Nádražní zakázka roku. Správa železnic hledá firmu na proměnu stanice Praha-Smíchov
Smíchovské nádraží po modernizaci, vizualizace. Pramen: SŽ
Odhadovaná cena zakázky stoupla od jara o více než půl miliardy korun.
Odhadovaná cena zakázky stoupla od jara o více než půl miliardy korun.
Chudák pan Kruta tu mohl ještě mnoho let prodávat párky v rohlíku za 14 a nejlepší v Praze. Takhle ho to stálo život a SŽ asi dostala úplatek od pizzařů, protože koupit si na nádraží cokoli jinýho než pizzu nejde… ono i metro a vůbec… tellay to samý. Konkurence? Sprosté slovo…
Samozřejmě, v tomhle byl Smíchov jedinečný, i když bohužel tyhle nádražní fast foody bývají často spojovány s feťáky. Viz Beroun nebo Lysá nad Labem.
Temná černo-betonová kobka. Už vidím úklid té monstrózní střechy.
Nemluvě o nulové koordinaci s městem a spoustu výluk.
nevim teda, ale nic temneho na tech vitualizacich neni.
Kéž by tento projekt z nějakého důvodu zkrachoval a obnovil se až ve chvíli, kdy v „architektuře“ skončí období šedého moru, abychom místo tohoto vředu měli krásné barevné nádraží, jaké si Praha při své kráse zaslouží.
Zrovna včera jsem obdivoval naše Hlavní, které má díky červénému stropu úplně jinou atmosféru, než hnusná zahraniční hlavní nádraží….
vopravdu nadhera. celou tu sragoru i s cervenym stropem a magistralou zbourat a vratit tam vrchlickeho sady. ta hala je naprosto zbytecna…
Vypadá to krásně… Ale plno skla a obrovských ploch náročných na údržbu v kombinaci s totální neschopností Správy toto následně řešit a průběžně ty stovky čtverečních metrů čistit z toho opět vytvoří tu šedivou zašlou a pocintanou klasiku, která to byla předtím… Po úspěšně proinvestovaných miliardách zájem o tento objekt ze strany provozovatele a investora jako i jinde skončí. Stačí se podívat na jakékoliv takto „omlazené“ nádraží po pár letech, kdy se minimalistický „systém úklidu“ vrátí do starých, mnoho let zajetých kolejí a vše upadne do zašlé špíny a šedi s tekoucími okapy a páchnoucím okolím odpadkových košů, či různých… Číst vice »
cili tohle pozorujete treba na prazskem hlavnim nadrazi?
Kolikrát že se myla skla na zastřešní kolejiště? Už jsou zase neprůhledná a zašlá…
Jestli chápu správně, tak i tady na webu musíme mít šaška.
a zaústění semmeringu bude přes dvojitou či trojitou úvrať?
Provizorně nejspíš přes dvojitou, po rekonstrukci opět bez.
Po rekonstrukcí hlavně přímo do obvodu „hlavního“ Smíchova.
Ono je to v tom článku zmíněno, že místo severního nástupiště má být 4.
Spíš jde o to, že najednou má developer přednost před využívanou železniční infrastrukturou vlaky v ZDO, protože ty dva roky tam ještě měli jezdit. Samozřejmě si vůbec nemyslím, že někdo měl namazáno na chleba.
developerovi to prodaly ceske drahy, v dobe, kdy to bylo naprosto nesmyslne a rozpadajici se kolejiste.
Pěkné, že už ve vizualizaci se počítá s reklamním smogem (velkoplošná reklama nad nástupištěm). Zároveň bych do vizky doplnil pár bezdéček pro autentičnost. Znám to tam 20 let, je to pro mě nepředstavitelný našroubovat tu vizualizaci do toho co znám. Držim ale palce, ať se to povede co nejlíp, je to pro Prahu hodně důležitá investice, která (společně s nejbližším developmentem a Dvoreckým mostem) změní tvář a fungování velkého kusu města.
Kdyby pro ty autentické figurky potřebovali tvůrci předlohu, mohou využít genia loci stanice tramvají Anděl, konkrétně té v Plzeňské ulici před drogerií – koneckonců je to taky Smíchov. V místě bývá k vidění kromě jiných také postava, podle charakteristických pohybů místními obyvateli přezdívaná „Stepper“. A třeba toho muže proměněné nádraží přiláká, zvlášť když se doví o záměru na stavbu blízkého „nového sídla organizace“.
Tak ti „exoti“ co se povalují okolo zastávek busů, kolem stánků uvnitř i vně, úplně stačí. Netřeba za nimi cestovat k Andělu …
Že jsem tak smělý, kde je v obvodu Smícháče nějaký stánek? Stavil bych se tam na kelímkáč v tomhle vedru.
A to co je kolem vstupu do nádraží je co? 😲
Vždy bude ve městě nějáké podobé místo. Anděl je daň za to, že se relativně podařilo něco podobného vytlačit z centra (můžeme se bavit samozřejmě o hlavním, ale i tak je Sherwood někde jinde, než býval).
Naprostý souhlas! Přesně totéž mi probíhalo hlavou, když jsem projížděl ty vizualizace.
Teprve se hledá, vždyť před týdnem se odpískalo, že se začne stavět v září.
Záhada vyřešena – tady se píše o druhé etapě, ta první už začala a v září se snese část kolejiště a lávka.
Přestavba vypadá architektonicky dle vizualizace opravdu hezky. Jsem rád, že i tohle se začíná u nás pomalu posouvat. Viz třeba Bubny nebo i nedávno zrekonstruované Vršovice (novostavby nástupišť+Eden, Zahradní město), kde na tom pracovalo mmcité+. Oproti tomu, co lze např. vidět v Hostivaři (ta nástupiště bych označil doslova jako zprzněná, takové monstr zastřešení se jen tak nevidí), je vidět zase posun kupředu.
V obecné rovině souhlas, ale pořád je prostor pro zlepšení.
Jako pravidelný uživatel existenci zastávky Praha-Zahradní město velmi oceňuji, avšak je z praktického hlediska je velmi nedotažená. A to se po roce už aspoň podařilo jakž-takž rozjet eskalátor na používané nástupiště.
Hodně se mi ale líbí Radotín nebo Vysočany, kde to je celkem domyšlené. Tak je naděje, že Smíchov bude po dokončení reprezentativní i použitelný.
Zahradním městem projíždím jako pravidelný uživatel MHD. Ono zde v projektu bylo asi spoustu kompromisů, nicméně osobně mi zde chybí snad jen zastřešení, tak aby se člověk dostal mezi vlak/bus/tram suchou nohou. Paradoxně to prodlužuje v deštích i pobyt např. busů v zastávkách, protože se před deštěm všichni nakupí pod mostem, odkud se pak jako stádo hrnou do busu. V té celkové částce by už zastřešení nehrálo takovou velkou sumu.
To je jedna věc: zcela nepochopitelně z nástupišť 2/3 a 4 vedou schody pod střechou, zatímco z prvního (S9 směr do centra) jsou schody delší a bez zakrytí. Z elefanta se vyhrne dav lidí, kteří pak přebíhají jízdní pruhy po obou stranách zastávky a kříží průjezd MHD, aby se dostali na úzký ostrůvek se zábradlím, kde je velmi často tlačenice. Pokud za sebou přijede tramvaj a bus, tak se část lidí tlačí dopředu, zatímco druhá část se tlačí dozadu k busu – to vše na ostrůvku širokém cca dva metry. Když prší, je tam ještě ten bonus se stáním pod… Číst vice »
Severní strana ZM trpí tím, že je to zase jedno z provizorií. Až někdy přibudou koleje VRT…
Z Prahy-ZM občas taky jezdím a shoduji se s Vámi v hodnocení situace. Docela pěkná zastávka s naprosto nepochopitelně chybějícím zastřešením nad několika důležitými pěšími cestami.
No a hlavne mela byt pod tim mostem pesi zona s volnym pristupem chodcu v urovni. Takhle zase vznikly uplne zbytecny sikany a okliky…
No nevím, Radotín je spíš etalon toho, jak by to vypadat nemělo. Úzký podchody, děsivý zastřešení ramp, stovky metrů – teď už antracitového – zábradlí, narychlo doplácávané „dodatky“ jako je nová nádražní hala nebo ta bizarní lávka pro pěší od bývalých závor k myší díře u Rozmarýnu, neb najednou radotínský devadesátkový ODS radnici došlo „jéé, my máme Radotín rozřízlej vejpůl tratí a naštorc výpadovkou“ a začli horečně vymejšlet kvadrturu kruhu. A k tomu desítky divných jalových zákoutí kolem PHS a doslova stovky blbě nebo vůbec řešených detailů všude. Na poslední chvíli zverbvaný mmcité už to moc nezachránilo. Snad to ale… Číst vice »
urcite to budete mit v cernosicich mnohem krasnejsi a vymakanejsi, vy kluci usaty.
jen abyste se toho dozili, ale zase si to teseni natahnete… 🙂
Ano, budou to mít v Černošicích i dalších obcích mnohem krásnější, to zcela bez debat. A nechte si od cesty tu stokrát vyvrácenou lež, že obce v údolí něco zdržujou. Ten projekt léta letoucí zdržovala Správa a SUDOP tím, jaký zhůvěřilosti furt dokolečka navrhovali. Vím, že pro průměrného šotouše je to daleko za hranicí pochopitelného, ale samosprávy fakt nejsou detašovanými pracovišti Správy a tak, pokud jsou příčetné, je pro ně cekem zásadní, jak takový lití betonu za pár miliard v tom jejich katastru bude vypadat. A opravdu se nelze divit, že nikdo soudný nechce, aby to vypadalo jako hrůzostrašné betonové… Číst vice »
Původní odhad 4,1 mld.
Odhadovaná cena 4,75 mld.
Maximální cena 5,28 mld.
No a pak tu bude konečná cena včetně víceprací cca 6,5 mld.
To dřív spadne Vyšehradský most a do šturcového nádraží nebude potřeba takové investice 🤪
Naopak, sturcovy potrebujou koleji a peronu vice.
Vitejte v obchodaku
A je to špatně?
Ano, soukromý je špatně, měl by patřit Dráze. Pivo by tam bylo ta 4,50 a Plznička za 6 Kčs, ale dnešní mzdy. 😀
🙈 Panebože ! 🙏 Vy jste snad zaspal posledních více než 30 let! Bacha, až proberete, abyste neměl nohu v nočníku! 😉
To byla narážka na „dřívbylolíp“, kdy všecko patřilo všem a bylo vlastně ničí.
To je jenom noční směna na cestě domů, zašli si na levný párek…
Bistro Barrandov … blahé paměti.
To byl nářez !
Co k tomu říct..? Bylo už na čase, ta stanice je extrémní ostuda.
… a její okolí v některých ohledech dokonce předčí tolik medializovaný Sherwood … 🤗
tak Sherwood je ultra centrum metropole, Smíchov je pořád ještě periferie.
Neřeším definici centra/necentra, ale to, do jakého prostředí člověk vystoupí z vlaku nebo busu. V obou případech je to otřes…
Jasně, seberou lidem práci a budou jenom pobírat sociální dávky.
Institut vyhoštění je v legislativě stále přítomen.
Inu, pako.
zhrouti se nemecka ekonomika? no ty vole! a to taky predpovidal rajchl, nebo kde jste to vzal?
Jen takovej dotaz na admina – za tenhle fašoidní blábol se taky dává writeban či schvalovačka, nebo by muselo to pako být na někoho sprosté a dokud neřekne prdel, tak si může hajlovatdo libosti?
Už ho má. Opravdu nehodlám trávit čas čtením výkalů některých čtenářů.
Docela jsem zvědav na tu koordinaci. Aby se někde nestavělo něco co se pak bude muset bourat atd.
Nebojte, obnova pěšího propojení od Radlické a přímého napojení Semmeringu přijdou na řadu až nakonec, aby se nestavělo nic provizorního, co se bude muset bourat. 🙂
Aby to nebyla podobná koordinace jako lávka Rajská zahrada.
Jako chápu, že slovo proměna je pěkně univerzální, jakkoliv netechnické. A člověk nemusí zkoumat, zda to je rekonstrukce, modernizace či přestavba nebo jen oprava. Ale opravdu to musí být v každém nadpisu?! Dneska se to docela sešlo, hned tři pod sebou!
Rekonstrukce je česky přestavba. 🙂
Já bych řekl že česky je rekonstrukce spíše obnova. Přestavbu bych dal do rovnítka spíše s modernizací.