Nádražní budovu v Klatovech čeká rekonstrukce za odhadovaných 400 milionů
Nádraží Klatovy. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Budova z 50. let minulého století je památkově chráněná.
Budova z 50. let minulého století je památkově chráněná.
Je fakt, že klatovská nádražní budova působí, jako když se tam čas zastavil před 30 lety.
Ještě že bude opravený nádraží za půl miliardy, ale silnice z Klatov do Plzně bude ve stopě stejné jako za Františka Josefa.
Jen tak z praxe, kolik lidí a nákladu jde tímto směrem po silnici a po kolejích…
Bohužel do Klatov i koleje vedou ve stejné stopě jako za Františka Josefa což spolu s náročným stoupáním a nízkým normativem délky dělá v současnosti nákladní dopravu tímto směrem nerentabilní.
Kde je, prosím, mezi Plzní a Klatovy nějaké opravdu náročné stoupání a v jakém směru?
Jsem rád, že se nádraží opraví. Na druhou stranu, za těch 400 milionů by se dala třeba také postavit výhybna Točník, která by výrazně přispěla stabilitě provozu na trati Plzeň – Klatovy i stabilitě linky R17.
Oprava je to R16
Jasně, peněz je dost, rozpočet je v plusu, demografie excelentní. Základní páteř dálnic a železnic taky máme. Tak proč ne?
Reálně to chce nové dveře a okna a zateplete to.
A také vymalovat, ale hlavně obnovit pořádnou „nádražku“!.
A kde bude zatím ta číča? 😉
Asi čeká ve frontě u zubařky. Tyhle dveře moc dobře znají všichni pacienti MUDr. Kocumové. Každá návštěva zubaře je tak trochu urbex – ani nechtějte vědět, jaký dech socíku čeká za nimi! (provozu ordinace se to naštěstí netýká)
To by se mělo nějak vyřešit.
Sorry slušná zlodějina tedy
Za mě teda budova v Klatovech je parádní, prostě jako Smíchov a další… podobnost čistě náhodná. A že je nádraží zanedbané? No tak jako kterékoliv jiné nádraží v ČR… vždyť to nikdy nikdo neumyl! Se podívejte zrovna v Prahe na ten Smíchov, na Wilson. Špína, děs. Kdyby probíhala údržba tak, jak má, bude budova v Klatovech prakticky v cajku. Ale jinak supr, že ji zrekonstruují, fajn – třeba to střecha potřebuje, nevim. Třeba by v rámci toho mohli okopat ty bazénový kachličky v podchodu, který tam před pár lety někdo napatlal v rámci zlepšení kultury prostředí. A hlavně, až to… Číst vice »
Jako kterékoliv jiné opravdu ne. Těch opravených je u nás už hromada.
Nevím, co někoho vedlo k tomu, že tuto neútulnou ratejnu zapamátnil. Tohle nikdy nebude příjemné místo. Za ty peníze by mohla stát hala nová. O vyjímečnosti tohoto sorelu pochybuji.
a čím by byla nová lepší než stará, i kdyby to mělo stát stejně jako reko? já se ptám, protože když vidím, co soudruzi relativně nedávno spáchali na KV horní, tak to je snad lepší i olezlý likusák…
KV jsou kontroverzni, to je fakt. Já je tak špatně nevnímám. Vnitřek se mně zdál i útulný a praktický.
Co je tak s KV horní špatného? Mně se to nádražíčko líbí.
Vy toho nevíte bohužel víc.
Starejte se o sebe….
Je slibné, jak bude postaráno o cyklisty s přístřeškem, důležitější však bude přístup na ostrovní nástupiště s koly. Píše se výtahy, budou velké? Vejde se do nich běžné kolo tak, aby se nemuselo pracně stavět na zadní kolo na výšku? To ale moc lidí nezvládne. Zkušenosti z některých nákladně modernizovaných stanic jsou dost bídné. Zkuste s kolem vystupovat, přestupovat např. ve Strakonicích, Zdicích, Mariánských Lázních atd.? Vše stanice po modernizaci. Investuje se do bezbariérových vlaků, paráda. Jenže pak s kolem vystoupíte z bezbariérového vlaku a vaše cesta pomalu skončila, neboť výtah je malý kolo se do něj nevejde a co… Číst vice »
V optimalizaci nádražních budov jsme – ironicky řečeno – na špici.Co nádraží, to originál.
Příkladně dvě stanice vedle sebe ležící – Beroun a Zdice. Ve Zdicích které prošli rekonstrukcí již v minulosti se s kolem do výtahu byť na bok vejdete a přijedete na nástupiště.
V Berouně ve výtahu kolo stavíte na zadní, vejde se zde stěží jedno a přijedete ke kolejím, nástupiště zde neznají.
Termínem ukončení rekonstrukce v Klatovech bych se také nechlubil, práce na té památkové barabizně bude mraky, výše zmíněný Beroun, měl být hotov na podzim 21 a stále nic, prý snad v květnu t.r.
Přesně tak popřejme Klatovům pevné nervy a trpělivost. Pokud píšou 2027, tak dejte +5 a bude to včas. 😀
Ježíš nejsme v Německu nebo Rakousku abyste si s kolem s rodinou najel do výtahu, vyjel na nástupiště, nastoupil do vlaku a někam odjel – jasně že ne! 😀
Přesně ještě jezdit jen tak po republice. 😀
V ČR je naopak v mnoha výtazích jízdní kola přímo zakázáno dopravovat !!!
Já na kole nejezdím, ale kdybych jezdil, vůbec bych se nerozpakoval a klidně bych služební přejezdy/přechody používal, samozřejmě s adekvátní opatrností.
Kolo vynesete po schodech ne? Na to snad nepotřebujete výtah.
Elektrické kolo je docela těžké a na normálním to je dřina.
To je jasný…
Kvůli dřině se na tom kole obyčejně jezdí.
Ale uznávám, že ty žlábky by bodly.
A co maji rikat lidi, ktery chteji cestovat s pianem?
Škoda, že tolik peněz někde na opravu hradů a zámků.
Ale jde.
400 mio na jeden objekt v řádu jednoho dvou tří roků rozhodně běžně nejde.
A za to, co dobrá správa opravila hotel v Koněpůlkách a vybavila ho odporným levným nábytkem..v Praze komplet opravili Národní muzeum a ještě tuším zbylo.
Málo který hrad stojí u žel. tratě, takže taková oprava by cestujícím byla tak trochu k ničemu
O jednom bych věděl a dokonce ho poníčila stavba železnice. Hrochův Hrádek.
Nádražní bufet zůstane? Byla by ho škoda…
Bývalo zvykem mít na všech vizualizacích TGV, protože architekti nesehnali jiný vlak jako 3D objekt.
Doba pokročila a na vizualizaci je šukafon v přednajbrtích barvách.
protože tady nic jiného nečeká ani největší optimista 🙂
A to tam dneska žádné nejezdí.
při troše štěstí, až se zadrátuje Ruda, by tam nějaké starší TGV či pendolino mohlo zavítat 😀 😀
No jasně. Rovnou na Domažlice… První díl by klopil vpravo, prostředek vlevo, poslední díl pak vpravo. Takto by se to tam mrcasilo ze strany na stranu a než by to dojelo do Kdyně, byli by všichni 🤮🤣🤣🤣
Bude nádražní kočka zachována i po rekonstrukci? 🙂
Podle SŽDC(ČD)((ČSD)) Koč60 jistě.
Jistě, sice se toho nedožije, ale bude nahrazena novějším exemplářem.
Ta stihne ještě pěkných pár generací , než to dokončí!
Možná se z ní stihne vyvinout felix sapiens 🙂
Že by rekonstrukce letěla tak rychle a dlouho jako Červený trpaslík
No to jsem zvědav, jestli ty laťovkový dveře s typickým leptaným sklem zdemolují, nebo opraví.
A to zátiší s černou kočkou je doufám taky památkově chráněné. 😉 Takovýchto milých míst bohužel v českém veřejném prostoru ubylo o 95 %. Kde nejsou lidi, není milo…
já bych celé vzal jen vlhkým hadrem, jinak bych to nechal, do takové památky je lepší vůbec nezasahovat…
To ovšem jen za předpokladu, že památkově chráněná není i ta špína.
Já bych to vzal buldozerem i s těma kachličkama…
přesně, kočka se snadno přestěhuje 😀
Kočka už dva měsíce bydlí mimo Klatovy. Našel zázemí u dobrých lidí
A není to naopak? Nenašli ti „dobří“ lidé kočku a proti její vůli si jí odnesli? 🙂
Za dva měsíce by kočka zvládla utéct, kdyby se jí v novém nelíbilo.