Nádraží Florenc slaví 75 let. Počet vnitrostátních linek klesá, mezinárodních přibývá

ÚAN Florenc. Autor: GALAXY 2018 A7 – Vlastní dílo, CC0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=86505506ÚAN Florenc. Autor: GALAXY 2018 A7 – Vlastní dílo, CC0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=86505506

Nádražím Florenc denně projede 450 autobusů, o 50 méně než před covidem.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Traman

Chtelo by to tam poradne bus nadrazi jako je Zvonarka.

Lysimachia

ÚAN v centru být má. Ale vizuálně i uživatelsky to vypadá spíš jako větší zastávka na maloměstě.

PetrH

To by mne zajímalo, kolik vnitrostátních spojů tam konkrétně ubylo např. oproti době před 15 lety. Rozhodně ne většina. Ta změna „1/3 mezinárodní, dnes 2/3 mezinárodní“ proběhla hlavně zvýšením počtu mezinárodních.
Např. spoje z Brna nebo odjinud blízko D1 pořád končí většinou na Florenci a to je problém, přidávají ke znečištění, zácpám a prodlužují v zácpě zbytečně dobu cesty, když jedou od jihu a Florenc je severní část centra.

Juraj

Věřte, že dálkové autobusy jsou na magistrále fakt ten nejmenší problém. Zase z pohledu atraktivity veřejné dopravy je určitě plus, že mám autobus v centru na dvou linkách metra, než se muset přemisťovat např. na Roztyly.

Fandík

Jako řidič jezdím na trase Plzeň Brno přes Florenc. Věřte mi, že je to holá katastrofa ve všední dny. Že Zličína to člověk jede neuvěřitelných 45 minut. Takže ve všední dny pořád zpoždění a to nám jako řidičům není ani trochu příjemné. V podstatě přicházíme o čas pauzy ve finálové destinací. Nemáme někdy čas ani na jídlo a uklízet to??? Nad naše síly…. Bohužel ani autobusový pruh na Plzeňské nepomáhá, páč to nikdo nedodržuje…. Můj názor je ten , že linky, které nezačínají a ani nekončí v Praze, tak by mohli mít nástupní zastávku na okrajových nádraží. Třeba Zličín, Letňany… Číst vice »

Viki

Autobusák v centru Prahy nemá co dělat. Cestuji jednou týdně z Německa na Florenc a nechápu proč nemůže bus končit na Zličíně a mohla bych cestovat rychleji metrem. Máme linky metra co končí na periferii tak proč? Naposled jsem cestovala přes Prahu 50 min, metrem by to bylo 30..

Pavel

Když si vzpomenu jak jsem kdysi v minulém století jezdíval na trase Praha-Brno autobusy Čebus či Tourbus. Otřesná kvalita. Ale na rozdíl od vlaku jsem měl jistotu, že do půl hodiny něco pojede. Vlaky tehdy do Brna jezdily z Holešovic nebo z hlavního nádraží. Byly drahé, výrazně pomalejší než autobus, a navíc nebylo jisté, jestli nemají velké zpoždění.

M19

Tak Tourbus s dvoupatrovými MANy, to byla otřesná kvalita, co? Neplete si to náhodou s Českým národním expresem?

Pavel

Dvoupatrové MANy? Tak to jsem cestoval na této lince ještě nějaký ten rok předtím. Někdy v polovině devadesátek 🙂

M19

V polovině devadesatek jezdily běžně u Tourbusu MANy. Nasazoval je na mezinárodní linky, Brno-Praha a občas i na linku do ČB a Pec pos Sněžkou.

Kernteriér

V 90. letech jezdily na řadě spojů linky 720240 modré Karosy, BSB 32-xx. MANy a Caetana samozřejmě taky, ale Karosy tam byly v přesile.

panda

Každým dnem lituju ty nebohé turisty, jak zmateně hledají cestu tam nebo zpět na UAN. Vyznat se, jestě nyní za rekonstrukce, kudy na metro, na městské busy, nedejbože až na tramvaj, vyžaduje opravdu pečlivou domácí přípravu. Ano, někdy bude rekonstrukce celé oblasti, bude to skvělé a krásné. Do té doby na to samozřejmě nesáhnem, maximálně tam dopníme pár tabulí. Vítej, turisto.

PetrM

Značení je víceméně standardní a kdo to není schopen pochopit, měl by zvážit zda někam cestovat na vlastní pěst.

Keníluš

Mělo by se předělat….

Marian Kechlibar

Hle, jak kolem zavanul duch SŽ … Oblast Florence dobře znám. Ano, lidi jsou tam zmatení, hlavně proto, že je tam značné množství zastávek MHD a výlezů z metra, vzdálených od sebe až stovky metrů a bez přímé linie viditelnosti ve vysoké blokové zástavbě. Město na to prdí, jediné skutečné zlepšení jsou smartphony s detailnější navigací a přesnějšími jízdními řády (až na úroveň zastávkových sloupů). Co ale bylo nejhorší, byla absence eskalátorů ve výlezech z jižního vestibulu metra na samotné AN. Neustále se tam někdo vláčel s těžkými kufry, často na etapy (po jednotlivých podestách). Nevím, jestli to má být… Číst vice »

V. K.

Dle mého by se mělo ÚAN z centra města zcela vymístit. Když pominu, že je absurdní aby autobusy parkovaly v centru města, tak je to obrovský zdroj znečištění, neboť tam řidiči běžně stojí hodinu a víc s nastartovaným motorem.

David

Mě třeba vadí naftove vlaky v centru města

Petr

Přesně tak, stejně tak VRT by nemělo zajíždět do centra. Zbytečná ztráta času , jak u autobusů, tak vlaků. Stačí využití regionálních spojů, jako jsou rychlíky a osobní vlaky.

Kalkulačka

Takže teď už vadí i VHD? Prostě do Prahy smí turista přijet jedině na rikše…

stapor72

Já myslím, že nemusí na rikše, ale co třeba metrem ? To je špatná volba, přestoupit na periférii z dálkového autobusu na metro, tramvaj, případně vlak, je-li k dispozici ?
Nemůžu než souhlasit s V.K., v centru opravdu nepotřebujeme centrální autobusové nádraží, protože ty autobusy se tam prostě musí dostat po místních komunikacích.

asdasdfsdfasd

a to metro tam nejezdí po místních kolejích? Proč by se wtf jako měly místní komunikace zakazovat používat aještě ku všemu pro autobusy?

stapor72

Protože metro nekoliduje s městskou dopravou a to veškerou. Apropo o zákazu zde hovoříte pouze vy, to jako proč ? Abyste vyvolal flame ? V mém komentáři není o zákazu ani slovo, pouze „můj“ názor, že pokud lze vymínit možnou dopravu do centra po městských silnicích, je to pouze dobře. Vlak, metro i tramvaje ve velké většině používají vlastní dopravní těleso.

Jiří Kocurek

Nepřejícímu závistivci bude vadit cokoliv, co není pro něj. Jeho potřeby a nepotřeby jsou nadřazeny zbytku planety a bude se vztekat nad existencí GPS satelitů, protože on to nepotřebuje. A když ne on, tak nikdo!

původní Jakub P

Kolem 500 autobusů za den je ve srovnání s počtem aut, které přitahuje vedlejší magistrála, dost zanedbatelné. I kdyby každý opravdu čekal hodinu s nastartovaným motorem (což si nemyslím, že je pravda, a pokud ano, umím si představit, že se s tím dá něco dělat i bez rušení autobusáku, třeba jim to zakázat a pokutovat je za to). Oproti tomu pro hlavní mezinárodní autobusák s relativně jednoduchým přestupem na vlaky a aspoň část dálkových vnitrostátních autobusů mi to nepřijde jako špatné místo. Přesun většiny vnitrostátních linek na okraje města (který je naopak podle mě jednoznačně správný) proběhl tak nějak přirozeně… Číst vice »

M19

Optavdu nestojí

Georg

ja si myslim to same. tyhle veci vyhazet k metru na prislusne periferie.

Keníluš

Proč

stapor72

1,Eliminujete zpoždění, který zapřičiňuje hustý městský provoz.
2, Odlehčíte přetíženým městským a místním komunikacím.
3, Už z podstaty věci bude nutné vybudovat moderní terminály pro přestupy mezi různými typy doprav, odpovídajících 21. století. Což považuji jako přínosnou hodnotu.
4,Zklidní se celá oblast okolo Florence a nebudou se opět muset vydávat vyjímky, při zpoplatnění vjezdu do centra.
A teď zase vy zkuste, proč ne ?

původní Jakub P

1) z části asi jo, úplně ani omylem, protože největší zácpy bývají na vjezdech do Prahy. 2) minimálně, 500 autobusů za den je v Praze jak když plivne, navíc jsou rozptýlené do různých směrů, všechny se sjíždí až na té Florenci 3) to je pro mě argument právě pro zachování Florence coby autobusáku pro mezinárodní a pár vybraných dálkových linek. Je to velmi blízko na Hlavák a na Masaryčku, na dvou linkách metra ze tří, takovou návaznost na jiné typy dopravy jinde v Praze nenajdete. Navíc investice do X aspoň trochu reprezentativních autobusáků na periferiích by byla o mnoho vyšší,… Číst vice »

stapor72

Takže 1, takže eliminuje, není podstatné kolik, ale určitě víc, než při vjezdu do Prahy a pak dále provozem v Praze. 2, 500 autobusů, jako kdy ž plivne. Samozřejmě lepší když se neplivne, ne ? 3, Já osobně nevím, co by chtěl turista z ciziny, který pravděpodobně přistane na letišti, na kterém mimo taxíků a autobusů MHD, není nic. Takže z jeho pohledu a zároveň z mého, je Florenc úplně zbytečná. 4, Magistrála je nutnost nedokončené dopravní infrastruktury v Praze a není nutné je ještě zbytečně více zatěžovat. Ani jeden proti argument nevidím, že bych nad ním jen uvažoval, že… Číst vice »

Georg

protoze se to tak v mnoha pripadech uz uspesne udelalo? cernak, zlicin, roztyly…?

Jiří Kocurek

Fajn, takže vlaky ukončíme v Libni, aby na Masaryčce nezavazely?

A pak se budete vztekat nad tím, že lidi raději po vlastní ose, když jste dálkové autobusy vypráskali z města. Za co? Že nejedou vlakem tam, kam vedou koleje? Nevolnictví už bylo zrušeno.

stapor72

Vy ale reagujete absolutně scestně. Tady nebylo slovo o vlacích, nýbrž autobusech. Vlaky jezdí po vlastním tělese, autobus ne, co je na tom k nepochopení ?
A proč do toho motáte nevolnictví ? Když chcete jet například do Štěchovic, jede to ze Smíchovského nádraží, ale ne z centra. Takže všichni co jezdí do Štěchovic jsou podle vašeho názoru nevolníci. Aha, tak to jo.
Uveďte jeden rozumný argument, proč by měli autobusy zajíždět až na Florenc ?

Marian Kechlibar

Při tlaku EU na elektrizaci hromadné dopravy to za 10-15 let může vypadat dost jinak.