Nádražní budova v Kravařích prošla rekonstrukcí, zaujme historické členění fasády
Nádražní budova v Kravařích ve Slezsku po rekonstrukci. Zdroj: msstavby.cz
Souhrnné náklady spojené s investicí činí přibližně 32,5 milionu korun.
Díky za dobrou zprávu. Jde prý jen o první etapu, ve druhé etapě bude opraveno nádraží v Chuchelné a ve třetí celá trať až do Ratiboře.
Jen když by pak jezdily české soupravy, tak si musejí dát pozor v Krzanowicích na nádraží, ať neskončí s propíchanými koly. Přeci je to jen kousek od Dina… 🙂
Pro nemístní: https://search.seznam.cz/s/novinky/?q=pneumatiky+křenovice&sourceid=novinky&thru=hint-news (podzimní detektivka)
Sehr Deutsch! Pruská drážní elegance. Ono taky není divu, na Hlučínsku…
Co je v prvním patře? Jsou tam byty,nebo alespoň nocležna pro personál?Je smutné ,když se takhle opraví budova kde se třeba déle než století bydlelo, a pak SŽ řekne že dle nových norem „nelze“ ale zároveň kňučí že je budova poloprázdná a nemá byty pro zaměstnance…
No, ty detaily vypadají nic moc, celkem hrozně. Docela nekvalita a odfláknutá práce. Je to šišaté a křivé.
Ty jsi taky šišatej, co? 😜
Uměl by mi někdo vysvětlit, k čemu je tam (i na jiných stavbách) ta šílená rampa pro vozíčkáře obehnaná mým snědým mladším bráchou? To ten potřebný spád nejde plynule „rozpustit“ do celé té plochy nástupiště, když se to stejně dláždí znovu?
Náledí.
Reálně vozíčkáři vlaky v podstatě nepoužívají, mají ještě více dotované speciální vozy. Tak primární nastavení nízkopodlažnosti je, aby mohli lidé i přez 60 jezdit v kapitalismu masově levně do rachoty, a nelámali si moc nohy či dokonce někdy smrtelně kyčle. Nejsnáze to samozřejmě řeší zábradlí, ale proti němu se často vzedmou hlasité bouře mladších ignorantských sobců.
Faráře! Zapomněl jste do toho zamotat faráře. A Jarmilku s Fleretem.
Plocha nástupiště může mít nějaký maximální sklon, tuším, že 2%, pak potřebujete nástupiště někam vyspádovat směrem od koleje do nějakého odvodnění. Jaké přesné podmínky jsou v Kravařích nevím, hodně často ale není oprava nástupiště zahrnutá v opravě budovy.
Tak se může dát 1,5 m od hrany nástupiště accodrain a od něj už se může spádovat nahoru k budově. Takhle je to vyspádované k budově a pak zase nahoru. Jen tedy nemám k dispozici řez, abych přeměřil spád od toho accodrainu nahoru.
Tohle může být součást dalšího projektu – nástupišť, kde bych si představil nějaký poloostrov s krajním, obě o výšce 550 mm nad TK.
Krása. Pak že to nejde a všechno musí být jednolitý polystyrenový nevkus. Teď jen změnit vyhlášku (nechápu, proč něco takového vůbec řeší), aby název stanice mohl být vyveden trochu decentněji, než je ta modrá tabule a je to.
Modré tabule mi nijak nevadí, patří k železnici.
Na pohled určitě velmi hezké – ale chybějí mi tam aspoň nějaké malé přístřešky nade dveřmi, i když historicky tam asi nebyly a třeba ani žádní výpravčí tam dnes už asi vlaky ani nesledují (ani ze dveří). Ale lze to provést i esteticky a „dobově“, a užitečné to při dešti a sněžení nesporně je
V Kravařích je dirigující dispečer pro D3 do Hlučína, a vlaky rozhodně sleduje.
Já už jsem tam dávno nebyl, tak děkuji za poučení. Ale tím spíše by nade dveřmi minimálně k dopravní kanceláři nějaká stříška být měla, byť tam asi prapůvodně nebývala: zbytečně moknout není nic příjemného.
Já teda stříšky nad vstupy vidím… jak pro cestující z obou stran tak i u vstupu do zázemí u vodojemu. Stříska není pod odjezdovou tabulí, ale co tam jezdím tak výpravčí/dispečer vykukuje z těch dveří nejblíž vodojemu (aji strojvedoucí si do těch dveří odskakují občas…). Dveře pod odjezdovou tabulí jsem si nevsiml ze by byly pouzivany nejak casteji.
Aha – já už jsem tam dost dlouho nebyl a žiji v představě, že i výpravčí sídlil v té rekonstruované budově. Tak díky za upřesnění.
Jen tak mimo tema
Kolik se tam asi odbavi lidi za den?
To je skutečně dost mimo téma: v té oblasti pořád ještě dost lidí jezdí vlakem. Ale je také pravda, že Kravaře jsou dost využívané i přestupní frekvencí.
A mohlo by víc, kdyby v Hlučíně byl přestup na bus do Ostravy, udělalo se pár zastávek navíc (přibylo rod.domků u tratě) a opravili trať aspoň na 80, když ne 100
Když chcete přidávat zastávky, tak bez drátů tu stovku příliš nevyužijete – ale TR = 80 km/h by měla být dneska už standardně minimální běžná TR.
Těžko říct, vlak tam jezdí v hodinovém intervalu každým směrem a je to přestupní stanice na Chuchelnou.
V létě jsme tam byl na dovolené a byl jsem mile překvapen, kolik odsud jedí lidí do/z Opravy vlakem. Slušně zaplněná RegioNova. Což není až tak špatný výsledek.
A kolik lidí jezdí do té Chuchelné? Koukám, že na tom camfrňousu je v tydnu hodinový takt, takže i tam to asi bude vytížené… (y)
Záleží, co si představujete pod pojmem odbaví?? Jestli berete nástup, výstup, přestup, tak si myslím, že třeba tak okolo 1500 – 2000.
Jestli opravdu tolik za den, tak to je pěkné číslo.