Nádražní budovu v Klatovech čeká rekonstrukce za odhadovaných 400 milionů

Nádraží Klatovy. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNádraží Klatovy. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Budova z 50. let minulého století je památkově chráněná.

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Xaver

Je fakt, že klatovská nádražní budova působí, jako když se tam čas zastavil před 30 lety.

Sua

Ještě že bude opravený nádraží za půl miliardy, ale silnice z Klatov do Plzně bude ve stopě stejné jako za Františka Josefa.
Jen tak z praxe, kolik lidí a nákladu jde tímto směrem po silnici a po kolejích…

Szony

Bohužel do Klatov i koleje vedou ve stejné stopě jako za Františka Josefa což spolu s náročným stoupáním a nízkým normativem délky dělá v současnosti nákladní dopravu tímto směrem nerentabilní.

projížděč NAD

Kde je, prosím, mezi Plzní a Klatovy nějaké opravdu náročné stoupání a v jakém směru?

veli.k

Jsem rád, že se nádraží opraví. Na druhou stranu, za těch 400 milionů by se dala třeba také postavit výhybna Točník, která by výrazně přispěla stabilitě provozu na trati Plzeň – Klatovy i stabilitě linky R17.

Milda

Oprava je to R16

bydleni_fanousci.0t

Jasně, peněz je dost, rozpočet je v plusu, demografie excelentní. Základní páteř dálnic a železnic taky máme. Tak proč ne?

Reálně to chce nové dveře a okna a zateplete to.

kelímek

A také vymalovat, ale hlavně obnovit pořádnou „nádražku“!.

Miloš

A kde bude zatím ta číča? 😉

Renata Placková

Asi čeká ve frontě u zubařky. Tyhle dveře moc dobře znají všichni pacienti MUDr. Kocumové. Každá návštěva zubaře je tak trochu urbex – ani nechtějte vědět, jaký dech socíku čeká za nimi! (provozu ordinace se to naštěstí netýká)

Vlastimil Kocurek

To by se mělo nějak vyřešit.

Grizzlik

Sorry slušná zlodějina tedy

Václav Petrů

Za mě teda budova v Klatovech je parádní, prostě jako Smíchov a další… podobnost čistě náhodná. A že je nádraží zanedbané? No tak jako kterékoliv jiné nádraží v ČR… vždyť to nikdy nikdo neumyl! Se podívejte zrovna v Prahe na ten Smíchov, na Wilson. Špína, děs. Kdyby probíhala údržba tak, jak má, bude budova v Klatovech prakticky v cajku. Ale jinak supr, že ji zrekonstruují, fajn – třeba to střecha potřebuje, nevim. Třeba by v rámci toho mohli okopat ty bazénový kachličky v podchodu, který tam před pár lety někdo napatlal v rámci zlepšení kultury prostředí. A hlavně, až to… Číst vice »

Xaver

Jako kterékoliv jiné opravdu ne. Těch opravených je u nás už hromada.

Happy

Nevím, co někoho vedlo k tomu, že tuto neútulnou ratejnu zapamátnil. Tohle nikdy nebude příjemné místo. Za ty peníze by mohla stát hala nová. O vyjímečnosti tohoto sorelu pochybuji.

Gwann

a čím by byla nová lepší než stará, i kdyby to mělo stát stejně jako reko? já se ptám, protože když vidím, co soudruzi relativně nedávno spáchali na KV horní, tak to je snad lepší i olezlý likusák…

Happy

KV jsou kontroverzni, to je fakt. Já je tak špatně nevnímám. Vnitřek se mně zdál i útulný a praktický.

Xaver

Co je tak s KV horní špatného? Mně se to nádražíčko líbí.

Petr Vašek

Vy toho nevíte bohužel víc.

Happy

Starejte se o sebe….

Míra

Je slibné, jak bude postaráno o cyklisty s přístřeškem, důležitější však bude přístup na ostrovní nástupiště s koly. Píše se výtahy, budou velké? Vejde se do nich běžné kolo tak, aby se nemuselo pracně stavět na zadní kolo na výšku? To ale moc lidí nezvládne. Zkušenosti z některých nákladně modernizovaných stanic jsou dost bídné. Zkuste s kolem vystupovat, přestupovat např. ve Strakonicích, Zdicích, Mariánských Lázních atd.? Vše stanice po modernizaci. Investuje se do bezbariérových vlaků, paráda. Jenže pak s kolem vystoupíte z bezbariérového vlaku a vaše cesta pomalu skončila, neboť výtah je malý kolo se do něj nevejde a co… Číst vice »

Doctor

V optimalizaci nádražních budov jsme – ironicky řečeno – na špici.Co nádraží, to originál.
Příkladně dvě stanice vedle sebe ležící – Beroun a Zdice. Ve Zdicích které prošli rekonstrukcí již v minulosti se s kolem do výtahu byť na bok vejdete a přijedete na nástupiště.
V Berouně ve výtahu kolo stavíte na zadní, vejde se zde stěží jedno a přijedete ke kolejím, nástupiště zde neznají.
Termínem ukončení rekonstrukce v Klatovech bych se také nechlubil, práce na té památkové barabizně bude mraky, výše zmíněný Beroun, měl být hotov na podzim 21 a stále nic, prý snad v květnu t.r.

Petr

Přesně tak popřejme Klatovům pevné nervy a trpělivost. Pokud píšou 2027, tak dejte +5 a bude to včas. 😀

J.K.

Ježíš nejsme v Německu nebo Rakousku abyste si s kolem s rodinou najel do výtahu, vyjel na nástupiště, nastoupil do vlaku a někam odjel – jasně že ne! 😀

Petr

Přesně ještě jezdit jen tak po republice. 😀

projížděč NAD

V ČR je naopak v mnoha výtazích jízdní kola přímo zakázáno dopravovat !!!
Já na kole nejezdím, ale kdybych jezdil, vůbec bych se nerozpakoval a klidně bych služební přejezdy/přechody používal, samozřejmě s adekvátní opatrností.

Ares

Kolo vynesete po schodech ne? Na to snad nepotřebujete výtah.

Miloš

Elektrické kolo je docela těžké a na normálním to je dřina.
To je jasný…

Kuba2

Kvůli dřině se na tom kole obyčejně jezdí.
Ale uznávám, že ty žlábky by bodly.

David

A co maji rikat lidi, ktery chteji cestovat s pianem?

David

Škoda, že tolik peněz někde na opravu hradů a zámků.

Míření

Ale jde.

Gwann

400 mio na jeden objekt v řádu jednoho dvou tří roků rozhodně běžně nejde.

A za to, co dobrá správa opravila hotel v Koněpůlkách a vybavila ho odporným levným nábytkem..v Praze komplet opravili Národní muzeum a ještě tuším zbylo.

Václav

Málo který hrad stojí u žel. tratě, takže taková oprava by cestujícím byla tak trochu k ničemu

Petr

O jednom bych věděl a dokonce ho poníčila stavba železnice. Hrochův Hrádek.

os.ka.rek

Nádražní bufet zůstane? Byla by ho škoda…

Pražec

Bývalo zvykem mít na všech vizualizacích TGV, protože architekti nesehnali jiný vlak jako 3D objekt.

Doba pokročila a na vizualizaci je šukafon v přednajbrtích barvách.

moot

protože tady nic jiného nečeká ani největší optimista 🙂

Míření

A to tam dneska žádné nejezdí.

libor

při troše štěstí, až se zadrátuje Ruda, by tam nějaké starší TGV či pendolino mohlo zavítat 😀 😀

Happy

No jasně. Rovnou na Domažlice… První díl by klopil vpravo, prostředek vlevo, poslední díl pak vpravo. Takto by se to tam mrcasilo ze strany na stranu a než by to dojelo do Kdyně, byli by všichni 🤮🤣🤣🤣

Felix

Bude nádražní kočka zachována i po rekonstrukci? 🙂

Lysimachia

Podle SŽDC(ČD)((ČSD)) Koč60 jistě.

Petr

Jistě, sice se toho nedožije, ale bude nahrazena novějším exemplářem.

Renata Placková

Ta stihne ještě pěkných pár generací , než to dokončí!

Kebab

Možná se z ní stihne vyvinout felix sapiens 🙂

Renata Placková

Že by rekonstrukce letěla tak rychle a dlouho jako Červený trpaslík

Jaaa

No to jsem zvědav, jestli ty laťovkový dveře s typickým leptaným sklem zdemolují, nebo opraví.

A to zátiší s černou kočkou je doufám taky památkově chráněné. 😉 Takovýchto milých míst bohužel v českém veřejném prostoru ubylo o 95 %. Kde nejsou lidi, není milo…

libor

já bych celé vzal jen vlhkým hadrem, jinak bych to nechal, do takové památky je lepší vůbec nezasahovat…

VTT

To ovšem jen za předpokladu, že památkově chráněná není i ta špína.

Happy

Já bych to vzal buldozerem i s těma kachličkama…

libor

přesně, kočka se snadno přestěhuje 😀

Marty

Kočka už dva měsíce bydlí mimo Klatovy. Našel zázemí u dobrých lidí

bakiy

A není to naopak? Nenašli ti „dobří“ lidé kočku a proti její vůli si jí odnesli? 🙂

VTT

Za dva měsíce by kočka zvládla utéct, kdyby se jí v novém nelíbilo.