Nádražní budova ve Františkových Lázních projde rekonstrukcí. Získá původní podobu
Nádražní budova Františkovy Lázně po rekonstrukci, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Pokladny a odbavovací hala projdou modernizací, vznikne nové zázemí pro Správu železnic a dopravce.
Pěkné. Moc.
Čtu dobře, že se byznys plán SŽ mění z provozování železnice na developera, tedy je novou misí, aby zpožděný cestující pustil vatu v nákupním centru Hl.n.?
Když vidím ta hausnumera nalévaná do nádražních budov v poslední době namísto do spojení mezi nimi, namátkou Praha+Praha, Plzeň, Trutnov…, zatímco já sedím ve 20 minut zpožděném vlaku, díky čemuž mi ujede přípoj v Praze, tak se mi chce křičet.
Vážně bych radši se zavřenýma očima prošel hnusným nádražím, které se opraví až za deset let, než trávil zbytečně dvě hodiny v hezkém, byť tam maj Guči.
Třeba SBB provozuje jak železnici, tak se stará o development v okolí nádraží a myslím, že to funguje namíru dobře. Železnice je součástí měst a krajiny a musí fungovat v jejím kontextu.
Z pronájmů z KFC a podobných mají manažeři víc penízků než z oprav tratí a je to i jednodušší pro ně, aby se nepředřeli a mohli být ve spojení na sociálních sítích se svojí rodinou.
Už ab,y to bylo – letos jsem vezl mámu vlakem do Frantovek a ten kulturní šok co jsme oba zažili na tom nádraží je nepopsatelný… Při zpáteční cestě jsme raději zvolili obyčejnou moderní zastávku Františkovy Lázněně – Aquaforum, která je přímo za plotem zahrady hotelu Pawlik…
Včera bylo pozdě!!
Jako dítě jsem miloval keramickou dlažbu na nádražích. Na každém byla trochu jiná, měla jiné ornamenty i barvu. Té je škoda.
Z FL pocházím a často se tam vracím. Ta budova je už roky v ostudném stavu, nicméně když vidím tyhle nákladné rekonstrukce velkých nádraží tak by mě zajímalo jestli budou mít ty prostory využití. Píše se tam o zázemí pro SŽ i o bytech, tak snad ano. V Aši bylo nádraží postavené v dobách socialismu nedávno zbourané a staví se tam minimalistická stavba. Tam to mělo svoje důvody a bylo to správně. Ve FL je naopak správné tu stávající historickou budovu rekonstruovat, na vizualizacích vypadá úchvatně. Druhá otázka je rekonstrukce kolejiště, které je dnes již předimenzované a chybí tam pořádné… Číst vice »
S tou redukcí kolejiště opatrně. Poblíž je spojení do Německa přes Arzberg, přes FL může být objížďka přes Selb.
Jinak pořád se naříká, jak na kolejích není dostatek kapacity pro větší vozbu, ale jak je příležitost zredukovat kolejiště, tak nikdo neváhá ani sekundu. Což opravdu nepodporuje pravdivost tvrzení o přetížených kolejích.
Kolejiště stanice Františkovy Lázně těžko vyřeší kapacitu třeba Libně nebo Židenic. A ne, na dálkové nákladní vlaky přes FL nevěřím, na to jsou perspektivnější a dosud nevyužité tratě.
Hlouposti. Do Německa máme jediný kapacitní přechod v Děčíně. Cheb se využívá jako náhrada. Chtělo by to ale trasy přes Cheb využívat více, aby se nemuselo bulit, že Děčín nestíhá. A FL nechat v záloze jako objížďku.
A ano, i váš přístup je důvodem proč taková samozřejmost jako dostatečné železniční obchodní spojení s Německem na více místech je v ČR trvalý problém.
Tak v podstatě zájem by byl provozovat nakladni dopravu do Vojtanova a dál směrem na Hof, ale problémem je neelektrifikovaný úsek Vojtanov – Bad Brambach – Adorf – Hof. Jinak nakladní doprava ve směru Aš – Selb-Ploßberg – Hof je celkem nereálná vlivem sklonových poměrů.
A nebylo by snazší uzlu Hof a navazujících směrů dosáhnout z Chebu přes Marktredwitz? V čem spočívá výhoda trasy přes Vojtanov?
Nejen že je neelektrifikovaný, pro náklad tam není moc kapacita ani ve stanicích, a hlavně odkud kam by ty náklady měly přes FL jezdit? Směřuje to tam pak spíš na Lipsko, samotný Hof už je pěkná oklika – dokud nebude Bad Schandau a Furth im Wald úplně kolabovat, na Adorf se stejně moc nikdo nepožene.
Dobře, nemusí to být nutně přes FL, ale mělo by se pohnout s dalším železničním přechodem. Aby se nemuselo fňukat nad ucpaným Děčínem a nad tím, jak nelze přepravovat zboží do Německa a zpět. V našem národním zájmu.
To určitě, ale s kolejištěm FL to pak už moc nesouvisí. Ten pešek je všude spíš na té německé straně.
Tak doufám, že to pak nezprzní nějakým zábradlím, rampami a schodišti k prvnímu nástupišti.
V Česku, bohužel, téměř jistota 😏
Určitě i tady by se hodilo modré zábradlí 😀
Buďte rádi za mě, taky by tam mohli natáhnout ostnatý drát.
Na dráty si narušitelé nosívali kleště, dokonce lstivě izolované. Ale jak by si takový agent chodec poradil s hustším trubkovým zábradlím bytelnější konstrukce, to nevím. Přece jenom přikráčet k zábraně a tlačit před sebou autogen na vozejku, to by asi nebyla ta pravá konspirace.
Ale zase byl by to hezký námět pro novou verzi šedesátkového thrilleru „Páté oddělení“ – prohnaný špion by trénoval v lesích běh s autogenem. To by se líbilo.
Nějak od SŽ postrádám sdělení, zda budou též v této akci vybudována nová nástupiště namísto dosavadních nízkých. Na obrázcích jsou nová.
Nebudou, jedná se o samostatnou stavbu a budou vypadat kljinak než na vizualizaci.
Nádhera. Miluji tento styl architektury. Po roce 45 už se stavěla jen ošklivá nádraží (i fabriky)
Ano, za všechny uveďme dapříklad nádraží v Pardubicích, Vítkovivích, Havířově, Chebu, Kopřivnici… (konec sarkasmu)
Nebo nádražní budova v Mostu, nebo Plauen (Vogtland) Ob Bf. 😎
Vidíš to, mi se zase Smíchov, Pardubice nebo Veselí nad Moravou líbí. Třeba. 🤷🏽♀️