Náhradní vlaková doprava: Na trať z Hodonína na Slovensko se vrátí osobní provoz
Nádraží Hodonín. Autor: Palickap, Wikipedia https://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hodon%C3%ADn,_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD.jpg
Cestující na české železnici si už zvykli, že náhradní autobusová doprava je běžnou součástí cesty vlakem. V případě plánovaných či
Možná mě někdo upřesní a doplní,ale vzpomínám si,že roku cca 1984 tudy byl veden jakýsi sezonní rychlík tuším Budapest-Lodž.Důvod byl nejspíše ve vyhnutí se břeclavskému uzlu.Byl trasován vůbec zajímavě,protože jel z Galanty přes Trnavu do Kútů a pak právě na Holíč a Hodonín.Po té trati Kúty-Trnava-Galanta tehdy jezdil i rychlík Favorit a snad i Saxonia.
Pro náklady zajímavá trasa? Nevím jak dnes, ale byly/jsou tam takové tunové limity, že z elektrik je splní jen žemlička… Pokud je již zvýšen napravový tlak, omlouvám se za dezinformaci…
Dopravci @zesnad_cz tam začnou jezdit, jakmile se rozběhne stavba Lanžhot – Kuty a nastane chvílemi nickolejny provoz😊 Asi už příští rok.
Vsadím se s váma o cokoliv, že po pár dnech to na slovenské straně odpískají, protože zjistí, že na jejich straně už ty koleje nejdou na 100% opravit a provoz tam bude o zdraví.
V tak špatném stavu asi nebude, to by tam vloni nejel Prezidentský vlak s prezidenty ČR a SR…
Doplnění:
– Jedna náhradní vlaková doprava byla cca v roce 2006 i na Náchodsku.
– V roce 2002 suplovala vlaková doprava při povodních silniční dopravu i v Ústí nad Labem, kdy železniční most byl jediným použitelným spojením obou břehů (oba silniční mosty byly zaplaveny).
Náhradní vlaková doprava jezdila i do Komořan po vlečce někdejší Sigmy, v době opravy Komořanské ulice.
Dále též od 8.5. do 28.6.2009 v úseku Náchod – Police nad Metují. (A pokud se nepletu, v náhradních vlacích platil pouze tarif IREDO, nikoliv ČD.)
xyz: Zapomněl jste taky na povodně v r. 2013, to MHD suplovaly Pantery (a taky byl zaveden „záchranářský vlak)
člověk si asi domyslí proč byl na této trati tenkrát zastaven provoz, ale dost mě překvapilo že je elektrifikovaná..(!) vzhledem k neexistenci hraničních kontrol, by to dneska mohla být trať s velkým potenciálem (oproti mnoha jiným tratím). Nebo se mýlím, je tam nějaký jiný důvod proč by to dneska „nešlo“?
Elektrifikovaná je kvůli tomu, že za komunistů tamtudy jezdily náklady, aby se vyhnuly přetížené Břeclavi.
Jestli by měl smysl trvalý provoz, to je otázka. Ale když vlaky nejezdí ani v úseku Skalica – Sudoměřice na Moravě (kde podle letmého kouknutí do JŘ by byl i přípoj do Veselí)…
To by si ale asi takové vlaky Skalica – Sudoměřice musela platit slovenská strana… protože, kdo z české strany by jel z Hodonína do Sudoměřic a dál na Veselí přes Holíč, Skalicu, když může jet přes Rohatec?
Chtělo by to zavést dvojpeážní linku Hodonín – Holíč – Skalica – Veselí – Velká nad Veličkou – Myjava – Nové Mesto nad Váhom – Trenčín 😉 Stačilo by „málo“ – přesměrovat část vlaků, co dnes jezdí přes Rohatec a zrušit nesmyslné přestupy u hranic (Velká n. Veličkou / Vrbovce).
A vyřešil by se tím nějaký dopravní problém, nebo je to jen šotozajímavé?
Reálně je asi autobus levnější, v Holíči dojede až do centra. Ale třeba budou s náhradní vlakovou dopravou pozitivní zkušenosti a kraj něco objedná.
Neznám sklonové poměry, ale pro nákladní vlaky by to mohla být zajímavá alternativní trasa.
Bohužel to není zajímavá alternativní trasa, viz výborné články pana Tomančáka https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=946 a https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=948
Dík za skvělé odkazy. Jen by mě zajímalo, co se za těch 7 let od napsání změnilo. Oblouky i stoupání 10 ‰ zůstaly, ale nákladní dopravci teď křičí, že nemají kudy jezdit. Ta trať je v relaci Bratislava – Přerov kratší než přes Břeclav, takže nižší rychlost by až tak vadit nemusela, nějakou opravu by určitě potřebovala. Ale je aspoň potenciálně zajímavá? Třeba jedním směrem (po spádu)?
Ta trať má 25 kilometrů. Z toho 20 kilometrů je bez pořádné výhybny, v Holíči jsou jen 2 koleje k dispozici. Ta třetí musí zůstat průjezdná. Vezmete dva vlaky ze stanice Kúty do Holíče (to zabere cca 30 minut) a po jejich příjezdu projede jeden opačným směrem. Tím jsme zabili celou hodinu. On je v Břeclavi kapacitní problém? Tak 3 nákladní vlaky za hodinu toho moc nevyřeší.
Některé problémy by šly eliminovat výstavbou nového zabezpečovacího zařízení, neboť dodnes se v Holíči a ve Gbelích házejí výhybky ručně, což je při délce staničních kolejí po všech stránkách docela problém (personální a časová náročnost), nehledě na to, že výprava dlouhých nákladních vlaků po křižování by asi také nebyla tím pravým ořechovým (skupinová či žádná odjezdová návěstidla), co by místní výpravčí chtěli zažívat třeba dvacetkrát denně. Prostě zde je ukázkový příklad toho, proč to na Slovensku tak dře a elektrizovanou trať použít dost dobře nejde…. Navíc nákladní vlaky tady také myslím mají rozdílné maximální hmotnosti ve směru od Kútů do… Číst vice »
Spíš je ostuda ještě československých soudruhů, že zadrátovali trať „tak jak byla“ bez toho, aby tam udělali cokoli dalšího.
Však ta elektrifikace taky spadá do doby, kdy už se to hospodářství soudruhům dost sypalo pod rukama. Velký bratr na východě sice ochotně odebíral prakticky cokoliv, co se v satelitech vyrobilo, ale ropu by nejradši prodával za tvrdou měnu i spojencům. Investiční prostředky byly omezené a tato trasa se jevila jako možnost ušetřit něco nafty s poměrně malými náklady.
To to nemohli raději natáhnout rovnou na Staré Město?