Žihle nebo Vroutku a kryrská ZŠ by se mohla zavřít. A otázka je, jestli se to vůbec postaví.
To není zdroj. Pokud tam ta silnice zakreslená není, nemůžete mít jistotu, že tam bude. No a děti mohou ze Stebna, Petrohradu a Černčic jet do Kryr obnoveným Os, pokud autobus nebude moct projet.
Takto to bylo prezentováno obyvatelům Kryr, neb x miliard za vybudování přehrady, ale nákres v malování…
Ono je celkem běžné, že obyvatelům se lže. Neříkám, že tomu bylo zrovna v tomto případě, ale možné je to taky.
že by konečně hasičský, sanitní a popelářský vlak?
Stát se může naprosto cokoliv, viz tornádo na jižní Moravě a ubytovací vlak v Hruškách pro dobrovolníky, co pomáhali likvidovat škody.
no, ale záchranáři (kromě vrtulníků), hasiči i vojsko stále jeli po silnici
Protože se tam šlo dostat. Já vám můžu dát příklad lazaretního vlaku z nedávné doby. Když byly v roce 2013 povodně, sanitky se nemohly v Ústí nad Labem dostat z pravého břehu Labe na levý, kde je nemocnice. Sanitky tak jezdily k nádraží Ústí-Střekov, kde byli pacienti přeloženi do vlaku a převezeni na nádraží Ústí západ. Tam byli přeloženi do další sanitky a pokračovalo se do nemocnice.
Tak snad neměl ten vlak velké zpoždění 🙂 Jo a ještě tu máme Dolní Žleb, ale tam si to vznášedlo (resp. hasiči z Děčína) nakonec skutečně pořídili…
Ten vlak jezdil podle potřeby. Stál na nádraží Ústí-Střekov, byl tam připravený strojvedoucí v pohotovosti. Jakmile to bylo nutné, vlak vyjel na Ústí západ. Po přeložení pacienta do druhé sanitky se vlak ihned vrátil na Střekov, aby byl opět připraven k převozu dalších pacientů.
Nouzové řešení. Nicméně, že by někdo vypravil záchranářský vlak k silniční něhodě…
K železničním nehodám jezdí záchranka po silnici.
No jo, ale kde deponovat ty sanitní vlaky?