Nádražní budovu v Lovosicích opraví OHLA ŽS za 177 milionů
Nádražní budova Lovosice po rekonstrukci, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Ve stanici Lovosice aktuálně finišují práce na modernizaci nástupišť.
Ve stanici Lovosice aktuálně finišují práce na modernizaci nástupišť.
Je vůbec v plánu v Lovosicích vůbec někdy udělat komplexní reko kolejiště (včetně jihu), nebo to tu na věčné časy bude „vyřešené“ tzv. „sanačním průjezdem“ z první koridorizace asi jako v Kolíně?
A Kralupy furt ve hvězdách…
Tam se bojí kopnout, bude tam fakt dost nevybuchlé munice ze druhé světové…
Ale prdlajs. Kralupy se připravují, zahájení reko kolejiště a nástupišť by měla začít po dokončení Nelahozevského tunelu, tedy zhruba 2028. Kralupy mají ze všech stanic mezi Prahou a Děčínem tu smůlu, že jsou „nejnovější“. Současné nádraží bylo otevřeno až v roce 1986
Předpokládám, že v Lovosicích se ke všemu nevyjadřují památkáři jako v případě například Českých Budějovic.
#spravabudov
Ale musím uznat, že Lovosice jsou z poslední doby určitě v té smysluplnější části výdajů na budovy. Aspoň se jedná o regionální (a intermodální) uzel. A nestojí to takovou raketu…
Tož já nevím, proč zas majitele/správce popotahovat za fusekli, že opravil nádražní budovu.
Pánové Samo, Seto ani Se to neudělají (zadarmo už vůbec ne) a kdo jiný se má starat než ustanovený správce?
Kdyby byla jinak železnice v pořádku, tak neceknu ani slovo 🙂 Ale asi nejsem jediný, kdo by v době napjatých veřejných rozpočtů víc ocenil, kdyby SŽ převáděla do podoby 21. století samotné železnice.
Doprovodné příslušenství, jako jsou budovy, má rozhodně nižší prioritu. A až na pár výjimek není v tak špatném stavu, že by se tam nutně musely ty stamiliony a miliardy (navíc získané na dluh) okamžitě utápět.
1) nově opravené budovy za miliardy jako třeba ČB budou generovat určitě vyšší příjmy z nájmu a tudíž si třeba vydělávat na údržbu. V případě neopravené budovy, která byla víceméně prázdná, tak akorát žere peníze a chátrá. 2) jakožto majitel se o ty budovy musí starat a narozdíl od samotných tratí, jim do toho tolik nekecá několik spolků, vesnic, NIMBY a taktéž rádoby odborníci. 3) dluh nebo ne je v podstatě úplně jedno, je to jen jedna položka z mnoha 4) jestli chceme nalákat lidi do vlaků, tak i nádraží k tomu patří v konečném důsledku. Čím přístupnější a příjemnější… Číst vice »