Nádraží v Horšovském Týně má nově opravenou výpravní budovu
Nádražní budova Horšovský Týn po opravě (srpen 2022). Pramen: Správa železnic
V Plzeňském kraji nyní práce běží ve stanicích Plzeň hl. n., Planá u Mariánských Lázní, Tachov a Přeštice.
Ono je to sice hezké, že se ty budovy opravují. Ale v mnoha případech je stejně můžeme obdivovat jen zvenčí. Jsou totiž po rekonstrukci trvale uzamčeny bez jakýchkoliv služeb cestujícím. A nebo otevřeny jen malou část dne. Těch případů je opravdu hodně. K čemu potom ta rekonstrukce? Přímo mě třeba šokovalo, že vnitřní prostory nádražní budovy v Mariánských Lázních se uzavírají už v 19,15 hod!!! A venku přitom není ani odjezdová tabule, viděl jsem cestující, jak se snaží přes zamčené dveře a celou halu dohlédnout na infotabule ve vestibulu. To je tedy opravdu bída…
Na tomto opraveném nádraží podle článku Českého rozhlasu není ani pokladna, ani toalety.
Škoda jen, že fasáda vypadá obyčejně jako zateplený panelák
Barvy použité na fasádě korespondují s barvami fasády místní školy – viz článek Českého rozhlasu Plzeň: https://plzen.rozhlas.cz/opravena-nadrazni-budova-v-horsovskem-tyne-ladi-s-nedalekou-skolou-8804326
Spíše bych vytknul velmi amatérské umístění cedulí s názvem stanice. Pěkně je to vidět na fotkách 1/8 a 8/8.
Zodpovědná osoba, která takové umístění schválila, svým rozhodnutím zbytečně degradovala celkový estetický dojem z opravené budovy.
Jen bych tady zmínil ať na to nezapomenu. Nové zabezpečení na přejezdech Ploužnice a Lomnice n.Poplekou kde je nyní krásné nové bílé světlo a ještě hezčí závory. Jen ten P7412 u té Lomnice by to rovněž chtělo opravit přejezd, protože ten ani zdaleka nelze přejíždět rychlostí 50km/h. Je to takový tankodrom, že i rychlost 20km/h je moc.Díky
https://mapy.cz/zakladni?x=15.37791&y=50.52039&z=19&pano=1&pid=65334215&newest=1&yaw=3.339&fov=1.571&pitch=-0.348
Ale ona ta rychlost není povinná, můžete jet klidně pomaleji 🙂
U nás svítí bílé světlo, ale kdo jede více jak cca 20 km/h, tak si odře auto a jinak to nejde… (Zaměřte se na výškový profil).
https://mapy.cz/s/pehapehaso
To bílé světlo Vám hlavně říká, že vlak opravdu nejede, nemá žádnou souvislost s technicky možnou rychlostí přes přejezd…
O výškovém profiolu nemluvím. U Kouřimi je také jeden takový co se musí přejíždět opravdu pomalu . Ale tam je prostor mezi kolejnicemi rovina.
Tomuhle říkáte tankodrom? To je luxus. Pro fajnšmekry doporučuji Bzenec. Tři koleje a všechny v oblouku. Nebo jiný vícekolejný kdy koleje v oblouku mají sklon a silnice vede rovně 😉
To je stará fotka. Nebo tam snad vidíte krásné nové závory? ;- )
Já myslím, že super.
Jen tak si říkám jestli fakt je potřeba tolik nádraží. Když důležitější věci nejsou hotové.
https://byznys.hn.cz/c1-67102770-auta-jedou-vlaky-stoji-prestante-snit-o-rychlodraze-a-dejte-dohromady-aspon-soucasne-trate
Leckterá zastávka, kde je jen přístřešek, poslouží denně více lidem, než třeba tato stanice s klasickou budovou. Na druhou stranu, ze strany občanů a obcí existuje „společenská objednávka“ směrem k SŽ, resp. státu, aby „nádraží byla pěkná“ a demolice třeba této budovy by jistě vyvolala velký odpor. A pokud oprava budovy stála 9,5 mega, tak demolice a výstavba nějaké „minimalistické budovy“ by v podání SŽ určitě nebyla levnější.
Tato budova je navíc obydlena.
A v pracovních dnech přes den by tam měl být výpravčí… O víkendech a v noci je asi VDS.
Kubrt: Promiňte, ale to je nesmysl. Od toho existují priority.
Koneckonců řízení dle priorit na SŽDC se příliš nedaří viz názor NKÚ: „S ohledem na 95procentní růst nákladů na realizace prioritních projektů existuje podle NKÚ riziko, že se nepodaří zajistit dostatek peněz na dokončení všech těchto projektů.“
Taky si umím představit užitečnější místa, kam ty peníze na SŽ nasměrovat. Nicméně: 1. osobní doprava v Horšovském Týně má jistou budoucnost. Kraj počítá s objednávkou, v souvisloti s modernizací tratě 180 se dá předpokládat jisté vylepšení cestovních dob směr Plzeň. Nejedná se o žádnou lokálku a stanici na odpis. 2. V souvislosti s zmíněnou modernizací hlavní tratě předpokládám, že dojde ke zřízení dálkového ovládání výhybny. To teď není, ráno tam probíhají nějaká křižování, takže dopravní kancelář se zatím zrušit nedá. 3. Kdyby tam místo staniční budovy byl přístřešek, posloužil by stejně a na počtu cestujících by se to neprojevilo.… Číst vice »
omlouvám se za konfrontační tón, ale byl jste tam někdy? právě že trať 182 je lokálka a bohužel má k odpisu blízko, přesněji řečeno, rozhodovat o tom Borecký, už ta trať neexistuje, není to tak dávno, co směr Staňkov, kde je přestup na Plzeň, byla doprava v podstatě zastavená (přesněji omezená na 4 páry o víkendu), tento stav panoval minimálně 2014-2019 i dnes tam dominují spíše autobusy, ať už Štáhlichova komerční linka nebo krajské linky do Staňkova/Holýšova (mluvíme-li o směru na Plzeň), směr Poběžovice něco jezdilo vždy, ale tam také jezdí dost busů osobně si přeju zachování provozu, ale je… Číst vice »
Nádraží jsou ovšem nedílnou součástí těch současných tratí, alespoň ve větších sídlech. Místo, kde máte v ideálním případě nějaké to zázemí. A kde můžete také – je-li tam personál – řešit případné nestandardní situace. Jistě, koleje jsou přednější, ale na tohle bych zrovna jejich nedostatky nesváděl – je to především státním plánováním infrastruktury a současným pojímáním vlaků stále jako něčeho nadbytečného (pro „chudáky, kteří ještě nemají na auto“ – lidi i firmy…).
ujujuj, a to „pojimani“ dela nejaky zly spolek iluminatu, nebo to vychazi ze skutecnosti, ze vlaky na tratich jako je ta ve clanku vsechno trva 3x dele nez autem?