Nádražní budova v Tachově dostane zpět podobu z první poloviny 20. století
Nádražní budova v Tachově. Autor: Larsvr6 – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65029388
Úpravou projdou také plochy kolem budovy, místo východního přístavku vzniknou nová parkovací místa.
Palec nahoru.
A jen takovej drobej postřeh – většina takovýchhle zpráv se týká St.sp. Západ a většina opačných St.sp. Východ. Je ten jejich přístup skutečně tak rozdílný, nebo je to jen zdání?
Dobrá zpráva, Tachov je okresní město a důstojné nádraží si zaslouží 🙂
Ještě bych čekal od SŽ trochu aktivnější přístup v hledání využití nádraží, dost často tady člověk čte opačné příklady, jak se SŽ snaží například nájemce bytů vyštípat, smlouvy prodlužuje pořád jen na rok a podobně… přitom v dnešní době se staví tisíce nových bytů za horentní sumy.
V Tachově by chtěl žít každý. Kromě mě teda.
Nevíš o čem mluvíš a to máš pravdu…
P.S. Nevíte, kde by šla sehnat normalie této budovy? Je to lokálkový atyp (mi přijde).
K prodlužování nájmů. Občanský zákoník nedává moc možností jiného legálního řešení. Buď je smlouva na dobu určitou a při prodloužení se musí dodržet její podmínky (čili stejná doba a pod.) a nebo neurčitou,ale tam je problém ve výpovědi, není to úplně snadné. Třetí možnost je uzavírání nových smluv na dobu určitou.
Podle fotky to není zas v nejhorším stavu. Kdyby se sestavil žebříček nejbídnějších nádraží stojící ve městech od 10 000 obyvatel a výše, Tachov by se nedostal ani do první 50.
Kdybyste tu budovu viděl naživo, tak byste konstatoval opak.
Ty mapy na fasádě jsou jasným důkazem problému s vlhkostí ve zdivu. Nechte to pár roků, spadne omítka a pak se po pár letech začnou vylamovat cihly. A to už bude pozdě na opravu. Zatím stačí pořádný průzkum a zjistit odkud se tam ta voda bere. A tomu zamezit.
A až se začnou vylamovat cihly, tak se to ukryje pod zateplení ☺
A co ten zbytek?
Bude k přečtení?
Jestli ta fotka je aktuální, tak je to dobrá bída na okresní město.
Znáte Mladou Boleslav hl. n.? Zlatej Tachov.
Konečně!
Rekonstruovat by se měly pouze ty nádraží, kde to dává smysl. (zde to posoudit nemůžu)
Rekonstruovat by se měla postupně všechna nádraží, protože je na jejich stavu velký vnitřní dluh z dob neúdržby ze strany ČD. Nádraží se musí opravit nejenom kvůli kultuře cestování, ale taky proto, aby nehyzdili své okolí.
To ano. Ale k čemu je mně rekonstruované nádraží, kudy prochází hrozná trať/tratě? Ukázkovým příkladem je nádraží ve Veselí nad Moravou.
Totok Veselí?! https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Soubor:Veseli_nM_nadrazi_02.jpg
Co by za to ve Zlíně dali, mít peron a na něm informační systém.
Ano, přesně toto Veselí. Rok výluk a všemožných omezení a ve výsledku nic. Pouze se zvýšilo nástupiště, ale jedna trať horší než druhá. A většina vlaků, co tam jezdí, je jako pěst na oko. A Zlínský kraj by za to nedal nic, protože na železniční dopravu totálně kašle.
Veselí nad Moravou?
Zlínský kraj?
Pouze jsem odpovídal na komentář – „Co by za to dal Zlínský kraj…“
Jo, sorry, to jsem nějak minul.
On snad krajský úřad zodpovídá za stav kolejí? Tak tomu říkám alibismus! Na Matku Terezu byste to hodit nechtěli?
ve Zlíne dali – tím myslím samozřejmě obyvatele, nikoliv úřad.
PS: Opravu tratí v kraji si má financovat kraj sám, nikoliv Správa Železnic se sídlem v Praze na Nábřeží?
SŽ sídlí v Praze na Dlážděné. Na nábřeží Ludvíka Svobody sídlí Ministerstvo dopravy ČR a České dráhy.
A totální kašlání Zlínskéh okraje se projevuje tím, že v krajem (řádně!) uspořádané soutěži vyhrála Arriva?
Namísto toho aby se kraj staral jako MD na Nábřeží a zadal to až měsíc před vyjetím mimo soutěž, jako to už několikrát provedlo?
Příchod Arrivy do Zlínského kraje je jediné pozitivum, protože má vlaky aspoň na úrovni. Teprve až kvůli Arrivě vznikl IDS, ten však musíte v kraji použít vždy. Takže po pokud pojedete z jednoho místo do druhého v rámci kraje, je jedno, jestli pojedete Arrivou nebo nějakým šrotem od ČD. Zaplatíte v obou případech stejně. A za 20 let se nic nezměnilo. Kromě procházejícího druhého koridoru, je jedna trať horší než druhá.
Arriva má vlaky na úrovni🤣.
V Jaroměři, Liberci a Pardubicích by s vámi nesouhlasili, zlaté rakve ČD
Ale jestli taky ty jejich „vlaky“ někam dojedou
Zlaté rakve ČD? Ano, vlak který nedojede do cíle, protože chcípne, je zlatý? Jízda některými soupravami ČD by měla být zdarma, zvláště v těchto dnech, kdy je tam na zdechnutí.
Ve Zlíně přece budeme mít nové nááádherné nádraží (jednou) a elektrifikovanou trať vedoucí z Otrokovic až k Jelínkovi. Co furt nejaký koridor 😀 /ironie
Myslíte ta bezvýznamná jednokolejka? Ta se měla rekonstruovat už dávno. Avšak, jedná se pouze o trať do krajského města, takže nic důležitého.
Nádraží je prvním a hlavním styčným bodem s cestujícím (neskáče-li zrovna cestující pod vlak).
Ano, ale co je lepší 1. Když na pěkné nádraží přijede rozpadající se vlak a pokračuje sviňským krokem. 2. Když na rozpadající nádraží přijede alespoň průměrný vlak a pokračuje aspoň průměrnou rychlostí. Nevidím jediný důvod, proč nebrat druhou možnost.
Vlastně ano.
Nebudeme přece rekonstruovat nádraží někde, kde se bude dělat přeložka…