Nafta míří ke 30 korunám za litr. Zlevňování pohonných hmot má ještě chvíli pokračovat
Čerpací stanice Tank ONO. Foto: Tank ONO
Průměrné ceny padají pomaleji než u Tank ONO.
Průměrné ceny padají pomaleji než u Tank ONO.
Takže razantní snížení cen ve vlacích???
Pokud jsou pohonné hmoty drahé, může za to 5 koalice, tak jako vše, pokud levné,
drží chátrá hubu.
Když jsou levné, tak 1. jsou stejně z Ruska 2. stejně zdraží 3. a vůbec všechno je špatně
Pohonne hmoty jsou levne kdyz svetova ekonimka drhne.
Pro ty, co pamatují naftu za 26 (rok 2020), jsou PHM drahé pořád.
Připočtěte 20% inflaci a jste na tom lépe….
Inflace se týká cen, ne platů, ty spoustě lidí tolik nenarostly.
Pokud si clovek neni schopny zajistit zvysovani prijmu alespon o inflaci, jeto jen jeho problem.
Fialo octup.
Jindra nám sliboval, že bude litr za stopade….
Máte to neúplné a jsou chyby. Správně je „Fijalo octup ihnet! Hamba! Demisy!“
jsou tam
Fyjalo…
Tak si ho vyfotil a dej na noční stolek
Doufám, že bratři Ondrové Tank Ono nikdy neprodají a případně jejich dědici budou mít stejný byznys model.
Kdyby tu nebylo Tank Ono, tak bychom si všichni výrazně připlatili.
Ti dva by měli dostat státní vyznamenání za zásluhy pro republiku, kdy díky nim jsme všichni ušetřili biliony korun…
Ale bohužel ne všichni je mají v okolí..
Bambiliony kvazimilionů? Úspory zákazníků Tank ONO můžou být – při současném obratu Tank ONO 30 miliard – v řádu miliard ročně, na bilion ještě pár století potřebuješ.
(A to je hypotetická výše slevy, často je potřeba si k Tank ONO pár kilometrů zajet, na což část slevy padne…)
Já nemluvím jen o úsporách, které dosáhnou ti, kteří u Ona levněji natankují.
Ale hlavní přínos je ten, že konkurence musí na snížení ceny u Ona reagovat – méně tedy zaplatíme všichni.
Pokud by Ono nebylo, tak by nic nenutilo pumpaře snižovat ceny paliv – tady vidím hlavní přínos Ona, že na jeho ceny MUSÍ ostatní pumpy reagovat.
Ale ani celkově to prostě žádné biliony nejsou.
Ještě to jinak zkusme spočítat: výběr spotřební daně z PHM je asi 75 miliard korun a ta daň je 11-12 korun na litr. Což nám dává představu o prodaných litrech za rok. Kvůli ONO šetříte kolik, maximálně pár korun? Tzn. nějaké miliardy až možná desítka miliard za rok.
Nechce se mi věřit, že nebýt bratrů ONO, tak je tady kartel s drahými PHM, to je vcelku konkurenční trh, právě tím, že na sebe ty pumpy reagují. Našla by se lokálně jiná pumpa, která by zlevnila.
To je dobrá úvaha. Ale je třeba toto číslo násobit i počtem let, které Ono funguje.
Jj, takže za pár stovek let už to možná bude první bilion…
zas to nedramatizujte.
at se koukam sebevic, tak kolem sebe vliv ona na ceny cerpacek nevidim. a to tady mame dve ona vedle sebe. omv i dalsi, co s nimi prakticky sousedi, maji stejne ceny, jako kdekoli jinde.
Jasně, OMV a MOL si hrajou na něco víc a mají ceny výrazně vyšší, i když jsou hned vedle.
Moc to nechápu, ale zřejmě spoléhají na ty, co tankují různými kartami, tedy mají jiné ceny než na totemu a asi jim tyto zákazníci stačí.
Vidím, že jste mě předběhl, tímto se plénu omlouvám. Ano, tyhle pumpy na nahodilé kolemjedoucí určitě svým business modelem nemíří.
To je presne tak
MOL ma svoje zakazniky a ti maji cenu nižši než ONO takze tak
A vetsinu zakazniku mol vubec nezajima co je na totemu
Nemyslím si, že to je o hraní si na něco víc. Každá sorta čerpacích stanic má jinou cílovou skupinu zákazníků. Přímo na ONU jsem byl fyzicky jen jednou, pouze pro kapalinu do ostřikovačů, když mi cestou došla, jinak kolem jejich stanic občas projíždím, ale shrnul bych to následovně. Na ONO jezdí primárně šetřiví lidé, kteří si zároveň neváží svého času a nevadí jim stát frontu na stojan. Zároveň je jim lhostejné méně udržované prostředí čerpací stanice (někde se ta nižší marže musí projevit). Na “prémiových” pumpách je rychlost odbavení o poznání větší a prostředí přívětivější, což třeba vyhovuje mě. Je… Číst vice »
Tak to já teda vliv vidím. Benzina +1, Shell +2. V 15 km vzdáleném městě jsou i lokální značky minimálně +4.
Tady u nás (štěrboholy a měcholupy) mámě dvě ona asi 5km od sebe. cena nafty 30,90
cena na omv průmyslová (asi 2km od tank ono) 36,90 – což jsou jejich normální ceny kdekoli jinde
cena shellky (asi o půl kiilometru dál) na průmyslový 36,50, což je jejich normální cena
tož asi tak.
Dost záleží na tom, jestli jsou ty pumpy přímo na stejné trase nebo jestli se musí zajet bokem, nebo jestli jsou v rámci jednoho městečka mimo hlavní tahy.
Podívejte se třeba na silnici 13 mezi Cvikovem a Libercem. MOL i Benzina drží ceny dole i když to je k nejbližší ONO 15 km.
Problém je v tom, že obě ty ČS jsou nonstop plné a tak se většině lidí nechce čekat a jedou jinam. Navíc většina lidí tam jezdí služebními vozy a mají to na háku.
No ještě myslím Primky mají ceny jako ono většinou druhý den. Jinak ale obecně pokud opravdu nesousedíte přimo s Onem, tak to vliv má minimální.
Okolo Dolních Počernic je jak Tank Ono tak i Prim obojí opravdu blízko a stejně dvě pumpy (je vlastně až neskutečný kolik jich tady je 😀 ) přímo v DP koukurují pouze sobě a nějaká Primka nebo Ono je netrápí.
Spíš než Prim tak EuroBit. Minulý týden bylo N95 jen o 0,6Kč dražší než TankOno. A ceny mají online.
Včera Prim v Kyjích 31,90 dneska už 30,90.
ONO Zádveřice působí třeba na čs Avia v Lípě nad Dřevnicí, která musí kopírovat její ceny. Orlen ve Vizovicích tak poté nemá skoro žádné tržby na benál a funguje jen jako trafika pro místní a stánek s párky v rohlíku. Shell v Lutonině je benzinka duchů. Taky jede jen na párcích. Konkurenci ONO nedělá jen kvalitnějším palivům. Ale řady tam jsou pořád.
AVIA má tytéž ceny i jinde.
Brno, Vídeňská, Ochoz u Brna, Miroslav na silnici I/52
Ještě je tam věc, kdy existují B2B smlouvy s velkými řetězci a pak se tankuje (třeba na Shell atp.) za úplně jiné ceny, než je vidět na totemu. A ty rozdíly jsou skutečně značné, mnohdy i hodně blízké TankOno. To že mají řidiči korporátů EuroShell karty nebo něco podobného, není proto aby jejich zaměstnanci mohli sbírat body a nasbírali jednou za rok na akušroubovák…
No jsou blízké, ale pořád jsou asi o kačku vyšší, ale jo je to fajn, protože jsou všude.
Ten rozdíl bývá i menší, ale nekopíruje to řekněme tak rychle. Pro firemní řidiče je ale klíčová právě dostupnost a síťovost, nikdo nebude zajíždět tankovat do nějaké hýždě kvůli šedesáti korunám na nádrži, když hodina jeho času stojí třeba pětikilo+.
Třeba v takové Plzni po otevření Ona šly ceny dolů a tam se i drží dlouhodobě. Asi nejde o kartel, že jo….a jak to dokázat….
Na ONO reaguje tak maximálně nešťastník, kterému ONO vyroste někde přes ulici. Běžné řetězce, zejména na lepších místech u silnic a dálnic, se tím nějak nenechávají rozhodit…
To je nesmysl. Konkurence je značná. V celkovém množství čerpacích stanic je těchto stanic (Tank Ono) jen nepatrné množství. Velké sítě čerpacích stanic soupeří s podobně velkými sítěmi. Aby Tank Ono mělo významnější konkurenční vliv, který by byl schopen ovlivňovat ceny velkých sítí, musel by mít výrazně větší množství stanic. Proč si třeba myslíte, že čerpací stanice Tank Ono v Praze Štěrboholých ovlivní cenu u čerpací stanice v Holešovicích?
Přitom tu máme státní EuroOil s rozumnym zastoupenim, který však drží basů s ostatními komerčními velkými subjekty a jedou několik korun na litru… Jo a snad i prodej dálniční známky. Si jako říkám, jestli to musí být ve vlastnictví státu…
Souhlas, mají divnou cenovou politiku, na to že to je státní…
S péčí řádného hospodáře vydělávají státu. A ten pak zisk použije na…..
strategické zásoby se musí obměňovat a je nespíš dobře, pokud stát prodej dělá ve vlastní režii. Pokusy s privatizací tohoto postupu by určitě nedopadly. Takový cecek by extrémně lákal k přisátí se
Je čas zvýšit spotřební daň, ať státní rozpočet neprodělává. Dálnice jsou čím dál dražší, daň stejná.
a za dva tejdny, az cena zas vyleze nahoru, tu dan budeme zase snizovat?
Necháme ji na původní výši z období před rokem 2021.
Proč? Můžeš to řešit hrabáním s poplatky za dopravní cestu. Elektrická auta to tak mít budou muset.
Nová „daň“ budou emisní povolenky.
to je divný, Jindra přece říkala , že směroplatně to směřuje k 150 kačkám za litr a přes to nejede vlak…
k tomu pripocteme i jedince, co vzdycky trousi na internetu, ze ceny paliv jenom stoupaj, a nikdy neklesaj 🙂
Je to spíš o průběhu těch změn. Teď cena klesá, ale podívejte se na tempo, u nás je to cca 3,-Kč za měsíc. Jakmile se trend obrátí, ty 3 koruny naskočí zpátky během pár dnů. Je to hra o zásoby za starou cenu. Když je stará cena vyšší, tak zrovna jako na potvoru pumpaři nakoupili plné tanky a musí doprodat za víc, když je stará cena nižší, tak měli vždycky zrovna náhodou prázdno😃 Je to tak odjakživa bude to platit navěky.
Tak snad jenom ONO místo opisování konkurence drží stejné marže 😀
ale dává to smysl i z toho hlediska – kupující očekávají zdražení = vykoupí. Očekávají zlevnění = s nákupem čekají, max tankují na dojezd.
Vzhledem k tomu, že nominálně je to kolem těch 35 CZK pěkně dlouho, tak to v reálném vyjádření dokonce klesá.
No, po vztažení k průměrnému platu PHM od revoluce klesly dokonce velmi výrazně. Pokud budu brát, že nominálně jsou ceny od revoluce zhruba na čtyř až pětinásobku, pak platy jsou někde na čtrnáctinásobku.
Cena ropy šla dolů, to že se zřejmě od roku 2026 bude do ceny zahrnovat cena emisní povolenky, které se nyní pohybuje okolo 90 eur /t CO2, tedy zhruba 8,1 Kč/l nafty. K tomu si přidejte DPH a bavíme se, že nafta zdraží o cca 10 Kč/l. Zatím se neví, od kdy k tomuto dojde a kolik reálně budou stát emisní povolenky, protože budou zahrnuty i pro jiné činnosti a nikdo neví, kolik těch povolenek nakonec bude.
Dost přeháníte (jako obvykle, vždycky je v tom trocha pravdy a spousta demagogie).
Cena emisní povolenky nyní je kolem 66 euro. Ale to je jedno, protože pro maloodběratele má být trh oddělený od elektráren. Cena tam se má pohybovat kolem 45 euro, tj. 1130 Kč. 1,13 Kč / kg.
1 litr nafty vyprodukuje 2,64 kg CO2, tedy necelé 3 Kč za povolenku.
K tomu DPH je tedy asi 3,60.
66,77 eur je to ted EUA , 90 to bylo zhruba před rokem , nejníže letos cca 57
Bral jsem produkci CO2 dle úvodní tabulky na Googlu, kde je uvedena hodnota u nafty 3,61 kg CO2. A nikoliv 2,64, což je uvedeno v článku pod tím.
Vzhledem k tomu, že zakaznik bude cenu emisní povolenky platit v ceně nafty (benzínu) a plátce bude čerpací stanice či dodavatel paliva, tak pochybuji, ze bude vytvořen oddělený trh, navíc se dají očekávat spekulace s cenou, jak to je u energetiky.
Vyhledal jsem jeden článek, který udává hodnotu 3 616 g CO2 na litr nafty, jenže ten tam započítává i spotřebovanou elektřinu na rafinaci (ale tam už povolenka je). To taky musíte číst, co za těmi čísly je.
https://fdrive.cz/clanky/kolik-oxidu-uhliciteho-vypousti-vozidlo-do-ovzdusi-velke-srovnani-podle-pohonu-6874
No já nevím, prvně to má být až od roku 2027, druhák to má strop 45 eur za tunu co2 což dělá +-10 eurocentů na litr benzínu a 12 eurocentů na litr nafty. . .
To si povíme v roce 2027😉
jo, jenže po nějaké době to „odstropujeme“ a za další rok snížíme jejich množství, aby narostlka cena.
Proč lžete? Jindřich říkal 150 Kč/L, takže bude 150!!!!
Má tohle být reklama?
Tohle je server o dopravě. Cena pohonných hmot je důležitým faktorem v dopravě. Proč by nemohli psát o změnách jejich cen? Vzhledem k tomu, že ONO je dlouhodobě nejlevnější, tak je logické, že zde bude uvedeno
Jen doplním, že Tank ONO je záměrně zmíněno, protože má všude stejné ceny a podniká stále stejným způsobem nákupní cena a stále zhruba stejná marže.
Kdokoli může snížit cenu ještě níž a být nejlevnějším, neříká se tomu volný trh?
Jenže do teď to nikdo nikdy neudělal a Tank ONO je prostě dlouhodobě nejlevnější
Je několik pump, kde se ceny občas dostanou pod Ono.
A teď třeba na D1 je mezi Prahou a Brnem taky jedna hodně levná pumpa. Až se divím.
jj Eurobit na 122. km na Brno. Čuměl jsem jak vrána.
AVIA má ceny +/- stejné jako YokoOnoTankBand, a na jižní Moravě se dá tankovat s kartou od Chemis ještě levněji než u ONO
To je ta benzinka třeba v Lipůvce na I/43 naproti MOL?
tahle je na Vídeňské takže v podstatě za ONO směrem do Brna
Na co?
Mateji, je to cele spiknuti a reklama na cokoliv si dokazete představit, vy jste to první odhalil. Dejte si na hlavu staniol, vykloktejte savem, na vas si neprijdou! Drzim palecky!
A okolí postříkat octem, ale jen tak akorát, aby ocet nepřetekl přes okraj zeměplacky na ty želvy, co jí drží!