Náhradní vlaková doprava: Na trať z Hodonína na Slovensko se vrátí osobní provoz
Cestující na české železnici si už zvykli, že náhradní autobusová doprava je běžnou součástí cesty vlakem. V případě plánovaných či
Cestující na české železnici si už zvykli, že náhradní autobusová doprava je běžnou součástí cesty vlakem. V případě plánovaných či neplánovaných problémů na trati vypomůže autobus. Nyní to ale na česko-slovenském pomezí bude naopak.
Na trať mezi Hodonínem a slovenským městem Holíč (české číslo 332, slovenské 115) se po letech vrátí osobní vlaky, aby nahradily autobusy. Důvodem je rekonstrukce hraničního mostu přes řeku Moravu na silnici I/51.
Vlaky budou částečně suplovat autobusovou linku jihomoravského integrovaného systému číslo 910, a to v období od 22. července do 31. října. České dráhy nasadí vozy řady 810/809. Půjde o deset párů vlaků v pracovní dny a šest párů o víkendech. Podle Wikipedie byl na trati zastaven osobní provoz v roce 2004.
Podrobnosti k náhradní vlakové dopravě Hodonín – Hodonín zastávka – Hodonín st. hr. – Holíč nad Moravou jsou v posledním vydání Přepravního a tarifního věstníku.
Náhradní vlaková doprava není v tuzemsku běžná, příklady z minulosti se ale najdou. Například v polovině 90. let byly autobusy nahrazeny vlaky v Praze mezi částmi Modřany a Komořany, využívaly přitom vlečku. Po povodních vlaky v Praze suplovaly zaplavené metro. Další příklady uvádí článek webu Pražské tramvaje.cz, příkladem z nedávné minulosti jsou vlaky Trutnov – Radvanice.