Nádražní budova v Teplicích dostala nový plášť, rekonstrukce vnitřku se chystá

Nádraží Teplice po rekonstrukci pláště budovy. Pramen: SŽNádraží Teplice po rekonstrukci pláště budovy. Pramen: SŽ

Stavbaři ve spolupráci s památkáři a restaurátory vrátili budově podobu z poloviny 19. století.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zbyněk

„Dojde také k vybudování nových parkovacích ploch tak, aby nádraží mohlo plně sloužit veřejnosti,“ doplnil Kupka.

Chápe někdo, co tímto chtěl pan ministr říci? Že nádraží bez parkoviště nefunguje? Vždyť v okolí je parkovacích ploch plno.

Parkoviště by se dalo postavit vedle budovy směrem k Ústí, ale do podchodu je to pěkná štreka, ze současných parkovišť je to mnohem blíž.

Pavel

prostě svět pohledem ODS…

kelímek

K té budově se tehdejší ústecké vedení „třináctkových“ složek stavělo macešsky už v 90. letech minulého století – vzpomínám si že tehdejší nájemce „nádražky“ nabízel její postupné vylepšení za odpuštění nebo aspoň výrazné snížení nájmu, ale dohoda nebyla možná a „nádražka“ tam i kvůli tomu už dávno zanikla.
Velkým neštěstím pro tu budovu je ovšem i ta „dálnice“, která dost drasticky odděluje nádraží od městské zástavby, takže slušní lidé ji využívali jen v případě cestování a necestující ta bariéra odrazovala třeba i od návštěvy té „nádražky“.

Zdeněk

Není opraven pískovcový sokl nad chodníkem. Takže hotovo není. Vypadá hrozně. Co se týče fasády tak se odstranila ta co špatně držela. Tak ta co zůstala bude chátrát.

Jaaa

Proč je vstup otevřenej, když tam dřív byla okna?

Honza R.

Byla tam vždy? Na některých starých zobrazeních výplně nejsou.

Zdrasa

Krása, celý život jsem viděl budovu ve zchátralém vztahu a nevěřil jsem, že se někdy dočkám rekonstrukce. Teď ještě, aby se ji povedlo zaplnit, což možná bude ještě větší výzva.

TPal.

Opravené je to nádherně, klobouk dolů. Akorát se mi zdá, že je to předimenzované. Jak v Teplicích využít tři patra tak rozsáhlé budovy + dvě patra přilehlých dvou budov?

A jestli je pravda to, co se píše o kvalitě zpracování na základě podnětů od památkářů…

Vlastimil Kocurek

Odpověď na předimenzování najdete ve článku: „kdysi bývala sídlem soukromé Ústecko-teplické dráhy (Aussig-Teplitzer Eisenbahn)“. V dnešní době je jasné, že tato budova pravděpodobně žádné využití mít nebude. To by SŽ měla už takového pronájemce zajištěného. Prostě budovy u nádraží byly vždy stavěny pro železnici, její zaměstnance, nebo správu a jen velmi těžko se mění jejích účel. Z jedné strany vlaky z druhé strany frekventovaná silnice.
Takže s tím si vůbec starosti nedělejte. Ponechejte tu starost SŽ,

Honza

1000 M2 kancelářských ploch bude využívat Finanční úřad Teplice.

Rejpal

A co tam přestěhovat Oblastní ředitelství z Ústí n. L. a budovu v Ústí prodat. SŽ má po republice spoustu budov (nejedná se o výpravní budovy), kde sedí jejich úředníci. Primárně by měly být plně využity výpravní budovy a ostatní budovy by se daly prodat či pronajmout.

Michal M

Pokud je snaha mít ty lidi v jedné administrativní budově, tak se do Teplic nemusí vejít. Navíc obsaditelnost a ekonomika provozu historických kanceláří není až takové terno…

Petr Frýdlant

Ano vrátili podobu do 19 století. Ale bohužel i složením použitého materiálu na fasádě. Na budově je spousty viditelných chyb, které tu budovu znovu poškodí a za dva roky bude vypadat jako před rekonstrukcí. Do mnoha rohu zatéká, popraskaná fasáda a to nemluvím o nedodržení stejně tloušťky materiálu. Izolace proti vlhkosti žádná. Některá okna nejdou otevřít a nemluvě o tom že jsou přidělaná křivě. A další chyby raději popisovat nebudu..Bohužel spoustu věcí chtěli památkáři, bylo jim vyhověno i přes námitky stavební firmy,tak sem zvědav zda se někdo bude za pár let zodpovídat za stav budovy.

Vokurka

Bohužel máte pravdu…za mě je to škoda materiálu.Tak flekatou fasádu jsem dlouho neviděl.Mezi střechou prvního nástupiště a hlavní budovou protéká voda…Je vidět, že SŽ je státní organizace a její vedoucí pracovníky absolutně nezajímá co pro ni a hlavně jakým způsobem dělají dodavatelské firmy … doporučuji si projít všechny stanice, které byly v úseku Ústí nad Labem -Bílina opraveny a budete se divit jak to vypadá… nechápu jak to vůbec někdo může převzít od zhotovitele…budova nádraží v Teplicích je už „třešnička“ na dortu…je to obrovská škoda, protože ta budova je moc pěkná…

Honza

Pánové, slyšeli jste někdy o tom, že po skončení rekonstrukce musí investor odsouhlasit kolaudaci objektu?
Jestli tam budou nedostatky, Chládek – Tintěra bude čekat na proplacení faktur!

investičák

Ta firma vznikla přece původně jako jakási „privátní dependence“ litoměřické „traťovky“ …

Frantisek X

Jako že to památkáři chtěli se zatékáním, praskáním fasády a neotevíratelnými okny? To je nějaká blbost, ne? Případné nekvalitní provedení je jiná věc.

Karl vB.

Památkáři mohli chtít například použití původních fasádních materiálů, které je v dnešní době už překonané.
Kvalitu odvedené práce by měla chtít SZ.

Vokurka

Myslím,té fasády z první republiky vydržely déle než ty dnešní…

Petr Frýdlant

Řeknu to zkráceně, památkáři nedovolili žádné stavební úpravy a zlepšení pro 21 století. Chtěli absolutní zachování vzoru jak budova vypadala v 19. Víc to rozepisovat nebudu. Proto je na budově tolik tristních závad.

gwann

Neotevirajici se okna neni problem pamatkaru ale lempla, co je blbe vyrobil a/nebo osadil.

Jaaa

Jako sorry, pokud to vydrželo s danými postupy 100 let, tak teď nejde tvrdit, že za to můžou památkáři.

Petr Dobrovolný

Budova je to samozřejmě pěkná…

Petr Dobrovolný

Je do roku 2030 možné, že SŽDC začne stavět i něco jiného než stanice… ? Nebo máme počkat do roku 2030 kdy se mávnutím kouzelné hůlky začnou stavět stovky km vysokorychlostních tratí, trať Brno – Přerov, Plzeň – Domažlice, trať do Hradce, Liberce… atd.

Frantisek X

Pokud na zlepšení tratí nemá požehnání od státu, nebude nic. Se stovkami km VRT (najednou) bych nepočítal každopádně, vždyť se těmi směry nedávno nastavěly dálnice. A bastlení kombinací rychlotratí s místní obsluhou bych snad raději také neviděl.

Gryf

Krásné. Nešlo by to nějak podobně i v tom Kladně?

TPal.

Pokud máte na mysli to, aby stará budova na kladenském hlavním nádraží stále sloužila, tak si nemyslím, protože to kapacitně nemůže stačit budoucí poptávce, která vzroste raketově. Pokud myslíte, aby se na Kladně postavila třípatrová budova, která naopak je pro dnešní dobu předimenzovaná, tak… Taky nevím upřímně.

Leipaer

Jaké je, nebo bude, využití vnitřních prostor budovy?

Michal M

Budova jako kráva a má to tři hrany 🙂

Mimochodem ten odstín červené na polooblouky je fakt původní? Přijde mi to jako moc silné, z fasády nevystupuje nic jiného než ty praštěné obloučky…

Karl vB.

Na historických černobílých fotografiích tohoto objektu je patrný významný kontrast mezi světlou plochou fasády a dekorativními prvky nad okny, tzv „suprafenstry“ (obr. 9 a 10/14), takže to tak asi bude. Pochybuju, že by si zrovna tohle památkáři nechali uniknout.
Odpověď na vaší první větu se třemi hranami:
– jednalo se o budovu Ředitelství Ústecko-teplické dráhy (Aussig-Teplitzer Eisenbahn), tedy zdaleka ne vše byly komerční prostory
– původní budova z 50. let 19. stol. byla pouze jednopatrová (obr. 6/14), v 90. letech 19. stol. došlo k přístavbě 2. patra s ůzkými „dvojokny“ (obr. 8/14).
https://teplice-teplitz.net/stavby/karta/nazev/83-hlavni-nadrazi

Jaaa

Tak tam je toho teda dost blbě. Třeba ta geniální keramická dlažba na prvním perónu – teď je tam hnusnej beton s ještě hnusnějším zábradlím.

Michal M

Njn, díky. Bude to památkářsky správně, ale opravdu mi ten kontrast přijde přepálený. Předcházející kombinace bílých ploch a nějakého světlejšího tónu, společného pro všechny fasádní prvky, to zvýraznila tak akorát.

Karl vB.

Mně ten kontrast u nádražních budov nepřekvapuje.
Např. ve Veselí nad Lužnicí to máte v negativním provedení, to do očí bije ještě víc.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/06/Veseli_n_L-1536×1056.jpg
Nicméně si myslím, že působení UV záření ten kontrast za dva tři roky trochu zmírní a fasáda vyšisuje.

Michal M

To je pravda, ale ve Veselí je to přematlání barvou dané bezradností nebo leností správně opravit plochy s režným zdivem. Jak to má vypadat ukazuje původní stav vedlejší budovy (patřící buhvíproč ČD). Podobně viz Těšínské Slezsko…