Nádraží v Jaroměři opraví za půl miliardy Subterra, cena v soutěži klesla o více než třetinu

Železniční stanice Jaroměř. Foto: Dezidor/Wikimedia CommonsŽelezniční stanice Jaroměř. Foto: Dezidor/Wikimedia Commons

Cenový souboj stavebních firem o zakázky se po soutěžích u Ředitelství silnic a dálnic přesunul i na železnici. Ukazuje to

4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan

Zrovna tahle budova nevypadá, že by byla v havarijním stavu. A zkrácení jízdní doby to také nepřinese, protože elektrizace do Trutnova je v nedohlednu. Takže 10 minut ztráta kvůli přepřahu v Hradci a chrochtající brejloveci s rychlíky pod dráty do Jaroměře bohužel nezmizí:/

Martin

Rekonstrukce nádráží kde všechno zastavuje, těžko přinese zrychlení, to dá rozum ne? A budova se teď taky nebude…

železničář v důchodu

Vyhozené peníze za zkomplikování současného přehledného stavu jen proto, aby stanice mohla být jednou dálkově řízená – a fascinující je zejména ta část informace, podle níž přestavba stanice „… má zvýšit rychlost průjezdu vlaků, komfort cestujících …“! Pro jednoduché odbočné stanice, kde všechny vlaky jsou zastavující a zejména při mimořádnostech je podstatné i umožnění rychlého a pohodlného přestupu od končících a na výchozí vlaky (pochopitelně v jedné úrovni), je budování několika dvoustranných ostrovních nástupišť tím nejhorším možným řešením, zejména jsou-li všechny navazující tratě jednokolejné, protože místo dosavadních 2 – 3 minut na přestup je nově podchodem potřeba minimálně pěti či… Číst vice »

Martin

V Jaroměři dnes prakticky nikdo nepřestupuje. Jediný směr ve kterým je nutný přetup je Dvůr-Skalice, ale není problém aby tyto vlaky zastavily u jednoho nástupiště.